DISKUZE K ČLÁNKU Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 178, poslední 14.11.2019 03:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2019 07:33
Koukam, že se tu zase řeší sezóna 2012, doporučil… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2019 14:53
Miku, nechtěl jsem tu chválu sem dávat tak se… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2019 10:03
Fakta jsou taková, že Ferrari nemělo rychlost ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • HellHogr

                    HellHogr

                    89.24.35.XXX
                    Ajeje, že to dělá Ferrari ale už nezanmená finanční krizi viď? Ferdo Ferdo, že ty si vždycky naběheneš, když nevíš o čem píšeš

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Je řeč o tom McLaren Holdings Ltd, který loni skončil s účetní ztrátou 60M liber?

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Haló, tak o kterém Mekáči je teda řeč? Závodní stáj i celý McLaren holding skončili v červených (dle oficiální účetní závěrky, kterou zveřejnil přímo McLaren), tak bych rád věděl, o čem je řeč nebo tu zase dostáváme nálož domněnek. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Ano, je řeč o celé skupině McLaren group https://investors.mclaren.com/ , jejich tržby rostou velmi dobrým tempem a při takové rychlosti a objemu o ně fakt nemám strach.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Tržby sice rostou, ale s nimi rostou i náklady. Mohu mít obrat klidně všechny aktiva světa, ale pokud budu mít náklady převyšující příjmy, skončím v červených číslech, dřív nebo později budu buď bankrot nebo mi to musí zalepit nějaký sponzor. Jak jsem psal výše, McLaren Holdings - 60M liber ztráta na konci roku 2018.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      No když rostou a přibírají investory jako Latifi co do toho nasypal 200 mega tak 60 mega ztráty není konec světa. Prakticky celou ztrátu zapříčinila ztráta McLaren racing který snad do toho spadl 100 mega, a tam se situace také zlepší. Žádný krach nebude, hodnota společnosti se naopak zvyšuje 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Však já nikde nepsal, že bude krach. Původní reakce byla na tezi, že McLaren roste po miliardách. To není pravda, stejně jako zisk o kterém plácal o příspěvek dál Hellhogr.
                        Moc dobře vím, co zatěžuje McLaren a jsem ten poslední, který by si přál je vidět na dně jako Williams - myšleno v rámci F1. Rozhodně mi je sympatické, že jsou 60M v mínusu, když mají zapálené movité akcionáře, kteří to s úsměvem zalepí, pokud uvidí McLaren se důstojně prezentovat.
                        Ale i přes sympatie, které k McLarenu mám, nemohu tiše koukat na nesmysl, který se tu objevil. 03
                        Ještě k té hodnotě společnosti. Vzhledem k tomu, že si akcionáři odpustili výplatu dividend, tak se ve společnosti uchovalo více aktiv. To její hodnotu samozřejmě zvedne do té doby, než akcionáři zatlačí na správní radu a svá dividenda budou žádat. V tu chvíli ta čísla mohou vypadat úplně jinak a účetní závěrka může být řekněme dosti neveselá. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Už jsme viděli v podobě Mekáče i Williamsu jak dopadá změna konceptu na poslední rok před změnami pravidel.
    A viděli jsme to i u Hondy v éře osmiválců.
    Takže ........

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      89.24.35.XXX
      Tak Williams je kapitola sama o sobě, tam skrývají problémy se šasi a raději jedou na zisk, než mít lepší auto v F1

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Nechal bych to na nich, určitě ví co dělají......a nebo ne? 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Když ona se ta paralela s rokem 2012 dost nabízí. Tenkrát to byly stejné řeči a výsledkem byl konec Mclarenu, jako špičkového týmu. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Jenže tehdy byli na špičce celého pole, dnes jsou jen špičkou středu pole, proto si myslím že je jejich "risk" více opodstatněný.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Na druhou stranu, tenkrát Whitmarsh mluvil o tom, že ten koncept 2012 už neměl budoucnost. Celý ten návrh byl hlavně kolem foukaného difuzoru, který měli (jak víceméně kdokoli fundovaný potvrdil) nejlepší ze startovního pole. Na rok 2013 byla navíc přepracované mapování motoru, když už se nadále nefoukalo. A McLaren tehdy nedostal od Mercedesu kritické hodnoty provozu motoru. Bez toho se prostě museli držet doporučeného chlazení atd. Což taky moc nepřidá a utrpí tím aero. Je to na prd, ale výrobci motorů mají přes tyto detaily možnost držet zákazníky pěkně na uzdě. Nebo je nakopnout hodně dopředu (viz Haas v první sezóně). 04

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ty jo. Tvrdit, že měl Mclaren-Mercedes líp propracované foukání, než RB-Renault? To bych si tady tvrdit netroufl. 12
        Nejsem inženýr, ale mám pocit, že ostatní týmy špice tak radikální přeměnu neudělaly a Mclaren převálcovali. Připadá mi, že před změnou předpisů s rokem 2014 byl přechod na pull-rod zbytečně radikálním krokem. Na konci 2012 měli nejlepší vůz, stačilo ho jen mírně vylepšit a mohli mít titul 2013. Tehdy to bylo pak hodně o gumách. Stát se mohlo cokoliv, ale horší to asi být nemohlo.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Jestli tady někdo pořád vidí RB8 jako nejrychlejší vůz té sezóny, je asi nejlepší doba si postahovat celou sezónu a pořádně se na ni znova podívat. 12 Pamatuji si, že i Newey byl paf, když se vyjadřoval k řešení McLarenu.
          Ono to ale opravdu předělat nešlo. Respektive možná jen podcenili přístup ostatních týmů, které šly pouze do evoluce a úpravy stávajícího a ono to fungovalo lépe, než čekali. Do toho už tolik nevidím. V roce 2012 se mi dostávalo relativně hodně informací a MP4-27 byla hodně citlivá a celá aero byla postavena na tom foukaném difuzoru. Tak jako tak to bylo na předělání křídel, podlahy, zavěšení ... prostě takřka všeho. K tomu si přidej to, že McLaren si už během sezóny stavěl hlavu, protože jim Mercedes vyfoukl Lewise a ořezal jim přístup k motorovým datům. Stal se z nich klasický zákazník. Byť se to tak nemusí jevit, ale je tam dramatický rozdíl. Aby toho nebylo málo, tak ten pošuk Péro víc boural, než jel a často si jako oběť vybral Jensona, takže to je další detail, který nepomůže sběru dat a projeví se na výsledcích.
          Sezóna 2013 byla hodně o smůle, hodně o změnách v zákulisí a hodně o roku 2012, kdy šli s designem hodně na hranu a vše podřídili roku 2012.
          V roce 2014 ze začátku roku už opět měli slušný balík. Jen jim opět nepomohl fakt, že přecházeli po sezóně k Hondě, Magnussen a tak nějak ten vývoj šel od desíti k pěti celkově. Ale tam se jim nedivím. Mercedes je nechal jet s počáteční specifikací motoru celou sezónu. Nějaké drby dokonce praví, že to byla mapa pro 2. trénink na simulaci dlouhých jízd. Jestli to tak skutečně bylo, tak potom měla Honda prostě obšlehnout celé tohle řešení a odpíchnout se od toho. 12

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Jak píše Mike, v horkém foukání měl nejlepší balík RB - Renault. To je obecně uznávaný fakt a výsledky to potvrdily.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama