DISKUZE K ČLÁNKU V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší

Scuderia může ve zvolených kvalifikačních kolech využít navíc až 40 koní výkonu. Kde je ale háček?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 24.07.2019 19:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 3 lidé) 22.07.2019 22:29
A benzín smrdí teď po čem? Po brusinkách,… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 22.07.2019 23:34
To se v sobotu vždycky spálí oleje, až nezbude na… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 23.07.2019 00:02
Jsem rád, že si přiznal, jak je Honda stále… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Facky jsem si dal dvě, ale stále se mi nerozbřesklo, a to jsem na základce měl z chemie a fyziky vždy za 1. Mohl bych býti řádně poučen, abych nezemřel nevzdělán? 19

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Zbytek rozporovat nechci. Ale na rozložení vody na vodík a kyslík potřebuješ víc energie, než pak získáš spálením vodíku a kyslíku. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Triper

          Triper

          37.188.233.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Pravda je to asi poloviční - na rozložení vody pomocí elektrického stejnosměrného proudu skutečně potřebuješ asi 3x víc energie, než pak zpět získáš spálením. Ve spalovacím motoru se o takový rozklad nejedná, protože je velmi pomalý. Ovšem největší sranda je v tom, že chemické pochody ve spalovacím prostoru jsem neobyčejně rychlé a prakticky je nelze ničím sledovat a vyhodnocovat, takže se výsledky jen odhadují, dokonce si někteří výzkumníci myslí, že se během spalování některé složky rozloží a zase složí několikrát. Z tohoto důvodu Japonci včas nezarazili další vývoj HCCI, protože neznali skutečné pochody při spalování a nakonec vznikl kočkopec, vzletně nazvaný HCCI.
          Znovu opakuji, že přínos vody ve spalovacím prostoru je pouze chladící a energeticky je nulový.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Na tom není nic polovičního. Na rozložení molekuly vody na H a O prostě potřebuješ víc energie (jakýkoliv způsobem), než získáš jejich sloučením, to je prostě základní chemický fakt. Kdyby to tak nebylo, máš perpetuum mobile.
            Další využití vody je věc druhá. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Triper

              Triper

              88.100.190.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                A ještě dlouho budou... :-) Výroba benzínu a nafty je jednoduché a relativně levná, skladování bezproblémové a hlavně jsou za normálních teplot v kapalném stavu. Plynný vodík není cítit ani vidět a zabírá velký prostor, pro stlačení jsou zapotřebí silné tlakové nádoby a energie pro stlačení obnáší 30% energie vodíku jako paliva, zkapalnění je zase o velmi nízké teplotě, což je problém izolace a hmotnosti zařízení a energie na zkapalnění 40%... Ostatní možnosti skladování jsou zatím velmi drahé. Tudíž tudy zatím cesta nevede. Navíc někde ten hen oný vodík musíme vzít, což je další energie na jeho vytěsnění ze sloučenin atd. Spalování v motoru je velmi náročná záležitost ohledně utěsnění systému, dávkování vodíku a následné koroze ze vznikající vodní páry a mám dojem, že je ztrátová díky účinnosti spalovacího motoru.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama