DISKUZE K ČLÁNKU Kterak se Ferrari zbavilo titulu aneb nejhorší může být jen jeden

Letošní sraz debatujících ze zdejšího webu v Hříměždicích měl jednu speciální položků: účastníci si mohli přímo a fyzicky kopnout do Ferrari. Jak se z diskusním příspěvků zdá, měla by onoho květnového víkendu dorazit celá Scuderia Fans.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kterak se Ferrari zbavilo titulu aneb nejhorší může být jen jeden

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 10.07.2022 12:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 05.07.2022 15:23
Sorry Roberte, ale s tím se fakt nedá souhlasit. … »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 06.07.2022 19:33
nemyslím si, že by Hamilton zůstal na staré tvrdé… »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 06.07.2022 17:30
Kdybychom chtěli být trochu konspirační, tak k… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Fando, podívej se na reportáže z městských závodů v USA v osmdesátých letech. Auta tam stojí klidně u okraje a nikdo to neřeší. Pravda, mělo to třeba fatální dopady, jako v případě Regazzoniho nehody v Long Beach, ale to byla opravdu spíš výjimka. Piloti s tím počítali a chovali se podle toho. Holt žijeme v době, kdy se všichni bojí, aby se náhodou něco nevyčítalo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Však píšu že se toho nedočkáme...je jasný že vracet se takhle jednoduše nejde.

Ale myslím že by se dalo udělat dost pro lepší podívanou i za současné technické sofistikovanosti. Tak aby vliv pilotů na výsledek byl větší...
Ale není vůle...letos je vidět docela názorně jak pilot je jen doplněk v F1.

Příspěvek je k diskuzi o návratu do starších časů...nějak mi to přeskočilo sem...je to reakce na tom11 a Fanda.LH

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
To máš pravdu. Ono to současné využívání, spíše tedy nadužívání, SC svádí k různým kalkulacím s tím, že vyjede a přezujeme "zadarmo". Dřív toho bylo míň a to byly jen žluté vlajky a žádný virtual SC. Bohužel mi přijde, že po Bianciho tragické nehodě jsou všichni piloti považováni za nesvéprávné pitomce, které je třeba ochránit i před jimi samotnými. Julese je mi opravdu moc líto, ale bohužel ta tragická nehoda byla hlavně jeho chybou, jak se nyní v jiných sportech často říká, individuální chybou. A řešit individuální chyby systémově není podle mě úplně optimální.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A nešlo spíš o to, že se povolilo něco, co oni nepoužívají a jiným to přineslo výhodu? 03
My se ale bavíme oněčem, co budou mít všichni stejné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Tak trochu ano. Renaultu se vůbec nelíbí, že se povolilo používat lanka místo zpevnění podlahy. Totiž zpevnění podlahy jsou kila váhy navíc.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nechápu. Jakože Renault má největší nadváhu?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Nechej si to posvětit Renaultem. Doporučuji preventívní masáž svalů Francovým nápojem. 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Už to není pravda. EU totiž v rámci v boji proti ekologickému boji větrům ze strany žlutého srpu povoluje s okamžitou platností navýšit spotřebu paliva o množství kyselin, které se uberou z akumulátorů.
Podmínkou je, že palivo doveze Liberty z USA. Arabský, případně Asijský původ prý není na závadu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Teď už nemají. Nemá smysl chít něco, co budou mít i soupeři. Pokud soupeř získá to samé co ty, proti němu se nezrychlíš.
Dávalo by to smysl, pokud by někdo z nich byl více nad limitem. Ale oni jsou na něm (nebo blízko něj) už teď téměř všichni a kdo není, brzy bude.. S finančními stropy jsou na tom i po stránce finanční stejně (až na některé malé týmy).
Není důvod chtít vyšší hmotnost. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Týmy mají vždycky důvod proč chtít vyšší váhové limity vozů.
Né kvůli nějakému zvýšení bezpečnosti, ale kvůli lepšímu vyvážení vozu.

Prostě FIA jde některým týmům na ruku a zcela proti logice navyšuje minimální váhový limit. To je hodně špatně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Ještě mě napadlo, že vlastně dlouho se v F1 pitstopy vůbec neřešili... Resp. jezdilo se tam jen v případě defektů... V tomhle je průkopník Bernie, který se záměrným pitstopem experimentoval už právě v 70tých letech a naplno je prosadil v 80tých letech... Ale to byly všechno plánované pitstopy nic o čem by jezdec nějak extra rozhodoval... A SC vyjížděli jen svátečně, závody se nechávaly plynout...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
souhlasím s tebou a pravdu máš v tom, že návrat ke "starým časům" je nereálný a že piloti řídí tak nějak poslepu a starají se o zbytečně moc věcí. klidně bych jim těch starostí ubral. spousta nastavování parametrů motoru, přenastavování auta do každé druhé zatáčky, úpravy brzd, diferenciálu.... vždyť ten volant vypadá jak z nějaké počítačové hry. řidič by měl řídit = točit volantem, řadit a k tomu rozhodovat kdy kam a na čem pojede. ostatní nastavit pro závod v boxech a hotovo. maximálně udělat třeba tři nebo čtyři módy motoru ( běžný závodní režim, booster pro předjíždění či obranu, SC a třeba ECO, ať uděláme radost zelenému pohledu na F1 ).
vím, že to je utopie, ale líbilo by se mi to.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Do starých časů nemůžeme vrátit, protože v nich ani trochu nejsme... To je jako bys chtěl do těch novejch formulí dát volant z 50. let... Nemůžeš vzít jeden aspekt a ten vložit mezi xxx dalších, mezi které se absolutně nehodí...

Edit: Ostatně SC koukám vyjel poprvé v roce 73... A vyjížděl opravdu svátečně... Dost pravděpodobně v minulosti by Ocon vůz odstavil mimo trať u svodidel a nikdo by mu dokonce závodu nevěnoval pozornost... Dojeli by v pohodě bez SC... Zatímco dnes máme neustále VSC, SC...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak muselo by to splňovat nějaké crashtesty, takže by to museli nacpat tam. O půl kila by se zvedl materiál a týmy už nemají proč zvyšovat hmotnost vozu. Na limitu budou za chvíli všichni. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Pokud bys měl cedule, tak budeš komunikovat skrz ně. Ale umím si představit, že dnes by nebyl problém komunikovat přímo s vozem nebo čímkoli o velikosti větší mince... Prostě je to utopie... Pak budeš řešit, že jezdci vibruje náramek...

Každopádně jezdec nemůže přesně vědět, kde se nachází a jak jsou na tom ti jezdci za ním / před ním, tudíž nemůže udělat kvalifikované rozhodnutí... A stávala by se z toho haluz viz strategie Ferrari... Leclerc zůstal na trati jakoby mu nefungovala vysílačka... Aby to za mě mělo smysl, tak by musel mít jezdec dokonalé info a následně by mohl udělat rozhodnutí o tom zda zajede nebo ne, ale to zase vede k multitaskingu... Kdy jezdci řídí po slepu a soustředí se na x věcí okolo... Což mi přijde na palici...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

84.242.124.XXX
Půl kila? To jsi na omylu. Půl kila by vzal pouze materiál, ale týmy by okamžitě požadovaly zvýšit váhu alespoň o pět kilo a nakonec by to usmlouvaly na tři. Samozřejmě že by se váha navíc použila všude jinde a na ochranný oblouk by šlo pouhé minimum.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01
Taky by se mi líbil návrat do starých časů v ohledech které popisuješ.
No, těžko se toho dočkáme...ale jistá omezení (např. v komunikaci) by udělat šla.
Upřímně řečeno mě hodně překvapilo jak u Mercedesu je to spíš Russell kdo přichází s vlastním nápadem...zatímco Hamilton ne povedenou strategii jednoduše hodil na lidi na boxové zídce...jistě, oni jsou tam od toho...ale mě to vyznělo tak jako že tým musí šlapat jak hodinky a Hamilton to jen odřidi. Vím, vím že on je tam od řízení...ale jakoby to inklinovalo k tomu že z boxu budou i rozhodovat o tom kdy pilot bude předjíždět a kdy ne.
Mě tohle nepřijde normální...pilot by měl mít možnost...a měl by mít i motivaci k tomu aby se zapojil do strategii a rozhodování.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Zatím to stačilo. Možná navrhnou pevnější materiál. A váha půjde o půl kila nahoru. A nebo taky ne, protože půl kila nikdo řešit nebude. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Naštěstí k žádnému zranění nedošlo, ale jezdec měl hlavu o 12-20cm níže k zemi a to moc důvěry k bezpečnosti nevzbuzuje.
A co teď udělá FIA? Navrhne pevnější, nebo silnější materiál a váha vozu zase půjde opačným směrem.
S takovým přístupem budou nakonec závodit podvalníky vezoucí formule. 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
Ano, prvek náhody, jak to nazýváš, by byl fajn. Ubylo by jasných kalkulací, které jsou předem lehce odhadnutelné a přineslo by to svěží vítr. Nemusí pršet, jen když kape 🤣🤣🤣.
A zrušení rádiové komunikace a návrat k cedulím na boxové zídce by se těžko obcházel. Ale vím, je to v dnešní době anachronismus.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama