Manor se ještě nevzdává, za jistých okolností má čas až do dubna

Robert RoBertino Pavelka, 14. ledna 2017, 13:20 Google+

Zdálo se, že postupné ubývání týmů se podařilo zastavit, protože po sezóně 2015 se počet týmů opět vrátil na číslovku 11, tedy počet, kterým startovní pole disponovalo v letech 2013 a 2014. Nyní hrozí, že se opět počet pilotů na startu zúží.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 15.01. 13:47) Napište svůj názor
S Manorem je to hodně nahnuté, ale pořád ještě existuje naděje

S Manorem je to hodně nahnuté, ale pořád ještě existuje naděje | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Situace Manoru byla na počátku tohoto roku krajně kritická. Nepodařily se některé marketingové operace, nebyl zajištěn příchod nových investorů, takže 6. ledna 2017 putoval tým do nucené správy. Nicméně správce FRP Advisory zajistil prostředky na zaplacení zaměstnanců do konce ledna. Je ovšem otázkou, zda to není jen prodloužení agónie.

V Banbury (hrabství Oxfordshire) nadále zůstává asi stovka zaměstnanců, kteří doufají, že se v "ušetřeném" týdnu podaří nakonec zajistit potenciálního kupce, takže by setrvali na svých postech. O prodloužení lhůty byli zaměstnanci informování v den, který se většinou označuje jako černý, ale tentokrát byl pátek 13. (v tomto případě ledna) světlým bodem, personál se dozvěděl, že ještě není vše ztraceno. FRP Advisory situaci komentovala v tom smyslu, že stále ještě probíhá jednání s možnými investory, ale kvůli zajištění finanční způsobilosti stále platí stav due diligence.

Manor se dočkal od řídícího orgánu F1 povoleno využít podvozek vozu pro sezónu 2016 s nutnými úpravami pro první závody sezóny, než se povede najít kupce. Rovněž FIA oznámila, že Manor nemusí znovu absolvovat povinný crash test bez ohledu na modifikace pro rok 2017. Odborníci tvrdí, že u Manoru počítají s oběma možnostmi - kopmletně novým vozem specifikace 2017 i upravenou verzí ze sezóny 2016. Bude však muset FIA prokázat, že i upravený vůz splňuje všechny náležitosti nutné pro letošní sezónu. Soudí se, že by to byla jedna z variant - ušetřit peníze pouhou úpravou nejnutnějších partií loňského vozu.

Je tu ale ještě varianta, že i kdyby se potenciální kupec do konce ledna 2017 nenašel, ještě nemusí jít o zánik Manoru. Část personálu může být propuštěna, ale teoreticky tým neohrozí absence až ve třech prvních závodech. Pak už by ztratil právo účastnit se šampionátu F1. To by mu dávalo další časový prostor, protože čtvrtým závodem sezóny 2017 je Grand Prix Ruska ve dnech 28. - 30. dubna.

img-responsive

Technický ředitel John McQuilliam | foto: Manor Racing

Už dvakrát se předpokládalo, že byl pro Manor nalezen kupec, ale pokaždé na poslední chvíli z transakce sešlo. První případ nastal těsně před koncem roku 2016 a je s ním spojován odchod ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. Johna McQuilliama. Jeho pracovní poměr byl ukončen k 31. prosinci 2016, ale oficiálně byl jeho odchod oznámen až ve středu 11. ledna. 

"John dne 30. prosince oznámil svou rezignaci na post statutárního ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. kvůli očekávané změně vlastníka týmu Manor.John však zůstane s týmem i nadále a je plně odhodlán spolupracovat s kolegy a správci ohledně zajištění budoucnosti Manoru," uvedl mluvčí týmu s tím, že druhý nezdařený pokus o prodej nastal těsně předtím, než byla na tým uvalena nucená správa.

Vytisknout

Diskuze: Manor se ještě nevzdává, za jistých okolností má čas až do dubna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 15.01.2017 13:47 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli v kvalifikaci v Brazílii

Bude se letos méně předjíždět? Pirelli si to úplně nemyslí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud