DISKUZE K ČLÁNKU "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře
Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Mike17
13:18 24.04.2020 185.149.130.XXXDnes je opravdu silná trojka, která nedovolí jiným podia. Ale jindy to byla silná dvojka, pódií víc, ale vítězství stejně.
Chtělo by to snížit odstup. Zákaznické vozy jsou cesta. Nikomu nedovolí bojovat o titul, ale o ty občasná podia třeba jo.-
Fanda.LH
13:33 24.04.2020 85.162.8.XXXČlověk má tendenci si pamatovat jen to dobré... Takže já si pamatuji vítězství Renaultu v dobách, kdy to nebyl mistrovský tým... Pamatuji si vítězství Jordanu... A do toho počítám i vítězství Mclarenu, Williamsu v letech, kdy se jim zase tolik nedařilo... Jasně, že to tak nebylo každý závod... Ale stávalo se to a když na sebe narazili na trati vozy top a netop týmů, tak se bojovalo... Nebyla to formalita... Ten trend je špatný... Ne to, že Mercedes vyhrává, ale že jsou evidentně 2 výkonnostní kategorie...
Já jsem pro zákaznické týmy ve stylo MotoGp... Tedy nejen loňské monoposty, ale i ty letošní... Kdo chce, ať si vozy vyvíjí sám... Ale nedává mi smysl vyvíjet průměrný vůz...-
jumpman
14:54 24.04.2020 178.255.168.XXXjenže co měly ty sezony společného? Především to, že to ještě nebyl eco-race, čili auta byla stavěna na hranici fyzikálních možností a holt se sypala, což dávalo těm slabším šanci na překvapení. Jenže něco jiného je, uchopit šanci za pačesy, když se naskytne příležitost než si vyřvávat v komunistickén duchu, když sem já neschopný, tak sousedům musí všechno pochcípat nebo být znárodněno...-
Fanda.LH
15:25 24.04.2020 85.162.8.XXX1. Nebyl to eco-race auta se sypala...
- To bych ani neřekl postupem času byla spolehlivější a spolehlivější, ke konci 8mi válců se téměř neodstupovalo... Současná technika je mnohem složitější, musí vydržet mnohem delší dobu... Je to spíš tím jak jde doba kupředu...
2. Vyřvávání v komunistickém duchu...
- Jde o balanc mezi schopnostmi a penězi... Kdybych šel na start běhu na 100M a zaplatil si, že budu startovat o 50m dál než moji soupeři... Tak by ti to asi nepřišlo fér, považoval bys to za frašku... Ale tohle se v F1 děje a sportovní stránka tím dost trpí...-
jumpman
20:28 24.04.2020 178.255.168.XXXjenže když byly V8 tak už ten eko race byl nastartován... bylo omezení na motor na víkend, ať chceš nebo ne, tak to řízení spolehlivosti znamenalo, že se počet závad rapidně zmenšil, což sebralo možnosti malým týmům...
ten tvůj příklad je úplně vedle. Správně by to bylo, že ty by jsi šel na start v běhu na 100m, natrénoval, připravil se a pak by došel nějakej kulhavej z knajpy s tím, že jde závodit a řekl by, že ti musí rozbít kladivem koleno, aby měl šanci tě předběhnout, že tak je to správné a fér...
-
-
-
Mike17
14:55 24.04.2020 185.149.130.XXXTo máš na mysli vítězství Renaultu, které jim získal Piquet? V posledních 20-ti letech pamatuju jedno vítězství Maldonada s vozem, který nebyl špicí. Za to mohl poděkovat pouze a jedině Hadrelli. To byl jediný půlrok, kdy se slabší týmy dostaly ke slovu jen díky tomu, že gumám nerozumněl naprosto nikdo a hrály zásadní roli.
Vítězství Jordanu je hodně vousatá záležitost a bylo za dost specifických podmínek. A v té době byl Jordan o něco víc, jak průměrný tým.
Jo, roky 2014-2016 byly tragické, kdy měl v podstatě šanci jen jeden tým. Jsem rád, že jsou teď aspoň 3 a tu příležitost mají teď i další týmy. Je jen na Mclarenu a Renaultu, jestli buou při těch rozpočtech schopní něco postavit a přidat se ke špici. Peníze jim v tom nebrání.
Výkonnostní kategorie tu byly vždy. teď je dost ostrá hranice mezi trojkou a zbytkem. Ale ona zmizí. V minulosti byly také vždy výkonnostní kategorie, jen se nazvzýjem prolínaly.
Vem si situaci před 10-ti lety. Kategorie byly 3:
1. RB s Ferrari a občas Mclarenem
2. Střed pole
3. Konec v podobě HRT, Virgin a Lotus, jezdící samostatnou ligu bez bodu.
Proti tomu je to dnes dobrý.-
Fanda.LH
15:19 24.04.2020 85.162.8.XXXMám na mysli vítězství Renaultu 2003 Maďarsko, 2004 Monako...
HRT, Virgin, Lotus vzešli ze snahy rozpočtových stropů... Čímž chci říct, že to za výkonnostní kategorii nepovažuji... To byl prostě špatný experiment...
Ale vzpomeň si na poslední závod... Vettel se stal šampionem, protože Alonso s Ferrari zazmatkovali a následně nedokázali předjet Petrova... To by se dnes nestalo, přeplo by se na ostřejší režim k tomu DRS a žádný problém...-
Mike17
15:39 24.04.2020 185.149.130.XXX-OK, ale Renault si ce v tom roce nebyl mistrovský, ale pořád tovární tým se slušným rozpočtem. V tom roce nemělo Ferrari výraznou dominanci a vyhrálo v polovině závodů.
-Ano ti tři byli nalákaní na stropy. ŠKoda, že jim nikdo nenabídl loňský vůz. Mohli jezdit i teď a tehdy nemuseli ztrácet 4s na kolo a jezdit si vlastní ligu o 1 bodík. -
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:17 24.04.2020 185.149.130.XXX"Místo toho nabídl menším týmům k odkoupení své starší monoposty, s nimiž by ale už vůbec neměly šanci své větší soupeře porazit - z F1 by se stala série o dvou třídách."
Zdroj: [odkaz na stránku]
F1 byla někdy o něčem jiném, než o dvou třídách? Nebo spíš několik třídách? Jestli ano, tak to bylo zhruba před půl stoletím.
Jako jo, stalo se že vyhrál Jordan, Ligier nebo Williams v době, kdy byli (pod)průměrným týmy. Ale když zařídíte tak specifické podmínky, může se to opakovat i dnes. Stačí jen odpadnutí 6-ti vozů.-
Ferda
10:39 24.04.2020 46.47.176.XXXJenže si musíš uvědomit kolik týmů mělo tehdy o F1 zájem. Ano, pro velký přetlak se musely jezdit předklasifikace, aby to na dráze nevypadalo jako v centru Prahy ve špičce.
Proč tomu tak není i dnes když v jiných sériích ten přetlak zájemců setrváva dodnes, ale v F1 je problém udržet při životě pouhých deset týmů.
A odpověď? Jednoduchá, F1 je prostě příliš přetechnizovaná a předražená, přitom návratnost investit je téměř nemyslitelná.-
-
-
Mike17
10:46 24.04.2020 185.149.130.XXXAno souhlas. Je přetechnizovaná a předražená. Jak z toho ven?
1. Udělat stropy a z F1 udělat lepší motokáry za babku, něco jako je ta třetí liga v USA.
2. Udělat vozy levnější, např. zákaznickými vozy.
Já volím 2. F1 má být královnou motorsportu, jak kdysi řekl jeden, jehož jméno se nesmí brát nadarmo a který má vždy pravdu. -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek