DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 220, poslední 26.02.2020 14:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 21.02.2020 20:10
To nepochybně, ale to by museli mít pohon na… »
» jumpman (Hlasovalo 8 lidí) 22.02.2020 12:25
ale hlavně na olejíčky a čmoudíčky okamžitě… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 22.02.2020 11:31
ty jsi vážně nemocen, přirovnávat technické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Potom nerozumím tomu, proč národní formule, motokáry a okruhové speciály netančí jak ve Stardance. 12
          Samozřejmě se nejedná o rozbíhavost v řádu centimetrů. Je to v milimetrech od osy, kdy se to mění podle trati. V Monaku nebo Maďarsku jezdí s největší rozbíhavostí, kdežto v Monze nastavují sbíhavost.
          Byť je to jedna z maličkostí, je to docela obsáhlé téma a Mercedesu se povedlo získat obě výhody najednou. V Monze to bude mít vliv minimální a možná tam radši ušetří kila a ani to nenasadí, ale v takovém Maďarsku se to projeví znatelně. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Rozbíhavost se v přímém směru nepoužívá, proto vozy na rovinkách netancují. Rozbíhavost je užitečná až v zatáčkách, kde vnitřní kolo zatáčí více než vnější.
            Pokud je můj odhad správný, tak DAS se bude nejvíce využívat na rychlých tratích a v takovém Monaku a Maďarsku minimálně nebo vůbec.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              V běžném provozu ne, ale u závodních vozů je tomu jinak. Už to tu psal i Petr. Přední náprava se nastavuje rozbíhavě, zadní sbíhavě. Stejně tak okruhové plechovky. Motokára má pouze rozbíhavost na přední nápravě, zadní má pevnou, takže tam není co nastavovat.
              Hodil bych Ti klidně odkazy, ale všechno to je na jiné weby ...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Fyzikální zákony jsou dané a fungují jak na civilních, tak na závodních vozech stejně. Jediný rozdíl je pouze v tom, že u sportovních vozů se jde více do extrému. Třeba větší odklon kol, tvrdší tlumiče atd.
                Dovedeš si představit jízdu ve voze téměř bez tlumičů které jede po trati rychlostí 300 km a každé kolo tahá na jinou stranu? Pak by stačila malá nerovnost pod jedním kolem a letíš.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Ono ale netahá na strany, protože ta rozbíhavost není tak zásadní a nastavuje se symetricky, stejně jako sbíhavost, u které to mimochodem funguje úplně stejně u rozbíhavosti, kdy trajektorii osy máš také mimo trajektorii pohybu monopostu, který v tu chvíli má jet rovně. Když bys to přehnal a ta kola nasměroval více k sobě, tak s tím nepůjde pořádně zatočit a bude to také tancovat na rovině.
                  Další věc je ta, že F1 má pohon zadní nápravy. Už jen proto je potřeba mírné rozbíhavosti z důvodu usnadnění řízení z důvodu přirozené nedotáčivosti. Předokolky naopak vyžadují trochu více sbíhavosti, aby jim neulítával v zatáčkách zadek.
                  Pokud se máme bavit o fyzice, pojednává o tom rovnováha sil, které se působením proti sobě anulují.
                  Rozbíhavost a sbíhavost má své výhody. Mírná sbíhavost pomáhá ke stabilitě při pohybu po rovné trajektorii, rozbíhavost pomáhá při zatáčení. Ale ani jedno nebude fungovat, když jedeš po jednom kole.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    McMatej

                    212.79.110.XXX
                    Pro sbíhavost - rozbíhavost není jediným důvodem přední - zadní pohon. Na ni mají vliv i další úhly nápravy - poloměr rejdu, odklon kola a další viz např. https://slideplayer.cz/slide/11247064/. A např. tady https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwjLlKjy1-fnAhWEqaQKHQrMA4wQFjACegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.vutbr.cz%2Fwww_base%2Fzav_prace_soubor_verejne.php%3Ffile_id%3D28876&usg=AOvVaw3JR-I4NmgsgbPLcInkkB3o to uvádějí přesně naopak než ty.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.162.XXX
    Ferrari buď blafuje a v Melbourne to rozjedou, nebo jsou fakt v loji a po Melbourne vyrazí Binotta. Pro mě win win situace. Hlavně ať nezaspí s autem pro příští rok, které krom tlačeného volantu by mohlo mít třeba táhla v sedačce ovládaná hýžďovým svalstvem, navyšující plnící tlak turba během jízdy.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Při zvyšování tlaku tímto způsobem by mohlo docházet k nežádoucím přetlakům s důsledkem pohanění týmových barev na kombinezách jezdců. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Tak mě tak napadá že by Mercedes mohl mít díky tomu svému novému systému taky pořádný odpich na startu. Maximální kontaktní plocha pneumatiky s dráhou by to měla zaručovat ne?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      87.249.139.XXX
      To nepochybně, ale to by museli mít pohon na přední kola. 12

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Dobře já 18

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          No moc ne. Větší kontaktní plocha = větší odpor. 03
          Nicméně ono to opravdu pomůže, protože sbíhavost skutečně pomáhá snížení odporu. 01

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Jasně, já jsem ale původně opravdu myslel jen na tu kontaktní plochu která pomůže při záběru, což mi ale v tu chvíli vůbec nedošlo že se bavíme jen o předních kolech kde na startu ale nic nezabírá. Prostě úlet, beru samo zpět.

            Nižší odpor vzduchu je jiná a to samo pomůže, i když že by to mělo dělat něco tak znatelného (jak vedle píšeš 20-30 koní), to se mi nezdá, to by bylo docela hodně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Nejde o odpor vzduchu. Podívej se pořádně na video, co to přesně dělá.
              F1 má běžně nastavenou rozbíhavost. Respektive téměř cokoli, co jezdí po okruzích jí má. Rozbíhavost docela znatelně zvyšuje odpor přední nápravy a musíš to chtě nechtě překonávat výkonem. Ale sbíhavost způsobuje daleko větší časové ztráty v zatáčkách.
              Když Lewis odjistil volant a přitáhl ho k sobě, kola se okamžitě seběhnou jako Češi na výprodej. Na první pohled kravina, ale věř tomu, že to bude dělat hodně veliké rozdíly. Ten výkon jsem jen tak dosadil podle toho, jaký má cca procentuální vliv na výkonnost na rovině sbíhavost a rozbíhavost u motokáry. U F1 je tam více vlivů. Má odpružení a silné aero. Motor má jinou charakteristiku. Takže to ve finále může být klidně pouze 10 koní nebo taky 50. To nám ukáže Austrálie, pokud to tedy v Mercedesech zůstane. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Vzpomíná si někdo kdy naposledy mělo Ferrari tak mizerné testy?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.170.XXX
      2012

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Roman

        Roman

        188.175.112.XXX
        Zase lež: Alonso vyhrál jeden den testu, jednou byl druhý a celkově bylo Ferrari lepší v 5 dnech než RB, který vyhrál taky jeden den, jinak byl kolem 4-8 místa.
        Že ti není trapné takhle lhát, protože ty auta byli v testech na to úplně stejně.
        Testy - Jerez, 10. 2. 2012
        P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
        1 Fernando Alonso Ferrari 1:18.877
        39
        2 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 0.720 80
        3 Sebastian Vettel Red Bull 1:19.606 0.729 50

        Testy - Barcelona, 3. 3. 2012
        P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
        1 Pérez Sauber 1:22,094 114
        2 Button McLaren 1:22,103 0,009 44
        3 Ricciardo Toro Rosso 1:22,155 0,061 131
        4 Massa Ferrari 1:22,413 0,319 122
        Testy - Barcelona, 22. 2. 2012
        P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
        1 Nico Hülkenberg Force India 1:22.608
        112
        2 Sergio Perez Sauber 1:22.648 0.040 85
        3 Sebastian Vettel Red Bull 1:22.891 0.283 104
        4 Fernando Alonso Ferrari 1:23.180 0.572
        atd atd

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Mizerné? 16

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.170.XXX
        Mizerné = opravdu mizerné. Kdy jim motor shořel kvůli zkoušení oblafnutí nového měření průtoku 18

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama