Damon Hill

Karel Bařina, 16. dubna 2006, 17:16 Google+

Příběh jednoho z nejoblibenějších britských závodníků, který se dostal až do Formule 1, aby se utkal s legendami jako Alain Prost, Ayrton Senna či Michael Schumacher.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hill, Damon

Hill, Damon | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Damon se narodil 17. září 1960. K motorsportu jej přivedl jeho otec, úspěšný závodník Graham Hill, vítěz Indy 500 a 24 hodin Le Mans. Pro Damona však prostředí závodů nepředstavovalo vzrušení. Přestože otec závodil ve Formuli 1 s hvězdami jako Jim Clark nebo Stirling Moss, malý Damon se na závody díval jako na normální, nudnou práci dospělých.

Většina budoucích pilotů F1 začíná svoji kariéru v útlém dětství na motokáře. Damon Hill začínal později, a na motorce. Poprvé na ni usedl v jedenácti letech, když při závodech v Silverstone zkoušel v paddocku malý motocykl Honda 50 ccm. Přestože o motorismus nejevil zájem, s motocyklem se sžil velmi rychle a svým talentem udělal radost svému otci. Ten mu podobný stroj rychle koupil, ale láska k rychlosti se v Damonovi probudila až po vyzkoušení otcova terénního motocyklu Bultaco 350 ccm.

Motocykly
Damon ještě netušil, že je na cestě do Formule 1...
Poslední sezóna Damona Hilla byla poznamenána smůlou na nespolehlivou techniku, ale hlavně viditelnou ztrátou motivace. Damon se rozhodl závodní okruhy opustit a věnovat se rodině a hudbě. Po celou svoji závodní kariéru byl kritizován za nevyužitý potenciál Williamsu a jeho úspěchy byly připisovány rychlému vozu. Ale Damon Hill byl vynikajícím pilotem. Jeho jezdecké kvality by nikdy neměly být posuzovány podle neúspěšné poslední sezóny, ale podle vyrovnaných soubojů, které sváděl s Alainem Prostem či Ayrtonem Sennou a podle slov inženýrů všech stájí, ve kterých Damon působil. Přestože byl synem Grahama Hilla, svoji cestu na samotný vrchol motoristického sportu si musel vyšlapat sám.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Retirement Announcement

Date: June 16 1999

After much reflection, I have decided not to continue racing in Formula One after the end of the 1999 season.

Despite being a late starter to F1, at the age of 32, I am very proud of my record of having won 22 GP, and the World Championship itself, in just seven seasons.

F1 has afforded me many incredible opportunities, and I will cherish some fantastic memories. I have fulfilled my ambitions and consider myself to be very fortunate to have done so.

I would like to thank all those who have had to work with me, from the caterers to the team owners. You survived, well done!

I would especially like to thank my wife, Georgie, who has had the greatest burden to bear. I love you.

To my family and friends, your faith and belief in me, whatever the results on the track, preserved my sanity and sense of perspective for which I am eternally grateful. I promise to make more time for you in the future.

To my loyal fans: you were incredible throughout. An enormous thanks to you all. We showed 'em!

To Eddie Jordan, and the whole Benson and Hedges Jordan Mugen Honda Team, thank you for all your support and I know that Spa will be the first of many victories.

I am committed to give you everything I can in order to secure your highest possible placing in the Constructors Championship.

I would particularly like to thank my sponsors Benson and Hedges, Cellnet and Remus, for demonstrating their loyalty and commitment to me through thick and thin.

As for the future, my passion to be successful and to give my best to whatever I turn my hand to is undiminished.

'Never for me the lowered banner, never the last endeavour!'

Damon Hill
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Statistické údaje:
Národnost: anglická
Datum narození: 17. září 1960
Místo narození:  Londýn
Počet startů:  122
Počet bodů:   360
Počet vítězství:  22
Pole Position:   20
Počet startů z první řady: 47
Nejrychlejší kola:  19
Stupně vítězů:   42
Debut v F1:   GP Velké Británie 1992
První vítězství:  GP Maďarska 1993
Počet titulů mistra světa: 1 (1996)


Kariéra chronologicky:

1981: Motocykly
1982: Motocykly
1983: Motocykly
1984: Motocykly
1985: Formule Ford 1600 / 3. celkově
1986: Formule 3 / 9. celkově
1987: Formule 3 / 5. celkově
1988: Formule 3 / 3. celkově
1989: Formule 3000
1990: Formule 3000
1991: Formule 3000
1992: F1 Williams-Renault (testovací jezdec), F1 Brabham
1993: F1 Williams-Renault / 3. celkově
1994: F1 Williams-Renault / 2. celkově
1995: F1 Williams-Renault / 2. celkově
1996: F1 Williams-Renault / mistr světa
1997: F1 Arrows-Yamaha / 13. celkově
1998: F1 Jordan-Mugen /  6. celkově
1999: F1 Jordan-Mugen / 12. celkově

Foto: dtm.de, Renault, WilliamsF1 Team

Vytisknout

Diskuze: Damon Hill

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

McLaren dokončil další uspěšný test

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud