Ralf Schumacher

Daniel Šupa, 29. prosince 2005, 15:08 Google+

Příjmení Schumacher je navěky vepsáno do historie F1. Není to poprvé, kdy se zde setkali sourozenci, ale nikdy se žádným bratrům nedařilo tolik, jako Michaelovi a Ralfovi Schumacherovým.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Ralf

Schumacher, Ralf | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Motto:
Jméno Schumacher je neodmyslitelně spjato s F1 a tituly mistra světa, neproslavil ho však Ralf Schumacher.

Mladší Ralf vždy patřil mezi velmi rychlé jezdce a úspěchy staršího sourozence otvíraly jeho kariéře důležité dveře. Nikdy se mu však bohužel nepodařilo vystoupit z bratrova stínu.

Prakticky ihned poté, co se naučil mluvit, usedl poprvé do motokáry a během svých juniorských let se mohl pyšnit hned několika tituly. Debut ve skutečných závodních vozech si odbyl v šampionátu ADAC BMW pro juniory, kde získal dvakrát titul vicemistra.


Německá F3 WTS Racing
Ralf vykročil ve stopách svého bratra…

Následný přestup do týmu Formule 3 WTS Racing se dal očekávat, neboť Ralf prokázal talent a potřebné schopnosti závodního jezdce. Zmíněná stáj patřila navíc Willi Weberovi, manažerovi Michaela Schumachera, jenž tímto týmem také prošel cestou do Formule 1. V roce 1994 skončil v extrémně vyrovnaném šampionátu při své debutové sezoně třetí.

Místo titulu šampiona znovu vicemistrem…
V roce 1995 setrval Ralf ve stejném šampionátu i týmu a patřil mezi favority na zisk titulu. Přestože se mu v průběhu celé sezony dařilo, v posledním podniku mu titul sebral Norberto Fontana. Ralf ale vyhrál prestižní podnik Macau F3 Grand Prix a testoval silný monopost Formule Nippon, který byl srovnatelný s vozy seriálu F3000.


Formule Nippon Nova Racing
Ralf Schumacher králem Japonska…
Ralf na radu svého manažera Willi Webera přesídlil na sezonu 1996 do Japonska a tamní šampionát Formule Nippon s Lolou stáje Nova Racing ovládl. V průběhu sezony absolvoval německý pilot navíc testy s týmem McLaren Mercedes, ale konsolidovaná jezdecká sestava týmu z Wokingu nedávala šance na závodní sedačku. Výkony Ralfa Schumachera však oslovily jiného manažera stáje F1. Podobně jako Michaelovi Schumacherovi, také jeho mladšímu bratrovi umožnil vstup do světa Grand Prix Eddie Jordan.


F1 Toyota
Nezklamal, ale také nepřekvapil, čekalo se více…
Přestup k novému týmu znamenal pro Ralfa novou motivaci a od představení monopostu TF105 nechyběl v továrním týmu japonské automobilky optimismus. První šasi vzniklé společnými silami Brunnera, Gascoyneho a Marmoriniho však dalo vyniknout v úvodu sezony 2005 týmovému kolegovi Trullimu, zatímco Ralf se teprve hledal. Až ve druhé části roku se výsledky obou jezdců vyrovnaly a po představení přepracovaného vozu TF105B podával výrazně lepší výkony zase Schumacher mladší. Bohužel však lze konstatovat, že Ralf nepotvrdil pozici jezdce číslo 1 a cennějších výsledků pro tým dosáhl jeho italský kolega.


Statistické údaje:

Národnost:   německá
Datum narození:  30. června 1975
Místo narození:  Huerth Hermuelheim (Německo)
Bydliště:   Monte Carlo (Monako) a Hallwang (Rakousko)
Výška:    178 cm
Váha:    73 kg
Osobní www stránky:  
Počet startů:   145
Počet bodů:   304
Počet vítězství:  6
Pole Position:   6
Nejrychlejší kola:  7
Stupně vítězů:   26
Debut v F1:   GP Austrálie 1997
První vítězství:  GP San Marina 2001
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1978-1992 motokáry
1993  ADAC BMW / 2. místo celkově
1994  německá F3 / 3. místo celkově
1995  německá F3 / 2. místo celkově
1996  Formule Nippon / šampion
1997  F1 Jordan Peugeot / 13 bodů a 11. místo celkově
1998  F1 Jordan Mugen-Honda / 14 bodů a 10. místo celkově
1999  F1 Williams Mecachrome / 35 bodů a 6. místo celkově
2000  F1 BMW Williams / 24 bodů a 5. místo celkově
2001  F1 BMW Williams / 49 bodů a 4. místo celkově
2002  F1 BMW Williams / 42 bodů a 4. místo celkově
2003  F1 BMW Williams / 58 bodů a 5. místo celkově
2004  F1 BMW Williams / 24 bodů a 9. místo celkově
2005  F1 Toyota Racing / 45 bodů a 6. místo celkově


* Aktualizace 28. prosince 2005

Foto: WilliamsF1 Team, Toyota Racing


Vytisknout

Diskuze: Ralf Schumacher

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Panis, Olivier

Hockenheimring má potíže

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud