Rozhovor s Schumacherem o dosavadním vývoji sezóny

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2010, 06:35 Google+

Michael Schumacher britským novinářům sdělil, jak vnímá vývoj letošní sezóny a jaké má očekávání pro poslední dva závody. Prozradil také, že důvody k optimismu vymizely již po předsezónních testech, ale díky včasnému vývoji vozu pro rok 2011 by mohli mít drobnou výhodu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Co bys chtěl dosáhnout ve zbývajících dvou závodech sezóny?
MS: Zabýváme se hlavně maximalizací potenciálu monopostu a jako tým pokračujeme ve společném růstu. Nikdy nezapomínejte na to, že jsme mladým a také malým týmem. Zajistit co nejefektivnější fungování této infrastruktury je to, na co se zaměřujeme, závod od závodu se to vyvíjí.

Já se čím dál více dostávám do všech těch detailů. Ano, mám hodně zkušeností, byl jsem však tři roky mimo a věci se změnily. S postupujícím časem se mi daří skládat čím dál více částí onoho puzzle, které tvoří celkový obrázek.

Vzhledem k tvým rekordům, zkušenostem a tomu, že si vstoupil do týmu úřadujících mistrů světa - nebylo to překvapením, že výkonnost šla spíše dolů než nahoru?
MS: Myslím, že každý to čekal [že se tým bude zlepšovat], včetně mě. Obzvlášť když přihlédneme k loňskému roku a tomu, kde tým byl, a k tomu, že se přidal Mercedes a já. Jenže já jsem byl také tři roky mimo, Mercedes a Brawn utvářeli nové partnerství - to představuje spoustu nových věcí, které se musí sžít.

Nezapomínejte také na situaci z minulého roku [kdy byly zdroje vloženy do vítězství v šampionátu] a příprava na ten letošní byla kompromisem, což právě vidíme.

Jak hodnotíš pět uchazečů o letošní titul?
MS: Raději byste přirozeně byli vepředu, když zbývají dva závody. Ale ještě není konec.

schumi

Co je tím rozhodujícím faktorem? Je lidský prvek důležitější s tím, jak se blíží konec roku?
MS: Pro mě je rozhodujícím faktorem vývoj vozu, ale na pilotovi také záleží, ano.

Došlo přesunem pozornosti k roku 2011 ke snížení toho, co se od tebe a od týmu očekává?
MS: Myslím, že očekávání poklesla docela brzy v sezóně, abych byl upřímný. Nemyslím si, že by so příliš změnila, protože už po zimních testech existovaly dobré důvody, proč nebýt optimisty. Pokud si všimnete mých prohlášení, hodně brzy jsem opravdu přestal hovořit o šampionátu.

Nico [Rosberg] byl o něco optimističtější, já jsem ale věděl, že se to bude takto vyvíjet. Máte v ruce nástroj a víte, jaké jsou možnosti. Proto jsem nadšeně usiloval o ukončení tohoto projektu a soustředění se na příští rok, abychom tak mohli mít drobnou výhodu nad ostatními.

Před Velkou cenou Japonska jsi prohlásil, že Suzuka bude pro Mercedes náročná, místo toho jsme viděli tvůj nejlepší výkon za suchých podmínek letos. Znamená to, že kolem potenciálu vozu existuje ještě spousta nejasností?
MS: Myslím, že se nám podařilo optimalizovat nastavení lépe, než tomu bylo obvykle. Jak víte, během sezóny jsme udělali pár vývojových kroků a upravili auto, neprojevily se však vždy [pozitivně]. Myslím, že jsme to dokázali překonat, obzvlášť v Suzuce během závodu, také v Koreji.

schumi2

Udělal na tebe letos týmový kolega dojem?
MS: Dojem je špatné slovo, protože Nico si již vybudoval jméno před svým příchodem zde a dále dokazoval, jak dobrým a konzistentním pilotem je. Dokázal to také v Suzuce [kde spolu velmi těsně závodili]. Jsme však týmovými kolegy a nezacházíme dále. S někým jiným by to bylo oboustranně odlišné.

Myslíš, že bys mohl ještě letos stanout na pódiu?
MS: Potřebovali bychom na to trochu štěstí. Jsme za Red Bully, Ferrari a McLareny, pokud do hry nevstoupí zvláštní okolnosti, jako například déšť. Pódium by pro Mercedes přirozeně bylo velmi dobrým výsledkem, maximum, ve které můžeme doufat. Ne až tak pro mě osobně, protože mám opravdu jiné cíle.

Ale šampaňské ti musí už chybět...
MS: Jsem zde kvůli toho, abychom uspěli společně s týmem, to je náš cíl, nic jiného se nepočítá. Dosáhnout jednou za čas na pódium, to opravdu není tak důležité.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Schumacherem o dosavadním vývoji sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

McNish: Proč si Di Resta zaslouží šanci v F1? Je lepší než Sutil s Liuzzim

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud