DISKUZE K ČLÁNKU Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu
Druhý den předsezónních testů skončil. Nejrychlejší čas si v něm připsal Kimi Raikkonen s Alfou. Mercedes zaujal velmi zajímavým trikem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
21:26 21.02.2020 90.176.154.XXX
RP bude silný jen prvních pár závodů. Dostali sice raketoplán, ale jejich skill vývoje je někde na úrovni rogal. Takže to bude podobné jako u Haasu, kdy se pokusili něco zlepšit a ono to celý balík zhoršilo, protože neměli páru, co s čím kde souvisí. Tohle bude stejný případ. Mercedes jim k tomu nic vyvíjet nebude, mají nový koncept a sezónu 2021 před sebou.
Jinak na mě tedy zatím stále působí lépe Mekáč než tovární tým Renaultu. Nicméně i továrna se mi zdá o poznání lepší. A snad se konečně probere i ten Williams.
Jinak na mě tedy zatím stále působí lépe Mekáč než tovární tým Renaultu. Nicméně i továrna se mi zdá o poznání lepší. A snad se konečně probere i ten Williams.
Pepino60
13:17 21.02.2020 217.197.155.XXX
Tak a je to tady. Jako bych to už někde četl. Jo, vlastně to jsem napsal já!!! Totiž to, že FIA ponechá Mercedesu toto ne zrovna nejčistější řešení jen do doby než to začnou používat ostatní. No a od příští sezóny je tento systém DAS zakázán. Takže ono ke kopčení ani nedojde, protože by bylo k tomu potřeba už zmiňovaných 6 mesíců a další dva by se to ještě ladilo. Každý trochu průměrný počtář si lehko spočítá, že ty prachy, které by to stálo se za tři měsíce čili nějakých 6 závodů nemůžou vrátit. To je další tah FIA ve prospěch Mercedesu. Pánové já říkám jedno: Mergl má tak ohromnou protekci, že by byli legální i kdyby přimontovali černochovi nad kokpit slunečník. To si pište!!!
Miroslav D.
23:18 20.02.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Miroslav D.
22:36 20.02.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Miroslav D.
22:29 20.02.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
McMatej
22:27 20.02.2020 212.79.110.XXX
Já vím o čem mluví Mercedes. Reaguju na to, že většina odpůrců tohoto řešení se odvolávají na neexistující pravidlo o změnách zavěšení na jedoucím autě. Další na aerodynamický vliv, což je ještě větší hloupost.
Pravidla na to ani myslet nemohla, protože ke změně zbíhavosti dochází při každém zatáčení (rejdu kola).
Pravidla na to ani myslet nemohla, protože ke změně zbíhavosti dochází při každém zatáčení (rejdu kola).
juras
22:06 20.02.2020 90.177.218.XXX
Kopírování v F1 je běžná věc...stačí si vzpomenout na legendární wing-car.
Vymyslel to Colin Chapman...a Lotus stačil vyhrát jen jeden šampionát...už druhý rok bylo startovní pole plné okopčených Lotusů 78.
Jenže současná situace je zásadně odlišná...tady se nekopíruje samotné řešení, tady jde o prodej celých kompletů (zadní zavěšení s převodovkou + motor), celý přední nos s tím že tak tým "bez práce" dostane vyladěné řešení...protože předek zásadně ovlivňuje směřování vzduchu na zbytek monopostu. Ale až potud by bylo všechno OK...kdyby za tím nebylo něco dalšího...tedy spolupráce druhým směrem. Začal s tím Redbull, pak pokračovalo Ferrari a nyní zdá se už to samé dělá Mercedes...prodává své technické řešení a na oplátku nepochybně dostává i další věci krom peněz (data). A tady už je to za hranicí prodeje částí monopostu. Tady docela rozumím FIA že se snaží o standartizaci a omezuje části monopostu které se dají nakupovat. To není jako když kdysi Hewland dodával převodovky většině startovního pole...
Proto znovu opakuji že pokud to takhle bude pokračovat...měl by McLaren s Williamsem zapřemýšlet o spojení do aliance. Tím by se vyrovnali top trojce a mohli by urychlit vývoj a zvýšit svoje šance. Vypadá to jako fantasmagorie...ale tady jde o budoucnost těchto dvou tradičních opravdových týmů F1...tady musí zahodit spory a rivalitu z minulosti.
Vymyslel to Colin Chapman...a Lotus stačil vyhrát jen jeden šampionát...už druhý rok bylo startovní pole plné okopčených Lotusů 78.
Jenže současná situace je zásadně odlišná...tady se nekopíruje samotné řešení, tady jde o prodej celých kompletů (zadní zavěšení s převodovkou + motor), celý přední nos s tím že tak tým "bez práce" dostane vyladěné řešení...protože předek zásadně ovlivňuje směřování vzduchu na zbytek monopostu. Ale až potud by bylo všechno OK...kdyby za tím nebylo něco dalšího...tedy spolupráce druhým směrem. Začal s tím Redbull, pak pokračovalo Ferrari a nyní zdá se už to samé dělá Mercedes...prodává své technické řešení a na oplátku nepochybně dostává i další věci krom peněz (data). A tady už je to za hranicí prodeje částí monopostu. Tady docela rozumím FIA že se snaží o standartizaci a omezuje části monopostu které se dají nakupovat. To není jako když kdysi Hewland dodával převodovky většině startovního pole...
Proto znovu opakuji že pokud to takhle bude pokračovat...měl by McLaren s Williamsem zapřemýšlet o spojení do aliance. Tím by se vyrovnali top trojce a mohli by urychlit vývoj a zvýšit svoje šance. Vypadá to jako fantasmagorie...ale tady jde o budoucnost těchto dvou tradičních opravdových týmů F1...tady musí zahodit spory a rivalitu z minulosti.
Petr Hloušek
21:59 20.02.2020 194.79.55.XXX
jóóó to byly časy, byly jsme mladší, tráva byla zelenější ...
juras
21:50 20.02.2020 90.177.218.XXX
Tak Mercedes něco vymyslel...i když i mého pohledu to vypadá srandovně...tlačení a tahání za volant... :-)
Legální to bude ve chvíli kdy nikdo nepodá protest...a pokud ano pokud ho FIA zamítne.
A stejně ještě není jasný jestli to v celkovém měřítku přinese výhodu...i když asi by to nevyvíjeli kdyby jim data neukazovala zisk.
Ferrari je otazník...kamuflujou...nebo mají opravdu problém?
Střed pole vypadá vyrovnaně...zítra bych čekal první test rychlosti na jedno kolo...alespoń od většiny startovního pole...před druhými testy by týmy měli vědět potenciál maximální výkonnosti.
Mám radost z Williamsu....loni se ani nepřiblížili na dostřel předposlednímu...letos i kdyby jako jediní zkoušeli potenciál na jedno kolo...tak udělali velký krok kupředu ve srovnání s loňskými časy...takže podle mě budou minimálně schopní konkurovat týmům středu pole a nebudou okupovat poslední dvě místa ve startovním poli.
Legální to bude ve chvíli kdy nikdo nepodá protest...a pokud ano pokud ho FIA zamítne.
A stejně ještě není jasný jestli to v celkovém měřítku přinese výhodu...i když asi by to nevyvíjeli kdyby jim data neukazovala zisk.
Ferrari je otazník...kamuflujou...nebo mají opravdu problém?
Střed pole vypadá vyrovnaně...zítra bych čekal první test rychlosti na jedno kolo...alespoń od většiny startovního pole...před druhými testy by týmy měli vědět potenciál maximální výkonnosti.
Mám radost z Williamsu....loni se ani nepřiblížili na dostřel předposlednímu...letos i kdyby jako jediní zkoušeli potenciál na jedno kolo...tak udělali velký krok kupředu ve srovnání s loňskými časy...takže podle mě budou minimálně schopní konkurovat týmům středu pole a nebudou okupovat poslední dvě místa ve startovním poli.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek