DISKUZE K ČLÁNKU "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison
Technický ředitel Mercedesu James Allison promluvil o novém Mercedesu W11 EQ Performance, který proti svému předchůdci představuje významný posun vpřed. Se svými inženýry nechtěli jít cestou drobných vylepšení, odhodlali se k agresivnímu vývoji. A na trati to je zatím vidět.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
GRAHAM
09:58 24.02.2020 109.81.213.XXXElseňore, co ty jsi říkal....ehm, ty jsi toho "naplácal" tolik co nemělo logiku, že těžko si vzpomenu co máš na mysli.
Takže ještě jednou( pokolikáte už?) ....Výkon motoru mělo Ferrari větší než Mercedes. ( loni) To je jasně daný fakt, uznaný všemi!!!!! A to jak v módu kvalifikačním, tak závodním. Předloni ač mělo Ferrari větší výkon v kvaldě, tak závodní tempo měl o malinko lepší Mercedes. Vyšlo to knižně i mluvně od činovníků Mercedesu. Tak tu prosím tě nevymejšlej nějaký jiný varianty, bó to se týká výkonosti šásek, ne však motorů.-
El.Senor
11:44 24.02.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
12:05 24.02.2020 109.81.213.XXXŠpatně chápeš. Klasika.... Ty dva co jim uteče jsem měl na mysli Honda a Renault, se kterými byli šul nul v 2019 na konci... Vyšlo knižně... Samozřejmě odhaduji a nevím zda to tak bude.... Ano knižně Ferrari uznalo že má silnější motor +- 20-25 koní a ne ten nesmysl co říkal Marko. ( rok 2019 )
Pokud někdo napíše a řekne to co je v článku, není to standartní navyšení výkonu tzv roční, mohl bych říci. Ale mnohem větší než je těch "ročních" cca +- 25-30 koní. Nakonec jsem to psal, že Mercedes bude razantně navyšovat a ty jsi zase psal že to budou ladit. Tak uvidíme, jak se kdo pochlapí....-
jon
12:34 24.02.2020 90.176.154.XXXOna ta čísla kolem výkonu jsou stejně k ničemu. Špičkový výkon, který budu mít někde kolem 14.000 rpm je sice fajn, ale použiji ho akorát v kvaldě a ještě si budu kousat nehty u monitorování průtokoměru. Když pak druhý motorář má o desítky koní víc napříč výkonnostní křivkou a bude trochu zaostávat od 12.000 rpm, tak to sice v kvaldě udělá rozdíl, ale v závodě ta stáj dostane těžký obklad.
Další faktor je také efektivita motoru. Mít tam 20 koní za cenu 10% navýšení spotřeby umí leckdo. Písmenka a řeči pak snesou hodně a udělá se tím super promo, jenže obklad půl kola v cíli závodu potom je faktický stav.
V neposlední řadě je tam také točivý moment a práce s elektromotorem. Mohu mít o 50 koní víc v motoru, ale pokud mi pokulhává hybridní část, tak se mohu jít klouzat.
V neposlední řadě je to také výkonnost v ekonomickém režimu, kdy je potřeba jet lidově řečeno "na spotřebu". Když tam pak ti střelci, co mají o desítky koní navíc ve špičce zaostávají a musí motor utlumit o 100 koní dolů, tak jsou zrazu o 1-2 sekundy jinde.
Píšeš to tedy správně, ty kecy kolem jsou fajn v okurkové sezóně, faktický přehled si udělá rychle každý sám podle toho, jak to vypadá v závodě. Realita je taková, že Mercedes za posledních pár let nemá nejvyšší špičkový výkon motoru, ale v závodním režimu je stále nejlepší. Kdyby tomu bylo jinak, McLaren by určitě nestál o to být znovu zákazníkem Mercedesu a zůstal by u Renaultu. A pokud si dobře pamatuji, on se v tom smyslu vyjádřil Brown nebo Seidl.-
GRAHAM
12:46 24.02.2020 109.81.213.XXXAle no tak, nikdo nemá o desítky koní navíc napříč výkonovou křivkou. ta možnost max. výkonu v kvaldě je v Q3 důležitá, ne že ne.
Půlka kola ztráty není moc o motoru, ale o šásku, umění používat pneu a další věci. Je to skladačka. Pišeš tam extrémy co neexistují....ale na pochopení cajk.
V závodním režimu MOTOROVĚ loni myslím mercedes nejlepší nebyl....to si myslím že se mejlíš. Dohnal to ale jinde a jinudy..... proto stavěl tento nový motor. nakonec sami řekli, že loni se jim fakt nedařilo....(motorově)-
-
jon
13:43 24.02.2020 90.176.154.XXXTen jejich původní koncept už měl vyčerpaný vývoj. Navíc se jednalo o evoluci toho žrouta oleje, s čímž byl od jisté doby utrum.
Rozhodně je to složitější téma. Já to teď cílil opravdu pouze na motory. Motory Mercedes byly opravdu vždy trochu jinak koncipované. Poznáš to i podle zvuku. Ferrari a Honda úplně dychtí po otáčkách, ale ve středních otáčkách více chraptí. Mercedes je zase živější v těch středních otáčkách a v těch vyšších ztrácí dech.
Souhlasím s tím, že v závodním režimu loni byli do jisté doby až za Ferrari. Po změně metodiky měření průtoku paliva se to ale opět trochu změnilo. Honda loni hodně zabrala a dostala se na úroveň Renaultu, který ovšem také hodně překvapil. Především pak spolehlivostí.
Co se týká těch rozdílů ve výkonu, to tam skutečně je. Jenže je tam další návaznost na tu hybridní část pohonu a ty výkonové díry se dají zacelit. V tomto ohledu mají všichni 4 motoráři hodně odlišnou filozofii.
-
-
El.Senor
13:16 24.02.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jon
13:57 24.02.2020 90.176.154.XXXPřesně tak. Ferrari zaujalo trochu jinou filozofii, která by nesla ovoce, kdyby jim fungovalo lépe šasí.
Pokud to máme nějak bilancovat, tak bych to vzal podle Lewise, Maxe a Charlese (vzhledem k jeho úspěšnějším kvaldám). Dvojky u Mercedesu a RB nemají moc vypovídající hodnotu. Bottas má výkonnost jak podle kondiciogramu a Gasly byl střídán Albonem.
Tato bilance je s ohledem na možnosti vozů, nehodnotím tím výkony pilotů:
Lewis - kvalifikace s bojem o PP téměř v každém závodě, kvalifikační výkon až na jednu výjimku podtržen špičkovou výkonností v závodě
Max - kvalifice nadprůměr, závod řádově lepší výkon než v kvalifikaci
Charles - kvalifikace špičková, pokud neudělal chybu pilot ... závod propad formy
K tomu si musíme přidat občasné technické potíže u Ferrari, což se Mercedesu, ale i Hondě a Renaultu loni více vyhýbalo.
-
-
-
El.Senor
13:11 24.02.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
Pinďa
09:22 24.02.2020 37.48.30.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
El.Senor
09:26 24.02.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek