DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Red Bullu se nelíbí, že Mercedes poskytl svá data Racing Pointu, který okopíroval jejich loňský vůz W10. Žádá proto Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v této kauze prověřila také roli mistrovské stáje. Její šéf Toto Wolff nicméně uvedl, že k soudu půjde rád - podle něj se oni ani jejich zákazník proti pravidlům nikterak neprovinili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 17.08.2020 08:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 7 lidí) 12.08.2020 19:09
A musím říct, mimo téma, že u Vettela se… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 12.08.2020 08:58
ale o tom pravidle nebylo rozhodnuto 1. ledna a… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 12.08.2020 12:55
Tak když se oni pohybovali v šedé zóně, byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Jednoznačný souhlas. Ale je třeba se rozhodnout tak, aby to nezabilo týmy jako je Williams a McL.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                To je jednoduché. Kopíruješ nebo kupuješ - body jen do PJ. PK je pohár konstruktérů ne pohár kopírovačů. 04 Zohlední to i ty obrovské náklady s vývojem, které kopírovač ušetří. Ať si tedy bohatý sponzor koupí pro svého pilota tovární techniku a postaví kolem toho tým, ale celé si to musí táhnout za své. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jenže tohle může být cesta, jak dokázat udržet některé slabší týmy v F1. Je to těžké, ale současnými pravidly zakázané a hlavně to bude představovat obrovský problém z hlediska rozpočtového stropu. Já bych pochopil, kdyby FIA pravidly umožnila nákup výkresů k rok starým vozům, ale za definovaných podmínek, např. první 3 roky účasti aby se nováček lépe chytil, nebo když je tým reálně před krachem, ale v tom případě by např. museli ten vůz homologovat před prvním závodem a celý rok jezdit se stejnou specifikací.
            A ještě jedna věc, bylo by velice zajímavé, kdyby FIA mercedes odměnila stejnou "chybou" jako ferrari, když měl mcl k dispozici jejich kompletní dokumentaci k aktuálnímu vozu a stejně tak ji zpřístupnila všem týmům v poli...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Když to naplní startovní pole na maximum průjezdností tratí, tak nebudu proti. Ale Copy série by měla být od té konstruktérské oddělená.
              Ty bys jen trestal Mercedes. Co takhle měřit stejným metrem i podvody Ferrari?

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                sorry, ale o podvodu ferrari nemůže být řeč. Pořád se do nich navážíš, ale i z historie je zřejmé, že pokud týmu porušení pravidel nebylo prokázáno, tak jejich řešení bylo legální. FIA nebyla v žádném případě sama schopna zjistit co ferrari vůbec dělá, takže je jejich motor stejně legální, jako byly legální flexibilní křídla red bullu včetně jejich pružné podlahy, kdy to bylo naprosto zřejmé každému, kdo se na jejich vůz podíval při jízdě, ale prošel všemi předepsanými testy FIA a tím to bylo legální. Zajímalo by mě, v čem podvádí mercedes, protože je zřejmé, že to úplně netuší ani konkurenční týmy
                A k těm copy týmům, bylo by potřeba ošetřit jejich množství a zvýhodnit ty, co ten vůz staví sami

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    až JEDNOU pochopíš o čem je F1, tak ti dojde, že pravidla neporuší ten, který splní všechny náležitosti pravidly dané. Jenže ty zde pouze trolíš

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      A když chtěly týmy po FIA vysvětlení a hrozily žalobou, tak taky trolily?

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        neslyšel jsem, že by týmy hrozily žalobou a ano, tahle akce ze strany FIA byla dost podivná, ale opakuji, pokud jejich motor vyhověl všem předepsaným kontrolám, tak byl legální a toho si byla velice dobře vědoma i FIA. Rozdíl mezi nimi a např. red bullem byl v tom, že ferrari s FIA spolupracovalo a přiznalo co dělali, ovšem bez jejich spolupráce nebyla FIA schopná zjistit co přesně dělají. Mnohem čistčí řešení by bylo, kdyby FIA prohlásila že z hlediska pravidel byl ten motor OK a provedla pouze tu úpravu pravidel, ta dohoda byla hodně nešťastná a pokud FIA chtěla trestat zpětně svoji vlastní neschopnost zajistit a zjistit dodržení pravidel, to by měla toho másla na hlavě mnohem víc. A jak jsem psal již dřív, je velkou otázkou v čem podvádí mercedes, protože za současných pravidel je evidentně velice těžké získat až tak velký náskok legální cestou, ale tam FIA evidentně nemá snahu cokoliv zjišťovat

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Chápu že všechno slyšet nemůžeš a ty nepříjemné záležitosti ani slyšet nechceš, ale nevěřím, že články o Ferrari nečteš.
                          https://f1news.autoroad.cz/novinky/98833-fia-nemela-o-tajne-dohode-s-ferrari-nic-rikat-mysli-si-ecclestone-red-bull-se-pravnich-kroku-nevzdava

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          Drží si motorový náskok a mají nejlepší šasí?
                          Bude to asi podobný podvod, jako u Ferrari v letech 2002 a 2004. Ale podle všeho je to asi v rámci pravidel, když zatím nepodepisují tajné dohodičky s FIA. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama