DISKUZE K ČLÁNKU "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul lituje rozchodu s McLarenem, kterému dodával pohonné jednotky. Společně mohli být silnější, vnímá to ze své strany jako promarněnou příležitost. Kde se stala chyba?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 4 lidé)
09.10.2019 16:24
Ta poslední věta, ta je přesně o tobě, rozhodně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
HellHogr
09:38 08.10.2019 89.24.35.XXXTak jak jsem dříve říkal, Renault si McLarenu váží za jejich přístup a otevřenost, je to prostě kompletně jiný vztah než s RB a myslím, že Renault bude raději dodávat PJ bez problémů až do konce smlouvy s možností v budoucnu se vrátit k sobě a zároveň možnost porovnávat data přímo na trati-
-
HellHogr
14:57 08.10.2019 89.24.35.XXXŘekl bych, že RB by měl dodnes Renaultu děkovat za to, že jim dodával motory tak dlouho, že mohli mít 4 tituly a x výher a že vůbecm ohli absolvovat sezony 2016, 2017 a 2018, když jak malej harant rozthrali smlouvu a pak se na ně všichni vybodli-
-
-
Mike17
15:41 08.10.2019 185.149.130.XXXZa tituly poděkovali běžným způsobem: děkujeme Renaultu za spolupráci a pomoc k zisku titulu....
Za rok 2014 a 2015 fakt nebylo za co děkovat. Za nejdražší motor, který ztrácel 60-80k?
Znovu, výrobci mají povinnost motor dodat. Bez motoru by tedy nemohli být. Nejhorší, co by se jim mohlo stát, že by skočili u Hondy. Což vlastně není horší, než Renault.-
Adi
20:54 08.10.2019 95.82.135.XXXTa tvoje věcná demagogie... kdyby v roce 2016 skončili u Hondy, tak tady není ani Honda a pravděpodobně ani samotný RB. Renault v r. 2014 neudělal ostudu, byl cca tam kde Ferrari... zato Honda a její první 3 sezóny? To nebyla ostuda, to bylo k smíchu kamaráde ;)-
Mike17
11:16 09.10.2019 185.149.130.XXXKdyby Honda měla 2 odběratele, byl by její pokrok rychlejší. Jestli není ostuda mít nejdražší motor o 1,5 pomalejší než Mercedes, pak nevím co ostuda je.
Ale jo, Honda měla horší začátek a byla to ostuda. Nicméně už jsou na tom podobně, přestože neměla 3 týmy na testování a přestože začala o rok a půl později.-
Adi
13:53 09.10.2019 81.19.11.XXXNo víme, že Honda začala s vývojem hybrid PJ nejpozději v r. 2012. Dále víme, že Renault přiznal, že podcenil začátek vývoje (asi i díky velmi intenzivnímu programu s RB). Nikde jsem se nedočetl, kdy přesně se naplno vrhli na hybrid V6, ale je klidně možné, že rto nebylo dříve než u Hondy, je naopak celkem jisté, že nezačali o rok a půl dříve než Honda. Souhlasím, že chybějící data Hondě uškodila, ale v kontextu její velkohubosti byla realita to nejhorší, co si v F1, kterou pravidelně sleduji od r. 1996 pamatuji. Trochu se tomu blížil rok 2001 v podání PJ V10 Renault / Playlife, kdy zkoušeli "revoluční" úhel sevření válců 78 stupňů, ale rychle pochopili slepý vývoj a od 2002 měli již plně konkurenceschopný V10 s obyklým 90st úhlem válců. Ale 3 sezóny třít bídu při x násobné spotřebě komponent a s chybějícím výkonem, to dokázala pouze Honda. Dávat působení Hondy a Renaultu v letech 2015 - 2017 do kontextu opravdu nelze, je to totiž urážka práce lidí ve Viri. Z druhé strany, je rok 2019 a mezi lety 2017 a 2019 Honda spvůj produkt zlepšila více než Renault, ale jelikož se oba přibližují špičce, tak odvedla i lepší práci než Mercedes a Ferrari. Nyní jsou všichni 4 výrobci již v oblasti, kdy náklady neklesají, spíše naopak, avšak výkonové zisky jsou stále menší, což je pro F1 dobré, pro výrobce však již méně dobré...-
Mike17
14:17 09.10.2019 185.149.130.XXXTy to bereš jako urážku lidí z Viry, já tvoje jako urážku lidí ze Sakury. Nevím, kdy se kdo začal zabývat konceptem, faktem ale je, že s Mclarenem začali řešit spolupráci na tomto motoru o víc jak rok později, než začala konkurence. Také na trati si mohli něco vyzkoušet o rok později. Když si vezmeš výkonnost Hondy, tak bude zhrubě odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok až rok a pů dřív. Jenže zatímco Renault soupeřil s konkurenty ve stejné době, tak Honda začínala proti soupeřům, kteří už měli o rok dýl motory na dráze. Takže logicky byl rozdíl větší. A s tím šla i spolehlivost, když se snažili to rychle dohnat. Začít o rok dřív, jejich výkony by odpovídaly Renaultu. Toť je můj názor.
S koncem souhlasím. Motory se srovnávají a příští rok budou nejspíš +- podobné. Zatímco vy jste před 2 roky mluvili o nějakém okně, ve kterém Renault je, tak Honda už je teď ve sklepním okýnku a příští rok bude v klíčové dírce.-
-
Mike17
15:48 10.10.2019 217.170.105.XXXNo pořád to bylo o třídu lepší, než loni. To ztratil Max v kvaldě 1,5s, letos Albon 0,7s. O kolik je pomalejší než Max dobře víme, že? A závod předvedli letos taky lepší výkon. Albon dojel jen o místo hůř, než loni Max. A nemusel nikoho brzdit. Ale máš pravdu, že Max nedokázal předjet RP s Mercedesem. Ale Mclaren s Renaultem si dokázal namazat na chleba.-
-
Mike17
18:17 10.10.2019 46.135.67.XXXO Mclarenu není řeč. Ten má celou sezónu šasi jinde.
S předjetím tam měl problémy i Hamilton, jestli sis všiml. To není o výkonu.
Ale měl by ses podívat aspoň na výsledky. Loni dojel Max 5-tý. Reálně sice třetí, ale díky nelegálnímu počínání. A to startoval z pátého místa. Letos dojel osmý z posledního. O třídu lepší výkon. I Albon dojel jen o místo hůř a to taky startoval zezadu a je o třídu pomalejší. Kvaldu zajeli o 0,8s blíž k PP.
Prostě na tom není co řešit. Ten rozdíl je brutální.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
08:38 08.10.2019 88.102.38.XXXMožná trochu oboustranně ztracená příležitost, McLaren chtěl původně ze spolupráce s Renaultem také získat něco víc než jen dodávku motoru, ale počítám že po odchodu Boulliera tam byl ztracený stěžejní můstek do Francie a Steidl už realizuje vlastní vizi. Když už je jasné že přecházíme k Mercedesu, byl bych raději kdyby to bylo hned příští rok.-
GRAHAM
09:05 08.10.2019 77.236.218.XXXJiný motor kvůli jedné sezóně by se nevyplatil. Museli by změnit hodně věcí na monopostu a v něčem začínat od nuly. To by nebyla dobrá volba, ať již kvůli tomu co jsem psal, či kvůli velkým investicím na předělání monopostu.
Jinak nabídka CA má dlouhodobou logiku,( když to přeženu, dvojnásobný rozpočet na vývoj ) je ale otázka zda by to fungovalo. Výhod zcela jistě mraky, ale taky velká sešněrovanost.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek