DISKUZE K ČLÁNKU Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Pilot Ferrari Charles Leclerc exceluje během posledních Grand Prix zejména v kvalifikacích. Naopak v závodech se trochu trápí. Možná za to může jeho jezdecký styl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 22.08.2019 18:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 13.08.2019 21:29
Okurková sezóna, v F1 je pauza a tak se řeší… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 14.08.2019 19:40
Tady: "Normálně přemýšlejícímu člověku je… »
» shazec (Hlasovali 5 lidé) 14.08.2019 21:05
V dnešní době šetření pneu, motorů a vlastně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Okurková sezóna, v F1 je pauza a tak se řeší nesmysly. Pro Boha, co chce měnit? V době úsporné formule 1, kdy umístění pilotů mají ve svých rukou stratégové a bossové týmů?
    Normálně přemýšlejícímu člověku je jasné, že LeClerk musí jezdit maximum a ničit si pneu. Jinak ho ferraráčtí stratégové pošlou za jejich "jedničku", nebo bossové použijí týmovou režii.
    Ale zatím mu to není moc platné. Spíše je to "investice do budoucna".
    Před pár lety jsem se tu přel s některými naivními přáteli o TR u Ferrari. A jejich hlavní argument byl, že když neprotěžovaný pilot bude porážet protěžovaného v kvalifikacích, pak žádná TR není a bude před protěžovanou jedničkou. No, LeClerk Vettela poráží v kvalifikacích a je mu to k (raději to nenapíšu, abych nebyl zablokován), stačí se mrknout na tabulku, kde je Vettel a kde Leclerk. 03

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Souhlas. Ale na druhou stranu je třeba uznat, že Vettel odjel poslední dva závody famózně. Osobně jsem tam neviděl žádné zvýhodňování na úkor LeClerca.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        V posledním závodě to Leclerc rozbil a Vettel sám přiznal, že raději jel udržovačku, aby na vodě neudělal nějakou chybu.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To ale asi mluvíš o předposledním. V Maďarsku to Leclerc nerozbil a Vettel ho před koncem předjížděl. A jestli to v Německu Vettel šetřil a přesto dojel z posledního fleku druhý, pak to byl fenomenální výkon. 04

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • shazec

            shazec

            89.203.142.XXX
            Ano šetřil, ale na vodě a měl ztrátu minutu na čelo. Pak přišel SC, pole se sjelo a trať oschla, tak to mohl na závěr napálit a byl druhej 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              No asi to šetřil správně, když všech 5 jeho konkurentů se nevyhlo hodinám a bouračkám.
              Z posledního fleku na druhej je slušný závod. A SC k tomu patří. Nevím za poslední dobu o nikom, kdo by něco takové předvedl bez SC. 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Ruku na srdce, loni jsem se za ten SC modlil a bylo z toho 14. -> 1.
              Štěstí přeje připraveným a Vettel odjel letos špičkový výkon srovnatelný s Lewisem loni. 01

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • shazec

        shazec

        89.203.142.XXX
        V Německu to ani nešlo. V Maďarsku by se o tom dalo polemizovat když měl úmyslně jinou strategii, která se nakonec ukázala jako lepší. Samozřejmě to jestli věděli nebo nevěděli jestli bude lepší je už konspirační teorie 12

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Nešlo, protože udělal naprosto zbytečnou chybu. Jízda hop nebo trop se loni vymstila Vettelovi, tak si dal letos vetší pozor.
          Co se týká strategie v Maďarsku, tak jestli mi něco neuteklo, LeClerc musel přejít na alternativní strategii, protože si oddělal gumy.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Ono to vypadá že Leclerc může ukázat své kvality jen v té kvalifikaci, pokud ho teda i tam Ferrari nenechá nesmyslně čekat v boxech a jen sledovat jak mu to nebude stačit 11 Dokud totiž ve Ferrari taky nebude pracovat někdo pro Leclerca v závodě, tak jen těžko může uspět. Ono chtít po někom ať jede rychleji když si pak odrovná pneu a dělat pak z toho že neumí s pneu je docela komické. No nemá to lehké, ale to se tak nějak tušilo už před sezonou kdy Binotto se netajil preferencí Vettela. Tuhle sezonu ať se učí jak na to, teď už to stejně není u nich o titulu. Otázkou je zda příští rok bude. Ale popravdě myslím si že aby Leclerc uspěl bude muset být tak trochu rebel a být proti Ferrari. Někdy bude muset jet jen podle sebe aby uspěl.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Ano, u Ferrari to mají dvojky hodně těžké, protože musí jezdit úplně proti všem, tedy i proti svému týmu, aby dokázali své kvality. Situsi, měli to těžké všechny dvojky u Ferrari. Ať už šlo o Irvina, Barricella, Massu, dokonce i Kimiho(což asi nerad uznáš) a má to těžké také Leclerk. Barricello svého času zkusil zatrucovat a předvést svoji skutečnou výkonnost a bylo mu jasně ukázáno, kde je jeho místo. Ostatně, Ferrari se většinou dvojek, které začali ohrožovat jedničku, zbavilo. Však Barricello přiznal, že dostával příkazy a bylo mu naznačováno, že v případě neuposlechnutí se bossové podívají na jeho smlouvu. Tak to u Ferrari chodí už léta, Massa by mohl též vyprávět.
            Leclerk má status dvojky už od začátku sezóny a Ferrari to jasně deklarovalo před sezónou a potvrdilo i během sezóny. Tak nevím, zda by si rebelováním jen nepohoršil. Podle mne, on musí jezdit maximum a dokazovat svoji rychlost i přesto, že se mu to mnohdy nevyplatí a odrovná si pneu. Vettel svými výkony moc nepřesvědčil a pokud mu nebude prodloužena smlouva, měl by Leclerk zaujmout post podporovaného pilota.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Koukám, že jsem rozpoutal docela slušnou diskuzi v čase dovolených.
        Poslední dva závody se Vettelovi povedly o tom žádná. Já jsem měl spíše na mysli odjetou letošní sezónu s ohledem i na sezóny předešlé. A v tomto případě bychom si o protěžování Vettela na úkor LeClerka docela mohli popovídat. 03

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          O tom žádná. Myslel jsem to tak, že i Ferrari trochu povolilo uzdu. Mladej se ještě má co učit a možná nebude od věci ho nechat si párkrát natlouci čumák.
          Trochu mi přijde, že statut jedničky není a tim pádem si každý dělá svůj setup a mají různé strategie. A byť Vettel může být na jedno kolo pomalejší, zkušenosti v tomto nenahradí.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Rozpoutal diskusi? Koukni se vedle na články o RB, co je to diskuse. 12 12 12
          O protěžování Vettela nikdo nepochybuje. Ale je otázka, jestli je přitom potřeba dělat z Leclerca hlupáka, teoriemi o nuceném ničení gum. 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Hele, jestli jezdí Leclerc maximum a Vettel údržbu a přesto se ho dokáže pohodově držet, neměl by to Leclerc zabalit? Pak celkem chápu, že mají Vettela za jedničku. 12
      Já nevím, proč musíš z těch pilotů dělat dementy, co nevědí co mluví. Možná musí poslouchat týmové režie, ale nikde ve smlouvě jistě nemají, že si mají vymýšlet pohádky. Jak Webber, tak Kimi i Leclerc mluví zcela logicky a dělat z nich pitomce si nezaslouží.
      To co popisuje Leclerc zní zcela logicky a naprosto přesně to odpovídá tomu, co je vidět na trati. Rychlost ten kluk má, ale na konci stintů mu prostě gumy odcházejí. Časem se s tím naučí líp zacházet. Ale rozhodně by mu prospělo, kdyby Pirelli začalo dělat pořádné gumy a ne rozpadající-se papučky. Jenže to bys musel opustit jejich věčnou obhajobu. Tak si tu raději začneš vymýšlet konspirační teorie a označovat inteligentní piloty za dementní lháře. 03
      Jen proboha nepřipustit, že by s gumama mohl Vettel zacházet líp. To by byla katastrofa. Vettel přece z principu nemůže dělat nic dobře. Na to musí být jedině konspirační vysvětlení. 03

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Typický Mike17. 02
        Kdy už si konečně přestaneš vymýšlet a vkládat druhým do úst, nesmysly, které jsi vypotil? Kde píšu, že Vettel jezdí údržbu? Že je Leclerk dement a lhář? A kde vidíš konspirační teorie v mém názoru?
        To ty jsi první, kterému když dojdou argumenty se chytá výsledků v kvalifikacích. 18
        A proč pořád jen meleš o šetření gum? Vždyť se v současné F1 šetří úplně všechno. Tak proč zrovna jen gumy ti vadí? Uvědom si, že se degradující gumy vyrábí na zakázku, se kterou souhlasily všechny týmy F1. Až se tyto týmy dohodnou, že chtějí závodit na trvanlivých gumách, pak Pirelli vyrobí pneumatiky, které vydrží celý závod. Ale nejsem si jist, že přibude "závodění". A pindy o tom, že piloti nemůžou jezdit na limitu, jsou jen výmysly. Současná F1 je nejrychlejší F1 co kdy byla. Tak asi se na limitu jezdí. Jenom ne stále. Ale i s trvanlivými gumami by se na limitu nejezdilo celý závod, to bys mohl vědět. A nejspíš by ta rychlost byla trochu nižší, než je dnes.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Tady:
          "Normálně přemýšlejícímu člověku je jasné, že LeClerk musí jezdit maximum a ničit si pneu... " Jestli to samé neplatí pro Vettela, pak Vettel nemusí jezdit na maximum. Jinými slovy jezdí údržbu. Jestli to platí i pro něj, pak ti na tom vadí co?

          Leclerc říká toto: "Během posledních závodů jsem měl větší problémy s degradací pneumatik než Seb, Musím tomu porozumět. Je dost možné, že jezdím až příliš agresivně. Rozhodně je třeba, abych to pro další závody zlepšil...."
          Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/97389-bude-muset-leclerc-zmenit-svuj-jezdecky-styl
          Tedy vysloveně zmiňuje, že tomu zatím moc nerozumí, proč se to děje, že jezdí asi příliš agresivně a že by to měl změnit. ON. Ne, že by ho mělo Ferrari přestat nutit jezdit agresivně.
          Ani jediná zmínka o tom, že MUSÍ jezdit agresivně. Tomu by snad Leclerc rozumněl. Tomu by rozumněl i idiot. Což z něj tedy dělat nechceš. 03

          Jestli neumí jezdit rychleji než Vettel, aniž by si zničil papučky, má problém. 03

          Kdyby nedělalo Pirelli šroty, nemusel by nic šetřit a možná by Vettela porážel. To se bohužel nedovíme, ale víme, proč má Ferrari Vettela jako jedničku. 03

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • shazec

            shazec

            89.203.142.XXX
            V dnešní době šetření pneu, motorů a vlastně všeho se ten přirozenej talent může schovat a tihle šetřílci, kteří tu čistou rychlost úplně nemají z toho mohou profitovat.

            Myslím, že třeba Peréz by byl dobrej příklad pilota co z toho těží.

            Charles je stále ještě mladý ucho a už má k dispozici top káru se kterou by pochopitelně rád jezdil nadoraz. Asi ještě chvilku potrvá, než najde ty limity aby byl schopen pravidelně vyhrávat.

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Ne Miku, Leclerk MUSÍ jezdit maximum a ničit si pneu, aby jezdil dostatečně daleko před Vettelem. Protože jinak stratégové Ferrari použijí ty své finty pomocí kterých dostávají Vettela před jeho kolegu. A pro Mika je to pak důkaz "pomalosti" kolegy Vettela a oprávněnosti prohození pozic.
            Ono je to totiž tak. Když Vettelův kolega poráží Seba v kvalifikacích a dostane se před něho v závodě, Ferrari přemýšlí, jak Vettela dostat
            zpět před kolegu. V dnešní F1 se musí šetřit vše a tak příliš závodní agresivity se nevyplácí v závěrech závodů. Šetření se zase nevyplácí během ferraráckých strategických machinací. Tak že je to pro Leclerka z bláta do louže. Kimi by mohl vyprávět.
            Naštěstí pro něho je Vettel nýmand, který umí vítězit jen v dominantním autě. Když dojde na závodění jako rovný s rovným, pak kupí jednu chybu za druhou. A tady je Leclerkova šance do budoucna. Tiffosi snad už konečně přesvědčí páprdy ve vedení Ferrari, že sázejí na špatného koně a Vettela pošlou do věčných lovišť. A pak konečně bude moci mladej ukázat co umí, až bude užívat stejné podpory týmu, jako Vettel. 03

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama