DISKUZE K ČLÁNKU "Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

Jeden z pilotů Scuderie by měl přijmout obvinění ze způsobení kolize ve Velké ceně Brazílie, kterou kvůli poškození vozu ani jeden z nich nedokončil, myslí si šéf Formule 1 Ross Brawn.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 312, poslední 09.12.2019 12:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Vad (Hlasovalo 8 lidí) 19.11.2019 09:46
*** a naprosto souhlasím, fans Vettela viděj jako… »
» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 19.11.2019 07:50
Chyba Vettela, která stála Ferrari zase… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 20.11.2019 10:29
Z mého pohledu to je víceméně jasné a vnímají to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Ono to nebylo tak jednoduché. Samotný kontakt byl hodně natvrdo. Vettel pro to šel, o tom žádná. LeClerc neměl šanci odhadnout, že Vettelovo zadní kolo se prostě přežene přes jeho přední a urve mu zavěšení. V tomto je to čistě Vettelova vina.
              Jenže byl tam takový drobný moment chvíli před tou situací, která je tolik diskutována. Je mi divné, že se k tomu nikdo z bývalých pilotů nevyjádřil. Vettel vyjíždí ze zatáčky a jede ze široka, aby Vettelovi dal co nejméně prostoru. To je naprosto OK a za mě tam dal až velkoryse prostoru. Vettel toho logicky využívá a na minimu prostoru se dál vyveze a dostává se skoro vedle LeClerca, který v tu chvíli udělá mírnou myšku vpravo. Nechci soudit, zda to od LeClerca bylo chtěné nebo ne. Jenže určitě musel postřehnout, že tu myšku udělal a že Vettel v tu chvíli už byl vedle něj. A jestli ten kluk koukal na Baku 2017, tak si mohl všimnout, že Vettel momenty, kdy se ho někdo snaží nečekaně rozhodit nese hůře a dle mého se úplně nedalo čekat, že svoji protiakci nepovede tvrdě. Vettel je prostě takový a rozhodně nese za tuto nehodu větší porci viny, ale ta LeClercova provokace byla od něj zbytečná. Teda byla i nebyla. Každý moment, kdy nechá Vettela vybouchnout může nejspíše urychlit jeho posílení statutu ve Ferrari. Jenže ono je to pořád to, že Vettela prostě potřebují. Závodní víkend je třešínka na dortu toho, co obnáší práce pilota. Především pak tovární stáje. A LeClerc v této oblasti pořád tápe, tam ty zkušenosti musí získat nebo okoukat. A tohle asi není nejlepší cesta. Pokud by na příští rok dostal Giovanazziho vedle sebe, tak pokud Honda neudělá zázrak a Max neukáže, že Honda splnila domácí úkoly na 100%, tak mohou Lewisovi dát titul rovnou po pěti závodech a zbytek sezóny bude třeba díky tomu zajímavější. 04

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Leclerck žádnou kličku vpravo na Vettela neudělal. Určitě jsi neviděl video z Leclercova vozu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Právě, že viděl. Ale podívej se na celé video už od konce cílovky, kde celý souboj začal. V tom sestřihu to vidět není, protože tam už je moment, kdy se Vettel dostává před něj.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Vettel je rozhodně vinen. Nijak to nepopírám. Podle mne chtěl vyhnat Leclerca do špíny a utáhnout mu nájezd do příští zatáčky. Úplně zbytečně, protože byl už v půlce rovinky vedle něj a nebylo co řešit. Mohl si dovnitř najet o metr později a nic by se nestalo.
                Ovšem Leclerc má na tom taky velký podíl viny. Ty jsi rozumný, tak mi možná zvládneš vysvětlit, jak se taková kolize s tak pomalým přibližováním k sobě stane neúmyslně. Já tomu nerozumím. CHápal bych, kdyby byl Leclerc starý a třásly se mu ruce, měl šedý zákal, přes který by Vettela neviděl, dostal křeč do ruky, že mu nedovolila uhnout, ztratil vědomí, nebo za volantem usnul. To všechno bych chápal, ale nic z toho nezmiňuje. Mne už další možnost nenapadá. Tak mi prosím poraď. Ostatní to vysvětlit neuměli.
                Bez toho je jeho (ne-)manévr úmyslný a tedy úmyslná i kolize. Pak podle mne nemá smysl hodnotit, na které straně je víc viny. Oba věděli co dělají a komisaří rozhodli správně, když to nechali být. Oba jsou blbci, oba ztratili body a trest je tedy přirozeně vyřešen.
                Já doufám, že Vettel neodejde, protože by jsme přišli o kopec srandy. Tedy jedině, že by přišel někdo jiný, s kým by bylo srandy ještě víc. Ale to bych tu raději nerozebíral. 12

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Promiň, že odpovídám až teď. Mám toho poslední dobou nějak nad hlavu, tak diskuze kolem F1 nestíhám. Ono je to tady vždy na delší lokte. 12
                  K té kolizi. Za mě je to tak ze 60% Vettelova vina. To najíždění bylo zbytečně agresivní.
                  Těch 40% pro LeClerca není kvůli nějaké antipatii, kterou k němu údajně chovám. Zatím u něj vidím dostatek pokory, inteligence a sebereflexe. Jen mi vadilo to jeho fňukání, ale i v tom se lepší.
                  Dobře, teď k tomu, proč vidím tak velkou část viny u něj. V mých očích je to velice inteligentní kluk, který moc dobře ví, co dělá a proč to dělá. Že Vettelovi neuhnul, když se na něj tlačil. Naprosto v pořádku. Stojí si za svým od Rakouska, kdy prohlásil, že nebude za joudu, co se bude uhýbat. Telemetrie je v tomto jasná a u Ferrari by přesně věděli, komu vyčinit. Jenže ono to opravdu nebylo jen toto. Jak jsem psal výše, pochybuji, že neviděl (nevěděl) o incidentu z Baku 2017. Lewis jen sundal nohu z plynu, Vettel ho nabral a pak přišel ten jeho blikanec. Je to pilot, který měl těch zkratů víc. Proč ho tedy budu provokovat tím, že vyjedu ze zatáčky, udělám místo na vnějšku a když tam skoro začne najíždět, tak cuknu volantem doprava? Mohu potom čekat, že zrovna Vettela to nevytočí do ruda a nechá to být? Dle mého to udělal LeClerc zcela záměrně. Ten důsledek byl hrozný, ale to už byl podíl smůly. Ten škrtanec nebyl nějak extra silný, aby to jindy zavěšení nevydrželo. Žel to dopadlo tak, jak dopadlo.
                  Za mě to tedy mohl udělat opravdu lépe bez té zbytečně provokace, která to dost možná celé odstartovala. Kdyby tam nebyla, Vettel do něj začal najíždět a LeClerc neuhnul - OK, tam bych dal 95% vinu Vettelovi. Těch 5% pro LeClerca by bylo obligátní jen vzhledem k Ferrari a pokoře k týmového výsledku.

                  Když to tedy shrnu, abych odpověděl na zmíněné nejasnosti.
                  LeClerc vědomě neuhnul. Nechtěl a plně mu rozumím.
                  LeClerc se dopustil zbytečné provokace. Zbytečné v tom smyslu, že mu muselo být jasné, že se Vettel téměř určitě chytne.
                  Vettel by měl krotit emoce a to najetí do LeClerca bylo také zbytečné.
                  Katastrofální důsledky přičítám velké smůle, které ale šli oba naproti. A jak jsem uvedl, Vettel určitě o něco více.

                  Osobně bych čekal, že Vettel bude rozumný odpovídajíc jeho věku, LeClerc nebude zbytečně provokovat na úrovni žáčka ZŠ, odpovídajíc jeho věku a inteligenci. Což v podstatě naprosto koreluje s Tvým tvrzením, že se oba zachovali jako blbci. Naprosto trefné shrnutí toho, co se stalo. Jen je k tomu potřeba esej, aby z toho hned nebyla antipatie. I když ono to vlastně je stejně pouze obhajování Vettela a dělání blbce z LeClerca. Ale na chvíli jsem se zasnil, že by to třeba někdo mohl vidět i jinak. Stejně jako nikdo z náš fanoušků Lewise nehledá chybu v Albonovi, že si dovolil bojovat s Lewisem, který ho pak torpédoval. Respektive logikou zastánců občasných Maxových naivních manévrů lépe řečeno bojoval až do chvíle, kdy se Lewisovi zapomněl uhnout. 18

                  Jinak co se týká Vettela, ať rozhodně nikam nechodí. Nebo jestli ano, tak ať je někde, kde se může s LeClercem dál tlouci, i když už nebudou v jedné stáji. Mě to vyhovuje a inženýři Mercedesu alespoň nemusí kroutit přesčasy a mají čas na rodinu. 12
                  Ale na druhou stranu nějaký ten spájgejtek a krešgejtek by po letech zase bodnul. Od inkriminovaného Singáče je to na podvody a aféry okurková sezóna. Tak by nějaké to práskáníčko motorových fíglů Ferrari, předání dokumentace RB soupeři nebo něco podobného bodlo. Jen by mi bylo líto, kdyby to pak měl odskákat pilot distancem. Leda by v tom uměl pořádně chodit, ale rychlého pilota, co umí vykličkovat ze špionážní aféry bys pohledal. Být to někdo, kdo by se navíc uměl vylhat i z podvodného vítězství, bylo by to terno. Jenže takového neseženeš ... 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    No,to už je úplně jiná diskuse, než se Situsem. 04
                    Já klidně připusítm, že to mohlo být 60:40, nebo 40:60. Prostě oba mají výrazný podíl. Vettel zbytečně vyučoval někoho, kdo nechtěl být vyučen. Manévr udělal on. Ale nebýt Leclercova pohnutí volantem doprava, nic by se nestalo, jako u ostatních podobných manévrů v tom závodě. Stačil zlomek vteřiny a Vettel by byl před ním. Byl to malý kousek předního křídla, který přejel. Celkem chápu, že si Vettel mohl myslet, že už je před ním. V těch zrcátkách ten cenťák člověk nemusí trefit. Za to Leclerc musel vidět, že tam kousiček chybí. Uhýbat Vettelovi sice nemusel, ale zcela zřejmě věděl, co přijde. Sám se připravil o 3. flek v MS. Pro potřebných 15 bodů by si nejspíš dojel. Prostě je mladej a vyučil se sám. Myslím, že mu to už došlo, že si to prokaučoval.
                    No další sezonu se zřejmě můžeme těšit na pokračování. Mercedes může být v klidu. Zatím dělají perfektní práci. I kdyby Leclerc s Vettelem neztratili zbytečně ani bod, měli by stejně titul. Těch 150 bodů je brutální náskok. A co od roku 2021? No byla by fakt sranda se koukat, jak Nejlepší dostává nářez od Leclerca. Myslím, že by soupeři zase získali nějaké kvalitní informace o Ferrari. Jen mám pocit, že Leclerc nemá moc důvod, hrát si na Piqueta. Nicméně občasné blokování boxů, jako v roce 2007 by jistě rozproudilo diskuse.
                    12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      To mě těší, ale ono tomu tak je asi téměř vždy. Já nemám problém vidět kolize tak, jak jsou. Možná je to i tím, že jsem sám strávil závoděním nyní již cca třetinu života. Člověk pak zná i druhou stranu špinavé hry.
                      Co se týká té kolize, je to úplně jasné. Škoda jen, že tu není více fandů jezdců, kteří by dokázali uznat chybu jejich favorita. Asi proto toto vlákno žije životem jen díky nám dvěma. 18
                      Příští sezóna bude OK v případě, že Binokálara pošlou šlapat zelí na Ukrajinu, ideálně ještě o pár tisíc kilometrů dále, kde si myslí, že internet je moderní sedlo na mulu. 12 Odtamtud může perfektně vést stáj nebo ho mohou jednoduše vykopnout. 12 V obou případech to pomůže a Mauriziovo telefonní číslo snad stále mají uložené, tak bych věděl i o super náhradě. Za této konstalace bych se popravdě začal trochu obávat. 04
                      Každopádně Ferrari získalo v druhé polovině sezóny potřebný přítlak a Vettel šel nahoru. Takže je velice pravděpodobné, že jestli si tu formu udrží, oba kohouti budou příští sezónu od sebe nebezpečně blízko a to může opět přinést zajímavé momenty. Tedy pro fanoušky kohokoli kromě Ferrari. 12
                      Co se týká Nejlepší vs. LeClerc. Ehm. Ve vší úctě vzhledem k míře napětí mezi mladým a Vettelem by možná byl rok 2007 ještě odvárek. 12 Docela by mě zajímal názor Alonsistů, kteří teď mají nového koně v poli. Ale při letošní výkonnosti LeClerca bych Alonsovi moc šancí nedával. Letos získal skalp Vettela, tak by si na odbornou veřejností uznávaného rychlíka a v závodech toho Nejlepšího asi docela věřil. 12 I když nejradši bych Nejlepšího viděl v tom RB vedle Maxe. Sice by tam Max nemohl v očích Alonsistů nikdy dosáhnout respektu (buď by prohrál s Nejlepším, což se prostě dalo čekat nebo by vyhrál jen díky Helmutovi), ale já bych se na ten obklad moc rád podíval. Stejně tak i vedle Lewise. Jen ať mu proboha, ať už to bude kdekoli, dají do smlouvy, že případné škody způsobené jeho ješitností nebo nevymáchanou pusou si prostě uhradí z prasátka sám. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Ty jo, napsal jsi to dokonale. Všechno. 01
                        Je fakt, že trápení Nejlepšího v RB by bylo brutální. Asi o dost větší než ve Ferrari a je mi jasný, že by to bylo jedině díky týmové režie a podrážení Nejlepšího. Jakákoliv strategie by byla opět jen proti němu, jakákoliv kolize vinou Maxe. Což by vlastně nebylo nic nového. Ale srandy by byla spousta trochu bych se obával, že by padlo možná i těch 700 komentářů na závod. 12

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          700 komentářů? To přidej. Ono zhodnocení všech křivd, vyhejtování Helmuta, naložení Maxovi a nedej bože, že by byl pořád Vettel ve Ferrari a ještě k tomu si dovolil dojet mezi Maxem a Alonsem, ale přitom za LeClercem. 12 Po pravdě si ani nedovedu představit, co by to přineslo za teorie. 12 I když jsou tu experti, kteří by v klidu přišli s tím, že Vettel nebyl schopen porazit kolegu a že dojel s o sekundu rychlejším autem až za Maxem. Rychlejší auto logicky proto, že dojel před Alonsem. Bohužel Alonso se trápil s těžkými technickými problémy, tak dostal od Maxe půl kola, ale to se vlastně nepočítá stejně jako rok 2015. 12 Špatné výsledky bez udání důvodu jsou subjektem k pořádnému věšení pilota jen pokud je to kdokoli jiný. 11

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Přesně.
                            Když to tak píšeš, aby jsme se nedostali přes tisíc. Představ si hledat komentář na víc jak 50-ti stranách. 12

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jon

                              jon

                              90.176.154.XXX
                              Tak jako, pokud by stál za to, tak proč ne, že jo. 11 Ale je pravda, že hledat perlu v žumpě ... No jeden tu perlu asi klidně oželí. 11
                              Holt musím citovat místního klasika. Když se o někom hodně mluví, je prostě hodně dobrý. Jen mi nějak nesedí to, že o Lewisovi se moc nemluví a má 6 titulů a o Vettelovi se mluví hodně a má tituly 4. A o Alonsovi též hodně a má tituly 2. Mě z toho logicky vychází, že Lewis je z této trojice nejslabší, byť jednoho z jmenovaných v konečné klasifikaci porazil a celkově se mu to povedlo 8x z 12-ti možností. Kdežto s Vettelem to má Lewis 7,5 : 5, kdežto Alonso Vettela nikdy v plné sezóně neporazil, ale jsem si vědom toho, že se zde povinně uvádí sezóna 2007 jako totální rozložení Vettela od Nejlepšího. Takže to je 11:1 bez dalších komentářů. 12
                              Po pravdě, mě už z toho všeho jde hlava kolem, náčelníku. 12 Předpokládám, že Nejlepší se stanem nejlepším soutěžákem díky jeho odhodlání se postavit na start. Že dostane v cíli od Loeba oblož 1,5 dne bude omluveno tím, že od Loeba se prostě s takovým výsledkem počítalo, kdežto Alonso tam byl jako nováček a měl na právo na to dojet za 169. místě, když si to v cílové rovině rozdá s doprovodným vozem Seba, který bude řídit Séverine a pojedou s Valentine popřát do cíle taťkovi. 12

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
            • Petr Hloušek

              Petr Hloušek

              194.79.55.XXX
              2014 Alonso týmovým kolegou poražen určitě nebyl a uvádět Vettela za rok 2007 je spíš vtipem 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Kdyby proti tomu vůbec nic neudělal tak se nesrazili skoro o 2m dál nalevo než když se ocitli vedle sebe. Vettel dělal ten zbytečný manévr který přinesl riziko které nebylo nutné, tak to prostě je.

        Jinak já myslím že Leclerc měl na to aby s těmi jeho novými gumy pokračoval polem dál a Albon i Hamiltona by podle mě dal, čas na to byl. Ten jeho manévr na Vettela byl provedený sice dost na konci rovinky, ale stále to dobře ubrzdil a ze zatáčky ho nijak nevyplonkoval, dobře zvládnutý manévr.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama