DISKUZE K ČLÁNKU Všechno v pořádku? Ani zdání, v Baku se vynořily další maléry

Po čtyřech týdnech se F1 vrátila na okruhy, platformy, televizní obrazovky a vůbec všude tam, kde je to obvyklé. Ještě nedozněly dohady kolem úvodních tří Grand Prix a jeden z nejnudnějších závodů přinesl další momenty nejen k zamyšlení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Všechno v pořádku? Ani zdání, v Baku se vynořily další maléry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 03.05.2023 14:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Racek (Hlasovali 3 lidé) 01.05.2023 17:49
No jo... ty skoroincidenty mezi jezdci byly na… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 02.05.2023 10:22
Určitě to probereme důkladně na srazu, ale… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 02.05.2023 12:55
To si zase myslím, že je nesmysl... Rozpočtový… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Pěkně napsané a souhlasím.
    Jen mi řekni. Dokážeš si představit ty diskuse, kdyby Pérovi dali flastr a díky tomu by vyhrál Max???
    To bych nemohl ani přijet na sraz. 12 12 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Samozřejmě, že si to umím představit. O to zajímavější by debata byla - ale to bude i tak.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        na druhou stranu, tohle je chyba týmu, nikoliv úplně jezdce a za mě by bylo na místě dávat flastry, které se budou počítat do stropu, což by asi bylo pro tým poměrně bolestivé...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          to sice jo, ale pokud se nepletu, tak v minulosti za to běžně bylo +5s a pod. ale to, co píšeš dává podstatně větší smysl.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Určitě to probereme důkladně na srazu, ale dovolím si jednu poznámku. Když tak pořád kolovrátkově přepisuji prohlášení jezdců i zástupců té či oné stáje, pořád všichni zdůrazňují, že vyhrávají i prohrávají jako tým. Když udělají chybu v boxech, jezdec za to v 90 % (pokud se neodpíchne dřív bez ohledu na pokyn) opravdu nemůže a trest je hodně krutý, jenže to bychom se pak dostali do fáze, kdy se jakýkoli přestupek v boxech svalí na tým a pilot, třebaže díky tomu získá zřejmou výhodu, potrestán nebude. A včil co s tím!

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              tohle je těžký, protože ten jezdec sám těžko může vidět, jestli se blíží další jezdec a pokud by ta pokuta byla třeba milion nebo dva (případně kumulativně za každý další podobný prohřešek +mega) a odečetlo se jim to od rozpočtu použitelného na sezonu, myslím, si, že by si dali mnohem větší pozor... Když se člověk zamyslí, jaký náskok ve srovnání s mercedesm si dokázal zajisti red bull překročením rozpočtu jen o pár milionů...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                To si zase myslím, že je nesmysl... Rozpočtový stropy mají srovnat startovní pole a snížit náklady, nemají sloužit jako trest... Nemluvě o tom, že 1, 2 mega, to je úplně šílená částka...

                Obecně si nemyslím, že přísnější tresty čemukoli pomůžou, naopak můžou uškodit... Chceme aby se závodilo, riskovalo, bylo drama... Jenže realita je taková, že to zabijeme pravidly, která učiní z vozů nezničitelná monstra, docílí se téměř 100% spolehlivosti, veškeré nesrovnalosti budeme vyšetřovat / trestat a nudu budeme zahánět červenými vlajkami, SC...

                Já bych trestal tým, pokud získá jezdec výhodu, měl by dostat příkaz ji vrátit... Tzn. přepustit pozici, 5sec apod...

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  připadá ti pole vyrovnané?

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    18 18 18

                    Ok dosaď si za RB, Mercedes nebo Ferrari... Použij stejnou logiku... Já říkám, že rozpočtový strop má nějaký účel a neměl by být zneužíván jako forma trestu... Protože to bude x nechtěných efektů, které tě ani nenapadnou...

                    Taky bychom mohli za trest týmům přidělovat užší pneumatiky nebo jim nařídit nižší limit v boxech... Jistě ti to přijde jako blbost a budeš mi chtít tvrdit, že je to něco jiného, ale není... Je to principiálně to samé...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      95.80.230.XXX
                      rozpočtový strop není a nebude spravedlivý, takže proč by jsi nemohl týmy trestat tímto způsobem...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.160.50.XXX
                        O tom by se daly popsat stránky...

                        Je to pravidlo, které má jiný účel. Podobně jako ty pneumatiky, které mají všichni stejné, což nahrává vyrovnanosti, ale pole jak víme, tak vyrovnané není...

                        Pak budeš řešit, že top týmy si můžou dovolit bezpečnější pitstopy, protože na čele se závodí mnohem méně než ve středu pole... Budeš řešit, že když to postihne tým jako je současný RB, tak to nic neřeší, protože náskok mají obrovský, když to postihne jakýkoli jiný tým, tak to bude naprd, protože potřebujeme, aby se to srovnalo a tohle jen omezí jejich konkurenceschopnost....
                        Zkrátka kravina jak trestné body u Gaslyho... Pravidlo, které se platí jen, když o nic nejde....

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          95.80.230.XXX
                          takže zpět na začátek, proč ti reálně vadí, aby byl postižen tým?

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            Fanda.LH

                            217.77.169.XXX
                            Jde o princip... Neprospělo by to soutěži jako takové... Smyslem rozpočtového stropu je srovnat týmy pokud možno na jednu úroveň... A to má fungovat oběma směry. Tzn. chceš, aby ty nahoře to omezovalo (Každý další zlepšení je dražší a dražší) a těm dole to pomáhalo růst... Tím, že do toho začneš hrabat, tak to narušíš...

                            Vem si třeba to, že Mercedes byl v Baku blíže středu pole... Řekněme, že by v boxech omezil Williams, který byl paradoxně rovněž blíže středu pole, ale z druhé strany 18... Chceš, aby příští rok souboj Mercedesu z RB byl ovlivněn letošním špatným pitstopem Mercedesu vůči Williamsu ?

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              95.80.230.XXX
                              proč ne. Jak sem říkal už na začátku, rozpočtový strop není spravedlivý, protože poměrně hodně penalizuje např ferrari, protože pokud tým, který nesídlí v anglii chce přetáhnout nějaké lidi, musí je platit mnohem víc, než anglický tým. Stejně tak to ovlivňuje daňové zatížení. Zkrátka za stejný strop nemohou týmy pořídit stejné prostředky a kupodivu nejvíce zvýhodněné jsou týmy z anglie...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Fanda.LH

                                Fanda.LH

                                83.240.60.XXX
                                Celý tenhle koment... To co říkáš, může být z části pravda, z velké části zase ne (Ferrari je nejslavnější značka, V Anglii je nejvíce týmů tzn. i největší konkurence při získávání lidí)... Ale každopádně, kdybychom připustili, že rozpočtový strop je nespravedlivý, tak rozhodně není řešení do toho hodit další vidle...

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        94.241.95.XXX
        Myslím, že to je zajímavé i bez toho. Pak už by to byla debata jen o zkorumpovanosti FIA a tohle by byl důkaz. Debata o ničem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No jo... ty skoroincidenty mezi jezdci byly na hraně, ale zas bez problémů zvládnuté jezdci a není to nic neobvyklého. Horší tedy byly ti lidé na boxové uličce... to tedy nemám slov. Jinak Baku nebývá vůbec nudné, ale zdá se mi, že nařízené úpravy vozu u usnadnění předjíždění způsobily pravý opak... no a rozdíly mezi vozy letos vypadají tak nějak ostřejší než obvykle. No, uvidíme.
    Tedy že se nedalo předjíždět na superdlouhé rovince ani s DRS... to nebude tratí. Kromě RED Bullu, pro něž nebylo nic snažšího... Mimochodem, skoro se zdá, že i Honda má výkonově navrch nad všemi ostatními, o čemž kupodivu nikdo nemluví a ani Mercedes si nestěžuje..

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama