DISKUZE K ČLÁNKU V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší
Scuderia může ve zvolených kvalifikačních kolech využít navíc až 40 koní výkonu. Kde je ale háček?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Miroslav D.
19:40 24.07.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
HellHogr
14:05 24.07.2019 86.49.242.XXX
Chlapci sami jste se sami dostali, když ukazujete na to kolik Renault letos má pódií nebo výher a pak řeknete, že Williams s dobrým motorem hoří výkonnostně .. tak vidíte, že je to hlavně o celim balíku, takže myslet si, že Honda je lepší, protože má RB je dost naivní, loni s Renckem měli o vyhru víc touhle dobou + více pódií
Miroslav D.
13:22 24.07.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Jirka_1
12:13 24.07.2019 217.30.64.XXX
A ještě dlouho budou... :-) Výroba benzínu a nafty je jednoduché a relativně levná, skladování bezproblémové a hlavně jsou za normálních teplot v kapalném stavu. Plynný vodík není cítit ani vidět a zabírá velký prostor, pro stlačení jsou zapotřebí silné tlakové nádoby a energie pro stlačení obnáší 30% energie vodíku jako paliva, zkapalnění je zase o velmi nízké teplotě, což je problém izolace a hmotnosti zařízení a energie na zkapalnění 40%... Ostatní možnosti skladování jsou zatím velmi drahé. Tudíž tudy zatím cesta nevede. Navíc někde ten hen oný vodík musíme vzít, což je další energie na jeho vytěsnění ze sloučenin atd. Spalování v motoru je velmi náročná záležitost ohledně utěsnění systému, dávkování vodíku a následné koroze ze vznikající vodní páry a mám dojem, že je ztrátová díky účinnosti spalovacího motoru.
Triper
09:59 24.07.2019 88.100.190.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Mike17
09:10 24.07.2019 185.149.130.XXX
Na tom není nic polovičního. Na rozložení molekuly vody na H a O prostě potřebuješ víc energie (jakýkoliv způsobem), než získáš jejich sloučením, to je prostě základní chemický fakt. Kdyby to tak nebylo, máš perpetuum mobile.
Další využití vody je věc druhá.
Další využití vody je věc druhá.
Jirka_1
07:43 24.07.2019 217.30.64.XXX
Tehdy bylo testování neomezené, v tomto ohledu pomoc FIA nebo Bernieho nepotřebovali. Osobně si myslím, že peníze za jakýsi pofidérní přínos dostává Ferrari neoprávněně. Na místě Američanů bych to zrušil a zavedl rozdělování peněz rovnoměrně pro všechny týmy bez ohledu na výsledky. V jiných sportech to tak je, třeba v LM nebo EL dostávají všichni peníze podle toho, kam se dostanou a je jedno, o jak slavný tým jde. Vyhraješ - dostaneš určenou částku, nevyhraješ, nedostaneš nic. Tady se zvýhodňují úspěšní na úkor neúspěšných a celý ten systém jen udržuje současné status quo ohledně výkonnosti a výsledků. V NHL má poslední právo prvního draftu atd., aby se soutěž vyrovnala...
Když říkám, že Taliáni neumí, tak mě tady všichni tepou. Slavní Římani...
Když říkám, že Taliáni neumí, tak mě tady všichni tepou. Slavní Římani...
HellHogr
23:02 23.07.2019 86.49.242.XXX
Tak Ferrari těžilo, že FIA jim záměrně pomáhala a přiznal to Bernie, ono když se podíváš na historii F1 tak upřímně Ferrari na to, že je tam od začátku a dostávalo vždy něco ultra navíc tak to žádná obrovská sláva není, porovnej to s McLarenem, kterej si budoval všechno z ničeho a bez podpory
Miroslav D.
20:28 23.07.2019 37.188.174.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Mansell_fan
19:18 23.07.2019 37.188.152.XXX
Nikdo oněm týmům tehdy testovat nebránil. Pokud testovaly méně než Ferrari, jejich chyba.
Jirka_1
18:57 23.07.2019 217.30.64.XXX
Možné to je. Na začátku sezóny si všichni mysleli, že má Ferrari výkonnější motor, než Mercedes kvůli maximálce, ale nakonec z toho vychází, že je to jen "špatně" navrženou aerodynamikou základního tvaru, která má sice nižší Cx než ostatní, ale zase jí chybí přítlak.
Já nevím, ale Ferrari bylo schopné postavit rychlé auto jen v dobách dřevních, kdy jediná elektronika v autě bylo elektronické zapalování. Od té doby to za moc nestálo a jen neustálé testování za Schumiho éry pomohlo postavit auto, které bylo skutečně rychlé - i když jeden čas Schumi tvrdil, že nejsou nejrychlejší, na začátku závodu zabral a získal náskok cca 15 - 16 sekund, s kterým ale dojel do cíle... A od té doby zase kloudně nic... Otázkou je, kdyby měl možnost takto testovat v té době McLaren nebo Williams s BMW, kde by Ferrari nakonec bylo.
Já nevím, ale Ferrari bylo schopné postavit rychlé auto jen v dobách dřevních, kdy jediná elektronika v autě bylo elektronické zapalování. Od té doby to za moc nestálo a jen neustálé testování za Schumiho éry pomohlo postavit auto, které bylo skutečně rychlé - i když jeden čas Schumi tvrdil, že nejsou nejrychlejší, na začátku závodu zabral a získal náskok cca 15 - 16 sekund, s kterým ale dojel do cíle... A od té doby zase kloudně nic... Otázkou je, kdyby měl možnost takto testovat v té době McLaren nebo Williams s BMW, kde by Ferrari nakonec bylo.
Jirka_1
18:50 23.07.2019 217.30.64.XXX
Pravda je to asi poloviční - na rozložení vody pomocí elektrického stejnosměrného proudu skutečně potřebuješ asi 3x víc energie, než pak zpět získáš spálením. Ve spalovacím motoru se o takový rozklad nejedná, protože je velmi pomalý. Ovšem největší sranda je v tom, že chemické pochody ve spalovacím prostoru jsem neobyčejně rychlé a prakticky je nelze ničím sledovat a vyhodnocovat, takže se výsledky jen odhadují, dokonce si někteří výzkumníci myslí, že se během spalování některé složky rozloží a zase složí několikrát. Z tohoto důvodu Japonci včas nezarazili další vývoj HCCI, protože neznali skutečné pochody při spalování a nakonec vznikl kočkopec, vzletně nazvaný HCCI.
Znovu opakuji, že přínos vody ve spalovacím prostoru je pouze chladící a energeticky je nulový.
Znovu opakuji, že přínos vody ve spalovacím prostoru je pouze chladící a energeticky je nulový.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek