DISKUZE K ČLÁNKU "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Formule 1 se do roku 2030 zavázala k nulové uhlíkové stopě. Nehodlá při tom jít do plné elektrifikaci svého pohonného ústrojí, místo toho se podle inženýra Pata Symondse zaměří na rozvoj biopaliv.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.11.2019 17:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 25.11.2019 13:25
Od kdy není ropa BIOpalivo? Pokud vím, tak právě… »
» Mansell_fan (Hlasovali 3 lidé) 25.11.2019 14:22
To mi přijde jako hloupost. Biopaliva nejsou… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 25.11.2019 15:31
Pěkně jsi to napsal. Jestli chtějí být "eko… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    Duncan66

    212.96.178.XXX
    A budou na ta 100% biopaliva a 0% produkce CO2, NOx atp. litat i letadla, kterymi se cely ten cirkus stehuje 22x za rok casto pres pul a vice sveta? A co ty tankery a kamiony, ktere prevazi material? Co ty fabriky, kde se vyrabi dily a motory?
    Vzdyt spotrebovane palivo behem jizdy vsech formuli tvori tak promile celkove spotreby F1, navic aktualne na vyrobu jednoho litru biopaliva se spotrebuji dva a vice litru tradicnich paliv. 02
    Tohle je neskutecna demence a odporne pokrytecke chovani a pristup k problemu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    na tu "ekologii" jednou šaredně dojedeme. řešit tohle u závodních aut je úplná zvrácenost. vždyť i ta slavná FE by se dala vyhlásit spíše za ekologickou katastrofou, než ekologickým přínosem. na okruhy nevedou vysokonapěťové kabely a proto se baterie závodních vozů dobíjejí v zázemí boxů z dieselgenerátorů. takhle to má vypadat? za mě rozhodně NE!
    obecně - řešit ekologii formulí v době, kdy celý cirkus F1 za jednu sezonu několikrát obletí svět je čiré pokrytectví.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    škoda, že se současná F1 nevrací k tradici,..ale naopak se nekontrolovatelně "transformuje" na pokroucený supersport s 18´´koly a hmotností pro divizi bohatých automobilek. Současní jezdci jsou bezva, ale Formule1 jako taková už jde bohužel do kopru 05

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.158.XXX
    To mi přijde jako hloupost. Biopaliva nejsou ekologická, spíš naopak. A pořád je to o spalování a to bude čím dál tím víc fuj fuj i pro mainstreamové politiky, nejenom pro ekofanatiky z církve sv. Grety.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Pěkně jsi to napsal. Jestli chtějí být "eko", měli by přejít na vodík. Asi jediné palivo, které nevypouští CO2, nebo horší plyny.
      Nicméně výroba bude mít pořád + i -.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lahva

        Lahva

        95.143.138.XXX
        Hlavně bezpečnost u vodíku. Kamiony apd si umím představit. Ale F1 ne. Kaboom

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Vodík má oproti kyselinám jednu obrovskou výhodu. Když bouchne tak pouze na chvilku a pokud neexploduje zrovna v továrně na výrobu akumulátorů, tak zničí jen blízké okolí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To se jistě dá vyřešit. Benzínové výpary jsou také "trochu" hořlavé. Přesto jsme hořící auto neviděli desítky let. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        obzvláště v případě, když se vodík získává spalováním zemního plynu....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Tak to je jen o použité technologii. Dá se celkem dobře získat elektrolýzou.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            to dá. ale je to tak týden, tak jsme se o tom s kolegou v kanclu bavili a právě že říkal, že někde četl, že převážná většina průmyslově vyráběného vodíku se v současnosti získává spalováním zemního plynu...
            elektrolýza by smysl dávala, jen není nyní průmyslově tak rozšířená. je to škoda, protože vodík je podle mě do budoucnosti podstatně perspektivnější, než samotná elektrika.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              46.135.85.XXX
              Ne úplně spalováním, ale oxidací metanu. Jo, je to teď levnější. Ale to se bude nejspíš časem měnit. O výrobě vodíku elektrolýzou se uvažuje jako o způsobu ukládání elektřiny z větrných a solárních elektráren. Řekl bych, že je v tom budoucnost. Jen vyřešit líp skladování.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Od kdy není ropa BIOpalivo?
    Pokud vím, tak právě ropa, dřevo a uhlí je tím nejekologičtějším palivem jaké je naše planeta sama schopná vytvořit bez lidského přičinění.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama