DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 10.06.2019 22:31
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
» tomas012 (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 17:15
No, co dodat. V IndyCar by nikoho ani nenapadlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Pokud vím, tak FIA nedokázala nelegálnost včas, takže to bylo klasicky tak, že nelegální to bylo až od dalšího závodu.
          A flexi wings byla ukázková šedí zona.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          křídla se měřila mockrát, nic nelegálního nenašli. Naopak přtvrdili s testama a stejně prošlo. 12
          Zato se po každé sezoně změnily pravidla v aerodynamické oblasti a foukání. To, kde měl RB výhodu, se vždy nějak záhadně muselo měnit. Jaký to rozdíl proti rokům 2014-2017, kde se vlastně neměli téměř nic, přestože měl jeden tým dominanci takovou, o jaké se mohlo RB zdát jen v nejdivočejších snech. 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Daniel83

    Daniel83

    81.89.57.XXX
    Mily Robertino, uz dlhsie sledujem vase paddocky, no musim sa priznat, ze ich malokedy precitam dokonca. Obdivujem vasu pamat a schopnost nachadzat paralely medzi historiou a sucasnymi pretekovymi situaciami. Ja sam sledujem aktivne f1 asi len od roku 97, no zato pomerne aktivne, tiez si priplacam za premiove clanky zahranicnych komentatorov a analytikov. Na F1news.cz sa pripajam dost casto, no viac nez clanky sledujem hlavne diskusie, kedze tunajsii diskuteri ma casto prekvapia svojimi pomerne odbornymi prispevkami a zapalom pre F1, neraz tiez prinasaju zaujimavy pohlad na rozne situacie, ktore dokazu zmenit aj moj nazor (v porovnani s mnohymi zahranicnymi strankami fakt trieda). Ja sam vacsinou neprispivam, hoci par krat som uz chcel na vas paddock reagovat, no vas vcerajsi report zo zavodu a dnesny paddock ma uz prinutili k reakcii... Uz dlhsie si vsimam vasu nostalgiu za starymi dobrymi casmi, silne motory, hluk, caste predbiehanie, nebezpecenstvo, adrenalin, atd. Miestami mam vsak pocit, ze tej negativnej energie a az frustracie z vasich paddockov a clankov, hnevu na cely svet, vsetko je zle, uz nikdy nebude tak ako bolo, je uz prilis. Je to jeden z hlavnych dovodov, spolu s obcasnou neobjektivnostou (z mojho pohladu), preco vase paddocky nedocitam. Ja sam nie som celkom stotozneny s tym, v akom stave sa f1 prave nachadza, klesa pocet timov, nerovnomerna distribucia revenue a mnohe ine. Tej kritiky je na moj vkus uz privela. Zlate casy su prec a uz sa nevratia, no neobzerajme sa za seba, pozerajme sa dopredu a skusme sa nadchnut nad tym, co mame. Fantasticky efektivne motory, uzasne aerodynamicke detaily, ktore rozhoduju o milisekundach, pokrok v oblasti bezpecnosti, atd...Na obhajobu tejto sezony vsak musim povedat, ze napriek tomu, ze vysledkovo sa javi pomerne jednoznacne, uz od predsezonnych testov, mozme v nej najst niekolko prekvapeni, zavahani a tiez aj zaujimavych zavodov a zapletiek. Nie, uz to nie su zavody, ktore by nas drzali v napati od startu az po ciel (od 97 si take nepamatam), ale na to, ze vysledkovo dominuje jedna stajna, samotny priebeh zavodov taky vzdy nie je. Mame predsa suboj dvoch gigantov (zatial), dvoch uplne odlisnych aero konceptov, mladych pilotov vs. skusenych spolujazdcov, napinave suboje v strede pola, fantasticky (no nie celkom stastny) comeback Kubicu, pokrok Hondy, zlepsenie McLarenu, kopec mikropribehov, ktore nam davaju dovod sledovat F1 aj napriek dominancii jedneho timu. Nechcem zniet az prilis nadsene, ale casto sa zamyslam nad tym, preco vlastne F1 sledujete, ked je tak na h+vno.... Novych divakov sa prilakat asi nesnazite ... Uprimne, po precitani vcerajsieho reportu zo zavodu som sa dozvedel hlavne to, ze Hamilton robil chyby (mal som pocit, ze bol vyslovene nemozny) a prebrzdoval v zatacke c.10 a komisari mu darovali vitazstvo na ktore by inak vobec nemal narok. V preteku ktory som videl ja, Hamilton na tvrdej sade stahoval Vettela a svojim tlakom ho prinutil spravit chybu. Toto som sa vcera nedocital, hoci by bolo objektivne to tam doplnit. Takisto nadpis (Hamilton vitazi od stola) evokoval dojem, ze Mercedes si to vybavil u stewardov (co je konspiracna teoria na urovni chemtrails). Zaujatost respektujem u fanusika v diskusii, no v reporte zo zavodu by som ocakval viac faktov a menej emocii. Nefandim Ferrari, no vcera som im to chcel uprimne dopriat, kedze konecne mali po dlhej dobe vikend, kedy nerobili vazne chyby a nerozdavali pozicie a body konkurencii. Bohuzial, Vettel opat nevydrzal tlak a urobil jazdecku chybu. Pokial je pravda to, co hovori on, je len vecou nahody, ze nasledkom jeho jazdeckej chyby nevyradil Hamiltona a pripadne aj seba sameho. Pokial by sa to bolo stalo, penalizacia by bola prisnejsia. V kazdom pripade Hamilton isiel zavodnu stopu a bol to on, kto musel zabranovat kolizi. Pocas toho manevru prisiel o cas, resp. rychlost, a pokial by mu tam Vettel nevyletel, resp. vinou vlastnej chyby by letel inam (napr. do muru, a to by bol kliniec do jeho rakvy), pred Vettela by sa jednoznacne dostal. Som si isty, ze Hamilton z takehoto vitazstva radost nemal. Ja som bol tiez najskor z celej situacie v rozpakoch, uvazoval som, ci by som ja na Hamiltonovom mieste umyselne nespomalil a vitazstvo neprenechal Vettelovi, ale sam za seba mozem povedat, ze sice nie z altruizmu, ale minimalne kvoli ludom vo fabrike a tovarni by som to nespravil. Co by sa stalo, ak by Vettel chybu nespravil, to sa uz nedozvieme, tak ci onak Vettel obral o vitazstvo sam seba. Takisto hnev na komisarov je pomerne neopodstatneny. Ti nie su na vine. V duchu hesla, dont hate the player, hate the game, komisari sa musia riadit pravidlami. Musia, nie mozu. Ako v pravnom systeme, sudcovia rozhoduju na zaklade zakonov, nepisu ich. Treba sa pokusit o trochu empatie a vzit sa do pozicie komisara. Anonymne z kresla obyvacky vie rozhodovat kazdy. Podpisat sa pod rozhodnutie pred milionmi divakov a fanusikov zvladne malokto... A ked uz hovorime o praci na Hamiltovom aute pred pretekmi, nepoznam pravidla celkom presne, no predminulu sezonu menili Vettelovi sviecky tusim este na roste (vy si to budete pamat urcite lepsie, kedze aj tak mu to nepomohlo) a nikto sa nestazoval. Verim, Robertino, ze vas moj prispevok neurazi, chcel som len s vami zdielat svoje dojmy z vasich clankov a tiez sa podelit o svoj nazor na priebeh velkej ceny. Prajem prijemny den a ospravedlnujem sa za dlhy prispevok

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že i když něco třeba vysloveně "nepodám po lopatě", snažím se být maximálně objektivní. V Paddocku si určité emoce dovolím, to není report, ale takové moje zamyšlení. Co se týče Hamiltonových chyb, ty byly uvedeny spíš proto, že ve snaze Vettela zdolat občas šlápl vedle a přesto se za něj opět dokázal zavěsit, i když Sebastian zkusil svůj "hammer lap" a dvakrát mu vzápětí odskočil svým rekordním kolem.
      S kolizí je to asi tak - Vettel chyboval, to je jasné. Jak jsem uvedl v mnoha dalších příspěvcích, nejsem natolik erudovaný, abych mohl posoudit, zda měl či neměl vůz pod kontrolou, ale myslím, že pokud letěl přes trávník a obrubník, byla to slušná zabíračka. Proto nejsem s to říci, jestli mohl či nemohl něco dělat a zrovna tak si netroufám říci, že v tom byl úmysl. Já bez tendence se Vettela zastávat viděl chybu pod tlakem, kterou Vettel v rámci svých možností napravil a prostě vletěl zpátky na trať s ohledem na okolnosti. Víte, ono je to složité - tímhle způsobem budeme penalizovat každou chvíli někoho, kdo před někým po chybě zabrzdí a tím ho zdrží třeba ve chvíli, kdy ho chce předjet. Penalizaci si komisaři obhájí, já jsem pouze chtěl nastolit otázku, nakolik byla přísná či nikoli. On se totiž úmysl dokazuje v takovémhle případě dost těžko - přeci jenom nejsme v Baku 2017.
      S prací na Hamiltonově voze - argumentovat tím, že předtím dělal někdo něco na autě někoho jiného, proto tentokrát nepotrestáme dalšího pilota, to je jízda do pekel. Jestli se chce provádět reciprocita, ať tedy komisaři jasně uvedou do pravidel, že jednou za sezónu se taková nepovolená práce na autě promíjí a budou si odškrtávat, kdo tuhle výjimku použil. Pěkná blbost, co? 04 04 04 Protože pokud se bude komise k přestupkům stavět ve stylu - minule jsme to prominuli tomu, teď musíme dalšímu - tak ztratí poslední zbytky kreditu. Ostatně to se dělo při čachrech s milimetry v sezóně 1976. Hunt byl po diskvalifikaci ve Španělsku za vůz širší o 18 mm potrestán pokutou 3000 dolarů, ale vítězství mu bylo vráceno. Což vedlo Rogera Penskeho k tomu, aby za 5 mm, o které neodpovídal Watsonův vůz jeho stáje pravidlům, vypočítal pokutu 833,33 dolarů. To se opravdu stalo a pokud bychom dospěli až k tomuhle, místo F1 budeme hokynařit.
      Ještě připouštím, že jsem sem tam nostalgický, ale to už ke mně patří a při srazech diskutérů si o starých dobrých časech hezky podebatíme. A že mi chybí? F1 by se měla zlepšovat a být atraktivní pro nás, kteří ji držíme při životě. Jak jsem napsal v Paddocku, pokud se na ni nikdo nebude dívat, ztratí zájem i sponzoři a opravdu skončí v propadlišti dějin. Mám tu výhodu nebo prokletí, že zanedlouho oslavím půl století s F1 a to mě snad opravňuje, abych si sem tam nějaký ten stesk mohl dovolit.
      V každom prípade ďakujem za tak dlhý príspevok a želám Vám, aby ste tie dalšie Paddocky vždy dočítal až do konca 04

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Lac O.

      Lac O.

      84.245.71.XXX
      No vidíš, ja som nedočítal tento príspevok a to sledujem f1 ešte 5 rokov dhšie, ako Ty. A pokiaľ si nepochopil, história sa opakuje, len musíš vedieť hľadať súvislosti. Podľa mňa RoBertitno takmer vždy trafí klinec po hlavičke. Good work!!! 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Peknej a dobrej rozbor...

      Jen mi vadi ta kritika Robertina za stesk po starych casech.

      Myslim ze stejne jako je chyba trvat zasadne na starych vecech a zvyklostech...je chyba myslet si ze vse nove je automaticky lepsi.

      Kdysi se v F1 prakticky netrestalo (tim myslim piloty)...byla to doba kdy zavodnici kazdorocne umirali...byla to taky doba kdy se mnohem vic respektovali protoze kazda kolize mohla mit fatalni nasledky.

      Soucasna doba je neporovnatelna z pohledu bezpecnosti...a dnes se tresta jak na bezicim pase...i za veci ktere jsou minimalne detinske. Bohuzel technicky vyspela doba a vysoka mira bezpecnosti prispiva k tomu ze zavodnici se neboji tak jak kdysi...a prakticky vymizel prirozeny respekt k souperi.

      Omlouvat pak sportovni komisare je tendenci dnesni doby...oni jsou od toho aby dohlizeli nad sportovni strankou zavodu F1...a dnes maji takove moznosti o kterych se pred casem lidem na jejich mistech ani nesnilo.
      O to vic je smutne ze prave v tomto pripade se drzeli litery zakona v cerno bilem provedeni. Ackoliv bezpecny navrat na trat ma neoddiskutovatelne jine parametry v pripade Vettela v Kanade a napr. na Tilkedromu s komfortnimi unikovymi zonami (podotykam povetsinou vyasfaltovanymi)...

      Proto ten trest vyvolal tyto bourlive diskuze...neb neni vse tak cerno bile jak se nekterym lidem muze na prvni pohled zdat.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    80.250.28.XXX
    Naopak, kampaň na komisaře a FIA je pořádně zapotřebí. Někdy jsou totiž stevardi horliví a jindy mají snad zavřené oči. Tahle nekonzistentnost pak nadělá hodně zlé krve. Jedině tak, že je týmy a fanoušci budou nutit vysvětlovat proč tak či onak, je snad posune v rozhodování na vyšší standart, než co dlouhodobě předvádějí. Pokud nějakým pilotům v minulosti některé věci prošly a pak je za podobnou věc někdo trestaný, tak to oprávněně dává závdavky třeba na podjatost či něco jiného. FIA nedělá svoji práci dobře, měla by každé konaní nebo nekonání zdůvodnit a doložit na dalších x předchozích rozhodnutích. To by ale docela pravděpodobně znamenalo, aby na závody jezdilo pár stálých stevardů, ale FIA v tohle směru zřejmě neplánuje žádnou změnu. Proto chápu oprávněné „nářky“ i na tohle rozhodnutí...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Palmer teď také velmi dobrá analýza proč komisaři nemohli jinak, doporučuji. No už toho nechám, myslím že kdo nechce uznat tíhu pravidla tak ho někdo těžko přesvědčí. Opravdu se obávám že tahle kampaň na komisaře je jen výrazem frustrace z doposavadních výsledků sezony, tohle se stát uprostřed pole tak takový oprávněný trest absolutně nikdo neřeší.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Je to politika... Když ten brek zaujme dost fanoušků, tak se třeba příště pentli vyhnou a nebo Mercedesu při sebemenší příležitosti přistane...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Slaby.odvarek

    Slaby.odvarek

    46.135.9.XXX
    Je hromada incidentů kdy létá karbon a řekne se že závodní incident. Tady se nic nestalo a pentle. To jako vážně chcete?
    Verstapen kolikrát kličkuje snaží se blokovat předjetí a je to v pořádku.? Fakt tomu nerozumím, chápu když by ho sestřelil, ale takhle normální návrat a boj o pozici. Když i komisaři v podstatě ve zprávě napsaly, že návrat byl dle pravidel. A pak trest za boj o pozici? Ale notak

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Komisaři říkají, že první fáze návratu byla Ok, ale ta druhá ne, protože podle nich schválně narovnal volant, aby LH zabránil předjetí... Takže tu nepředváděj demagogii...

      Ale tak na jednu stranu se dá souhlasit... Ono je v podstatě smutné, že v současné F1 je tak obtížné předjíždění, že je někdy zkrátka nutné čekat na chybu... Ta ale v případě špičkového jezdce přijde jen velmi zřídka, takže pak se není co divit frustraci, když sice přijde ale...

      Je zajímavé, že se nikdo neptá na to, jak je možné, že LH nebyl schopný SV předjet ani s pomocí DRS... Dal bych ruku do ohně za to, že Vettel si šetřil baterky zejména na poslední sektor. Zatímco Lewis je musel využívat průběžně, aby se udržel v co nejtěsnějším kontaktu, takže mu na konci chyběl výkon... Což je samozřejmě legální, ale závodění to škodí...

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    185.99.177.XXX
    pravidla jsou v tomto (bohužel pro nás fanoušky) jasná a připravila nás o zajímavý závěr závodu. on nás o něj tedy připravil Seb svojí chybou, ke které jej tlakem Lewis připravil. ale to je jen úhel pohledu. už jsem to tu někde psal hned po závodě - podle mě by tomu slušel trest "puštění pilota před sebe". ale ten v pravidlech není, takže ten udělit nemohli.

    zajímalo by mě, jak by bylo hypoteticky postupováno, kdyby ihned po incidentu pustil Seb Lewise před sebe a pak ho třeba i předjel zpátky. bylo by to bez trestu?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Pro Vettela by trest pustit Hama ještě na trati byl možná ještě horší. S tím už tak ani onak nemohl nic udělat. Ham byl při jeho chybě už moc blízko, kdyby nebyl tak blízko tak by mu taková chyba prošla, jenže Ham byl tak blízko že do toho vstoupilo to pravidlo o bezpečném návratu na trať. Jediná šance byla takto nechybovat, možná by to stačilo možná ne, to už se nedozvíme.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Dle mého měl větší šanci dostat se vzápětí před Hamiltona, než na něj najet 5 sec... Nedej bože kdyby LH vymyslel kulišárnu, předjel ho a začal brzdit... To by taky mohl skončit 3. a ne 2... 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Je to úplně jednoduché. Bez zásahu komisařů by Vettel v pohodě vyhrál 14

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Bez zásahu komisařů by si ho Hamilton dávno padal taky zkrácením tratě 18 Jenže se to musí dělat dle pravidel. Je to škoda no, Ham mu byl blíže a blíže a podle mě nebýt Vettelovi chyby, tak by ho Ham brzo dal přímo na trati. Tou chybou Vettela bylo po všem 17

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Lewis by ho předjel? Tak proč ho nepředjel potom? 13

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.61.XXX
              Věřím, že by nebyl problém to tam poslat po hlavě, ve snaze to předejít nehodě to říznout mimo trať, a pak se divit... 20

              Ale vlastně nebyl by důvod se divit, bavíme se o situaci "bez zásahů komisařů"... 14

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Protože nešel do většího rizika pro nic 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama