Kdo kolik testuje?

Karel Bařina, 14. srpna 2005, 10:06 Google+

Od začátku letošního roku najezdili všichni piloti při testech téměř 300 000 km!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nejvíce najezdily pochopitelně vozy Ferrari - 50 942 km, 94 testovacích dní, z toho 56 Luca Badoer (nejvíce ze všech pilotů F1), 32 Michael Schumacher (3.) a 24 Rubens Barrichello (12.). Italská stáj je jediná, která nerespektuje zákazy testů týden před každou velkou cenou a využívá svých soukromých okruhů v Itálii.

Druhý nejpilnější tým je BAR Honda (43 937 km), potom Renault (34 857 km), Toyota (34 849 km) a Williams (33 232 km). Až za touto vyrovnanou trojicí je McLaren Mercedes s 30 954 km, ale podle počtu 49 testovacích dní je na druhém místě.

Od 7. března, kdy byla zahájena letošní sezóna, mohou týmy testovat maximálně 30 dní - to samozřejmě opět nerespektuje Ferrari (35 549 km). Další pořadí je podobné jako u celého roku - BAR Honda (25 082 km), Renault (21 662 km) a McLaren Mercedes (17 104 km). Od začátku sezóny testovalo Ferrari už 65 dní, McLaren 24, Renault 23, Williams 23, BAR 23 a Toyota 22.

Důležité je porovnání výrobců pneumatik. Zatímco pro Michelin testují téměř všechny stáje, Bridgestone má k dispozici prakticky pouze data od Ferrari, protože Minardi a Jordan téměř netestují. Michelin má na kontě 213 365 km, Bridgestone pouze 61 137 km.

Většina týmů testovala před letní přestávkou více než loni - Ferrari +14 246 km, BAR Honda +13 061 km, Red Bull (loni Jaguar) +6 236 km, Renault +3 647 km, Sauber +762 km. Výrazně méně než loni testuje Williams (-5 367 km).

Foto: Scuderia Ferrari
Vytisknout

Diskuze: Kdo kolik testuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dupasquiere, Pierre

Michelin připraven poznávat novou trať

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud