DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari po skandálu s palivem pokutováno. Leclerc během závodu netušil, že je vyšetřován

Ferrari za porušení předpisů týkající se paliva z Abú Zabí vyvázlo pouze s pokutou. Charles Leclerc diskvalifikován nebyl, mohl se tak těšit z toho, že zůstal na pódiu. O svém vyšetřování během závodu přitom vůbec nevěděl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari po skandálu s palivem pokutováno. Leclerc během závodu netušil, že je vyšetřován

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 04.12.2019 13:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:02
maFia evidentně dává přednost úplatkům před… »
» Petr Hloušek (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:23
věřit že se v F1 nepodvádí a že jsou si tam před… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 02.12.2019 08:54
Ne, max. limit nepřekročili. Plné nádrže se v Abú… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
To množství bylo skutečně vyšší, to vím z dobrých zdrojů. V tom originálu bys to hledal marně, tam je zmiňovaný jen rozdíl.

V Maranellu jsou si i dnes jisti tím, že údaj uvedli správně - sedí jim to s kontrolou paliva po závodě i se skutečně spotřebovanou hmotností. Znovu kontrolovali kalibraci průtokoměru, váhy i teploty atd. Buď se tam nějakým způsobem dostalo více, nebo to špatně změřila FIA. Těžko říct.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.88.XXX
Takže pořád ani jeden příklad? Jak "nečekané". 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

89.24.35.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.88.XXX
No věděl jsem, že zase nic nebude. Opět pouze urážka bez jakéhokoliv věcného argumentu. Na argumenty prostě nemáš. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Vidíš a to jsou přesně ty spekulace, které to vyvolává, ale nikdo nemůže říct, že to tak je nebo není, protože ve skutečnosti podle této zprávy a zdůvodnění prostě jenom poškodilo F samo sebe, protože těch 5 kg mělo na startovním roštu. O tom zda je dovezlo navíc proti minimu, které musí v nádrži zůstat i po závodě nebo nebo ne, nikdo neřekl ani slovo. Takže je možná F dovezlo do cíle a celý závod si tak vozil zbytečnou zátěž. Ale to je jenom moje spekulace protože to zase nikdo neřekl. Prostě ubohá trapnost od komisařů a FIA.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

89.24.35.XXX
Těch 5kg navíc je kvůli novým direktivam o průtoku paliva, to víš, ono to není jen tak zdimat to na rovinkách, aby měli alespoň nějakou výhodu

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
No to je druhá věc, Ferrari přece muselo nejlépe vědět jaké množství paliva tam chce mít, no a při kontrole jim FIA naměřila o 5kg víc a je to nijak neznepokojilo a zátěž 5 kg navíc nějak neřešilo? Vždyť to ti celkově v závodě přidá tak 10s. Nebo to mám chápat tak že oni si jsou množstvím jisti a ukazují prstem na FIA že to špatně změřila? Jestli jo opravdu by si nechali dát pokutu 50000 eur? Prostě pro mě to znamená jen nezodpovězené otázky navíc, při tom Ferrari prostě jen něco zaplatilo a bude asi šlus 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Opět trapno paráda v podání komisařů a FIA. Nesmyslná regule, která nic neřeší a rozdávají se za ní akorát mastné pokuty. Navíc tato trapná zpráva vychází v době, kdy je F podezíráno ze strany ostatních týmů z podvádění s palivem, tedy opět podněcuje k hypotézám a nesmyslné podezírání. Shrňme si to :::
1) pravidly, nikoli směrnicí je povoleno maximální množství paliva na 110 kg (v oficiální zprávě, ale není jediné slovo o množství, které tam bylo, nebo zda došlo ke konečnému překročení právě max. 110kg) My máme výhodu, že od Petra víme, že to tak nebylo, protože max tu netankuje nikdo. Jak to asi má vědět člověk, který se to nedozví od Petra??? Jediné co zbývá je si vydedukovat, že v tech. regulích je 110 kg, kdy za překročení je penalta. Tedy tech. regule neporušili tedy nedošlo k překročení 110 kg. I tak obyčejná věta, Nahlásili 101 kg a měli 105.88 kg by vše uvedla na pravou míru.
2) Ani tak by tato informace nebyla ničím relevantní, protože další kontrola je průtokoměr paliva a ta by samozřejmě bylo vidět, že byl větší, tedy využili více paliva a tím chvilkově navýšili výkon, což je podvod a jasný trest. To evidentně nezjistili a ta stále zůstává otázka, proč je nějaká směrnice, která jim nařizuje napsat stav paliva na startu.
3) Zde je tedy prostor pro poslední a pro mě i logickou odpověď. Stav paliva se udává, proto, aby se přeměřil před závodem, pak po závodě a ze zjištěného výsledku se udělala kontrola (přepočet) zda je možno tolik paliva spotřebovat při dodržení stanoveného průtoku. Pokud ne, dochází buď k podvodu s nějakým obcházením měření průtokoměru, nebo jakési dodatečné vstřikování palivové směsi "někudy bokem." Upřímně řečeno si to nedovedu přes všechny ty kontroly a plomby představit. Ale kdo ví ????
Každopádě je toto zcela nesmyslná kauza i směrnice a nikdo ani nevysvětlil k čemu slouží a zda tedy F získal nějakou výhodu. Mě z toho laickým rozumem vychází jediné. F a CHL na tom prodělali, protože zbytečně vezli v autě 4,88 kg zátěže, navíc v tekuté formě, která ovlivňuje nejen výkon, ale i vyvážení vozu.
Tedy F, se svou chybou samo znevýhodnilo a navíc za to ještě zaplatilo mastnou pokutu. Opravdu skvělá směrnice k ničemu. Prostě je to stejný jako všude, o čistý sport, právo a spravedlnost jde vždycky až v poslední řadě.
PS: tedy pokud vycházím z Petrových informací protože v originálním textu jsem se dočetl jenom o rozdílu bez stanovení zda víc nebo méně, ale moje angličtina je velice slabá tak jsem si to možná blbě přeložil.
Proto ještě dotaz na tebe Petře. Bylo to zkutečně víc a výš to odjinud, nebo jsem to v tom orig. textu jenom nevyčetl ??? Díky Pavel

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Kdyby tam bylo 112 kg není o čem, diskvalifikace. Co se týče toho nahlášeného množství, je to pro mě teorie a neznám přesně jak to chodí, ale vysvětluji si to tak že pokud nějakým způsobem dokážeš obejít limit průtokoměru tak právě díky této metodě se dostáváš do problému a nahlášené množství nebude odpovídat tomu zaznamenanému průtokoměrem. Tomu se můžeš vyhnout tak že budeš lhát a řekneš že jsi tam dal méně. Jenže když ti tu kontrolu provedou zjistí se nesoulad v nahlášeném množství. Škoda že my ty údaje prostě neznáme, nevím kdo jak se liší v množství paliva na závod, nevím komu kolik co zbývá, nevím jak často se opravdu provádějí kontroly zda nahlášené množství odpovídá realitě, jak často se to kontroluje po závodě, jak moc často je nesoulad v naměření průtokoměrem a realitou, popravdě já si nejsem jistý zda ten nesoulad naměření je vůbec dostatečný pro diskvalifikaci, nejspíše to je taky jen nějaký sportovní kodex a přijde jen pokuta 11 Nevím zda to má FIA pod kontrolou, ale myslím že jestli týmy z toho ucítí možnost neplechy tak až bude potřeba opět se něco rozjede. Jestli jde o nějakou blbost či chybku, čekám že to vyjde ven aby nebyl důvod Ferrari zbytečně podezřívat. Jako 5kg není tak málo, jak se tohle může stát moc nechápu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Vím, že reagovat na hloupé příspěvky je jen ztráta času.
Přesto, chlape snaž se alespoň trošku logicky zapřemýšlet, než sem něco napíšeš.
Každý závod F1 měří okolo 300 km. A ty (sice nejistě) tvrdíš, že mají natankováno (celkové množství) na 100 km?
Hmmm, tak to stojí za další mínus i ode mne. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.79.XXX
Co dělají v nižších ligách mne nezajímá. Můžeš uvést aspoň jeden příklad, těch tvrdých čísel, které mne nezajímají? Stačí jeden příklad, z té údajné většiny. To jsem zvědav.
Třeba se dozvím o nějaké úžasné sezoně STR s Renaultem, nebo jak má RB letos skvělé šasi. Zatím jsi v číslech dostal vždy přes čumák. Rád bych viděl aspoň ten jedno příklad, kdy jsem je ignoroval. 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.176.106.XXX
Nějaká teorie v čem jim to mohlo pomoct? Naprosto nerejpavá a neironická otázka, zajímá mě to.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.176.106.XXX
Užitečnost tohohle pravidla vidím v případě pokud se tankuje na hraně. Limit je 110 kilo, tým nahlásí 110 kilo ale natankuje 112 kilo z toho ty dvě kila "schová" někde kdesi.
A pak při kontrole se zjistí, že natankovali nedovolených 112 kilo.
Pořád nechápu, jakou by měli výhodu udávat špatnou hodnotu když ta hodnota byla pořád v toleranci?

Na druhou stranu, provinění proti technickým pravidlům se trestá přísně i když nedošlo k žádné výhodě. Riccimu taky omylem dodalo MGU-nevím víc energie o doslova nula nula prd a stejně přišla diskvalifikace. Ostrému potrestání bych se asi nedivil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Roman

Roman

188.175.112.XXX
Zbytečně to dramatizujete. Vždyt je úplně jedno, kolik paliva nahlásí, tedy natankují. Pokud by chtěli podvádět, tak můžou podvádět i s menším, nebo větším nebo stejným množstvím paliva, které nahlásí. Vždy se měří kolik je dovoleno maximální množství celkové a maximální okamžitý průtok. Nejsem si jist, ale to celkové množství je asi na 100km, takže by bylo pro každý závod to množství jiné. Pokud nepřekročili maximum, tak bych to viděl na administrativní chybu. Jediná nějaká výhoda , nebo švindl by mohl být v tom, že jiným množstvím paliva dovažovali minimální hmotnost auta a už to neuvedli. Jinak je to úplně o ničem. Administrativa.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

89.24.35.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Problém to je, protože v oficiálních dokumentech pro FIA uvádějí něco jiného (tj. podvádějí komisaře), porušuješ směrnice. Proč to dělat, když tím nezískáváš výhodu?

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama