DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu chtějí odvolat

Rozhodnutí FIA ve věci kopírování Mercedesu ze strany Racing Pointu vyvolalo v padoku vlnu nevole. Proti kontroverznímu trestu za kopírování se Ferrari, McLaren i Renault hodlají odvolat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu chtějí odvolat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 87, poslední 09.08.2020 15:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 08.08.2020 00:05
Kluci jestli nebude pes zakopaný v tom že ta… »
» Poky (Hlasovali 3 lidé) 07.08.2020 22:27
Zarazi me RP, ze se chce odvolat. Bylo jim… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 07.08.2020 23:53
Takže se dělá jako by nic... 18 To je peklo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Williams se též rozhoupal a informoval FIA o úmyslu odvolat se. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Přečetl jsem si názor GARY ANDERSONa - mluví mi z duše. Takhle to vidím také. Takhle kopírovat auto je v rozporu s duchem základní filozofie toho čím je dnešní F1. Jedná se při nejmenším o velmi šedou oblast a ten rozruch se netýká pouze brzdových kanálků ale obecně toho že je vůz příliš blízko kopii Mercedesu z roku 2019. To že si FIA myslí že není nutné aby RP navrhl a vyrobil nové své brzdové kanálky je velkým nesmyslem. Když je vyrobil v nesouladu s pravidly musí je vypracovat znova a jinak, to se nedá svítit. A správně nejen ty brzdové kanálky ale i použití celého konceptu Mercedesu. Aerodynamické povrchy mají být vaším vlastním designem a Racing Point je kopií, tak to je. Toto se tam kroutil a obhajuje RP ale je jasné že ví že takhle to být nemá. Sám by na místech jiných konstruktérů protestoval stejně. Navíc se tam Mercedes dopustil velké chyby že RP poskytl skutečné brzdové kanálky kolem 6. ledna což bylo jednoznačně v rozporu se sportovními předpisy obou týmů, tím by se FIA měla jednoznačně zaobírat, Mercedes tam má také máslo na hlavě. Trest pro RP musí být drastičtější a naopak každým závodem by se měl trest stupňovat dokud to nedá do pořádku. A FIA toto měla zarazit na samotném počátku.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.253.XXX
      Přesně tak, naprosto souhlasím, ostatní týmy se přidávají k odvolání rozhodnutí FIA, FIA tak na sebe vytváří nesmyslný a zbytečný tlak, mělo se hned na začátku určit co a jak a také provést jasné kontroly, koho FIA má jako technické directora? Že neví, které díly nejdou udělat jen dle fotek 20

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        hlavně je nesmysl, že by neměli s čím jezdit. Pokud loňskej kanálek byl komplet jejich, tak holt musí zahodit made in mercedes do koše a nasadit ten svůj loňskej, ikdyž je mnohem horší a začít stavět na něm

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.169.XXX
    Jak píše Graham, návštěva komisařů FIA ve fabrice RP na začátku roku dává RP docela silný trumf. Jak potvrdil i Tombazis (který u toho ovšem nebyl), technici RP vysvětlili komisařům že postupují na základě reverzního inženýrství a předložili jim stohy fotografií a dokumentů. K tomu zřejmê dodali chlebíčky a colu. Komisaři ochutnali, popili a do papírů se asi moc hluboko neponořili, pravděpodobně aby nezamastili papír. Pak potvrdili že je všechno OK, na cestu si zabalili vyhlášený štrúdl od paní Strollové a spokojeně odjeli. To že v takto "schválené" dokumentaci byla i lejstra o brzdových kanálcích je dost pravděpodobné. Szafnauer už vyhrožuje soudem kde by právě tímto asi argumentovali. Tak jako soudem vyhrožovalo Ferrari v loňské kauze. FIA si tedy dost možná zase naběhla na nekompetentnost vlastních lidí.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Neurotic

    Neurotic

    45.159.116.XXX
    Ferrari ať zveřejní tu tajnou dohodu a nebo šoupe v rohu nohama

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jaro J.

    Jaro J.

    178.40.19.XXX
    tak trocha sa tu zabuda na jednu ovela dolezitejsiu vec... Racing Point porusil sportove regule a dostal za to smiesny trest cim vytvoril precedens... co teraz zabrani tymom aby si zo sportovych reguli spravili toaletny papier, bezbreho vyuzivali napr veterny tunel, ci ignorovali financny strop... postavili vdaka tomu "legalne" auto, potom v prvom preteku akceptovali trest a zvysok sezony dominovali sampionatu???

    podobne, preco Renault dostal za driver assist trest straty vsetkych bodov, pricom slo o rovnake porusenie sportovych reguli? (appendix 22)

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Dnes všichni brblají proti Copy Pointu, ale stále jsou to větší konstruktéři než Haas, který si sám neumí udělat téměř nic a skoro všechno nakupuje od jiných firem.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.253.XXX
      Jenže Haas jede v ramci pravidel a taky byly kontroly jak Ferrari pomaha, ovšem bylo to Ferrari že ..

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        U Haasu se nejdříve musely udělat pravidla, aby se systémem koupit si vše co se dá vůbec mohli vstoupit do F1.
        Týmy přimhouřily oči jen proto, že F1 byla na rozpadnutí.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          hlavně haas nemá na svém voze nic, co by odporovalo platným pravidlům, naopak čím déle v F1 je, tím víc vlastních řešení používá a také se propadá na chvost pole...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Kluci jestli nebude pes zakopaný v tom že ta slavná FIA vše RP postupně odsouhlasila. Takže teď nemůže říci že to odsouhlasit neměla a že udělala chybu. 12

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Jenže zjevně jim taky něco zamlčeli a na to teď dojeli. Byť že můžou dělat kopii auta celého Mercedesu zjevně souhlasila, což ale podle mě neměla dělat a ta pravidla nejsou v tomto uplně impotentní. Spokojit se jen s reverzním inženýrstvím jako podoba vlastního návrhu u všech nutných komponent nemělo stačit.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Takže se dělá jako by nic... 18

    To je peklo ta F1....ani se neumí dohodnout za zavřenymi dveřmi aby byl klid. Ten CAD to je pecka.....tomuhle týmu nebude nikdo fandit. 11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama