DISKUZE K ČLÁNKU "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn odhalil, že plánují snížit objem peněz, které budou moci týmy utratit v rámci schválených rozpočtových stropů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.05.2020 22:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 5 lidé) 05.05.2020 10:46
To by mě tedy zajímalo, jak jsi došel k tomu, že… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 05.05.2020 09:36
Ne? A co to propouštění a jak to dopadne… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.05.2020 12:24
Tak buď prosím konkrétní. Kolik stojí ten SW ? A… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jindrich K.

    Jindrich K.

    91.229.253.XXX
    Já bych to udělal jednodušeji. Jednotný motor od externího výrobce, max 1 litr bez turba, bez elektroudělátek, jednotná převodovka a jednotný šasi. Rozpočtový strop 1 milion a je to. Hned to bude levné a každý bude moct vyhrát 11 12 Já nevím, za mě je veškerý omezování cesta do pekel. Mě nejvíc bavila F1 když týmy vozili na každý druhý závodní víkend nový motor nebo když se mohly vymýšlet různé vychytávky a vše nebylo unifikované. Vím, peníze, ekologie,jiná doba a bla bla, ale mě to tak prostě přijde. Top týmy umí nejen hodně utrácet, ale i pracovat efektivně. Top týmu budou vždy na vyšší úrovni. Třeba se to na sezonu srovná, ale top týmy s lepším (ne nutně dražším) vývojem to zase strhnou na svou stranu a malé týmy nebudou mít tu možnost na ně vyzrát. Ale kdo já jsem abych mohl soudit.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Problém je, že to přestává být zajímavý... Top týmy jsou odskočené příliš a to co jsou ochotny do toho dávat je prostě úplně mimo realitu... Tak to nebývalo... Pro mě je lakmusovým papírkem to, že v F1 nechce téměř žádná automobilka působit... A ty co působí jsou jednou nohou na odchodu... Tohle není sranda...

      Navíc koncept F1 / závodů se moc nehodí pro dominantní hráče... V hokeji, ve fotbale to je zábava, když vidíš jak si ti top hráči vodí ty průměrné... Když je ti průměrní zaskočí, tak je z toho příběh jako blázen... Jenž v F1 je 6 dominantních aut... A když jedno z těch zbylých 14ti skončí např. 4. tak se z toho nikdo na zadek neposadí... A standardní VC, kdy top týmy krouží neohroženě na čele je prostě nuda...

      Podle mého není na místě tu situaci zlehčovat. F1 se musí dostat do stavu, kdy týmy budou zdravé po finanční stránce a aby každý kdo předvede šikovnost, píli, tak aby měl šanci vyhrávat, sbírat pódia atd.

      Z toho, že Mercedes začne vyvíjet auto na příští rok o půl roku dříve než Williams, nic nemáme... Maximálně tak ty nudné závody...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        91.229.253.XXX
        No já tu situaci nezlehčuju, spíš mám pocit, že to směřuje někam, kde se nakonec nebude líbit nikomu. Osobně pochybuji, že TOP týmy nenajdou nějaký způsob jak si to nakonec zařídit aby zůstali na tom vrcholu. Vše nejsou jen peníze. Myslím, že ti, kteří teď dělají dobrá auta budou ze svých zkušeností a znalostí těžit i když do toho dají míň. A ti co už teď mají malé rozpočty, moc navíc nevymyslí. Přání je otcem myšlenky. Ale utahování šroubů spíš udělá z F1 něco jako F2 než vyloženě něco atraktivnějšího.
        Je problém, že F1 není atraktivní pro automobilky, no je to byznys a pokud se investice nevrátí, kdo by tam lezl. Jistě. Ale jen fakt, že to bude o něco levnější asi nepomůže. Pořád to asi bude dost peněz a návratnost nejistá. A v současné době mám dojem, že automobilky by se do F1 moc nehrnuly ani kdyby se ten rozpočet snížil o dalších 50%.
        Je to hra pro velký a bohatý, respektive pro ty, kteří si můžou dovolit i prodělat a to dnes není skoro nikdo 09

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To, že zůstanou na vrcholu je v pořádku, ale nemusel by být ten rozdíl tak drastický... Když startuje pilot top týmu z chvostu pole, tak ty vozy ze středu pole předjíždí jako kdyby to byly F2ky...

          Já bych neřekl, že je to hra pro velký a bohatý... Je to hra pro ty, kteří jsou ochotni utratit nesmysl... Když se sníží náklady na polovinu, spravedlivěji se rozdělí příjmy z TV práv, tak to hned bude vycházet jinak... Pak bude motivace pro automobilky se do toho zapojit...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Vozy bývaly mnohem pestřejší, ale tak je tomu v začátcích vždy, když se staví na zelené louce. Teď už je doba Colinů pryč a bez počítačů, aerotunelů a desítek lidí u tetrisů, aby se vůz dokázal nastartovat se dnešní technika neobejde.
      Bohužel, lepší už to asi nebude. 20

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Hlavně ta pravidla to dost jasně vymezují a za ty roky vývoje je známe co funguje... Někdo psal pod článek se Steinerem, že to co říká, tak není v souladu s konkurenčním bojem... No těžko se dá mluvit o konkurenčním boji, když je výsledný produkt tak úzce specifikován, že to ani tak není o tom, kdo přijde s nejlepšími nápady, jako spíše o tom, kdo ho vyrobí nejlépe...

        Tj. jako bychom dali dvou srovnatelným kuchařům za úkol uvařit svíčkovou, dali jim jasný recept z čeho a z jakých poměrů se má skládat... Jeden by měl rozpočet na maso od farmáře a personál na např. domácí knedlíky... A druhý by měl rozpočet tak maximálně na suroviny ze supermarketu... Pak se není co divit, že produkt toho prvního je výrazně lepší... A o tom to z velké části je, když máš více peněz, více lidí, více času, tak...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          A nejedná se pouze o technická pravidla. Podobné jsou i pravidla jak se má jezdit, kdy musí jezdec naběhnout k novinářům, kdy může po SC přidat plyn.....
          A promotéři okruhů to mají podobné. Tady musí dodat asfalt ta a ta firma o stejné hrubosti jaký má vedlejší okruh, tadyhle ty obrobníky se musí zvýšit, aby vůs po přejetí létal dostatečně vysoko.
          A takhle by jsme mohli pokračovat celé hodiny.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    109.239.66.XXX
    Za mě super a doufám ve vyrovnání pole cca za 3 roky. Třeba se dočkáme závodů jako ve 2012.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Asi bude ještě dlouho trvat než se pole k sobě přiblíží, ale v každém případě je k tomu nakročeno správně.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Tak nebude to hned a taky ti schopnější budou tak či onak zase rychlejší. Jen už to nepůjde tak jednoduše koupit, či penězma elimonovat. Rychlost vývoje by se měla "zpomalit", prostě nůžky možností se sevřou. Takže určitě to pomůže , ale rozdily budou tak či onak. Jen to bude za 1/3 peněz. 12 U některých.... 03

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        Nevidím to tak růžově, nízký rozpočtový strop bude v mnoha případech kontraproduktivní, protože týmy budou mít málo peněz na stažení náskoku vedoucího týmu. A týmy které mají užší vazby na zákaznické týmy, si mohou rozdělit náklady na vývoj společné komponenty. V neposlední řadě je to dost zásadní zásah do volné soutěže týmů.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Musí přijit koronáč, aby dostali rozum a dopracovali se k tomu že 1+1 jsou dvě. 12

    Klidně bych i stanovil i maximální počet lidí v týmech. Extrémy je potřeba zrušit.

    Samozřejmě mimo motorová oddělení, tam bych to stanovil separátně.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Konečně někdo řekl řešení i pro malé týmy, protože rozpočtové stropy nejsou řešení pro malé týmy 18

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.171.XXX
      A jaké je řešení pro Ferrari, které utrácí nejvíc a preplaci neschopného Vettela?

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Už ho moc přeplácet nebude. Ani v nové nabídce mu neposkytli více peněz než Leclercovi.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Platy pilotů ve stropu nejsou, tam můžou přeplácet dál... 18 18 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Vzheldem k tomu, že se to pilotů netýká, můžou přeplácet Vettela, Alonsa nebo Leclerca dál. 13

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.171.XXX
          Alonso nikdy preplacenej nebyl, Honda si ho dokázala ohodnotit platove tak jaké má Alonso kvality, není divu, že pak Verstappen jakož to protekční spratek Helmuta nemá ani zdaleka takový plat, když Alonsovi nesahá ani po kotníky

          + 1 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            12
            No můžu vědět, kolik vydělával Alonso v Maxových letech??? 13

            A když to vezmu opačně, Vettel bral víc než Alonso. Dá se z toho taky odvodit, že mu Alonso nesahá ani po kotníky? 12

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama