DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Scuderia reaguje na mizernou konkurenceschopnost svého letošního modelu. Část z balíku vylepšení, který byl původně plánován pro Maďarsko, nasadí už tento týden na Red Bull Ringu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 09.07.2020 12:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 07.07.2020 15:03
podle reakce FIA, která před sezonou pravidly… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 07.07.2020 10:45
To víš, vypadalo to, že by mohli zatopit… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.07.2020 13:17
Naopak, jsem přesvědčen že neexistuje vysvětlení… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • daaviid23

      daaviid23

      37.188.255.XXX
      Oni jsou vnímáni jako podvodníci? 16

      + 2 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Jsou.

        + 3 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          37.188.255.XXX
          To čtu prvně 14

          + 2 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          89.177.48.XXX
          Naštěstí svět není založen na tom, co a jak Ty vnímáš, ale na tom co je možné prokázat. A to v případě Ferrari neplatí, pokud vím, nešlo dokázat je nelegální.

          Pokud bys snad chtěl i tak mermomocí trvat na tom, že nelegální byl, budiž, ale stejnou logikou bys nutně musel dojít k závěru o nelegálnosti (ohebných) křídel RB před několika sezonama. A určitě by se dalo najít mnoho dalších příkladů.
          Prostě dokud neprokážeš, nemůžeš mluvit o podvodu, takhle jednoduchý to je.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Ale můžu mluvit o podvodu, každý si může udělat závěr z uběhlých událostí, Max už to udělal dávno z toho co tehdy věděl on, a jestli to tehdy byla spekulace tak za mě dneska už ne. Kdyby bylo všecko legální nebo v šedé zóně není třeba žádných tajných dohod. Každý má právo si z toho dělat závěry, pro mě je to důkaz šlendriánu. Ty si klidně mysli že nepodváděli, že tajná dohoda byla jen formalita a ty tresty netresty které z toho vzešly jen přátelská výpomoc 03 Jo a ten propad s tím taky určitě nesouvisí.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.177.48.XXX
              Achjo, jak mluvit do dubu :P Mluv si, samozřejmě, o čem chceš, ale víš sám, jakou to má asi váhu :) Že občas někdo mluví rychleji, než myslí, naštěstí není důkaz ničeho; nakonec Max na milion procent neříkal něco, očem by sám věděl - jsem si docela jistej, že fungování komplexní PJ je tak trochu mimo jeho znalostní radius - ale něco, co mu někdo jiný po PR poradě řekl, aby říkal. Taky je zajímavé, že uvádíš, že to říkal Max a ne nikdo oficiálně za RB, pročpak asi? Asi nebylo vhodné, aby to byl oficální názor stáje, ale když to řekne pilot, tým se od toho může v případě potřeby distancovat; je to názor pilota, tým plně věří FIA apod. bláboly.

              Za druhé, vkládáš mi do huby něco, co jsem neřekl/nenapsal. Netvrdím, že to všechno bylo křišťálově čisté, (což nakonec zřejmě nebylo a nemam problém to přiznat), jenže to samo o sobě prostě nestačí na prohlášní o podvodu, na to ti pořád chybí ten jasnej a usvědčující důkaz. A ten evidentně nikdo nemá. A na tom vždycky ztroskotáš, na obvinění bez důkazu... další rozvíjení je jen točením se v (ne)logickém kruhu.

              Ad dohoda, dá se samozřejmě pochopit, že ostatní týmy jsou z toho zarmoucený. A plně to chápu a nemám z toho žádnou radost.
              Z druhé strany, pokud Ferrari (evidentně) ví, že na ně FIA vlastně nic nemá, resp. to co má by s vysokou pravděpodobností neobstálo u soudu (a toho si je vědoma i FIA, protože do otevřeného sporu nešla), proč by pouštěli víc informací, než nutně musí? By byli přeci padlí na hlavu.

              Zkus, prosím, alepoň někdy, opustit vzdušný zámek idealistického světa, kde i výkaly jsou růžové a voní po levanduli. Místo toho alespoň občas uvažuj v intencích reálného světa, tj. že celá F1 je jenom velký divadlo za hodně peněz.

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  dannak

                  89.177.48.XXX
                  "Já si ale nemyslím že důkaz neexistuje"
                  Opět, mysli, resp. nemysli si co chceš, díky zřízení, které tu stále ještě, snad, máme, beztrestně můžeš (ač už pak ne zcela beztresně můžeš vše říkat nahlas bez jistých rizik...).
                  Je to ale nelogické, nemyslíš? Kdyby důkaz existoval a FIA ho měla, vsadím se, že by soudního sporu šla a použila jej, nebo možná dokonce jej použít musela - jinak by se sama vystavovala riziku žaloby, že straní jednomu týmu tím, že proti němu nepoužila získaný důkaz. A to si piš, že by po tom jiné týmy šly, protože, opět, nejde, alespoň v první řadě, o sport, ale jde o velký prachy.

                  BTW, FIA si taky potřebuje zachovat tvář a nevypadat neschopně.

                  Máš v té logice prostě díry, sorry jako.

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Naopak, jsem přesvědčen že neexistuje vysvětlení daných událostí které by ukazovaly na to že technika Ferrari byla v pořádku nebo jen v šedé zóně. Jsem prostě jen fanoušek, to co se událo u mě velmi silně smrdí podvodem a proto to tak označuji. Nejsem u soudu, nemám nezpochybnitelný důkaz, ovšem když neexistuje žádná snaha ve sportu zbavit se tohoto podezření a očistit se těžko mohu dospět k jinému závěru. A ani se mi nechce mlčet, jen ať si takový přístup vyžerou.

                    + 5 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      možná by jsi si měl prostudovat fakta, než začneš blábolit nesmysly. FIA motor zkoumala a na nic nelegálního nepřišla, ani na obcházení čidel ani na jiné porušení pravidel. Ovšem na základě dohody ferrari FIA ukázalo jakej fígl použilo a na základě stejné dohody jej přestalo používat. Tohle vše je dohledatelné. To, že se ferrari brání, aby FIA zveřejnila jejich technické řešení, to dovede pochopit snad i bl**c a i tomu bl**ci musí být jasná snaha mercedesu a red bullu toto řešení z FIA vymámit.
                      Dost velkou ranou pod pás ferrari je ovšem dohoda o zmrazení vývoje motorů, když jej byli nuceni předělat a byla jim odepřena možnost dotáhnout se opět na konkurenci

                      + 4 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        88.102.38.XXX
                        Já četl přímo od Todta že to FIA zkoumala a dospěli k závěru že to od Ferrari bylo nelegální. Nechtěli se ale soudit s Ferrari 03 Ono know-how kohokoliv nesmí FIA zveřejňovat, na to se nemusí dělat tajné dohody. Tajné dohody se musí dělat když je tam zjevně něco za čarou, a víme že v rámci tajné dohody tam z toho pro Ferrari vyplynuly i určité tresty v podobě povinností a závazků. Ale i to je nepochopitelně fádní a netransparentní. Ferrari podvádělo a stav jejich pohonné jednotky teď je toho velkým důkazem. Rád se omluvím když se Ferrari očistí a řekne co dělalo a proč to dle nich nebylo mimo pravidla. Nemusí říci jak to konkrétně dělalo, problém je že když třeba přiznají že to co dělali dokázalo vstříknout více paliva než uvedl průtokoměr tak se těžko zbaví viny 11

                        + 5 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          podle reakce FIA, která před sezonou pravidly vymezila tvar vstřikovacího potrubí paliva, bych hledal tam.
                          Tvůj výklad je dost zajímavý, ale pokud na porušení pravidel nepřijdou, tak asi porušeny nebyly. Stejně jako se dělo u pružných dílů red bullu, kdy to všichni viděli, ale prošli měřením dle metodiky FIA a byli čistí. U ferrari nikdo ani netušil co dělají, včetně FIA. Vyjádření Todta v tvém podání jsem nikdy nečetl. Pokud by si byl jistý že podvádí, tak k žádnému soudu nedojde, protože je to pouze v jurisdikci FIA, jenže evidetně oblast ve které se ferrari pohybovalo nebyla pravidly ošetřena, ale zřejmě docházelo k porušení ducha pravidel, což je typicky šedá zóna. Takže FIA nechtěla aby v tom ferrari pokračovalo, jenže kdyby si to chtěli vynutit, tak by to zřejmě nešlo a došlo by k soudu, který by FIA podle jejich vyjádření těžko vyhrála. Tož asi tak. To, že ferrari souhlasilo s tím, že se dané fičury vzdá a FIA to prezentovala jak to prezentovala, to je hnus. Podívej se na daný případ red bullu, kdy všichni věděli, že pouze našli takovou skladbu materiálu, kdy při namáhání v jednom směru se ohýbá, ale když to namáhání bude v jiném směru, tak se ohýbá jen částečně, ale nikdo je nebyl schopen této "šedé zóny" zbavit 4 roky...
                          Nevím jak ti ještě víc otevřít oči, ale kde nic není ani smrt nebere, že?
                          Jo a proč by ferrari mělo souhlasit se zveřejněním něčeho, kde v rámci té dohody bylo uvedeno, že to je pouze mezi FIA a ferrari zvlášť po zkušenostech s jednáním FIA, kdy při podvodech mclarenu byla zveřejněna celá jejich dokumentace k aktuálnímu vozu, no neber to...

                          + 6 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            88.102.38.XXX
                            „Když jsme pak dospěli k závěru, že to, co Ferrari dělá, nebylo legální, tak začali diskutovat, že je to legální. Mohl jsem se rozhodnout to dát odvolacímu soudu. Nevíme, jak by odvolací soud rozhodl, může to trvat roky, což nebylo v zájmu formule 1.“
                            ..... píšeš že to jak to FIA prezentovala je hnus, to mě vadí spíš jaký k tomu všemu zaujala postoj a transparentnost vůči fanouškům a zejména vůči ostatním týmům ve své soukromé dohodě zcela opomněla. Jednou někdo bude mluvit, třeba je k tomu donutí i ty ostatní týmy které jsou velmi nespokojené a když teď vidí výkon mororu Ferrari tak zjevně mají proč. Jediné co já vnímám pozitivně je že FIA konečně byla donucena přidat další senzor který zjevně ten podvod zastavil.

                            + 5 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              aha, takže najednou dospěli k závěru, či-li nebylo to zjevné porušení pravidel. Odpověd jsi si sám. FIA se rozhodla na základě dojmu, že to co ferrari dělá (a hlavně co FIA nebyla schopna odhalit/pochopit) není v úplném souladu s pravidly. Což se běžně v šedé zóně pravidel děje. Je to o obejití pravidla jiným směrem než FIA zamýšlela. Typicky současný DAS mercedesu. Evidentně systém v přímém rozporu s pravidly, ale protože nastavení geometrie je provedeno netypickým pohybem volantu a protože je to mercedes, tak to můžou používat (a dle některých týmů to už používali značnou část loňské sezony, jen si toho nikdo nevšimnul) a zakáže se to všem ostatním, aby "zbytečně" neutráceli prostředky tímto směrem, či-li uděláme to tak, aby výhoda mercedesu zůstala a ostatním se nevyplatilo to kopírovat, takže jim ta výhoda zůstane na celou sezonu. To je vše o rozdílném přístupu FIA k týmům. Mercedes může poslední dobou chodit po vodě a je vše OK. Ale nedej bože, aby se jim některý tým jen přiblížil, to hned začne FIA konat. Ferrari našlo vychytávku na motoru, tak je donutí předělat motor a potom jej najednou zmrazí, takže tahle sezona je pro ferrari totálně v kopru. A napadá mě otázka, co najdou na red bullu, jestli začne emil porážet neporazitelného bojovníka za práva temné části lidstva?

                              + 2 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jon

                                jon

                                90.176.154.XXX
                                Promiň, ale tohle je čistá ukázka demagogie. Na jednu stranu FIA udělala vše správně a Ferrari nepodvádělo, jen si muselo předělat motor. Proč se tedy legálního fíglu zbavovali? Nebylo by jednodušší si to nechat posvětit jako DAS a používat to dál? Když už jsme u DAS, hoď sem konkrétní pravidlo, které ten systém porušuje. Jinak je to jen zaujaté blábolení, které má prostor v hospodě u piva s "národními trenéry".
                                Na druhou stranu naznačuješ, že kdokoli začně ohrožovat Lewise, něco mu najdou a srazí ho. Jestli FIA takto funguje, tak určitě jsi jeden ze zastánců teorií, že to samé činili za dob dominance Schumiho a všechny kolem Ferrari jen sráželi. 03

                                + 3 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • jumpman

                                  jumpman

                                  178.255.168.XXX
                                  není to demagogie. Stačí sledovat co se událo - FIA se motor ferrari nezdál, ale nic nenašli, ferrari se přiznalo, že tam "něco" má načež FIA se s ferrari dohodla a vydala směrnici, která upravuje tvar a objem vstřikovacího potrubí paliva, načež ferrari překonstruovalo celý motor. Takže evidentně našli způsob, jak obejít omezení na maximální průtok paliva do motoru, což je ve své podstatě nelegální, ale pokud to FIA nedokázala zjistit na svém měření, tak to legální bylo, stejně jako ohebná křídla red bullu - všichni věděli co dělají, jen jim to nebyli schopni prokázat, protože požadovanými testy prošli.
                                  DAS je nelegální z toho prostého důvodu, že mění geometrii předního zavěšení za pohybu vozu, což odporuje pravidlům, jenže mercedes to schoval za právnické řečičky a údajně je to legální, protože ke změně geometrie dochází po pohybu volantem. Evidentní právnický blábol, který se ani nesnaží maskovat porušení pravidel, ale FIA to umožní, jelikož se spolupodílela na vývoji a schválení. Co ti na tom není jasné? Pokud by to byl pouze chytrý nápad, tak to všichni pilně kopírují místo aby podávali protesty půl roku poté co to zjistili...

                                  + 0 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • jon

                                    jon

                                    90.176.154.XXX
                                    Už jsem na to dotazoval v jiném vlákně. Které pravidlo zakazuje změnu geometrie během jízdy? Zkus pohledat, ale žádné nenajdeš. Pokud by se to dělalo tlačítkem, bylo by to nelegální, protože by se jednalo o aktivní systém. Tohle je pasivní systém, který je ovládán mechanicky pilotem. V loňských ani letošních regulích nic není.
                                    Proč to ostatní nekopírují? Jak to víš, že na tom velké stáje nepracují? Co se týká těch menších, pochybuji, že si to mohou dovolit. Nebude to úplně jednoduché implementovat, nový monokok poté bude muset projít novými crashtesty ... Možná proto to nejde tak rychle. 03
                                    Co se týká Ferrari, stačí mi to. To samé říkám já. Šlo o podvod, FIA nevěděla jak to odhalit, Ferrari se přiznalo a přikryli to tajnou dohodou, aby Ferrari nebylo za podvodníky a FIA si zachovala tvář. 03

                                    + 1 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                  • McMatej

                                    McMatej

                                    212.79.110.XXX
                                    Geometrie kol se mění při každém otočení volantem doleva nebo doprava. viz lichoběžník řízení a např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/ackermannova-podminka/ Nikde v pravidlech se nepíše o tom, že se nesmí měnit geometrie, nesmí se měnit zavěšení a pérování.
                                    Další změny v geometrii a světlé výšce způsobuje rejdový čep. Není svisle, jeho horní konec je zakloněný dozadu a přikloněný do vnitřku auta. viz např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/priklon-rejdoveho-cepu-s/ a https://www.autolexicon.net/cs/?s=záklon

                                    + 3 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • jon

                                      jon

                                      90.176.154.XXX
                                      01 Díky! Tak snad si to kluci přečtou a trochu se poučí. A pak si konečně trochu prostudují technické předpisy. 04

                                      + 0 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                88.102.38.XXX
                                Kdyby to byla šedá zóna tak vydaj direktivu nebo to nechaj být a nějaké tajnosti se vůbec nemusej řešit. Tady evidentně FIA něco našla co nemohla nechat být. Vyřešila to tajnou dohodou. Jestli to pro tebe znamená že se neprovinili tak pro mě ne. O tom že byli potrestáni mluvil Todt, já to mám od něj.

                                + 3 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama