DISKUZE K ČLÁNKU Renault s protestem uspěl, FIA trestá Racing Point a odebírá mu body

Mezinárodní automobilová federace (FIA) uznala protest Renaultu proti kopírování Racing Pointu jako oprávněný. Dotyčnou stáj trestá nejen pokutou ve výši 10,5 milionů korun, ale také odebráním 15 mistrovských bodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault s protestem uspěl, FIA trestá Racing Point a odebírá mu body

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 09.08.2020 11:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 07.08.2020 11:45
FIA není schopna jednat co by dozorčí orgán nijak… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 07.08.2020 11:48
Jedna věc je když se to dělá nevědomě...tohle… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 07.08.2020 13:11
No já jim rozumím....oni nechtějí kauzy, Chtějí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    185.67.188.XXX
                    Jak píšu nahoře, já bych byl v pohodě s existencí B týmů a zákaznických vozů... Takže sám bych to netrestal... Ale když už se to trestat má, tak rozhodně mi přijde mnohem horší něco ukrást a použít proti samotnému majiteli / autorovi... Než něco okopírovat / získat dohodou...

                    Tehdy protestovalo Ferrari, že Mclaren neoprávněně používal její data... Zatímco dnes Mercedes rozhodně neprotestuje, že RP využívá jeho data... Protestuje Renault a protestuje proto, že není schopen letos vyrobit lepší auto, než loňský Mercedes...

                    PS: Ale souhlasím, že je to výsměch pravidlům resp. zdravému rozumu...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Mercedes zaslal kompletní sadu brzdových kanálků do Racing Point 6. ledna 2020. A my si dělali starosti kdy že na tom RP pracoval 18 No muselo to být letos. Tohle je strašně špatně.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.208.XXX
      Aha, takže by měl být potrestán i Mercedes. 11

      No on to Wolff říkal dopředu že tohle všechno udělají.....a udělali to na 100%. Jak je u němců zvykem... A je to díky Haasu, na základě toho, jak profitovalo Ferrari, chtěl profitovat také Mercedes.....a proč? No protože měli zadky stažené, ( Wolff a spol) že Mercedes ukončí činnost v F1 a proto když v F1 vydělá ještě tímto způsobem, nebude chtít Mercedes odejít....protože by to poškodilo jejich image.Wolff chtěl, aby mateřský Mercedes do toho nenalejval ani penny.... a i RP mu k tomu měl dopomáhat. Zbytek je závislost F1 na komponentech Mercedesu..... a proto to Wolff udělal. Měl v záloze, že Když Mercedes odejde, poškodí to RP, poškodí to Mclaren, Williams...a čím více , tím lépe. I to otevřeně říkal...
      Proto cesta pro majitele F1, rozhodně není, aby Ferrari a Mercedes ( dodávky komponent) tohle měli pod kontrolou. IMHO cesta do pekla...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Nevím co mám na to říci, Mercedes dle mého jakékoliv informace o kanálcích v roce 2020 zaslat druhému týmu nesmí a RP je v roce 2020 nesmí přijímat. Je podle mě jedno že byly z roku 2019 protože Mercedes jako soutěžící již nesmí žádnému soutěžícímu v této oblasti pomáhat. Ale víš jak, jde jen o soutěžní pravidla, tam se ukazuje že je to jen takový obtěžující hmyz 02

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    37.188.236.XXX
    Wow, poměrně překvapivé
    Jinak pro ty co by chtěli trest smrti....mohlo to být i horší. Mercedes dostal za jasné porušení sportovních pravidel napomenutí 11
    Nejdůležitější je ten rozsudek vinny. Ten vzkaz, že ne všechno projde. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.208.XXX
      Buď v klidu, Wolff už rašplí vyrábí jiné brzdové kanálky. Zrovna teď řešil, zda tam může nechat nápis Made in Mercedes. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Pár věcí teda nedává smysl. Proč jim vzali 15 bodů když získali 14 bodů? A ty kanálky můžou dál používat, protože jsou vlastně legální ale kdyby Renault podal zase protest, tak dostanou napomenutí, protože je používají nelegálně? 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ten bodový trest není za závod.. je to jako s pokutou, prostě 7,5 bodů na auto. Jak postupovali ve výpočtu, to se mě ale neptej :-) Jinak s těmi body to je nesmysl, kolik si jich vyjedou s takovým nelegálním autem? A tedy i peněz na odměnách následně - pokuta z tohoto pohledu směšná. Auto je dle sportovních pravidel v pořádku.. viz to napomenutí za další závody. Renault teď může protestovat kolikrát chce a FIA už bude pouze napomínat. Humberto hadra.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Když se nad tím člověk zamyslí a pořádně si přečte detaily, tak to smysl fakt nedává.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            To se dívím...pokud jsou zadní brzdové kanálky v rozporu...očekávám žalobu Renaultu u civilního soudu...pochopím ten současný trest-netrest (v kontextu s kauzou Ferrari), ale nelegální díly by měl RP předělat.
            A to třeba ještě má Renault připravené protesty na další sporné díly.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Logiku za tím marně hledám, třeba ještě něco vyplave. Ale mě více vadí jiná věc: FIA je dozorčí orgán, ale potřebuje pomoc týmů k tomu, aby se na něco přišlo (loni motor Ferrari, letos kopírování Racing Pointu). Nikdy sama na nic nepřijde (a to instaluje dodatečné průtokoměry, přeměřuje atd). 16

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.208.XXX
                No já jim rozumím....oni nechtějí kauzy, Chtějí klid a vydělávat, mít výplaty, případně možnost se nechat zase u týmu zaměstnat. Nikdo nechce problémy... Všichni se tam znají, je to jedna velká rodina....řeší až když je někdo poškozen a dostanou info zevnitř, zjednodušeně, když někdo bonzuje ...a na Ferrari tehdy taky někdo bonzoval.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  Pěkně jsi to napsal... 01

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Strašně to poškozuje ten sport. U mě teda katastrofálním způsobem a věřím že zdaleka nejsem sám.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jenže to nadnáší otázku, jak je to např. s legalitou mercedesu, když jim jde FIA tak na ruku... Mě zaráží také ten fakt, že pokud nějaký tým nepodá protest, tak FIA sama od sebe posledních snad 30 let na žádný problém nepřišla, vždy až na základě protestu...

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                To máš tak...F1 je především byznys...a teď si myslím je to umocněné tím že je všechno před podpisy nové komerční smlouvy, za rohem je další (podle mě nesmyslná) velká změna technických předpisů.
                Z F1 je uzavřená soutěž...předpokládám že změny v rozdělení peněz alespoň trochu napraví současný špatný stav (tak aby současné týmy dostaly rozumný základ rozpočtu)...jinak by mě zajímalo jak by se Liberty vypořádala např. s odchodem Renaultu...přišla by nejen o jeden tým, ale hlavně dodavatele motorů.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jenže ta FIA tam je (měla by být), aby si všichni byli jisti, že závodí za stejných podmínek a ne že všichni mají motor 1,6 jenom mercedes 2,0...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        to vybrousí a přezazí. ideálně aby si na to najal nějakého šikovného českého bazaristu. ti s tím mají ohromné zkušenosti 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Problém není, co s tím udělají. Problém je to, že doposud lhali - to auto nenavrhli podle fotek, ale dostali přímo CAD výkresy. V čem ještě můžeme Racing Pointu věřit?

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama