Motto:
Jméno Schumacher je neodmyslitelně spjato s F1 a tituly mistra světa, neproslavil ho však Ralf Schumacher.
Mladší Ralf vždy patřil mezi velmi rychlé jezdce a úspěchy staršího sourozence otvíraly jeho kariéře důležité dveře. Nikdy se mu však bohužel nepodařilo vystoupit z bratrova stínu.
Prakticky ihned poté, co se naučil mluvit, usedl poprvé do motokáry a během svých juniorských let se mohl pyšnit hned několika tituly. Debut ve skutečných závodních vozech si odbyl v šampionátu ADAC BMW pro juniory, kde získal dvakrát titul vicemistra.
Německá F3 WTS Racing
Ralf vykročil ve stopách svého bratra…
Následný přestup do týmu Formule 3 WTS Racing se dal očekávat, neboť Ralf prokázal talent a potřebné schopnosti závodního jezdce. Zmíněná stáj patřila navíc Willi Weberovi, manažerovi Michaela Schumachera, jenž tímto týmem také prošel cestou do Formule 1. V roce 1994 skončil v extrémně vyrovnaném šampionátu při své debutové sezoně třetí.
Místo titulu šampiona znovu vicemistrem…
V roce 1995 setrval Ralf ve stejném šampionátu i týmu a patřil mezi favority na zisk titulu. Přestože se mu v průběhu celé sezony dařilo, v posledním podniku mu titul sebral Norberto Fontana. Ralf ale vyhrál prestižní podnik Macau F3 Grand Prix a testoval silný monopost Formule Nippon, který byl srovnatelný s vozy seriálu F3000.
Formule Nippon Nova Racing
Ralf Schumacher králem Japonska…
Ralf na radu svého manažera Willi Webera přesídlil na sezonu 1996 do Japonska a tamní šampionát Formule Nippon s Lolou stáje Nova Racing ovládl. V průběhu sezony absolvoval německý pilot navíc testy s týmem McLaren Mercedes, ale konsolidovaná jezdecká sestava týmu z Wokingu nedávala šance na závodní sedačku. Výkony Ralfa Schumachera však oslovily jiného manažera stáje F1. Podobně jako Michaelovi Schumacherovi, také jeho mladšímu bratrovi umožnil vstup do světa Grand Prix Eddie Jordan.
F1 Toyota
Nezklamal, ale také nepřekvapil, čekalo se více…
Přestup k novému týmu znamenal pro Ralfa novou motivaci a od představení monopostu TF105 nechyběl v továrním týmu japonské automobilky optimismus. První šasi vzniklé společnými silami Brunnera, Gascoyneho a Marmoriniho však dalo vyniknout v úvodu sezony 2005 týmovému kolegovi Trullimu, zatímco Ralf se teprve hledal. Až ve druhé části roku se výsledky obou jezdců vyrovnaly a po představení přepracovaného vozu TF105B podával výrazně lepší výkony zase Schumacher mladší. Bohužel však lze konstatovat, že Ralf nepotvrdil pozici jezdce číslo 1 a cennějších výsledků pro tým dosáhl jeho italský kolega.
Statistické údaje:
Národnost: německá
Datum narození: 30. června 1975
Místo narození: Huerth Hermuelheim (Německo)
Bydliště: Monte Carlo (Monako) a Hallwang (Rakousko)
Výška: 178 cm
Váha: 73 kg
Osobní www stránky:
Počet startů: 145
Počet bodů: 304
Počet vítězství: 6
Pole Position: 6
Nejrychlejší kola: 7
Stupně vítězů: 26
Debut v F1: GP Austrálie 1997
První vítězství: GP San Marina 2001
Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1978-1992 motokáry
1993 ADAC BMW / 2. místo celkově
1994 německá F3 / 3. místo celkově
1995 německá F3 / 2. místo celkově
1996 Formule Nippon / šampion
1997 F1 Jordan Peugeot / 13 bodů a 11. místo celkově
1998 F1 Jordan Mugen-Honda / 14 bodů a 10. místo celkově
1999 F1 Williams Mecachrome / 35 bodů a 6. místo celkově
2000 F1 BMW Williams / 24 bodů a 5. místo celkově
2001 F1 BMW Williams / 49 bodů a 4. místo celkově
2002 F1 BMW Williams / 42 bodů a 4. místo celkově
2003 F1 BMW Williams / 58 bodů a 5. místo celkově
2004 F1 BMW Williams / 24 bodů a 9. místo celkově
2005 F1 Toyota Racing / 45 bodů a 6. místo celkově
* Aktualizace 28. prosince 2005
Foto: WilliamsF1 Team, Toyota Racing