DISKUZE K ČLÁNKU Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren
McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
19:24 25.10.2019 90.176.154.XXXTržby sice rostou, ale s nimi rostou i náklady. Mohu mít obrat klidně všechny aktiva světa, ale pokud budu mít náklady převyšující příjmy, skončím v červených číslech, dřív nebo později budu buď bankrot nebo mi to musí zalepit nějaký sponzor. Jak jsem psal výše, McLaren Holdings - 60M liber ztráta na konci roku 2018.-
Situs
19:50 25.10.2019 88.102.38.XXXNo když rostou a přibírají investory jako Latifi co do toho nasypal 200 mega tak 60 mega ztráty není konec světa. Prakticky celou ztrátu zapříčinila ztráta McLaren racing který snad do toho spadl 100 mega, a tam se situace také zlepší. Žádný krach nebude, hodnota společnosti se naopak zvyšuje-
jon
22:01 25.10.2019 90.176.154.XXXVšak já nikde nepsal, že bude krach. Původní reakce byla na tezi, že McLaren roste po miliardách. To není pravda, stejně jako zisk o kterém plácal o příspěvek dál Hellhogr.
Moc dobře vím, co zatěžuje McLaren a jsem ten poslední, který by si přál je vidět na dně jako Williams - myšleno v rámci F1. Rozhodně mi je sympatické, že jsou 60M v mínusu, když mají zapálené movité akcionáře, kteří to s úsměvem zalepí, pokud uvidí McLaren se důstojně prezentovat.
Ale i přes sympatie, které k McLarenu mám, nemohu tiše koukat na nesmysl, který se tu objevil.
Ještě k té hodnotě společnosti. Vzhledem k tomu, že si akcionáři odpustili výplatu dividend, tak se ve společnosti uchovalo více aktiv. To její hodnotu samozřejmě zvedne do té doby, než akcionáři zatlačí na správní radu a svá dividenda budou žádat. V tu chvíli ta čísla mohou vypadat úplně jinak a účetní závěrka může být řekněme dosti neveselá.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
12:18 22.10.2019 90.176.154.XXXNa druhou stranu, tenkrát Whitmarsh mluvil o tom, že ten koncept 2012 už neměl budoucnost. Celý ten návrh byl hlavně kolem foukaného difuzoru, který měli (jak víceméně kdokoli fundovaný potvrdil) nejlepší ze startovního pole. Na rok 2013 byla navíc přepracované mapování motoru, když už se nadále nefoukalo. A McLaren tehdy nedostal od Mercedesu kritické hodnoty provozu motoru. Bez toho se prostě museli držet doporučeného chlazení atd. Což taky moc nepřidá a utrpí tím aero. Je to na prd, ale výrobci motorů mají přes tyto detaily možnost držet zákazníky pěkně na uzdě. Nebo je nakopnout hodně dopředu (viz Haas v první sezóně).-
Mike17
13:01 22.10.2019 185.149.130.XXXTy jo. Tvrdit, že měl Mclaren-Mercedes líp propracované foukání, než RB-Renault? To bych si tady tvrdit netroufl.
Nejsem inženýr, ale mám pocit, že ostatní týmy špice tak radikální přeměnu neudělaly a Mclaren převálcovali. Připadá mi, že před změnou předpisů s rokem 2014 byl přechod na pull-rod zbytečně radikálním krokem. Na konci 2012 měli nejlepší vůz, stačilo ho jen mírně vylepšit a mohli mít titul 2013. Tehdy to bylo pak hodně o gumách. Stát se mohlo cokoliv, ale horší to asi být nemohlo.-
jon
16:59 22.10.2019 90.176.154.XXXJestli tady někdo pořád vidí RB8 jako nejrychlejší vůz té sezóny, je asi nejlepší doba si postahovat celou sezónu a pořádně se na ni znova podívat. Pamatuji si, že i Newey byl paf, když se vyjadřoval k řešení McLarenu.
Ono to ale opravdu předělat nešlo. Respektive možná jen podcenili přístup ostatních týmů, které šly pouze do evoluce a úpravy stávajícího a ono to fungovalo lépe, než čekali. Do toho už tolik nevidím. V roce 2012 se mi dostávalo relativně hodně informací a MP4-27 byla hodně citlivá a celá aero byla postavena na tom foukaném difuzoru. Tak jako tak to bylo na předělání křídel, podlahy, zavěšení ... prostě takřka všeho. K tomu si přidej to, že McLaren si už během sezóny stavěl hlavu, protože jim Mercedes vyfoukl Lewise a ořezal jim přístup k motorovým datům. Stal se z nich klasický zákazník. Byť se to tak nemusí jevit, ale je tam dramatický rozdíl. Aby toho nebylo málo, tak ten pošuk Péro víc boural, než jel a často si jako oběť vybral Jensona, takže to je další detail, který nepomůže sběru dat a projeví se na výsledcích.
Sezóna 2013 byla hodně o smůle, hodně o změnách v zákulisí a hodně o roku 2012, kdy šli s designem hodně na hranu a vše podřídili roku 2012.
V roce 2014 ze začátku roku už opět měli slušný balík. Jen jim opět nepomohl fakt, že přecházeli po sezóně k Hondě, Magnussen a tak nějak ten vývoj šel od desíti k pěti celkově. Ale tam se jim nedivím. Mercedes je nechal jet s počáteční specifikací motoru celou sezónu. Nějaké drby dokonce praví, že to byla mapa pro 2. trénink na simulaci dlouhých jízd. Jestli to tak skutečně bylo, tak potom měla Honda prostě obšlehnout celé tohle řešení a odpíchnout se od toho.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek