Tost o svých jezdcích

x-o, 24. července 2009, 22:55 Google+

Se šéfem týmu Toro Rosso o zkušenostech Alguersuariho, vyhazovu Bourdaise, Loebovi v F1 a filozofii týmu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tost, Franz

Tost, Franz | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Proč si Scuderia Toro Rosso vybrala Jaimeho Alguersuariho?
Franz Tost:
Protože očekáváme, že bude rychlý a vysoce kvalitní jezdec. Když se Red Bull a potažmo Dietrich Mateschitz rozhodli rozjet druhý tým, jedním z hlavních cílů bylo dát mladým jezdcům, zejména z programu pro mladé jezdce Red Bullu, příležitost v F1. A když jsme se před pár týdny rozhodli vyměnit jezdce, prošli jsme všechna data o mladících z Red Bullu a výsledek byl ten, že Jaime má nejvíce zkušeností a nejvíce úspěchů. Takže jsme se rozhodli ho přijmout. Jsem přesvědčen, že podá dobré výkony a bude úspěšný.

Proč jste se pro to rozhodli před Maďarskem?
FT:
Rozhodli jsme se ho vzít do Budapešti ze dvou důvodů. První byl, že zná dobře trať, protože tu jel před 14 dny ve Světové sérii Renault. Odjel tu dobrý závod, zná trať, ví jaká teď je a jaká bude o víkendu. To je se všemi hrboly a podobnými věcmi důležité. Víme, že to tady může být docela těžké.
Druhý důvod je takový, že máme nový aerodynamický balík a očekáváme, že se po výkonnostní stránce zlepší i auto. A chceme mu dát příležitost získat zkušenosti v F1 co nejdříve, pro nás je to dlouhodobý program. Program , který bude pokračovat v příštím roce, takže čím více odjede letos závodů, tím lépe bude připravený do budoucnosti.

Můžete potvrdit, jak dlouhý je Alguersuariho kontrakt a kolik závodů bude sedět v autě?
FT:
To je jednoduchá otázka. Čím rychlejší bude, tím u nás bude déle. Řekněme to takto - bude vycvičen u Toro Rosso a potom půjde do Red Bullu, takový je cíl.
Chtěl bych ještě dodat, že od některých lidí slyším, že nemá dost zkušeností. Je vždy těžké odpovědět na to, kdy je jezdec dost zkušený na F1. Mohu jen říct, že Jaime odjel 118 závodů, 17 vyhrál a ve 46 z nich byl na pódiu. Loni vyhrál britskou F3 a letos ve Světové sérii Renault se zlepšuje s každým závodem. Minulý víkend v Le Mans skončil čtvrtý v sobotu a potom v neděli byl na pódiu na třetím místě.
Je to docela dobrý základ pro F1. Kromě toho, jak víte, nová pravidla znamenají, že nejsou testy kvůli finančním důvodům, takže není jednoduché do F1 přivést nové jezdce. Musí začít tady a myslím, že má dobrý základ a má dost zkušeností na to, aby odvedl dobrou práci.

Jaime je váš třetí velmi mladý jezdec. Je něco, co máte na mládí rád?
FT:
Tým Toro Rosso je známý tím, že má mladé jezdce a mladé lidí, kromě týmového šéfa. Loni jsme měli nejmladšího vítěze Velké ceny a teď máme v týmu nejmladšího jezdce. Jsem na to pyšný a jsem přesvědčen, že bude dobrý.

Spěchali jste s odchodem Sebastiena Bourdaise?
FT:
Neřekl bych, že jsme spěchali. Čekali jsme lepší výkony a lepší spolupráci a protože k tomu nedošlo, museli jsme učinit rozhodnutí. Bylo to také rozhodnutí do budoucnosti, nejen pro další jeden nebo dva závody. Proto, jak jsem už říkal, jsme to udělali tady v Maďarsku.

Co přináší do týmu mladý jezdec na rozdíl od staršího?
FT:
Určitě oddanost, jiný přístup. Nová generace, která teď do F1 přichází, nezačala závodit nedávno. Dělají to už 15 let, protože většina z nich začala už v pěti, šesti, nebo sedmi letech v motokárách. To je i případ Jaimeho, přichájí do F1 s velkými zkušenostmi. Abych byl upřímný, měli jsme v minulosti s mladými jezdci dobré zkušenosti, protože jsou otevření, učí se a jsou ochotní naslouchat, bojují. Takže pokud jde o Toro Rosso, jsem přesvědčen, že jdeme správným směrem. Starší zkušený jezdec se nehodí k naší filozofii. Jsme tu, abychom vzdělávali nové jezdce, to je cíl Red Bullu, Dietricha Mateschitze a my se ho musíme držet.

Vzhledem k tomu, že nemá moc zkušeností, nebylo by lepší ponechat si Sebastiena Bourdaise pro lepší výsledky?
FT:
O Bourdaisovi můžu říct jen to, že loni Vettel získal 35 bodů a Bourdais 4. Letos byl v devíti kvalifikacích Buemi rychlejší myslím v sedmi z nich. Nevím, jestli by v budoucnu získal více bodů, ale je to teoretická otázka a nemá cenu se o tom bavit. Dívám se jen dopředu. Týmy Toro Rosso a Red Bull se soustředí na to, aby byl ve voze Jaime.

Jak vážně se díváte na možnost nahradit Bourdaise Sebastienem Loebem? Bude pro vás letos jezdit?
FT:
Osobně jsem se Sebastienem Loebem nebyl v kontaktu. Příběh s Loebem se dá vysvětlit snadno. Jak víte, Sebastien spolupracuje s Red Bullem. Podle mě je v současnosti nejlepším jezdcem rallye a loni absolvoval opravdu působivé testy s Red Bullem. Mohu si jen domýšlet, že ho napadlo, že když Bourdais odchází, mohl by odjet pár závodů. Ale jezdí ve WRC a Toro Rosso to nikdy neplánovalo. Jsme tu s mladými jezdci a ani jsme o tom nevyjednávali nebo nemluvili.
Vytisknout

Diskuze: Tost o svých jezdcích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Barrichello uvažuje o odchodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud