DISKUZE K ČLÁNKU "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul lituje rozchodu s McLarenem, kterému dodával pohonné jednotky. Společně mohli být silnější, vnímá to ze své strany jako promarněnou příležitost. Kde se stala chyba?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 12.10.2019 19:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 08.10.2019 16:54
To, že s tím Alonso bojoval o titul, neznamená,… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 09.10.2019 08:53
Jsem rád, že ti zase praská žilka kvůli Alonsovi,… »
» spinelesssheep (Hlasovali 4 lidé) 09.10.2019 16:24
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    89.24.35.XXX
    Tak jak jsem dříve říkal, Renault si McLarenu váží za jejich přístup a otevřenost, je to prostě kompletně jiný vztah než s RB a myslím, že Renault bude raději dodávat PJ bez problémů až do konce smlouvy s možností v budoucnu se vrátit k sobě a zároveň možnost porovnávat data přímo na trati

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Řekl bych, že RB byl mnohem "otevřenější", než Mclaren. 12

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.35.XXX
        Řekl bych, že RB by měl dodnes Renaultu děkovat za to, že jim dodával motory tak dlouho, že mohli mít 4 tituly a x výher 03 a že vůbecm ohli absolvovat sezony 2016, 2017 a 2018, když jak malej harant rozthrali smlouvu a pak se na ně všichni vybodli 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Pokud vím, tak jim za tituly poděkovali. Za roky 2014-2018 nebyl důvod děkovat. Ty sezony by odjezdili stejně. 13

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            89.24.35.XXX
            Poděkovali jakým způsobem? že nakonci 2015 vypověděli platnou smlouvu, neustále je uráželi? jak by je odjeli bez motorů? Ferrari ani Mercedes by jim ty motory nedali 04

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Za tituly poděkovali běžným způsobem: děkujeme Renaultu za spolupráci a pomoc k zisku titulu....
              Za rok 2014 a 2015 fakt nebylo za co děkovat. Za nejdražší motor, který ztrácel 60-80k?
              Znovu, výrobci mají povinnost motor dodat. Bez motoru by tedy nemohli být. Nejhorší, co by se jim mohlo stát, že by skočili u Hondy. Což vlastně není horší, než Renault. 12

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                95.82.135.XXX
                Ta tvoje věcná demagogie... kdyby v roce 2016 skončili u Hondy, tak tady není ani Honda a pravděpodobně ani samotný RB. Renault v r. 2014 neudělal ostudu, byl cca tam kde Ferrari... zato Honda a její první 3 sezóny? To nebyla ostuda, to bylo k smíchu kamaráde ;)

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Kdyby Honda měla 2 odběratele, byl by její pokrok rychlejší. Jestli není ostuda mít nejdražší motor o 1,5 pomalejší než Mercedes, pak nevím co ostuda je.
                  Ale jo, Honda měla horší začátek a byla to ostuda. Nicméně už jsou na tom podobně, přestože neměla 3 týmy na testování a přestože začala o rok a půl později. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    No víme, že Honda začala s vývojem hybrid PJ nejpozději v r. 2012. Dále víme, že Renault přiznal, že podcenil začátek vývoje (asi i díky velmi intenzivnímu programu s RB). Nikde jsem se nedočetl, kdy přesně se naplno vrhli na hybrid V6, ale je klidně možné, že rto nebylo dříve než u Hondy, je naopak celkem jisté, že nezačali o rok a půl dříve než Honda. Souhlasím, že chybějící data Hondě uškodila, ale v kontextu její velkohubosti byla realita to nejhorší, co si v F1, kterou pravidelně sleduji od r. 1996 pamatuji. Trochu se tomu blížil rok 2001 v podání PJ V10 Renault / Playlife, kdy zkoušeli "revoluční" úhel sevření válců 78 stupňů, ale rychle pochopili slepý vývoj a od 2002 měli již plně konkurenceschopný V10 s obyklým 90st úhlem válců. Ale 3 sezóny třít bídu při x násobné spotřebě komponent a s chybějícím výkonem, to dokázala pouze Honda. Dávat působení Hondy a Renaultu v letech 2015 - 2017 do kontextu opravdu nelze, je to totiž urážka práce lidí ve Viri. Z druhé strany, je rok 2019 a mezi lety 2017 a 2019 Honda spvůj produkt zlepšila více než Renault, ale jelikož se oba přibližují špičce, tak odvedla i lepší práci než Mercedes a Ferrari. Nyní jsou všichni 4 výrobci již v oblasti, kdy náklady neklesají, spíše naopak, avšak výkonové zisky jsou stále menší, což je pro F1 dobré, pro výrobce však již méně dobré...

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Ty to bereš jako urážku lidí z Viry, já tvoje jako urážku lidí ze Sakury. Nevím, kdy se kdo začal zabývat konceptem, faktem ale je, že s Mclarenem začali řešit spolupráci na tomto motoru o víc jak rok později, než začala konkurence. Také na trati si mohli něco vyzkoušet o rok později. Když si vezmeš výkonnost Hondy, tak bude zhrubě odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok až rok a pů dřív. Jenže zatímco Renault soupeřil s konkurenty ve stejné době, tak Honda začínala proti soupeřům, kteří už měli o rok dýl motory na dráze. Takže logicky byl rozdíl větší. A s tím šla i spolehlivost, když se snažili to rychle dohnat. Začít o rok dřív, jejich výkony by odpovídaly Renaultu. Toť je můj názor.
                      S koncem souhlasím. Motory se srovnávají a příští rok budou nejspíš +- podobné. Zatímco vy jste před 2 roky mluvili o nějakém okně, ve kterém Renault je, tak Honda už je teď ve sklepním okýnku a příští rok bude v klíčové dírce. 03

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Adi

                        Adi

                        81.19.11.XXX
                        No, to sklepní okénko jsme krásně viděli v Monze, kde byl RB bezzubý. To loni tam Max ubránil s Renaultem 2. místo před Mercedesem a Ferrari, letos mu ani DRS nestašilo, aby dal o třídu horší RP... to je celkem velký sklepní okénko nemyslíš?

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          217.170.105.XXX
                          No pořád to bylo o třídu lepší, než loni. To ztratil Max v kvaldě 1,5s, letos Albon 0,7s. O kolik je pomalejší než Max dobře víme, že? A závod předvedli letos taky lepší výkon. Albon dojel jen o místo hůř, než loni Max. A nemusel nikoho brzdit. Ale máš pravdu, že Max nedokázal předjet RP s Mercedesem. Ale Mclaren s Renaultem si dokázal namazat na chleba. 13

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Adi

                            Adi

                            81.19.11.XXX
                            Tak mrkni o kolik se meziročně zlepšil tovární Ren a Mclaren. Předjet Sainze s horšími pneu, to ještě šlo, ale aby Albon ve stejném autě dostal Hulka, k tomu se kluk ani nepřiblížil. Připomínám, že Max reálně dojel 2., 4. skončil až po pentli.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              46.135.67.XXX
                              O Mclarenu není řeč. Ten má celou sezónu šasi jinde.
                              S předjetím tam měl problémy i Hamilton, jestli sis všiml. To není o výkonu.
                              Ale měl by ses podívat aspoň na výsledky. Loni dojel Max 5-tý. Reálně sice třetí, ale díky nelegálnímu počínání. A to startoval z pátého místa. Letos dojel osmý z posledního. O třídu lepší výkon. I Albon dojel jen o místo hůř a to taky startoval zezadu a je o třídu pomalejší. Kvaldu zajeli o 0,8s blíž k PP.
                              Prostě na tom není co řešit. Ten rozdíl je brutální. 03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Možná trochu oboustranně ztracená příležitost, McLaren chtěl původně ze spolupráce s Renaultem také získat něco víc než jen dodávku motoru, ale počítám že po odchodu Boulliera tam byl ztracený stěžejní můstek do Francie a Steidl už realizuje vlastní vizi. Když už je jasné že přecházíme k Mercedesu, byl bych raději kdyby to bylo hned příští rok.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Jiný motor kvůli jedné sezóně by se nevyplatil. Museli by změnit hodně věcí na monopostu a v něčem začínat od nuly. To by nebyla dobrá volba, ať již kvůli tomu co jsem psal, či kvůli velkým investicím na předělání monopostu.

      Jinak nabídka CA má dlouhodobou logiku,( když to přeženu, dvojnásobný rozpočet na vývoj ) je ale otázka zda by to fungovalo. Výhod zcela jistě mraky, ale taky velká sešněrovanost.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama