DISKUZE K ČLÁNKU "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn odhalil, že plánují snížit objem peněz, které budou moci týmy utratit v rámci schválených rozpočtových stropů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.05.2020 22:33 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Jindrich K.

    Jindrich K.

    91.229.253.XXX
    Já bych to udělal jednodušeji. Jednotný motor od externího výrobce, max 1 litr bez turba, bez elektroudělátek, jednotná převodovka a jednotný šasi. Rozpočtový strop 1 milion a je to. Hned to bude levné a každý bude moct vyhrát 11 12 Já nevím, za mě je veškerý omezování cesta do pekel. Mě nejvíc bavila F1 když týmy vozili na každý druhý závodní víkend nový motor nebo když se mohly vymýšlet různé vychytávky a vše nebylo unifikované. Vím, peníze, ekologie,jiná doba a bla bla, ale mě to tak prostě přijde. Top týmy umí nejen hodně utrácet, ale i pracovat efektivně. Top týmu budou vždy na vyšší úrovni. Třeba se to na sezonu srovná, ale top týmy s lepším (ne nutně dražším) vývojem to zase strhnou na svou stranu a malé týmy nebudou mít tu možnost na ně vyzrát. Ale kdo já jsem abych mohl soudit.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Problém je, že to přestává být zajímavý... Top týmy jsou odskočené příliš a to co jsou ochotny do toho dávat je prostě úplně mimo realitu... Tak to nebývalo... Pro mě je lakmusovým papírkem to, že v F1 nechce téměř žádná automobilka působit... A ty co působí jsou jednou nohou na odchodu... Tohle není sranda...

      Navíc koncept F1 / závodů se moc nehodí pro dominantní hráče... V hokeji, ve fotbale to je zábava, když vidíš jak si ti top hráči vodí ty průměrné... Když je ti průměrní zaskočí, tak je z toho příběh jako blázen... Jenž v F1 je 6 dominantních aut... A když jedno z těch zbylých 14ti skončí např. 4. tak se z toho nikdo na zadek neposadí... A standardní VC, kdy top týmy krouží neohroženě na čele je prostě nuda...

      Podle mého není na místě tu situaci zlehčovat. F1 se musí dostat do stavu, kdy týmy budou zdravé po finanční stránce a aby každý kdo předvede šikovnost, píli, tak aby měl šanci vyhrávat, sbírat pódia atd.

      Z toho, že Mercedes začne vyvíjet auto na příští rok o půl roku dříve než Williams, nic nemáme... Maximálně tak ty nudné závody...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Vozy bývaly mnohem pestřejší, ale tak je tomu v začátcích vždy, když se staví na zelené louce. Teď už je doba Colinů pryč a bez počítačů, aerotunelů a desítek lidí u tetrisů, aby se vůz dokázal nastartovat se dnešní technika neobejde.
      Bohužel, lepší už to asi nebude. 20

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Hlavně ta pravidla to dost jasně vymezují a za ty roky vývoje je známe co funguje... Někdo psal pod článek se Steinerem, že to co říká, tak není v souladu s konkurenčním bojem... No těžko se dá mluvit o konkurenčním boji, když je výsledný produkt tak úzce specifikován, že to ani tak není o tom, kdo přijde s nejlepšími nápady, jako spíše o tom, kdo ho vyrobí nejlépe...

        Tj. jako bychom dali dvou srovnatelným kuchařům za úkol uvařit svíčkovou, dali jim jasný recept z čeho a z jakých poměrů se má skládat... Jeden by měl rozpočet na maso od farmáře a personál na např. domácí knedlíky... A druhý by měl rozpočet tak maximálně na suroviny ze supermarketu... Pak se není co divit, že produkt toho prvního je výrazně lepší... A o tom to z velké části je, když máš více peněz, více lidí, více času, tak...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          A nejedná se pouze o technická pravidla. Podobné jsou i pravidla jak se má jezdit, kdy musí jezdec naběhnout k novinářům, kdy může po SC přidat plyn.....
          A promotéři okruhů to mají podobné. Tady musí dodat asfalt ta a ta firma o stejné hrubosti jaký má vedlejší okruh, tadyhle ty obrobníky se musí zvýšit, aby vůs po přejetí létal dostatečně vysoko.
          A takhle by jsme mohli pokračovat celé hodiny.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        91.229.253.XXX
        No já tu situaci nezlehčuju, spíš mám pocit, že to směřuje někam, kde se nakonec nebude líbit nikomu. Osobně pochybuji, že TOP týmy nenajdou nějaký způsob jak si to nakonec zařídit aby zůstali na tom vrcholu. Vše nejsou jen peníze. Myslím, že ti, kteří teď dělají dobrá auta budou ze svých zkušeností a znalostí těžit i když do toho dají míň. A ti co už teď mají malé rozpočty, moc navíc nevymyslí. Přání je otcem myšlenky. Ale utahování šroubů spíš udělá z F1 něco jako F2 než vyloženě něco atraktivnějšího.
        Je problém, že F1 není atraktivní pro automobilky, no je to byznys a pokud se investice nevrátí, kdo by tam lezl. Jistě. Ale jen fakt, že to bude o něco levnější asi nepomůže. Pořád to asi bude dost peněz a návratnost nejistá. A v současné době mám dojem, že automobilky by se do F1 moc nehrnuly ani kdyby se ten rozpočet snížil o dalších 50%.
        Je to hra pro velký a bohatý, respektive pro ty, kteří si můžou dovolit i prodělat a to dnes není skoro nikdo 09

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To, že zůstanou na vrcholu je v pořádku, ale nemusel by být ten rozdíl tak drastický... Když startuje pilot top týmu z chvostu pole, tak ty vozy ze středu pole předjíždí jako kdyby to byly F2ky...

          Já bych neřekl, že je to hra pro velký a bohatý... Je to hra pro ty, kteří jsou ochotni utratit nesmysl... Když se sníží náklady na polovinu, spravedlivěji se rozdělí příjmy z TV práv, tak to hned bude vycházet jinak... Pak bude motivace pro automobilky se do toho zapojit...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama