Technický ředitel Lotusu o výkonnosti E20, očekáváních a vývoji do konce roku

Petr Hlawiczka, 24. července 2012, 06:25 Google+

Po vzbuzení velkého zájmu kvůli svému dvojitému DRS v Německu technický ředitel Lotusu James Allison očekává, že tento víkend budou na Hungaroringu velmi konkurenceschopní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak by měl Hungaroring sedět vozu E20?
James Allison: Pokud by prvních deset závodu roku mělo sloužit jako vodítko, pak v Maďarsku budeme konkurenceschopní. Potřebujeme se kvalifikovat do prvních dvou řad na roštu - byla by to tak trochu změna, ale pro nás by to skutečně znamenalo, že se držíme příslibů v týmu. Na klikatém Hungaroringu to je ještě důležitější než obvykle.

Okruh se tradičně hodně vyvíjí. Jak je náročné určit výkonnost pneumatik a strategii před závodem, obzvlášť letos, když jsou pneumatiky tak těžko čitelné?
JA: Je to pro inženýry a stratégy trochu zahalené, máme se závoděním zde však mnohaleté zkušenosti, takže to zas tak špatné nebude - například to nebude horší než v Monaku.

Spatříme na voze nějaké další novinky? Co jste se naučili během vyhodnocování v Německu?
JA: Budeme pokračovat s laděním nového zařízení, s nímž jezdil Kimi na Hockenheimu. Před obtížné podmínky jsme získali z jeho výkonnostního potenciálu v tréninku dobrý pocit a hodláme s ním na Hungaroringu učinit další pokrok.

raikkonen
V pátek si Lotus v Německu vyzkoušel dvojité DRS, které se na voze objeví opět na Hungaroringu
(foto: Lotus F1 Team)

Půjde o poslední závod před letní přestávkou - kolik toho je ve vývoji pro druhou polovinu roku?
JA: Po začátku druhé poloviny sezóny vývojové tempo v továrně opadne s tím, jak týmy svá úsilí zaměřují na auta pro příští rok. Nicméně musíme připravit speciální balík s nízkým přítlakem pro Monzu.

Přesto toho máme ve vývoji pro E20 hodně: něco z toho se týká zisků, na které jsme už přišli v aerodynamickém tunelu, a dalších dílů, které tvoří součást stále běžících programů. Věřím, že ve druhé polovině roku budeme moci o naše postavení dobře bojovat.

Jak hodnotíš výkonnost týmu v Hockenheimu?
JA: Cítíme zklamání po slibném čtvrtém místě, na které jsme se propracovali z desáté pozice na roštu, což je důkazem toho, jak velký pokrok letos tým učinil. Doufali jsme totiž v Hockenheimu v lepší výsledek. Těšíme se na možnost to v Maďarsku napravit.

raikkonen
Kimi Räikkönen po penalizaci Sebastiana Vettela nakonec získal třetí místo (foto: Lotus F1 Team)

Jaký dopad na vůz měla mokrá kvalifikace v Německu? Zdálo se, že trpíme více než ostatní - můžeme se s tím znovu v budoucnosti setkat?
JA: Za mokra jsme si letos vedli vcelku dobře, například naše výkonnost za mokra ve druhém tréninku v Německu byla chvályhodná, ale z určitých důvodů bylo auto v kvalifikaci poté, co začalo pršet, naprosto mizerné. To nás trochu zmátlo a stále mate. Tím, co zapříčinilo ztrátu rychlosti E20 v sobotu za mokra, se určitě budeme zabývat.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Lotusu o výkonnosti E20, očekáváních a vývoji do konce roku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

FIA bude chtít před Maďarskem upravit pravidla mapování motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud