DISKUZE K ČLÁNKU Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Podle zástupců Mezinárodní automobilové federace (FIA) je nový systém dvojosého řízení Mercedesu (tzv. DAS) legální. Menší týmy na jeho vývoj v průběhu sezóny mít nicméně nebudou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 90, poslední 24.02.2020 09:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kaša (Hlasovali 3 lidé) 21.02.2020 08:52
Tak to dopadlo jak jsem čekal. Ti hejtři co tu… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 21.02.2020 09:55
Není to tak, u RB a jejich křídel to bylo tak,… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 21.02.2020 10:40
Tak jak jsem předpokládal tak se k tomu FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Víš co to je taková dedukce... Řekněme, že bych takové uvažování čekal spíše od opačného pohlaví... Kdy např. v situaci, kdy nemáš hlad, tak je ti vyčítáno, že ti nechutná...

              Takže to zkusím polopatě... Nic takového jsem neřekl. Pointa je v tom, že malý tým by se tím nezabýval, protože na to nemá zdroje a přináší to jen malou výhodu... Naopak velký tým si může dovolit vyčlenit týmy i na takové maličkosti a to by měla FIA regulovat...

              Já jsem v pohodě s tím, že Mercedes si může dovolit platit LH 40 mil dolarů ročně... To kolik pilot bere neodráží jeho rychlost, vždy se může objevit mladý talent, který bude v dané době rychlejší... Jsem v pohodě s tím, že RB si může dovolit Neweyho, protože vždy se může objevit mladý talent... A jsem i v pohodě s tím, že Mercedes profituje z lepších strojů, technologií, které vedou např. k tomu, že si může dovolit mít užší nos než tým středu pole, který by s takovým nosem nedokázal projít nárazovými testy...

              Mám ale problém, ale problém s tím, že Mercedes si může dovolit zaměstnávat 700+ lidí, zatímco tým středu pole 200-300 lidí a v důsledku toho si Mercedes může dovolit prozkoumávat různé slepé cesty... Viz. tohle řešení... Když to FIA zakáže, tak co ? Tak pojedou dál... Pro tým středu pole by to bylo vyhozených x mil. dolarů...

              Přirovnal bych to k fotbalu... Máš týmy za miliony a týmy za miliardy... Ale pořád má každý tým na hřišti 11 hráčů... To že je jeden bohatší nevede k tomu, že by měl na hřišti např. 15 hráčů v bráně 2 brankáře apod...

              Ať vyhrává šikovnost a dobré nápady, ale tady vyhrává hrubá síla...

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                tenhle nápad opravdu nepovažuji za hrubou sílu, ale za šikovnost a dobrý nápad. ano - možná je napadl díky tomu šestistému zaměstnanci, ale zrovna tak mohl napadnout toho, který je v "základu" mezi těmi třemi sty, které jsou i jinde.
                FIA to přece reguluje - od příštího roku budeme mít stropy. sice si nemyslím, že to něco vyřeší, ale snaha tu je. zase na druhou stranu to nesmí dělat z F1 socialisticky srovnaný šik, který schopným bere a neschopným dává ve jménu vyrovnanosti.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Ta hrubá síla spočívá v tom, že mají více lidí... Samozřejmě je mohl napadnout i v menším týmu, ale bylo by to na úkor důležitějších věcí... Navíc nejde jen o nápad, ale i o realizaci...

                  Viz. vyjádření Steinera: Myslím si ale, že bychom na to nemrhali časem či penězi, protože máme níže visící ovoce než volant, kterým se hýbe dopředu a dozadu, aby něco udělali s předním zavěšením, jak se domnívám. Snad brzy přijdeme na to, co přesně to dělá, někdo přijde s vysvětlením. Týmy středu pole však do něčeho takového rozhodně nebudou investovat zdroje, protože problémy, které nám z pohledu návratnosti investice dají více,"

                  Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/98674-proc-je-podle-fia-system-rizeni-mercedesu-das-legalni-a-proc-do-nej-mensi-tymy-nepujdou

                  Tohle je přesně to o čem mluvím...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    77.48.94.XXX
                    ale to přeci není nic nového. to bylo v F1 vždycky. ano, teď je to u některých týmů "dotažené" k dokonalosti, ale "trestat" někoho za to, že je nejlepší ( i když za nejvíc peněz ) prostě není správně.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.162.8.XXX
                      Je to nutné v zájmu toho sportu... Jak říkám, příští rok a pak další sezóny dále tu máme fakticky unifikovaný stroj... A je to důsledkem tohohle nezodpovědného přístupu.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Samozřejmě že nechci dominanci jednoho týmu! Chci pořádné boje i na špici, ale nemůžeš zakazovat týmu vylepšení jen kvůli tomu že na ně ostatní nemají, jak píše myslím Hell, tak F1 není komunismus.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Argument s komunismem je ohranej a mimo... Když chceš vidět boje, tak musíš zajistit rovný podmínky... Alespoň jakž takž rovný... Jak argumentuji fotbalem... Každý tým pouze 11 lidí... Můžeš si nakoupit lepší hráče, ale pořád jich je 11 a omezuje je fakt, že to jsou jen lidi...

              V F1 máš lidi a techniku... Za více peněz si nakoupíš lepší techniku lepší lidi a více lidí... Rázem nemůže být o boji řeč...

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                ano. ve fotbale máš na hřišti 11 lidí. a zázemí jim tvoří realizační tým od dvou amatérů v okresním přeboru po desítky a někde stovky lidí ve špičkových profi týmech.
                v F1 máš na trati jednoho pilota v jednom autě. a v zázemí 200 až 700 lidí s velmi různými možnostmi.
                já tam velký rozdíl nevidím. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Rozdíl je přeci v tom, že v F1 to zázemí dělá zásadní rozdíl, zatímco v tom fotbale jen minimální... Všechny prvoligový týmy ve velkých soutěžích jsou na tom zkrátka dobře a proto tam každý může prohrát s každým...

                  Tohle je trochu ignorance...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Sice na tom ty týmy nejsou špatně, ale když vezmu třeba La Ligu, tak kdy ji naposledy vyhrál někdo jiný než Barcelona nebo Real Madrid?
                    Všechny ty týmy tam mají 11 hráčů a během sezóny i tým ze středu pole porazí Barcu nebo Real, případně s nimi remizuje. Ale v konečném součtu stejně nemají šanci.
                    V F1 se přece také stává, že RB občas v nějakém závodě dojede za McLarenem, STR nebo Renaultem. Na vítězství to nestačí, protože porazit Mercedes, RB a Ferrari zároveň je statisticky utopie.

                    Jinak jen bych ještě rád doplnil k tomu zázemí ve fotbale. Dělá to obrovský rozdíl. Už jen to, že si např. již zmíněná Barcelona může dovolit vydržovat B a C tým, kdy jen náklady na mzdy hráčů C týmu převyšují rozpočty předních Českých klubů. A jen pro představu, mzda Lionela Messiho je cca jako rozpočet Slavie, převyšuje rozpočet Sparty a násobně převyšuje rozpočet Plzně. Ano, pořád je to jen člověk a má pouze dvě nohy, ale ruku na srdce, mít na něj, chce ho každý tým.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Tak jak jsem předpokládal tak se k tomu FIA postaví.
    Na tento rok to povoleno je, ale na roky 2021 už ne.
    Tak co, bude se brečet dál jak má mercedes protekci? .... myslím že to ještě pár stovek příspěvků vydrží! 18 14

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Tady nejde o brečení.. Já fandím LH a přeji aby překonával rekordy... Ani si nemyslím, že Mercedes má protekci... Nicméně jsem taky fanoušek závodění a atraktivitě závodů to nic nepřidá, že dominantní tým z loňských let bude mít o táhlo navíc tzn. další výhodu...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Nedobře se na to díváš Vaverko! .... nemůžeš týmu zakazovat legální vylepšení jen z toho důvodu, že ostatní nejsou schopní tento tým překonat. Nebo naopak, neměl bys trestat tým který má nejlepší nápady.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To si nemyslím a nejsem žádná Vaverka... Je nějaký duch pravidel, který se musí dodržovat... Teoreticky se dá okecat všechno, ale od toho je tu soudce, aby to posoudil a vyhodnotil... Znásilnění můžeš okecávat, že se chtěla milovat drsně... Vraždu, že jsi střílel do vzduchu a zrovna ti tam strčil hlavu... Daly by se vymyslet větší krávoviny... Jelikož se toto řešení nachází v tzv. šedé zóně, tak z toho logicky vyplývá, že obchází konkrétní pravidla... Tady by měla FIA zafungovat a říct za nás to spadá pod tohle a tohle... Děkujeme za upozornění na nejsnost, nevyrábějte to, nenasazujte...

          Jinak to tvé "nemůžeš" se v praxi děje ve všech oblastech života... Tady nejde o rovnou soutěž, proto přichází logicky regulace... Mercedes má dost peněz na to, aby si koupil ty nejlepší lidi i ty lidi, které fakticky nepotřebuje, jen proto, aby nedělali u konkurence... Může se pak ve vývoji vydat více směry a rozhodnout se pro ten nejlepší... Jak říkám tohle není rovná soutěž a výsledkem je obrovská výkonnostní převaha... Proto by měla FIA fungovat jako regulátor a alespoň brzdit výhody plynoucí z jejich obrovské převahy zdrojů (Peníze, lidi atd.)... A nemyslím to jen na Mercedes, ale na všechny top týmy...

          Ostatně od příštího roku jsou pravidla nastavena tak, že budeme mít téměř unifikované auto...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ... a právě to unifikované auto je hrob F1. to je prostě špatně. to pak není F1, ale nějaká pohárová série totožných aut jenom jinak natřených. děkuju, nechci.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Tak to ale bude a je to důsledek toho, jak to ty velké týmy vedou... Že zkrátka utrácí za nesmysly, které přinesou třeba i naprosto minimální výhodu... Pak si sami ztěžují, že se to nedá ufinancovat...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          rytíři Hynku z Michle, vezmi ho naplocho mečem. 11

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Brawn rekl že letos ho "pravděpodobně" nezakážou.
      To odpovídá tomu co si myslím...že rozhodující bude jestli někdo podá oficiální protest.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Jak jsem psal včera, já jsem proti... Tady měla zafungovat FIA a ve chvíli, kdy ji Mercedes přišel požádat o schválení, tak mu měli pogratulovat a řešení zakázat / šedou zónu vysvětlit... Takovéhle vychytávky by existovat neměly. Dělá to z Mercedesu auto trochu jiné kategorie...

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama