DISKUZE K ČLÁNKU "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul lituje rozchodu s McLarenem, kterému dodával pohonné jednotky. Společně mohli být silnější, vnímá to ze své strany jako promarněnou příležitost. Kde se stala chyba?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 4 lidé)
09.10.2019 16:24
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Situs
19:24 12.10.2019 88.102.38.XXX
Tak tak Ono nedávno jsem četl od někoho z RedBullu že tehdy byl Renault z motorářů nejodvážnější a aktivně spolupracovali jak z toho dostat co nejvíc a vycházeli vstříc jejich požadavkům. Tuto spolupráci a vliv na výsledky bych vůbec nebagatelizoval, naopak.
Adi
19:32 10.10.2019 95.82.135.XXX
Tak to mas draku hooodě popletené. Brown přišel s viceprvkovym difuzorem, který byl v cca polovině sezóny zakázán a Brawn šel výkonnostně dolu. RB byl tehdy jediný, kdo jim jakžtakž konkuroval s jednoduchým dofuzorem. Horké foukani pomoci zpozdeneho zapalování je produkt spolupráce RB a Renaultu. Btw stejně řešení jako Brawn chtěl v r. 2009 nasadit i Renault, ale bylo jim to zakázáno. Podobný difuzor měla i Toyota a byl to pro ne nejlepší start do sezóny. Po zákazu šli úplně do vis kam.
Mike17
18:17 10.10.2019 46.135.67.XXX
O Mclarenu není řeč. Ten má celou sezónu šasi jinde.
S předjetím tam měl problémy i Hamilton, jestli sis všiml. To není o výkonu.
Ale měl by ses podívat aspoň na výsledky. Loni dojel Max 5-tý. Reálně sice třetí, ale díky nelegálnímu počínání. A to startoval z pátého místa. Letos dojel osmý z posledního. O třídu lepší výkon. I Albon dojel jen o místo hůř a to taky startoval zezadu a je o třídu pomalejší. Kvaldu zajeli o 0,8s blíž k PP.
Prostě na tom není co řešit. Ten rozdíl je brutální.
S předjetím tam měl problémy i Hamilton, jestli sis všiml. To není o výkonu.
Ale měl by ses podívat aspoň na výsledky. Loni dojel Max 5-tý. Reálně sice třetí, ale díky nelegálnímu počínání. A to startoval z pátého místa. Letos dojel osmý z posledního. O třídu lepší výkon. I Albon dojel jen o místo hůř a to taky startoval zezadu a je o třídu pomalejší. Kvaldu zajeli o 0,8s blíž k PP.
Prostě na tom není co řešit. Ten rozdíl je brutální.
Mike17
18:05 10.10.2019 217.170.105.XXX
Hádej, kdo první přišel s foukáním. Brawn. Nejezdili s Renaultem a nebyli ani továrním týmem Mercedesu. Byli v tom lepší, než RB. Tohle máš hodně na vodě.
A pokud jde o statistiky, je v nich RB. Jestli by měl bez Renaultu titulů víc, nebo míň, se můžeme hádat do nekonečna. Oboje je stejně možné.
A pokud jde o statistiky, je v nich RB. Jestli by měl bez Renaultu titulů víc, nebo míň, se můžeme hádat do nekonečna. Oboje je stejně možné.
Adi
15:57 10.10.2019 81.19.11.XXX
Tak mrkni o kolik se meziročně zlepšil tovární Ren a Mclaren. Předjet Sainze s horšími pneu, to ještě šlo, ale aby Albon ve stejném autě dostal Hulka, k tomu se kluk ani nepřiblížil. Připomínám, že Max reálně dojel 2., 4. skončil až po pentli.
Adi
15:53 10.10.2019 81.19.11.XXX
Kdyby měl RB v letech 2010 - 2013 jiného dodavatele, neměl by tovární podporu a je klidně možné, že by se jim na horké foukání ostatní výrobci vyprdli, protože pro ně by byl na prvním místě vždy vlastní tým (Ferrari), či tovární tým (McLaren - Mercedes). Tovární podporu by asi získali i u Cosworthu, ale ruku na srdce, to není Renault. Takže nehrajme na kdyby, RB to dokázal spolu s Renaultem a tak to již navždy bude stát ve statistikách. Takže nejúspěšnější = nejlepší, tak tomu vždy bylo.
Mike17
15:48 10.10.2019 217.170.105.XXX
No pořád to bylo o třídu lepší, než loni. To ztratil Max v kvaldě 1,5s, letos Albon 0,7s. O kolik je pomalejší než Max dobře víme, že? A závod předvedli letos taky lepší výkon. Albon dojel jen o místo hůř, než loni Max. A nemusel nikoho brzdit. Ale máš pravdu, že Max nedokázal předjet RP s Mercedesem. Ale Mclaren s Renaultem si dokázal namazat na chleba.
Adi
14:09 10.10.2019 81.19.11.XXX
Pochybovat o tom můžeš, ale byl. Protože výsledky mluví za vše a žádná jiná PJ ve V8 érě nedosáhla tolika vítězství jako Renault. (roky 2006 - 2013). V10 éra na tom byla podobně, tam byli dominantní taktéž hlavně u Renaultu a u Ferrari - roky 1989 - 2005).
Adi
13:53 10.10.2019 81.19.11.XXX
No, to sklepní okénko jsme krásně viděli v Monze, kde byl RB bezzubý. To loni tam Max ubránil s Renaultem 2. místo před Mercedesem a Ferrari, letos mu ani DRS nestašilo, aby dal o třídu horší RP... to je celkem velký sklepní okénko nemyslíš?
spinelesssheep
16:24 09.10.2019 85.70.184.XXX
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně ne o Michalovi, demagogu.
Mike17
14:17 09.10.2019 185.149.130.XXX
Ty to bereš jako urážku lidí z Viry, já tvoje jako urážku lidí ze Sakury. Nevím, kdy se kdo začal zabývat konceptem, faktem ale je, že s Mclarenem začali řešit spolupráci na tomto motoru o víc jak rok později, než začala konkurence. Také na trati si mohli něco vyzkoušet o rok později. Když si vezmeš výkonnost Hondy, tak bude zhrubě odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok až rok a pů dřív. Jenže zatímco Renault soupeřil s konkurenty ve stejné době, tak Honda začínala proti soupeřům, kteří už měli o rok dýl motory na dráze. Takže logicky byl rozdíl větší. A s tím šla i spolehlivost, když se snažili to rychle dohnat. Začít o rok dřív, jejich výkony by odpovídaly Renaultu. Toť je můj názor.
S koncem souhlasím. Motory se srovnávají a příští rok budou nejspíš +- podobné. Zatímco vy jste před 2 roky mluvili o nějakém okně, ve kterém Renault je, tak Honda už je teď ve sklepním okýnku a příští rok bude v klíčové dírce.
S koncem souhlasím. Motory se srovnávají a příští rok budou nejspíš +- podobné. Zatímco vy jste před 2 roky mluvili o nějakém okně, ve kterém Renault je, tak Honda už je teď ve sklepním okýnku a příští rok bude v klíčové dírce.
Adi
13:53 09.10.2019 81.19.11.XXX
No víme, že Honda začala s vývojem hybrid PJ nejpozději v r. 2012. Dále víme, že Renault přiznal, že podcenil začátek vývoje (asi i díky velmi intenzivnímu programu s RB). Nikde jsem se nedočetl, kdy přesně se naplno vrhli na hybrid V6, ale je klidně možné, že rto nebylo dříve než u Hondy, je naopak celkem jisté, že nezačali o rok a půl dříve než Honda. Souhlasím, že chybějící data Hondě uškodila, ale v kontextu její velkohubosti byla realita to nejhorší, co si v F1, kterou pravidelně sleduji od r. 1996 pamatuji. Trochu se tomu blížil rok 2001 v podání PJ V10 Renault / Playlife, kdy zkoušeli "revoluční" úhel sevření válců 78 stupňů, ale rychle pochopili slepý vývoj a od 2002 měli již plně konkurenceschopný V10 s obyklým 90st úhlem válců. Ale 3 sezóny třít bídu při x násobné spotřebě komponent a s chybějícím výkonem, to dokázala pouze Honda. Dávat působení Hondy a Renaultu v letech 2015 - 2017 do kontextu opravdu nelze, je to totiž urážka práce lidí ve Viri. Z druhé strany, je rok 2019 a mezi lety 2017 a 2019 Honda spvůj produkt zlepšila více než Renault, ale jelikož se oba přibližují špičce, tak odvedla i lepší práci než Mercedes a Ferrari. Nyní jsou všichni 4 výrobci již v oblasti, kdy náklady neklesají, spíše naopak, avšak výkonové zisky jsou stále menší, což je pro F1 dobré, pro výrobce však již méně dobré...
Mike17
11:16 09.10.2019 185.149.130.XXX
Kdyby Honda měla 2 odběratele, byl by její pokrok rychlejší. Jestli není ostuda mít nejdražší motor o 1,5 pomalejší než Mercedes, pak nevím co ostuda je.
Ale jo, Honda měla horší začátek a byla to ostuda. Nicméně už jsou na tom podobně, přestože neměla 3 týmy na testování a přestože začala o rok a půl později.
Ale jo, Honda měla horší začátek a byla to ostuda. Nicméně už jsou na tom podobně, přestože neměla 3 týmy na testování a přestože začala o rok a půl později.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek