DISKUZE K ČLÁNKU Proč Američané nejezdí ve Formuli 1

Šéf týmu Haas, Günther Steiner, uvedl, že by podepsání amerického jezdce pro tým Formule 1 bylo velmi ambiciózním činem, ale že v Americe žádný vhodný jezdec pro F1 není. Otázkou však není jen, proč není ve Formuli 1 žádný americký pilot. Otázkou spíše je, proč by zde americký pilot jezdil. Amerika má zcela jiné motorsportové tradice než Evropa. V Americe se v roce 1948 zrodil NASCAR a v Evropě o dva roky na to Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Američané nejezdí ve Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 17.12.2020 14:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2020 12:32
Realita je mnohem jednodušší. Američan nijak… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2020 16:00
Slova určená k tomu, aby se tesala do kamene.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ligier

    Ligier

    109.81.208.XXX
    Au, brutálně odfláknutý článek, pominu, že je tam zbytečně velká čas o Lewisovi... Ale opakovaně špatně skloňování. U Maria zdela přechází to, že je původem Ital a v F1 také dělal první zářezy s Ferrari, titul s Lotusem byl značně později. Poznámku o Cheeverovi jsem vůbec nepochopil... Atd. Jinak ale vyznění samozřejmě správně.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    85.160.68.XXX
    Souhlasím s tím, že amíka nějaká F1 nezajímá. Pro závodění má NASCAR a dragstery, pro těch pár sofistikovaných exotů toužících po open wheels je tady IndyCar Series. btw v téhle souvislosti bych připomněl zajímavou epizodu, totiž sérii CART z přelomu milénia, která se jezdila doslova po celém světě (mimo USA samozřejmě Kanada, ale taky Mexiko, Brazílie, Austrálie, Německo, Velká Británie, Japonsko), měla velké ambice - a v USA nikoho moc nezajímala přestože tam byly všechny jejich hvězdy mezi jezdci i týmy.

    Jinak do výčtu američanů v F1 bych klidně zařadil i kanaďany - protože sportovní kariéra mladého kanaďana bude pravděpodobně úplně stejná jak sportovní kariéra mladého američana. Ty země jsou hodně propojený (už jenom díky NHL), do Evropy je z obou států stejně daleko a třeba pro IndyCar je jediná zahraniční štace už tradičně právě v Torontu. Takže bych klidně zmínil i rodinu Villeneuveovic (kde první generace šla nabízející se cestou lokální závody v Kanadě -> F Atlantic -> F1, zatímco Jacques ml. byl globálnější a juniorku si sice odbyl v Itálii a Japonsku, ale nakonec vyzkoušel i tu F Atlantic) a to máme hned mistra světa (a dva vicemistry) k dobru.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      109.81.208.XXX
      No Kanada je výrazně jinačí než USA a dokonce to i značně zdůrazňují. Krom toho úplně jinde jsou frankofonmi Kanaďané což oba Villneuvove byli.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ono je to ještě trochu jinak, Kanaďané a USA se nemusejí, jak dobře známo - a nejde jen o řevnivost plynoucí z hokeje. Kanada si přes americké excesy svou Grand Prix držela a také byla třeba v roce 1975, kdy na ní Ecclestone zahrál známou habaďůru (viz Válka FISA-FOCA), hodně naštvaná, že Amíci všude vyhlašovali, že jsou poslední americkou baštou F1. V tomhle směru si troufám říci, že Lawrence Stroll pochopil potenciál šampionátu a proto tam i svého kluka zuby nehty drží, jinak by ho už dávno šoupnul do nějaké americké série.
      Ještě k oné poznámce o CART v Evropě - moc příznivců to nezískalo, asi také proto, že šampionát byl hodně co do lokalit nevyvážený. Dokonce se hodně tvrdilo, že do Evropy zamířil proto, aby udělal reklamu Stalloneovým Driven! Ale to jsou většinou věci názoru.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.229.XXX
    Američani jsou zvláštní národ, jakmile se celý nebo většina šampionátu neodehrává u nich tak to prostě neberou a neuznávají. Není to navíc jen v motorsportu, ale všude ve sportu a dokonce i v životě u věcí, který člověk běžně používá.

    Co se týče těch jejich závodů, tak sem je taky nikdy moc kvůli času nesledoval a upřímně mě ani moc nebaví. Co se týče Nascar nebo těch oválových závodů, tak člověk jen čumí jak jezdí dokola a doufá, že se někdo vyseká aby se vůbec něco dělo. Nebo tomu tak bylo dřív, kdy jsem ty jejich seriály občas sledoval. Né že by dnešní F1 byla výrazně jiná a tolik už jí taky nesleduju, ale moc rád vzpomínám na to čím si mě získala - boje Alonso vs Kimi nebo Schumacher, poté Hamilton vs Alonso a Kimi, v roce 2008 Massa vs Hamilton a doslova legendární finiš, na který musí s radostí vzpomínat každý, kdo tehdy F1 sledoval. Bohužel přišel rok 2009 a od té doby neustále někdo dominuje (Brawn, Red Bull, Mercedes) a tedy většinou chybí nějaký to napětí.

    Z druhý strany se jim nedivím, taky v posledních letech docela často vynechávám závody z Asie nebo Austrálie, který se jedou moc brzo. Mám víkend, tak se chci konečně vyspat do kolika chci.
    A to nemluvím o tom cestování pro piloty, musí to být hodně náročný časově a i finančně. Ale co se týče cestování pilotů z Asie nebo Austrálie. tak ti s tím problém nemají a většinou v Evropě bydlí nebo tu tráví většinu roku. Je to asi o tý přizpůsobivosti a jak moc si chce daný pilot splnit sen a co je pro to ochotný udělat. Což se dá u američanů chápat, že tam tu motivaci tolik nemají když tam uznávají ty jejich šampionáty a je otázka jak moc sou známý piloti, který to dotáhli do F1 - bohužel piloti co si já pamatuju tak Speed ani Rossi zrovna nezářili a proto chápu, že to jejjch účinkování asi není zrovna na vychloubání. Sleduju ale občas jednu reality show The Amazing Race, kde se závodí po světě a je logický, že se každý divákům představuje, chlubí co dokázala apod. . Byl tam Alex Rossi a Conor Daly - pojmenovaný jako Team Indy a furt jak jsou jezdci IndyCar a myslím že tam vůbec nebylo zmíněno o jeho krátkém působení v F1, tedy pro většinu světa královně motorsportu. Jejich sérii jsem jako fanouišek motorsportu samořezmě sledoval a měl aspoňkomu fandit. 12
    To že v jiných kontinentech nemají tak skvěle propracovaný série a tolik okruhů je samozřejmě jen jejich problém. Mohli si všichni vybudovat to samý a určitě by se nejezdilo tolik u nás.

    Co se týče techniky tak je trochu paradox, že podle článku to mají piloti lehčí v Evropě kde se vydali tou dražší cestou. 11 Upřímně nevím jak to v USA je, ale věřím autorovi a jeho znalostem.
    Bohužel ale občas kvůli tomu některý tým dominuje a závody jsou totální nuda, s předem daným vítězem. Což si myslím že v USA nehrozí. Jsou tam samozřejmě top týmy jako Penske, Ganassi nebo Andretti, ale určitě tam nikdo nedominuje tolik jako Mercedes v posledních letech nebo před ním Red Bull. Mají všichni stejný vozy, tak předpokládám že to je hlavně o vylepšeních, nastavení apod. kde taky v nižších sériích dominuje Prema nebo dříve ART.

    Redakci - Nebylo to o Andrettim náhodou naopak než je v článku? 11Co vím, tak je rozený ital a jeho rodina emigrovala do USA. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Nedovolil bych si být tak moc kritický na emerické série.
      Naopak se mi hodně líbí a moc mě mrzí, že se jich u nás vysílá tak málo.
      A že jsou evropské závody lepší? Které? Myslím která série?
      F1? Těch pár závodů co se u nás jezdí jsou sice fajn, ale běžně se jich jezdí zhruba polovina a zbytek v beduínsku a v Asii. Plus dva závody v nenavíděné Emerice.
      NASCAR? STOCKAR? DTM jim neleží ani u podrážek.
      INDYCAR sice nemají takový výkon jako F1, ale sledovat je je pastva pro oči a je jedno jestli se jedou dnes už spíše náhodou na oválu, nebo na klasických okruzích.
      Evropský Paříž-Dakar? Neexistuje. Už i Chile s Peru se téhle komedie moc rádi zbavili. Dyť i v tom mají svoje série a lepší. Jen kamióny tam asi nejezdí.
      Závody do vrchu? Zná někdo drsnější závod téhle kategorie nej je Pikes Peak?
      A můžeme jít dál.
      Máme v Evropě závody na solném jezeře, nebo závody Dragsterů? Dragy sice máme, ale oproti emíkům jsou poněkud jako dětská série.
      O emerických motorkách toho vím ještě méně, ale určitě nejsou tak úzkoprsí, aby jednu z nejlepších evropských tratí vyškrtli kvůli drobným nerovnostem. Naopak přirozená krása tvrdí muziku.
      A dnešní evropské motocrossové tratě se dnes stavějí podle emerického trendu.
      Atd......

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.229.XXX
        Já beru hlavně závody na okruzích a já sám osobně koukám většinou na motorky, F2 občas i ty F3 ujde nebo když je kde, tak MS v rallyecrossu.
        Když vezmu další, tak WRC je taky hlavně v Evropě, 24 Hodin Le Mans je taky top co se týče vytrvalostních závodů, ale chápu že amíci mají Daytonu.

        Závody do vrchu, dragstery nebo na jezeře sem nikdy neviděl a nevím jestli by mě chytli. Určitě to ale podle mě nejsou sporty, které by byli někde nějak moc sledovaný. Kdyby to bylo někde dostupný, tak bych se určitě rád podíval na ty závody na jezerech.
        Nebo sem viděl párkrát motorky na ploché dráze a taky ujdou, i když to není co bych sledoval a určitě to je taky hlavně dominanta Evropy.

        Jinak FIA chce aby všechny ty mistrovství světa byli různě po světě a majitel F1 chce co nejvíc peněz. Proto je logický že Evropě ubírá a proto máme spoustu nudných závodů, hlavně z Asie. Bylo hodně zajímavý sledovat nadšení když se potvrdilo, že se pojede po více letech nebo po prvé na super okruzích jako Imola, Algarve, Mugello nebo v Istanbulu. 04 Hned ty závody by byli lepší, kdyby se opravdu jelo podle okruhu a né podle země kde se nachází nebo kolik má daný majitel zrovna peněz.
        Nejsem ale jen zastánce evropských okruhů, takový Melbourne, Montreal nebo Interlagos jsou super.

        Je to ale samozřejmě vše můj názor a beru když to někdo vidí jinak. 04

        Co se týče Dakaru tak má sice konkurenci, ale řekl pořád je nejznámější a nejsledovanější a naopak arabové platí pořádnou částku aby se jezdil u nich. 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Daytonu zrovna nemusím, je to nudný okruh.
          Z FIA se stal parazit. Jejím účelem byla pouze kontrola dodržování pravidel. Dnes už si si dělá co chce a taky do všeho kafrá. Dokonce si bere pokuty od jezdců i týmů. Správně na ně vůbec nemá nárok.
          Ano máme nádherné okruhy a jen díky Covidu jsme se mohli pokochat nádhernému Algarve a starým klasikám. Jenže to taky mohla být ochutnávka bez pokračování.
          Dakar už je zničený, Hedvábná ztezka je momentálně lepší, ale jede se v Rusku a to světu vůbec nevoní. Přitom tam mají všchno.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ono to je poněkud komplikovanější. Když se dvojčata Mario a Aldo Andrettiové 28. února 1940 narodili, patřila vesnice Montona, situovaná na istrijském poloostrově, ještě Itálii. V roce 1945 byla postoupena Jugoslávii a rodina Andrettiových po třech letech zamířila zpět do italských řad přes disperzní tábor v Udine a utečenecké zařízení v Lucce. Až do roku 1955 přebývali v Toskánsku, potom díky kontaktům otce Andrettiho se svým švagrem konečně získali všichni povolení k pobytu a usídlili se v americkém Nazarethu. Mariovo rodiště se dnes nazývá Motovun a nachází se na území Chorvatska.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.229.XXX
        Co se týče tohodle tak ten příběh znám a proto mě v článku zarazila část věty - „že do Evropy v patnácti letech emigroval“. Když to bylo přesně naopak a z Itálie, tedy Evropy emigrovali do USA, tam začal závodit a asi až díky tomu se zas vrátil.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Mario byl vždy americký patriot a za své sídlo považoval vždy Nazareth. Samozřejmě závodil v Evropě, ale víc času vždy trávil v USA. Jinak nepochybují o znalostech, ale třeba ne všichni mají v otázce Andrettiho jasno.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    NASCAR vznikl díky pašování alkoholu a došlo to tak daleko, že dnes na alkohol i jezdí.
    Když se nad tím člověk zamyslí, tak je docela možné, že za vším stojí ženská.
    Příklad. Tchýně. Kajs byl, muv!
    Že tys byl v knajpě a všechny prachy jsi prolopal.
    Radši ani němuv.
    Odpověď. Dyť já něslopal,
    joch byl v garaži a čistil jsem nádrž.
    Kdyby náhodou někdo něčemu nerozuměl, ať si pořídí česko-prajzský slovník. 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Realita je mnohem jednodušší. Američan nijak netouží po tom, aby jezdil někam na druhou stranu zeměkoule, a tam se nechal porazit od Němce, Angličana, Francouze, Španěla...
    Všechno, co on považuje za důležité, se přece děje u něj doma, v USA.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Slova určená k tomu, aby se tesala do kamene. Dřív si Američané mysleli, že F1 je jenom otázkou peněz, když jim to ne a ne vyjít, tak prostě prohlásili, že to nejlepší je u nich - jak jinak, když jsou "... zemí neomezených možností", jak pravil mimo jiné slavný detektiv Nick Carter ve filmu Adéla ještě nevečeřela. Jenže i do jejich seriálů (snad s výjimkou NASCAR) začínají pronikat rušivé vlivy a kromě NFL už jim cizinci lezou stále významněji i do NHL a NBA. Jak to vypadá - pokud si někdo sliboval obrat poté, co po F1 chňapne Liberty Media, výsledkem je pouze stále zoufalejší působení jediného amerického týmu, o nějž USA zájem vůbec nejeví - a absence letošní GP v Austinu na to měla minimální, nebo vůbec žádný vliv.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto)

Třetí trénink rozhodly poslední vteřiny, slavit může Ferrari

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama