DISKUZE K ČLÁNKU "Nebylo to skvělé, museli jsme to ale udělat." Mercedes obhajuje 'nepřirozené' zpomalení Bottase
Šéf Mercedesu Toto Wolff byl po Velké ceně Singapuru rozladěný. Nepodařilo se jim udržet Lewise Hamiltona v boji o vítězství a nakonec skončil mimo pódium, přitom navíc naštvali Valtteriho Bottase, jehož pomocí týmové režie zpomalili, aby dojel až za svým týmovým kolegou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Nebylo to skvělé, museli jsme to ale udělat." Mercedes obhajuje 'nepřirozené' zpomalení Bottase
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
17:41 26.09.2019 77.240.103.XXX
Tak ať to chaos klidně je. No a co? Podle mne, čím větší chaos, tím větší zábava pro fanoušky. A určitě by sezóna nebyla rozhodnutá už v její polovině.
Máš pravdu s technologiemi. A já tvrdím, že v F1 jsou ty nejšpičkovitější dostupné technologie. A i když by prakticky dokázali vytvořit auta na dálková ovládání, kde by piloti vůbec nemuseli být, tak se tímto směrem technologie neubírá. Tak proč nedat pilotům větší pravomoce a zodpovědnost za své výsledky? Tady se oslavují a zbožšťují už desítky let mistři světa, kteří své tituly získali jen díky dominantním autům, používání lepších technologií (mnohdy za hranou pravidel), a ještě dotlačení týmem na úkor svých kolegů.
Ty si správně uvědomuješ, jak složité to v F1 je a asi by se musel udělat nějaký kompromis v té přetechnizovanosti, aby piloti byli vůbec schopni odjet celý závod. Na druhou stranu uvědomuješ si též, že díky této přetechnizovanosti se samotní piloti stávají rukojmími týmových stratégů a dalších našeptávačů? Že se tam hrají "politické hry" na místo sportu? A zábavy ubývá? I když... abych byl objektivní, poslední dobou je na co koukat. Mně zábavu kazí podobné stuace, jaké se staly teď v Singapuru.
Máš pravdu s technologiemi. A já tvrdím, že v F1 jsou ty nejšpičkovitější dostupné technologie. A i když by prakticky dokázali vytvořit auta na dálková ovládání, kde by piloti vůbec nemuseli být, tak se tímto směrem technologie neubírá. Tak proč nedat pilotům větší pravomoce a zodpovědnost za své výsledky? Tady se oslavují a zbožšťují už desítky let mistři světa, kteří své tituly získali jen díky dominantním autům, používání lepších technologií (mnohdy za hranou pravidel), a ještě dotlačení týmem na úkor svých kolegů.
Ty si správně uvědomuješ, jak složité to v F1 je a asi by se musel udělat nějaký kompromis v té přetechnizovanosti, aby piloti byli vůbec schopni odjet celý závod. Na druhou stranu uvědomuješ si též, že díky této přetechnizovanosti se samotní piloti stávají rukojmími týmových stratégů a dalších našeptávačů? Že se tam hrají "politické hry" na místo sportu? A zábavy ubývá? I když... abych byl objektivní, poslední dobou je na co koukat. Mně zábavu kazí podobné stuace, jaké se staly teď v Singapuru.
Triper
08:20 26.09.2019 88.100.190.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Mansell_fan
22:33 25.09.2019 37.188.156.XXX
Jinak blíží se nám Rusko a tak jednu malou, na anglických diskuzních fórech lehce upravenou vzpomínku:
"Valtteri, it's James.
Lewis needs a heart-lung transplant.
How quickly can you get to the hospital?"
"Valtteri, it's James.
Lewis needs a heart-lung transplant.
How quickly can you get to the hospital?"
odin
19:34 25.09.2019 77.240.103.XXX
Já to viděl ještě jinak.
Mercedes se snažil Ferrari vyprovokovat k pitstopu, což se jim také podařilo. Jenže první zajel Vettel a během jediného kola si najel i na svého kolegu náskok. Podle mne Leclerka vůbec neinformovali o pitstopu Seba a nejspíše ani, že bude v následujícím kole stavět i on. Jinak by logicky během toho jediného kola ChL vyždímal z těch gum všechno, co tam ještě zbylo. A Seb by ho nikdy nepředjel. Hamík měl asi od začátku naplánovaný dlouhý stint, což se projevilo, jako chyba. Pak už Mergl jenom "napravoval" strategickou chybu, která LH zkazila závod.
Každý obě události vnímá jinak (podle fandovské náklonosti). Pro mne je jedno i druhé hnus a stotožňuji se s tomem11. Ať má každý pilot co největší "pravomoc", "šanci" , "povinnost" určit svoji strategii i taktiku a tím ovlivnit svůj závod, bez našeptávačů z boxových zídek. Ubylo by trapných situací, jako se stala v Singapůru, kdy tým úmyslně poškodí svého druhého pilota, aby minimalizoval své chyby, kterými zkazil závod svému prvnímu pilotovi. Já tohle prostě neberu. Ať jsou za svá umístění co nejvíce zodpovědní piloti a jejich rozhodnutí. Podle mne to je nejčistší systém.
Mercedes se snažil Ferrari vyprovokovat k pitstopu, což se jim také podařilo. Jenže první zajel Vettel a během jediného kola si najel i na svého kolegu náskok. Podle mne Leclerka vůbec neinformovali o pitstopu Seba a nejspíše ani, že bude v následujícím kole stavět i on. Jinak by logicky během toho jediného kola ChL vyždímal z těch gum všechno, co tam ještě zbylo. A Seb by ho nikdy nepředjel. Hamík měl asi od začátku naplánovaný dlouhý stint, což se projevilo, jako chyba. Pak už Mergl jenom "napravoval" strategickou chybu, která LH zkazila závod.
Každý obě události vnímá jinak (podle fandovské náklonosti). Pro mne je jedno i druhé hnus a stotožňuji se s tomem11. Ať má každý pilot co největší "pravomoc", "šanci" , "povinnost" určit svoji strategii i taktiku a tím ovlivnit svůj závod, bez našeptávačů z boxových zídek. Ubylo by trapných situací, jako se stala v Singapůru, kdy tým úmyslně poškodí svého druhého pilota, aby minimalizoval své chyby, kterými zkazil závod svému prvnímu pilotovi. Já tohle prostě neberu. Ať jsou za svá umístění co nejvíce zodpovědní piloti a jejich rozhodnutí. Podle mne to je nejčistší systém.
Petr Hloušek
07:03 24.09.2019 89.203.220.XXX
Když to dělá Mercedes až takovýmhle způsobem, tak ať to dělá i Ferrari. Jediné co se asi proti tomu dá dělat je zakázat vysílačku
jenDalsiTeepack
19:27 23.09.2019 37.188.145.XXX
To je ale zábava, když se nepředjíždí na trati, ale někdo s kalkulačkou v ruce počítá, kdy kdo má vyměnit pneumatiky. Souboj kalkulaček.
virtual
15:48 23.09.2019 193.165.96.XXX
Z mého pohledu to už bohužel začalo. Už jen to, že český komentář diváky dokola ujišťuje, že je to dnes vážně hrozně napínavé, když se vláček formulí ve výletním tempu "šetřím motor, šetřím pneu" blíží zastávce v boxech. Kdyby to tak napínavé bylo, nemuseli by to čtvrt hodiny (zhruba od třetího kola) opakovat...
Alnety
14:22 23.09.2019 81.162.199.XXX
Mercedes si jednoduše udělal z Bottase nosiče vody, úplně stejným způsobem jako Ferrari z Barrichela.
Ale v top týmech to tak bohužel bývá.
Podle mě Bottas titul s Mercedesem nikdy nezíská a myslím si, že tam už ani dlouho nebude, protože Russell už čeká.
Ale v top týmech to tak bohužel bývá.
Podle mě Bottas titul s Mercedesem nikdy nezíská a myslím si, že tam už ani dlouho nebude, protože Russell už čeká.
Fanda.LH
13:29 23.09.2019 83.240.61.XXX
To si troufnu nesouhlasit... Resp. můžu souhlasit v módu po bitvě generál. Tzn vím kdy stavěl Vettel, vím kdy Charles a předpokládám, že se to nemohlo změnit...
Jinak je to kravina, protože LH nemohl reagovat na SV, ten jel totiž za ním... Mohl tedy jet následující kolo a to jel i Leclerc, takže by to bylo dané jak už jsem psal...
Pokud chtěl Mercedes ohrozit Ferrari měl dvě možnosti... Buď tu pro kterou se rozhodli tj. zůstat na trati a doufat v SC, který je v Singapuru tutovka, kor po posledních událostech... Nebo obětovat Valtteriho tzn. dát mu výrazněji brzkou zastávku, nasadit červené / žluté pneu a s ním pak zdržovat Vettela, Maxe a další po jejich regulérní zastávce... S tím, že by VB jel na 2 zastávky, což by nakonec vzhledem k pozdnímu SC nebyla úplně nejhorší strategie.
Mercedes se rozhodl Bottase neobjevovat a tady schytává úplně nesmyslnou kritiku... Kdyby podsekával Mercedes s LH, tak by bylo velice pravděpodobné, že Charles na čele by zajel to 1. kolo na čistém vzduchu lepší a nikam by se tedy LH neposunul... Ano znamenalo by to např. že by nevyhrál Vettel, ale zůstalo by to tam, kde to mělo zůstat...
Jinak je to kravina, protože LH nemohl reagovat na SV, ten jel totiž za ním... Mohl tedy jet následující kolo a to jel i Leclerc, takže by to bylo dané jak už jsem psal...
Pokud chtěl Mercedes ohrozit Ferrari měl dvě možnosti... Buď tu pro kterou se rozhodli tj. zůstat na trati a doufat v SC, který je v Singapuru tutovka, kor po posledních událostech... Nebo obětovat Valtteriho tzn. dát mu výrazněji brzkou zastávku, nasadit červené / žluté pneu a s ním pak zdržovat Vettela, Maxe a další po jejich regulérní zastávce... S tím, že by VB jel na 2 zastávky, což by nakonec vzhledem k pozdnímu SC nebyla úplně nejhorší strategie.
Mercedes se rozhodl Bottase neobjevovat a tady schytává úplně nesmyslnou kritiku... Kdyby podsekával Mercedes s LH, tak by bylo velice pravděpodobné, že Charles na čele by zajel to 1. kolo na čistém vzduchu lepší a nikam by se tedy LH neposunul... Ano znamenalo by to např. že by nevyhrál Vettel, ale zůstalo by to tam, kde to mělo zůstat...
Pepino60
12:39 23.09.2019 217.197.149.XXX
Wollf je falešný a Mercedes už od samého začátku protlačoval vždycky černocha. Rosberg dal titul jen díky tomu, že Lojza měl ten rok dost technických problémů. A Bottas je na tom ještě hůř než byl Rosberg, který právě pro tohle rychle skončil. Dobře totiž věděl, že taková sezóna se opakovat už nebude a on se opět vrátí do role dvojky. To co udělalli Bottasovi je prostě sprostost nejhrubšího zrna. A nějaké Wollfovy kecy, že mu to místo dluží mu nikterak nepomůžou. On černoch není zas tak špičkový, jak vypadá, ale dělakí to z něj tyhle tlačenky Mercedesu.
Triper
12:34 23.09.2019 37.188.142.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
tom11
11:50 23.09.2019 77.48.94.XXX
dnes už víme, že pokud chtěl Lewis vyhrát, měl jet do boxů současně se Sebem. ale známe to o té bitvě a generálovi, že jo.... tím větší smysl mi dává to, že si piloti budou volit strategie podle svého uvážení a ne podle týmu managerů a počítačových propočtů. prostě cítím, že tyhle gumy jsou špatný, jedu pro nový, který vím, že by měly vydržet x kol. jednak by se ukázala "velikost" pilota, jeho správný odhad, reakce na dění kolem a tak. dneska je všechno moc prokalkulované. teď se kalkulace díky Sebovi nepotvrdily. to považuji za hrozně správně a dávám
tom11
11:42 23.09.2019 77.48.94.XXX
k tomu se klidně přihlásím tedy k tomu retro nostalgikovi. za zpátečníka se nepovažuji, i když si myslím, že některé nové věci nejsou lepší, než starší řešení. novinky obecně mám docela rád a nové technologie obzvlášť. těmi byla F1 ale vždy vyhlášená a v každé době byla v tomhle vepředu. líbila se mi extrémní řešení ( "vysavač", wing cars, šestikolky, flexi křídlo, Fkanál… ) takže i ta nostalgie je vlastně jen vzpomínkou na špičkovou technologii té doby.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek