Odpoledne nejrychlejší Hamilton, Ferrari s Red Bullem o 3 desetiny pozadu, Grosjean boural

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2019, 22:30 Google+

AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku zajel Lewis Hamilton s Mercedesem, Charles Leclerc s Ferrari a Max Verstappen s Red Bullem byli o tři desetiny sekundy pomalejší. Jak to v Austinu odpoledne probíhalo?

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 03.11. 12:21) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W10

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Do pátečního odpoledne vyráželi piloti za polojasné oblohy, kdy teplota vzduchu dosahovala 16 °C a asfalt 25 °C. Dopolední část byla rutinní, hodně jezdců si však stěžovalo na to, jak hrbolatý se stal povrch v Austinu.

Problémy Ferrari s plynovým pedálem u Leclerca byly způsobeny právě těmito hrboly. Podle Hamiltona není trať bezpečná, označil ji dokonce  za "nejhrbolatější na světě."

Ve 21 hod našeho času se na dráze jako první objevil Kubica s Williamsem, následoval jej Albon na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Polák měl nasazené vývojové pneumatiky Pirelli. Thajský pilot po pěti minutách projel kolo za 1:36,949 min, Sainz s McLarenem jej po chvíli o pět tisícin překonal.

Přidávali se další piloti a tempo se zrychlovalo, na čele se vystřídali Bottas (1:35,108) a Leclerc (1:34,742), než po 10 min Grosjeanovi narazil v zatáčce č. 5 do bariéry - přišel o přední křídlo, poškodil si zavěšení, komisaři tak vyvěsili červené vlajky. Francouz zkoušel nový křídlo, Haas stále hledá cestu ve svém vývoji.

Poté, co bylo auto domácího týmu odklizeno, se do toho znovu opřel Leclerc a dostal se na 1:34,434 min. Giovinazzi po 25 min dostal smyk v zatáčce č. 6, dokázal však pokračoval.

Verstappen si během svého ostrého kola stěžoval na svou druhou sadu měkkých pneumatik: "Opravdu odcházejí." Na první příčku se dostal Vettel (1:33,890 min), pak se před něj dostali Verstappen (1:33,547), Leclerc (1:33,547) a Hamilton (1:33,232).

Bottas nechápal, jak to, že na svého týmového kolegu tolik  ztrácí, když se mu kolo tak povedlo: "Kam se poděl ten čas? Nechápu to." Inženýr mu na to odpověděl: "Hodně toho času je na rovinkách, aerodynamický stín je celkem silný.

Lewis, jemuž stačí v neděli osmá příčka k tomu, aby si zajistil šestý titul mistra světa v kariéře, si po hodině stěžoval na zpomalování okruhu: "Tady venku se ochlazuje."

12 min před koncem tréninku se roztočil Vettel, jenž skončil v protisměru, bez poškození se ale vrátil do správné stopy a pokračoval. Nejrychlejší čas zůstal už Hamiltonovi díky závěsu za jedním ze soupeřů na rovince, Leclerc s Verstappenem ztráceli tři desetiny sekundy. Ferrari obvykle v sobotní kvalifikaci zrychluje, při dlouhých jízdách byl Red Bull rychlejší, o desetinu předčil i Mercedes.

Ze zbytku pole je na tom  nejlépe Toro Rosso zásluhou Gaslyho, McLaren zaostával o 158 tisícin sekundy. Do první desítky se vešly ještě Stroll s Racing Pointem a Giovinazzi s Alfou Romeo.

GP USA (Circuit of the Americas)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:33,232
2. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:33,533
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:33,547
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,890
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:34,045
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:34,434
7. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:34,509
8. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:34,667
9. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:34,744
10. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:34,839
11. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:34,924
12. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:34,975
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:34,988
14. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:35,025
15. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:35,109
16. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:35,387
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:35,442
18. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,789
19. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:36,749
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:37,283

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpoledne nejrychlejší Hamilton, Ferrari s Red Bullem o 3 desetiny pozadu, Grosjean boural

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 03.11.2019 12:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v závodě v Mexiku

Na úvod v Austinu v čele Verstappen, některé týmy zkoušejí nové pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud