DISKUZE K ČLÁNKU Zajde souboj o titul mistra světa za hranu? Pokud už se tak nestalo...

Jako mnozí jiní píšící komentáře na různých webech bych i já chtěl dnešní Paddock pojmout osobněji. Nejen po stránce názorové. Žijeme ve společnosti, v níž bychom měli svá stanoviska konfrontovat, dělit se o ně a vyměňovat si argumenty. Neboť komunikace je jednou z nejdůležitějších forem, které máme k dispozici.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajde souboj o titul mistra světa za hranu? Pokud už se tak nestalo...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 18.11.2021 13:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 17.11.2021 11:54
Jestli Mateschitz odejde protože mu nenechají… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 17.11.2021 11:10
Jé, konečně zase Paddock. Tyto články čtu raději,… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 17.11.2021 13:18
Lidi, co mají permanentní strach, bych vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Výborný článek se super názory.
    Za mne velký 01! 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Očekává se ode mně opozice, taj jdeme na to 14

    Co se týká údajného nadržování RB, ono ani u Mercedesu nebylo jednu chvíli jasné jestli budou pokračovat. Nevím no jestli stojí za údajným nadržováním jedné důležité stáji naštvat jinou důležitou stáj. Podle mě to není správná myšlenková cesta. 11
    Naopak mě napadají důvody, proč dát Maxovi pentli. Max sice prohrál s Lewisem ale pořád má relativně komfortní náskok, naopak kdyby dostal pentli, tak už to zdaleka tak komfortní nebude a výrazně vzroste šance na to aby se rozhodovalo v posledním závodě. A o to bych řekl jde FIA nejvíc.
    Mě z toho vychází, že by bylo pro FIA lepší potrestat Maxe. Za prvé by potrestali zlého může, což by bylo spíše populární a navíc by zdramatizovali šampionát 11

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Já vidím dvě roviny problému, první je ta, že FIA dlouhodobě některým jezdcům odpouští to co druhým neprojde. V případě Maxe se tak dělo od momentu jeho vstupu do Formule 1, FIA si ho pěstovala jako agresivní spestření nudné Formule 1 a měla radost, že přišel někdo kdo Formuli 1 okořenil a zvýšil sledovanost. Ten druhý problém je, že FIA je dlouhodobě pod tlakem, aby nevyhrával jen jeden tým, což činí jednak úpravami pravidel, a jednak tím, že občas u konkurence Mercedesu přivře oči (dříve Ferrari a Vettel, teď RB a Max). V letošní sezoně se to jen sešlo vše dohromady, a o to více to bije do očí.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.101.227.XXX
      Já myslel že zkusíš opozici, ale vlastně jsi obsahem sdělil že chtěj protlačovat Maxe co nejvíc protože mu nedali pentli ani na to aby to bylo vyrovnanější 12

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Základ každé správné konspirace je ten, že všechno má svůj řád, všechno je řízeno.
        No a já jako anticonspiration tvrdím, že nemusí být nutně všechno perfektně řízeno.
        Zkráceně, někdo ve všem vidí záměr, přitom to může být jen chyba (proto jsem argumentoval, proč je výhodnější Maxe opentlit )

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Jen chyba? Tak ještě že se Mercedes odvolal a tu chybu napravěj že? Tak uvidíme 14

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Já psal, že to může být chyba....né že je to chyba 18

            Ale jak už jsem psal, je vlastně dobře že vznikla tahle kontroverze. Třeba při příštím vytlačování budeme argumentačně na stejné lodi, že by se tohle mělo trestat 13

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.101.227.XXX
              Tohle blokování vytlačením byl ale megalevel, nestačila mu při vytlačení ani trať a mezi něj a vozovku by se vešla ještě celá další silnice. Ham tam před zatáčkou už byl velkým dílem před Maxem. Co by mělo být omluvou nebo co na tom zpochybňovat?

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                31.30.161.XXX
                Přijde mi to jako s limitama tratě - někde se hrotí, někde vubec. Vettel 2011 a 2012 získal v Indii PP stylem, že 80% času byl za bílou čárou všema 4 kolama a co přišlo za trest? ano správně, žádnej

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.161.XXX
      Proč by se od tebe očekávala opozice? se do toho stavíě sám 13

      Co se týče tématu odchodu, tak tu bylo na stole i to u Ferrari, ale všichni věděli, že je to trapná hra, která k ničemu nevedla. U RB a s tím i AT se vedení F1 zaleklo, že by to mohlo nastat a FIA to samozřejmě brala v určitý potaz a už to je za mě špatně. Měli jsme tu v minulé dekádě téma nových týmů v F1, kde Virgin + Caterham + HRT neměli jakýkoliv nárok se ani po čase přibližovat středu pole a pak tu přišel model Haas - Ferrari, který hned vzbudil rozruch a spoustu kritiky. Na to FIA přišla, že Haas nedělá nic zlého a začalo formování B týmů, FIA reagovala tak, že to začala omezovat (protiřečení si) a zároveň řekla, že jsou přísnější podmínky pro vstup do F1. Jenže ty přísnější podmínky jsou i částečně směšné, že třeba Andretti musel jít cestou zkusit koupit Sauber, tak kde to jsme? FIA očividně ani neví jak nastavit parametry společně s vedením F1, aby do F1 ohl přijít nový tým, který bude do 5 let kolem středu pole a to je velký problém.

      Co se týče toho závodního incidentu, tak bych to jednoznačně trestal, protože se nám tu jinak vytvoří prostředí, kde to začne se ukazovat ve vícero případech a to už zavání prostě za hranu pravidel. Vzpomeň si na bránění Verstappena 2016, kdy se hybal v brzdné zoně - vytvořilo se na to i pravidlo, které i tak často se neuplatňovalo, proč? viděli jsme jak to dopadlo v Baku 2018 a to je přesně ten moment, kdy to nějak projde 3x,4x a po 5 už ne a může to dopadnout opravdu ošklivě. FIA a komisaři mají dodržovat pravidla u všech stejně, protože se z toho stává politická scéna ala ČR, kde ti co mají být trestáni, tak nejsou a naopak

      + 2 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Si tady všichni pochlebujete, potřebujete názorovou opozici jako sůl. 13

        Řekni mi o tom jak se FIA zalekla odchodu a proto nějak reagovala? Myslíš jako zmrazení motorů, které by stejně nastalo? Myslíš pravidlo o tom, že nikdo nemůže zůstat bez motorů, kdy tohle RB využil jen na přechodnou dobu aby přešel na Hondu a pak už nikdy víc? Co to je oproti tomu, jak si Renault a Mercedes diktovali podmínky pro turbo motory? Pravidla, která poznamenala celou éru F1? Mercedes očividně věděl co dělá, protože už nějakou dobu před nasazením turbo motorů se proslýchalo jak jsou napřed.

        Nové týmy. No vidíš, nové týmy bez partnerů nejsou životaschopné. V ideálním světě by byl každý tým samostatný ale my nežijeme v ideálním světě. Já v tom osobně nevidím problém, protože ty týmy mezi sebou normálně závodí a je víc místa pro nadějné nováčky. A ano pořád jsou platiči ale pamatuješ si jak fungoval Sauber před intervencí Ferrari? Jak podepsali tuším 6 jezdců na sezonu aby měli víc peněz?
        Ano, B týmy nebudou soupeřit se svými matkami ale tohle prostě naráží na naivní představu, že by vůbec mohli. Chce to žít v realitě, kluci.
        A že FIA nastavuje špatně podmínky pro vstup? A kde máš jistotu, že by Andretiho tým byl životaschopný? F1 je úplně něco jiného než Americké série.

        Jinak k incidentu napíšu co už jsem tu psal. Osobně bych Maxe potrestal, nicméně stejně tak x vytlačování v minulosti, které taky nebyly potrestané. A to je právě ten problém. Buď trestej všechno a nebo se na to vykašli úplně 04

        Pane jo, tak dlouhej příspěvek....jsem na sebe hrdý 14

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.161.XXX
          Jak? už to to bylo zmíněno a psal jsem to i já. Jejich (ne)trestání RB a Verstappena oproti jiným. Psal jsem to tu několikrát, ale Monako 2010, kdy FIA řekla, že RB má nelegální podlahu a přesto jim dovolila odjet s tím závode, kde získali double (Alovi chyběli 3b na konci, takže si domysli ty následky) tomu jasně ukazují. Ano nebylo to v době, kdy nečím hrozili a o to horší to je. Co se týče tomu domluvení motorů, tak co tu obhajuješ? Obchod má nějaké pravidla, jestli ten kontrakt zrušíš, tak nic nedostaneš, proč by se pak někdo měl slitovat? Za svý rozhodnutí musíš nést odpovědnost a zase tu ve prosěch RB zasahovalo vedení F1.

          Co se týče tématu nových týmů, tak je to jednoduchý. Zase musíš nést odpovědnost za svý kroky a pokud máš nějaký projekt a věříš tomu, připravíš ho, tak proč by si nemohl uspět? Teď se bude řešit otázka promyšlenosti projektů? vždyť je to směšný. Co se týče B týmů, tak to chce žít v reálném světě Davide, vem si FI. To byl noname tým, který měl i ke středu pole daleko a jak se dokázali vypracovat? a co se z nich loni stalo? růžovej Mercedes a to chceš? to byla ta ukázka zkaženosti B týmů a tohle já jakou fanoušek vidět fakt nechci. Jasně, nebude o titul jezdit 5 týmů, ale kdy v historii tak o to 5 týmů jelo? mě postačí, když každý tým pojede za sebe a svý zájmy a bude dělat pro to maximu, o tom to soupeření přece je.

          No však se mají trestat všichni, na tom se shodneme. Jenže postoj FIA je, že tohle nedělá, nedělala a očividně dělat nebude ..

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          01

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.101.227.XXX
    Jestli Mateschitz odejde protože mu nenechají jeho jezdce jezdit na prasáka tak by se na to měli připravit, protože nevěřím že zjevné přehlížení takových způsobů závodění by mohlo dlouhodobě uspět a být přínosem pro sport.

    Na druhou stranu myslím že to tu psal Graham, oni mu to spočítají, ale až už o nic nepůjde 17

    Nepochybuji že praktiky mimo trať které nejsou vidět jsou velkým humusem, ale žádám trochu spravedlnosti alespoň na té trati.

    + 7 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.230.XXX
      Rozhodují lidé a ty jsou pod tlakem a do budoucna mají taky své zájmy, mají strach (mohou mít) něco rozhodnout, protože logicky jednoho potěší a druhého naštvou. Ne každý má "koule" že mu to je jedno a padni komu padni. Vždy jedni mu vynadají a druzí pochvalí. A kdo by chtěl aby mu někdo nadával....

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Lidi, co mají permanentní strach, bych vůbec nepouštěl k ničemu. Zvláště s obavou, že někoho naštvou. Ta je v podstatě všudypřítomná. Nemohl bych napsat jediný článek (jen abych náhodou někoho nenaštval), nemohl bych udělat žádné rozhodnutí ve sportu, v lékařství, ve vědě, v politice, nikde! Nejde o to mít "koule" (což je zrovna přirovnání, které mě ohromně štve), ale stát si za svým a být přesvědčen, že v rámci daných pravidel, nařízení a předpisů jednám správně. Vždyť by za těchto okolností nemohl vlézt žádný pilot do auta, co kdyby měl strach, že naštve své fanoušky??? Cokoliv dělám a konfrontuji to ať s miliardovými davy nebo jedincem, vždy někoho můžu naštvat. Grahame, nezlobte se, ale tahle omluva odpovědných lidí je jedním z nejstrašnějších alibismů, jaké jsem kdy četl.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.230.XXX
          Tak to prr....někde píšu že je omlouvám, já jen konstatoval že to tak dost často je a nejen v F1. Rozhodoval jste někde nějaký zápas, utkaní sport. Znáte ten tlak, manipulace a věci kolem toho? Viditelně ne....já to neomlouvám, jen konstatuji. Ono jinak by se to nedělo že....takže je potřeba chápat psany text. 11 To jste všichni chytrý, ale proč to není jak chcete a vám jasný není. Jenom se tomu divíte... Podal jsem vysvětlení....a umět číst neznamená chát psaný text, nezlobte se na mně. Kdyby jste něco jen tušil o psychlogii....pár pacientů sem taky chodí.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Ale ano, rozhodoval a ne jednou. A zažil dost situací, kdy mi jedna strana tleskala a druhá mně chtěla dát přes hubu. Takže viditelně ano... vím, co to je a taky vím, že kdo na to nemá, tak ať to nedělá. Co mi bude platné, že budu ležet na operačním stole a doktor, který mě bude operovat, se pod tlakem sesype a udělá ze mě doživotního mrzáka. Budu konstatovat? To sotva. Pro vysvětlenou - stejně jako Odin nejsem, zdůrazňuji NEJSEM ani zavilý nepřítel Verstappena či Hamiltona, ani jejich nekritický fanoušek. Jediné, co chci, aby bylo rozhodování konzistentní, odborné a obhajitelné. Co se psychologie týče, studoval jsem ji pět let, takže o ní taky něco vím. Takže konstatuji, neomlouvám: ať odpovědné funkce zastávají lidé beze strachu, že někomu ublíží, vědomí si faktu, že svým rozhodnutím jednu stranu nenadchnou - a nebudou tomu alibisticky předcházet tím, že budou pro smích stranám oběma.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              88.103.230.XXX
              To mne bylo jasný, jak to myslíte. Ale prostě lidský faktor tam hraje zásadní roli.... jednu situaci 10 lidí vidi zcela jinak.Neomlouvám, kostatuji. Lidské chyby pod tlakem lidé prostě dělají. Pak tady mohu vyjmenovat dalších 100 ingrediencí....paradoxně nejlépe jsou na tom ohledně "tlaku" psychopati, jenomže.... prostě je co vylepšovat, 100% to ale nikdy nebude, tak to prostě je. Musí vyškolit ten správný personal, nastavit benchmarky co a jak se trestá a bude. 04

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                88.103.225.XXX
                Tohle mě dokáže namíchnout. Co chceš školit a nastavovat??? Snad je současnými pravidly jasně dané, že měnit stopu při bránění pozice lze pouze jednou. Čili to, co předvedl Verstappen bylo jednoznačně trestatelné podle současných pravidel, současnými komisaři vyškolenými současnými školiteli. CO NA TOM CHCEŠ UPRAVOVAT???
                Jediný problém je, že komisaři a slavná FIA nejsou ochotni se řídit a postupovat podle vlastních pravidel.
                A situaci mohlou posoudit a potrestat i zpětně. Však se to letos také už stalo. Tak o co jde?
                Vysvětlivky co a jak se trestá nikdo nepotřebuje. Jestliže pravidla jasně stanoví, že změna směru jízdy při obraně pozice je možná pouze jedinkrát, pak nikdo nepotřebuje vysvětlení, že kličkování je od teď zakázané. Ale Verstappen za to ještě trestán nebude, protože to platí až od vydání vysvětlivek. Takhle se omlouvaly prohřešky Vettela.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama