DISKUZE K ČLÁNKU "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul lituje rozchodu s McLarenem, kterému dodával pohonné jednotky. Společně mohli být silnější, vnímá to ze své strany jako promarněnou příležitost. Kde se stala chyba?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 12.10.2019 19:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 08.10.2019 16:54
To, že s tím Alonso bojoval o titul, neznamená,… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 09.10.2019 08:53
Jsem rád, že ti zase praská žilka kvůli Alonsovi,… »
» spinelesssheep (Hlasovali 4 lidé) 09.10.2019 16:24
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

88.102.38.XXX
Tak tak 01 Ono nedávno jsem četl od někoho z RedBullu že tehdy byl Renault z motorářů nejodvážnější a aktivně spolupracovali jak z toho dostat co nejvíc a vycházeli vstříc jejich požadavkům. Tuto spolupráci a vliv na výsledky bych vůbec nebagatelizoval, naopak.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Tak teď mě jenom zajímá, kdo z dvojice W a RP skočí po této spolupráci s R. Myslím, že jedné změny se určitě dočkáme. Vzhledem k penězům bych to viděl na W, které by mohlo na uvedené spolupráci jenom vydělat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

95.82.135.XXX
Tak to mas draku hooodě popletené. Brown přišel s viceprvkovym difuzorem, který byl v cca polovině sezóny zakázán a Brawn šel výkonnostně dolu. RB byl tehdy jediný, kdo jim jakžtakž konkuroval s jednoduchým dofuzorem. Horké foukani pomoci zpozdeneho zapalování je produkt spolupráce RB a Renaultu. Btw stejně řešení jako Brawn chtěl v r. 2009 nasadit i Renault, ale bylo jim to zakázáno. Podobný difuzor měla i Toyota a byl to pro ne nejlepší start do sezóny. Po zákazu šli úplně do vis kam. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.67.XXX
O Mclarenu není řeč. Ten má celou sezónu šasi jinde.
S předjetím tam měl problémy i Hamilton, jestli sis všiml. To není o výkonu.
Ale měl by ses podívat aspoň na výsledky. Loni dojel Max 5-tý. Reálně sice třetí, ale díky nelegálnímu počínání. A to startoval z pátého místa. Letos dojel osmý z posledního. O třídu lepší výkon. I Albon dojel jen o místo hůř a to taky startoval zezadu a je o třídu pomalejší. Kvaldu zajeli o 0,8s blíž k PP.
Prostě na tom není co řešit. Ten rozdíl je brutální. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
Hádej, kdo první přišel s foukáním. Brawn. Nejezdili s Renaultem a nebyli ani továrním týmem Mercedesu. Byli v tom lepší, než RB. Tohle máš hodně na vodě. 03
A pokud jde o statistiky, je v nich RB. Jestli by měl bez Renaultu titulů víc, nebo míň, se můžeme hádat do nekonečna. Oboje je stejně možné.
03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Tak mrkni o kolik se meziročně zlepšil tovární Ren a Mclaren. Předjet Sainze s horšími pneu, to ještě šlo, ale aby Albon ve stejném autě dostal Hulka, k tomu se kluk ani nepřiblížil. Připomínám, že Max reálně dojel 2., 4. skončil až po pentli.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Kdyby měl RB v letech 2010 - 2013 jiného dodavatele, neměl by tovární podporu a je klidně možné, že by se jim na horké foukání ostatní výrobci vyprdli, protože pro ně by byl na prvním místě vždy vlastní tým (Ferrari), či tovární tým (McLaren - Mercedes). Tovární podporu by asi získali i u Cosworthu, ale ruku na srdce, to není Renault. Takže nehrajme na kdyby, RB to dokázal spolu s Renaultem a tak to již navždy bude stát ve statistikách. Takže nejúspěšnější = nejlepší, tak tomu vždy bylo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
No pořád to bylo o třídu lepší, než loni. To ztratil Max v kvaldě 1,5s, letos Albon 0,7s. O kolik je pomalejší než Max dobře víme, že? A závod předvedli letos taky lepší výkon. Albon dojel jen o místo hůř, než loni Max. A nemusel nikoho brzdit. Ale máš pravdu, že Max nedokázal předjet RP s Mercedesem. Ale Mclaren s Renaultem si dokázal namazat na chleba. 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
Hmm, až na to, že kdyby měl RB v těch letech jinýho dodavatele, měl by Renault za celou tu dobu titul pouze 1. A ten taky získali díky jiné součástce, než byl motor. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Pochybovat o tom můžeš, ale byl. Protože výsledky mluví za vše a žádná jiná PJ ve V8 érě nedosáhla tolika vítězství jako Renault. (roky 2006 - 2013). V10 éra na tom byla podobně, tam byli dominantní taktéž hlavně u Renaultu a u Ferrari - roky 1989 - 2005).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
No, to sklepní okénko jsme krásně viděli v Monze, kde byl RB bezzubý. To loni tam Max ubránil s Renaultem 2. místo před Mercedesem a Ferrari, letos mu ani DRS nestašilo, aby dal o třídu horší RP... to je celkem velký sklepní okénko nemyslíš?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevím o tom, že bych tohle psal. Měl své výhody i nevýhody. Ale že byl nejlepší, o tom se dá dost pochybovat. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Koukám, chybu ukázat nedokážeš. Proč asi??? 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.76.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
01 Jsem rád, že jsme se shodli, že R byl ve V8 éře komplexně nejlepší motor 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

85.70.184.XXX
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně ne o Michalovi, demagogu. 03

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ty to bereš jako urážku lidí z Viry, já tvoje jako urážku lidí ze Sakury. Nevím, kdy se kdo začal zabývat konceptem, faktem ale je, že s Mclarenem začali řešit spolupráci na tomto motoru o víc jak rok později, než začala konkurence. Také na trati si mohli něco vyzkoušet o rok později. Když si vezmeš výkonnost Hondy, tak bude zhrubě odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok až rok a pů dřív. Jenže zatímco Renault soupeřil s konkurenty ve stejné době, tak Honda začínala proti soupeřům, kteří už měli o rok dýl motory na dráze. Takže logicky byl rozdíl větší. A s tím šla i spolehlivost, když se snažili to rychle dohnat. Začít o rok dřív, jejich výkony by odpovídaly Renaultu. Toť je můj názor.
S koncem souhlasím. Motory se srovnávají a příští rok budou nejspíš +- podobné. Zatímco vy jste před 2 roky mluvili o nějakém okně, ve kterém Renault je, tak Honda už je teď ve sklepním okýnku a příští rok bude v klíčové dírce. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
No víme, že Honda začala s vývojem hybrid PJ nejpozději v r. 2012. Dále víme, že Renault přiznal, že podcenil začátek vývoje (asi i díky velmi intenzivnímu programu s RB). Nikde jsem se nedočetl, kdy přesně se naplno vrhli na hybrid V6, ale je klidně možné, že rto nebylo dříve než u Hondy, je naopak celkem jisté, že nezačali o rok a půl dříve než Honda. Souhlasím, že chybějící data Hondě uškodila, ale v kontextu její velkohubosti byla realita to nejhorší, co si v F1, kterou pravidelně sleduji od r. 1996 pamatuji. Trochu se tomu blížil rok 2001 v podání PJ V10 Renault / Playlife, kdy zkoušeli "revoluční" úhel sevření válců 78 stupňů, ale rychle pochopili slepý vývoj a od 2002 měli již plně konkurenceschopný V10 s obyklým 90st úhlem válců. Ale 3 sezóny třít bídu při x násobné spotřebě komponent a s chybějícím výkonem, to dokázala pouze Honda. Dávat působení Hondy a Renaultu v letech 2015 - 2017 do kontextu opravdu nelze, je to totiž urážka práce lidí ve Viri. Z druhé strany, je rok 2019 a mezi lety 2017 a 2019 Honda spvůj produkt zlepšila více než Renault, ale jelikož se oba přibližují špičce, tak odvedla i lepší práci než Mercedes a Ferrari. Nyní jsou všichni 4 výrobci již v oblasti, kdy náklady neklesají, spíše naopak, avšak výkonové zisky jsou stále menší, což je pro F1 dobré, pro výrobce však již méně dobré...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak nevím jak on, ale je fakt, že jsem z Vettelových výkonů trochu zklamaný. Měl fakt na víc, než jen vyrovnat Alonsovy výkony. 12

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Kdyby Honda měla 2 odběratele, byl by její pokrok rychlejší. Jestli není ostuda mít nejdražší motor o 1,5 pomalejší než Mercedes, pak nevím co ostuda je.
Ale jo, Honda měla horší začátek a byla to ostuda. Nicméně už jsou na tom podobně, přestože neměla 3 týmy na testování a přestože začala o rok a půl později. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama