DISKUZE K ČLÁNKU "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře

Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 05.05.2020 02:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 24.04.2020 09:50
A co když těch 100 mega neseženou? Co když… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 24.04.2020 09:26
A argumenty Mclarenu sedí? Jak rozpočtový strop… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 24.04.2020 10:52
Tohle je ale i otázka na režii závodu. Oni mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Hmm a nebo rok 2002. Vítězství 4 a podia 7. Což je horší než loni nebo předloni.
      Záleží na tom, jaký extrém chceš najít. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Problém nejsou lokální extrémy, ale trend... 2002, 2004 byly dominantní sezóny, ale před nimi, mezi nimi i po nich se bojovalo a outsideři uspělo... To je dnes něco naprosto nepředstavitelného...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Dnes je opravdu silná trojka, která nedovolí jiným podia. Ale jindy to byla silná dvojka, pódií víc, ale vítězství stejně.
          Chtělo by to snížit odstup. Zákaznické vozy jsou cesta. Nikomu nedovolí bojovat o titul, ale o ty občasná podia třeba jo. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Člověk má tendenci si pamatovat jen to dobré... Takže já si pamatuji vítězství Renaultu v dobách, kdy to nebyl mistrovský tým... Pamatuji si vítězství Jordanu... A do toho počítám i vítězství Mclarenu, Williamsu v letech, kdy se jim zase tolik nedařilo... Jasně, že to tak nebylo každý závod... Ale stávalo se to a když na sebe narazili na trati vozy top a netop týmů, tak se bojovalo... Nebyla to formalita... Ten trend je špatný... Ne to, že Mercedes vyhrává, ale že jsou evidentně 2 výkonnostní kategorie...

            Já jsem pro zákaznické týmy ve stylo MotoGp... Tedy nejen loňské monoposty, ale i ty letošní... Kdo chce, ať si vozy vyvíjí sám... Ale nedává mi smysl vyvíjet průměrný vůz...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              jenže co měly ty sezony společného? Především to, že to ještě nebyl eco-race, čili auta byla stavěna na hranici fyzikálních možností a holt se sypala, což dávalo těm slabším šanci na překvapení. Jenže něco jiného je, uchopit šanci za pačesy, když se naskytne příležitost než si vyřvávat v komunistickén duchu, když sem já neschopný, tak sousedům musí všechno pochcípat nebo být znárodněno...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                1. Nebyl to eco-race auta se sypala...
                - To bych ani neřekl postupem času byla spolehlivější a spolehlivější, ke konci 8mi válců se téměř neodstupovalo... Současná technika je mnohem složitější, musí vydržet mnohem delší dobu... Je to spíš tím jak jde doba kupředu...

                2. Vyřvávání v komunistickém duchu...
                - Jde o balanc mezi schopnostmi a penězi... Kdybych šel na start běhu na 100M a zaplatil si, že budu startovat o 50m dál než moji soupeři... Tak by ti to asi nepřišlo fér, považoval bys to za frašku... Ale tohle se v F1 děje a sportovní stránka tím dost trpí...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jenže když byly V8 tak už ten eko race byl nastartován... bylo omezení na motor na víkend, ať chceš nebo ne, tak to řízení spolehlivosti znamenalo, že se počet závad rapidně zmenšil, což sebralo možnosti malým týmům...

                  ten tvůj příklad je úplně vedle. Správně by to bylo, že ty by jsi šel na start v běhu na 100m, natrénoval, připravil se a pak by došel nějakej kulhavej z knajpy s tím, že jde závodit a řekl by, že ti musí rozbít kladivem koleno, aby měl šanci tě předběhnout, že tak je to správné a fér...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              To máš na mysli vítězství Renaultu, které jim získal Piquet? V posledních 20-ti letech pamatuju jedno vítězství Maldonada s vozem, který nebyl špicí. Za to mohl poděkovat pouze a jedině Hadrelli. To byl jediný půlrok, kdy se slabší týmy dostaly ke slovu jen díky tomu, že gumám nerozumněl naprosto nikdo a hrály zásadní roli.
              Vítězství Jordanu je hodně vousatá záležitost a bylo za dost specifických podmínek. A v té době byl Jordan o něco víc, jak průměrný tým. 03
              Jo, roky 2014-2016 byly tragické, kdy měl v podstatě šanci jen jeden tým. Jsem rád, že jsou teď aspoň 3 a tu příležitost mají teď i další týmy. Je jen na Mclarenu a Renaultu, jestli buou při těch rozpočtech schopní něco postavit a přidat se ke špici. Peníze jim v tom nebrání.
              Výkonnostní kategorie tu byly vždy. teď je dost ostrá hranice mezi trojkou a zbytkem. Ale ona zmizí. V minulosti byly také vždy výkonnostní kategorie, jen se nazvzýjem prolínaly.
              Vem si situaci před 10-ti lety. Kategorie byly 3:
              1. RB s Ferrari a občas Mclarenem
              2. Střed pole
              3. Konec v podobě HRT, Virgin a Lotus, jezdící samostatnou ligu bez bodu.
              Proti tomu je to dnes dobrý. 03

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Mám na mysli vítězství Renaultu 2003 Maďarsko, 2004 Monako...
                HRT, Virgin, Lotus vzešli ze snahy rozpočtových stropů... Čímž chci říct, že to za výkonnostní kategorii nepovažuji... To byl prostě špatný experiment...

                Ale vzpomeň si na poslední závod... Vettel se stal šampionem, protože Alonso s Ferrari zazmatkovali a následně nedokázali předjet Petrova... To by se dnes nestalo, přeplo by se na ostřejší režim k tomu DRS a žádný problém...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  -OK, ale Renault si ce v tom roce nebyl mistrovský, ale pořád tovární tým se slušným rozpočtem. V tom roce nemělo Ferrari výraznou dominanci a vyhrálo v polovině závodů.
                  -Ano ti tři byli nalákaní na stropy. ŠKoda, že jim nikdo nenabídl loňský vůz. Mohli jezdit i teď a tehdy nemuseli ztrácet 4s na kolo a jezdit si vlastní ligu o 1 bodík. 03

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    "Místo toho nabídl menším týmům k odkoupení své starší monoposty, s nimiž by ale už vůbec neměly šanci své větší soupeře porazit - z F1 by se stala série o dvou třídách."
    Zdroj: [odkaz na stránku]

    F1 byla někdy o něčem jiném, než o dvou třídách? Nebo spíš několik třídách? Jestli ano, tak to bylo zhruba před půl stoletím.
    Jako jo, stalo se že vyhrál Jordan, Ligier nebo Williams v době, kdy byli (pod)průměrným týmy. Ale když zařídíte tak specifické podmínky, může se to opakovat i dnes. Stačí jen odpadnutí 6-ti vozů.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Jenže si musíš uvědomit kolik týmů mělo tehdy o F1 zájem. Ano, pro velký přetlak se musely jezdit předklasifikace, aby to na dráze nevypadalo jako v centru Prahy ve špičce.
      Proč tomu tak není i dnes když v jiných sériích ten přetlak zájemců setrváva dodnes, ale v F1 je problém udržet při životě pouhých deset týmů.
      A odpověď? Jednoduchá, F1 je prostě příliš přetechnizovaná a předražená, přitom návratnost investit je téměř nemyslitelná.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        V jakých špičkových motoristických disciplínách jedneska přetlak? Myslíš třeba WEC? 12
        Narváno je akorát tak v FE ale to se spoustě lidem líbit nebude 04

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          37.188.139.XXX
          FE není motosport, ale závody spotřebičů.
          Dyť je tolik sérií kde je plno. Stačí se kouknout třeba na INDY,F2,F3 ....

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            že by to bylo tím, že je tam umožněno závodit se zákaznickým vozem, stejně jako to bylo možné v F1 v minulosti, kdy se musely jezdit předkvalifikace?

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ano souhlas. Je přetechnizovaná a předražená. Jak z toho ven?
        1. Udělat stropy a z F1 udělat lepší motokáry za babku, něco jako je ta třetí liga v USA.
        2. Udělat vozy levnější, např. zákaznickými vozy.

        Já volím 2. F1 má být královnou motorsportu, jak kdysi řekl jeden, jehož jméno se nesmí brát nadarmo a který má vždy pravdu. 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          37.188.139.XXX
          Zákaznické vozy ano, ale pouze pro nové týmy které by doplnily vybrakované startovní pole.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Však nikdo to Mclarenu nebo Renaultu nenutí. A předpokládám, že ani nenabízí. Ti si mají dělat vůz sami. Jestli bude jezdit STR s loňským RB, nebo "vlastním" vozem, je mi buřt. Hlavně, když tam budou. Dívat se na 10 vozů by byla bída, ne? 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama