DISKUZE K ČLÁNKU Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech

Šéf Pirelli Mario Isola pro F1news.cz popsal, jak náročnému úkolu čelí. Jak jsou spokojeni se současnými pneumatikami, volbou strategií a zadáním, které dostali?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 30.06.2019 09:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Cooper (Hlasovali 4 lidé) 29.06.2019 07:24
Pirelli nemůže za to že se na těch hadrech nedá… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 29.06.2019 07:55
OK, Coopere. Ale to je přeci problém pravidel.… »
» Mansell_fan (Hlasovali 3 lidé) 28.06.2019 21:09
Fajn, puchýře nejsou. Ale provozní okno je směšně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Gumy na zakazku...

    Formule 1...kralovna motorsportu?

    Ha, ha, ha...

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Ja nechapu...???

    Od jiste doby (od prichodu Pirelli) chce FIA gumy na "zakazku"...

    Vzdycky predtim chtely tymy co neljepsi gumy...a vyrobci se snazili vyrobit co nejlepsi gumu...co nejrychlejsi...a aby co nejdele vydrzela. Je logicky ze mekci gumy budou rychlejsi, tvrdsi pomalejsi, a stejny rozdil je v trvanlivosti...tvrdi vydrzi dele, mekci vydrzi kratsi vzdalenost. Ale vyrobce gum se vzdy snazil aby obe smesi byly co nejlepsi.
    A vtip byl v tom jak dokazal ktery tym gumy vyuzit...

    FIA to vymyslela jako loterii...a jeji pristup maximalizoval uspech tech kteri maji dost penez aby z tech smejdu dostali co nejvic.

    Kdyz uz je to takhle nesmyslne...proc alespon nemuzou tymy vyuzivat smesi dle libosti? Treba pravidlo o pouziti dvou smesi v zavode je dalsi nesmysl...

    Jak pri tech nesmyslech chcete obhajovat FIA a Pirelli?

    Proc nema zajem o F1 GoodYear a Michelin? Protoze tohle nepovazuje za zavodeni...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Chlapi, problém je, že dříve se guma dělala na míru na okruh, na daný druh asfaltu a ladila se na podvozek auta. Dneska je to obráceně.To zaprvé.

    Za druhé, si myslím že je potřeba nějak vymyslet, aby bylo více podobně rychlých alternativ, jak je závod. Aby se to nedalo jednoduše pokrýt, což dnes s prstem v nose prostě jde.

    Ferko a RB by bez problémů mohlo Mercedesu konkurovat,( v závodě) i když májí horší auto, jen je potřeba k tomu mít možnosti. A ty když už není tankování a jsou jen tři gumy prostě nejsou. Mercedes by nebyl jednoduše schopen pokrýt 4 monoposty.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.164.XXX
    Fajn, puchýře nejsou. Ale provozní okno je směšně nízké a většina týmů se do něj nevtěsná. Jak je možné udělat na nejvyšší úrovni motorsportu takovou chybu? Pirelli opět odvedlo mizernou práci a my jako fanoušci na to doplácíme.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Že se většina týmů nevtěsná do provozního okna gum, není problémem Pirelli, ale těchto týmů. To za prvé.
      A za druhé. Já jsem v článku četl něco jiného. Většina týmů volí opatrnou jízdu na jednu (povinnou) zastávku a nikdo nechce riskovat agresivní strategie přesto, že mnohdy ze simulací vycházejí rychlejší. Důvod je obtížné předjíždění. A za to Pirelli už doopravdy nemůže.
      Zkus na problémy pohlížett poněkud komplexněji a nevyzobávat pouze části, které můžeš používat k plivání na věci se kterými nesouhlasíš, nebo o kterých si myslíš, že překážejí tvým oblíbencům v tom, být úspěšní. Máš takový ten RedBullovsko-Markovský postoj.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        194.12.34.XXX
        Pirelli nemůže za to že se na těch hadrech nedá jet v závěsu? že po pár kolech za dalším autem se ty gumy rozpadnou? Jako vím že to byl požadavek Fia udělat gumy na h*vno a pirelli to splnilo na výbornou... za mě lepší udělat trvanlivou gumu na kterou se dá tlačit celej závod a udělat "umělej povinej pit stop" než nechat celej závod šetřit jezdce gumy

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          OK, Coopere. Ale to je přeci problém pravidel. Čili FIA a majitelů práv. Nikoliv Pirelli. Tak je laskavě neviňte z toho, že "za něco mohou". Oni dělají to, co se po nich chce.
          A povinná zastávka na trvanlivých gumách??? Tak to mi připadá jako systém pro umělé předjíždění DRS. Podle mne by to byl zase prostor pro zvýhodnění jedince, jako na začátku tisíciletí. Tehdá také měli "všichni" trvanlivé Bridgestony, které jim vydržely celý závod. Jen Schumi měl měkčí o vteřinu na kolo rychlejší se kterými stejně jezdil min. dvakrát tankovat, tak že je mohl během stintu zničit, ale měl rychlostní výhodu oproti ostatním...
          Dnes díky Pirelli a pravidlům snad i ten největší ignorant mohl nahlédnout a pochopit, jak fungují pneumatiky u F1.
          Jezdci gumy šetřit nemusí ani dnes. Z článku to jasně vyplývá. Problém je konzervativní přístup týmů. Obava riskovat. Jen Ferrari posílalo svého času Kimiho k pitstopu navíc a otestovalo, že tudy cesta nevede a konzervativní strategie je úspěšnější, protože se nedá předjíždět, nebo se předjížděcími manévry ztrácí příliš času.
          Já ty problémy nevidím v Pirelli, ale mnohem komplexněji. Tratě, posuzování předjížděcích a obranných manévrů, aero...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Cooper

            Cooper

            194.12.34.XXX
            Mě se samozřejmě nelíbí ani umělej pitstop ani DRS obojí je zhovadilost ale dle mě menší než gumy co nevydrží a rozpadají se (bez ohledu na to kdo za to může) nebaví mě se koukat na závody v šetření, chci vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce a ne jet na jeden konzervativní pit stop a setřit co se dá. jinak souhlas že je to i problém pravidel

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Já tvůj názor beru a nevidím v něm nic špatně. Jen mám jiný pohled (možná vizi).
              Píšeš o závodech v šetření a že chceš vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce. Ale vždyť se letos opět mění traťové rekordy, což spíše hovoří o tom, že se jede na doraz.
              A ještě jedna poznámka. Všichni kdo argumentují tak jako ty, mají na mysli šetření gum. Ale v F1 se šetří všechno. To není JEN o gumách. Vždyť jim musí vydržet motor 7 závodů, palivo mají na příděl, za převodovku se davají též penalizace atd, atd. Myslíš si, že kdyby se jezdilo na trvanlivých gumách, že by piloti tlačili na pilu od začátku do konce? Já ne. Už jen proto, že by jim pak po třičtvrtě závodu došlo palivo. 03

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Jinými slovy. Nejrychlejší nuda na světě.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Jindrich K.

                Jindrich K.

                89.103.12.XXX
                Přesně tak, i dnes pokud někdo musí jet fakt nadoraz celý závod tak bývá problém s palivem. Proto se šetří. Pokud pilot vidí, že před ním nikdo za ním nikdo, tak na to nešlape, ale naopak šetří pohonnou jednotku a vlastně celý auto. Pro jistotu. Bohužel realita je taková, že vždy v rámci daných pravidel bude někdo nejlepší. A místo aby se spíš poskytla větší variabilita v pravidlech, aby se dala najít třeba "alternativní cesta" se pravidla svázala a ten kdo tahá na začátku, tahá i na konci dokud se pravidla nezmění. A myslím, že ani konkurence mezi pneumatikáři by nepomohla. Nedávno tady byl Michelin a Bridgestone a stejně všichni brečeli.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  90.177.218.XXX
                  No, ono za dob soupereni mezi Bridgestone a Michelinem se brecelo kvuli tomu ze jeden vyrobce uzce spolupracoval s Ferrari a druhej s Renaultem.

                  Pritom to neni zas tak slozite...dnes se defakto nesmi testovat...takze kazdy test gum...kazdy tym jedno auto a prideleny pocet sad.

                  Gumy jsou dnes stejny nastroj jako DRS...umela berlicka.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                90.177.218.XXX
                Tak proc se pri tom setreni vyrabi tolik smesi gum?

                Stacila by mekka, stredni a tvrda...dejme tomu. Na kazdy vikend urcity pocet sad...a at si tymy vyberou a pouziji co uznaji za vhodne, ne?

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        možná by sis měl uvědomit, že se letos měnila lehce pravidla, jejichž účelem bylo snížit přítlak, což se evidentně částečně povedlo, ale tady to pirelli silně pohnojilo, když postavilo pneu, kterou není vůz se s níženým přítlakem schopen udržet v provozním okně. To si můžeš házet nadávkama po kom chceš, ale fakta hovoří jasně

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ano pravidla se měnila. Měnila se před sezónou (s čímž nemám problém) a všichni věděli do čeho jdou. Evidentně minimálně jeden tým odvedl super dobře svoji práci a dokázal se vypořádat s fungováním pneu v těchto podmínkách. Proč to nedokázali ostatní je jejich problém. A tvůj pocit ublíženosti, jakožto fandovi týmu, který se s tím nepopasoval na tom nic nezmění. Není důvod uprostřed sezóny měnit konstrukci gum. To už tu jednou bylo, když RedBullíčci ztráceli pocit dominance a vybuleli si změnu konstrukce pneu. 13

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          80.120.177.XXX
          Pirelli za to vážně nemůže. Dostávají zadání (tzv. target letter od F1 - Isola mi ho včera ukazoval), kde jsou nesmyslné podmínky. Pro ně by bylo velmi jednoduché udělat trvanlivou pneumatiku, na které by piloti mohli jet naplno celý závod. Ale to F1 nechce. Fakta by sis měl srovnat ty.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Žmolky, puchýře, roztržené gumy z důvodů špatné konstrukce..... To taky bylo v zadání FIA?

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              O čem to mluvíš???
              Pokud vím, tak týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučením. (Podhuštěné, levé vpravo a naopak). Není divu, že jim ty pneumatiky pak odcházely rychleji a chovaly se nepředvídatelně.
              A opět minimálně jeden tým s těmito pneu neměl problém. Tak že bych ve svalování viny na Pirelli byl opatrný.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            V tom pripade ale nema Pirelli delat pro FIA...

            Michelin to jednoznacne odmitl.

            Takze to bohuzel je castecne i chyba Pirelli.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama