DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari po skandálu s palivem pokutováno. Leclerc během závodu netušil, že je vyšetřován

Ferrari za porušení předpisů týkající se paliva z Abú Zabí vyvázlo pouze s pokutou. Charles Leclerc diskvalifikován nebyl, mohl se tak těšit z toho, že zůstal na pódiu. O svém vyšetřování během závodu přitom vůbec nevěděl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari po skandálu s palivem pokutováno. Leclerc během závodu netušil, že je vyšetřován

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 04.12.2019 13:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:02
maFia evidentně dává přednost úplatkům před… »
» Petr Hloušek (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:23
věřit že se v F1 nepodvádí a že jsou si tam před… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:54
Ne, max. limit nepřekročili. Plné nádrže se v Abú… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Opět trapno paráda v podání komisařů a FIA. Nesmyslná regule, která nic neřeší a rozdávají se za ní akorát mastné pokuty. Navíc tato trapná zpráva vychází v době, kdy je F podezíráno ze strany ostatních týmů z podvádění s palivem, tedy opět podněcuje k hypotézám a nesmyslné podezírání. Shrňme si to :::
    1) pravidly, nikoli směrnicí je povoleno maximální množství paliva na 110 kg (v oficiální zprávě, ale není jediné slovo o množství, které tam bylo, nebo zda došlo ke konečnému překročení právě max. 110kg) My máme výhodu, že od Petra víme, že to tak nebylo, protože max tu netankuje nikdo. Jak to asi má vědět člověk, který se to nedozví od Petra??? Jediné co zbývá je si vydedukovat, že v tech. regulích je 110 kg, kdy za překročení je penalta. Tedy tech. regule neporušili tedy nedošlo k překročení 110 kg. I tak obyčejná věta, Nahlásili 101 kg a měli 105.88 kg by vše uvedla na pravou míru.
    2) Ani tak by tato informace nebyla ničím relevantní, protože další kontrola je průtokoměr paliva a ta by samozřejmě bylo vidět, že byl větší, tedy využili více paliva a tím chvilkově navýšili výkon, což je podvod a jasný trest. To evidentně nezjistili a ta stále zůstává otázka, proč je nějaká směrnice, která jim nařizuje napsat stav paliva na startu.
    3) Zde je tedy prostor pro poslední a pro mě i logickou odpověď. Stav paliva se udává, proto, aby se přeměřil před závodem, pak po závodě a ze zjištěného výsledku se udělala kontrola (přepočet) zda je možno tolik paliva spotřebovat při dodržení stanoveného průtoku. Pokud ne, dochází buď k podvodu s nějakým obcházením měření průtokoměru, nebo jakési dodatečné vstřikování palivové směsi "někudy bokem." Upřímně řečeno si to nedovedu přes všechny ty kontroly a plomby představit. Ale kdo ví ????
    Každopádě je toto zcela nesmyslná kauza i směrnice a nikdo ani nevysvětlil k čemu slouží a zda tedy F získal nějakou výhodu. Mě z toho laickým rozumem vychází jediné. F a CHL na tom prodělali, protože zbytečně vezli v autě 4,88 kg zátěže, navíc v tekuté formě, která ovlivňuje nejen výkon, ale i vyvážení vozu.
    Tedy F, se svou chybou samo znevýhodnilo a navíc za to ještě zaplatilo mastnou pokutu. Opravdu skvělá směrnice k ničemu. Prostě je to stejný jako všude, o čistý sport, právo a spravedlnost jde vždycky až v poslední řadě.
    PS: tedy pokud vycházím z Petrových informací protože v originálním textu jsem se dočetl jenom o rozdílu bez stanovení zda víc nebo méně, ale moje angličtina je velice slabá tak jsem si to možná blbě přeložil.
    Proto ještě dotaz na tebe Petře. Bylo to zkutečně víc a výš to odjinud, nebo jsem to v tom orig. textu jenom nevyčetl ??? Díky Pavel

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      No to je druhá věc, Ferrari přece muselo nejlépe vědět jaké množství paliva tam chce mít, no a při kontrole jim FIA naměřila o 5kg víc a je to nijak neznepokojilo a zátěž 5 kg navíc nějak neřešilo? Vždyť to ti celkově v závodě přidá tak 10s. Nebo to mám chápat tak že oni si jsou množstvím jisti a ukazují prstem na FIA že to špatně změřila? Jestli jo opravdu by si nechali dát pokutu 50000 eur? Prostě pro mě to znamená jen nezodpovězené otázky navíc, při tom Ferrari prostě jen něco zaplatilo a bude asi šlus 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.35.XXX
        Těch 5kg navíc je kvůli novým direktivam o průtoku paliva, to víš, ono to není jen tak zdimat to na rovinkách, aby měli alespoň nějakou výhodu

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          62.240.164.XXX
          Vidíš a to jsou přesně ty spekulace, které to vyvolává, ale nikdo nemůže říct, že to tak je nebo není, protože ve skutečnosti podle této zprávy a zdůvodnění prostě jenom poškodilo F samo sebe, protože těch 5 kg mělo na startovním roštu. O tom zda je dovezlo navíc proti minimu, které musí v nádrži zůstat i po závodě nebo nebo ne, nikdo neřekl ani slovo. Takže je možná F dovezlo do cíle a celý závod si tak vozil zbytečnou zátěž. Ale to je jenom moje spekulace protože to zase nikdo neřekl. Prostě ubohá trapnost od komisařů a FIA.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      To množství bylo skutečně vyšší, to vím z dobrých zdrojů. V tom originálu bys to hledal marně, tam je zmiňovaný jen rozdíl.

      V Maranellu jsou si i dnes jisti tím, že údaj uvedli správně - sedí jim to s kontrolou paliva po závodě i se skutečně spotřebovanou hmotností. Znovu kontrolovali kalibraci průtokoměru, váhy i teploty atd. Buď se tam nějakým způsobem dostalo více, nebo to špatně změřila FIA. Těžko říct.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.176.106.XXX
    Užitečnost tohohle pravidla vidím v případě pokud se tankuje na hraně. Limit je 110 kilo, tým nahlásí 110 kilo ale natankuje 112 kilo z toho ty dvě kila "schová" někde kdesi.
    A pak při kontrole se zjistí, že natankovali nedovolených 112 kilo.
    Pořád nechápu, jakou by měli výhodu udávat špatnou hodnotu když ta hodnota byla pořád v toleranci?

    Na druhou stranu, provinění proti technickým pravidlům se trestá přísně i když nedošlo k žádné výhodě. Riccimu taky omylem dodalo MGU-nevím víc energie o doslova nula nula prd a stejně přišla diskvalifikace. Ostrému potrestání bych se asi nedivil.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Kdyby tam bylo 112 kg není o čem, diskvalifikace. Co se týče toho nahlášeného množství, je to pro mě teorie a neznám přesně jak to chodí, ale vysvětluji si to tak že pokud nějakým způsobem dokážeš obejít limit průtokoměru tak právě díky této metodě se dostáváš do problému a nahlášené množství nebude odpovídat tomu zaznamenanému průtokoměrem. Tomu se můžeš vyhnout tak že budeš lhát a řekneš že jsi tam dal méně. Jenže když ti tu kontrolu provedou zjistí se nesoulad v nahlášeném množství. Škoda že my ty údaje prostě neznáme, nevím kdo jak se liší v množství paliva na závod, nevím komu kolik co zbývá, nevím jak často se opravdu provádějí kontroly zda nahlášené množství odpovídá realitě, jak často se to kontroluje po závodě, jak moc často je nesoulad v naměření průtokoměrem a realitou, popravdě já si nejsem jistý zda ten nesoulad naměření je vůbec dostatečný pro diskvalifikaci, nejspíše to je taky jen nějaký sportovní kodex a přijde jen pokuta 11 Nevím zda to má FIA pod kontrolou, ale myslím že jestli týmy z toho ucítí možnost neplechy tak až bude potřeba opět se něco rozjede. Jestli jde o nějakou blbost či chybku, čekám že to vyjde ven aby nebyl důvod Ferrari zbytečně podezřívat. Jako 5kg není tak málo, jak se tohle může stát moc nechápu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Chápu dobře , že místo 110 na závod měli 115Kg. ?

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ne, max. limit nepřekročili. Plné nádrže se v Abú Zabí netankují. Měli např. 106 kg místo uvedených 101 kg.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        Díky, no pak to tedy nevadí a problém bych v tom neviděl.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Problém to je, protože v oficiálních dokumentech pro FIA uvádějí něco jiného (tj. podvádějí komisaře), porušuješ směrnice. Proč to dělat, když tím nezískáváš výhodu?

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    82.202.69.XXX
    věřit že se v F1 nepodvádí a že jsou si tam před FIA všechny stáje rovné je strašně těžké 05

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Pokud mají v úmyslu vymáhat pravidla direktivama za které budou padat jen finanční tresty tak k čemu to je? K čemu je že při nesrovnalosti skoro o 5 kg se stejně nic neděje? Dělá se to aby bylo na prémie nebo se čeká až tam spadne menší ryba? Jestli tato procedura k ničemu konkrétnímu nevede neobtěžujte se s tím.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pinďa

      Pinďa

      37.48.14.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Tak nevím kolik to teda bylo, to nikdo pokud vím nezveřejnil, a co vím dělá se to taky pro to aby někdo nemanipuloval s palivem mimo průtokoměr. Tohle tomu mělo zamezit. Jak jsem psal, pokud ani nesrovnalost v 5kg nikam nevede tak k čemu to má být?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama