DISKUZE K ČLÁNKU Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec

Měl být jedním ze základních stavebních kamenů renesance kdysi veleúspěšného Wiliamsu. Nyní však respektovaný technický inženýr Paddy Lowe anglickou stáj se sídlem v Grove definitivně opouští.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 29.06.2019 11:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jindrich K.

    Jindrich K.

    89.103.12.XXX
    Možná nejde jen o peníze. Osobně si myslím, že to, že je někdo dobrý motorář/manažer/konstruktér atd ještě nic neznamená. V době svázaných pravidel je problém něco udělat opravdu jinak a jeden člověk moc nezmění. Nemyslím, že kdokoliv je automaticky elixír na úspěch. Protože kdyby to tak bylo, tak by třeba alespoň v začátku sezony Williams měl alespoň záblesky rychlosti a pak by to šlo dolů - třeba kvůli těm financím. Buď jak buď u Williamsu postavili nefunkční vergl a s tím nikdo zázraky neudělá. A vzhledem k postupnému sestupu se zdá, že ve Williamsu je něco dlouhodobě špatně, možná chyba v aerotunelu, chyby v cestě kterou se vydali atd.Williams prakticky nemá výkyvy, jen se to prostě jednou zlepší a pak je postupný pád. A zas znova a znova.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      90.177.218.XXX
      Urcite nejde jen o penize...ale od prekvapiveho vitezstvi Brawnu v roce 2009 uz deset let sledujeme vitezeni nejdriv Redbullu a nasledne Mercedesu...dvou tymu ktere disponuji ohromnym potencialem vychazejicim z vyse rozpoctu.

      Dokonce ani Ferrari si nestrejchlo...natoz ostatni.

      Nechci tvrdit ze je u Williamsu vsechno v poradku...ale tak trochu mi to pripomina treba nasi Bohemku ve fotbale...pamatu ji za trenera Pospichala...a ted klub s tradici, malym ale peknym stadionem ktery se musel znovu postavit na nohy po totalnim bankrotu...a hrahe o titul? Ne, jen v lepsim pripade stred tabulky...a co jim chybi? V prvni rade penize...bez nich proste nemaji sanci.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        89.103.12.XXX
        Já neříkám, že prachy v tom nehrajou roli. Ale jak sám říkáš, ani Ferrari i přes svůj rozpočet si neštrejchlo. A to určitě nemají výrazně menší rozpočet nebo výrazně horší piloty. RB i Mercedes dělali nebo dělají top co dělají efektivně. Rozpočet Williamsu by jistě měl stačit na víc než dno tabulky s 2 vteřinovou ztrátou na druhého nejpomalejšího. Dlouhodobě něco dělají špatně a myslím, že zdvojnásobení rozpočtu a pár chytrých hlav to nevytrhne. Možná až další změna pravidel ...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          Letosni manko souvisi s rozkolem uvnitr tymu...Lowe se nejspis dostal do sporu s ostatnimi v tovarne (pamatujes jak na zacatku sezony 2018 skoncil DeBeer a Wood...pote co nove auto bylo pomale?)...ja mam takovy pocit ze Lowe byl zvykly resit veci razne...kdyz mel za to ze nekdo neudelal maximum...jenze Williams neni Mercedes...kdyz vyhodi dva predni techniky...nema dost penez na to aby hned na trhu preplatil jiny dva na ktery Lowe ukaze prstem. A takhle to asi bylo i co se investic do auta tyce...ono neni jednoduchy ve formuli 1 odvest spickovou praci s dostatecnym mnozstvim penez...natoz s omezenym rozpoctem.

          Kdyby Williams (respektive Lowe) vsadili na konzervativnejsi pristup...nejspis by jezdili ve stredu pole.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Odhaduji, že Williams je na tom technologicky špatně. Investice do továrny jsou tipuji minimální a konkurence Williamsu má kooperaci s týmy z TOP, což je samozřejmě znát.
    Williams zvolil cestu přežití, věřil ve finanční strop a velkou změnu, takže šel touhle cestou, pouze se zúčastnit. Samozřejmě se stala chyba i v návrhu monopostu, ale když nejsou peníze a konkurence využivá výhod zdílení dílů, nemají šanci. Chtěly být soběstační, typickej konstruktér a to bez peněz a kvalitního zázemí nejde.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      90.177.218.XXX
      Podle me se v Grove upnuli k nove smlouve...k slibovanemu rozpoctovemu stropu, no emu prerozdeleni penez. Myslim ze v tu chvili az se bude jednat o penezich chteli byt hlavne financne zdravi...jako 3. nejuspesnejsi tym historie maji slusnou sanci dostat treti nejvetsi podil za historicke vysledky.

      Co se Grove tyce...jestli to vim dobre...maji dva tunely...po strojirenske strance jsou porad na dobre urovni (vyrabeji si max. dilu monopostu sami), co se vypocetni techniky maji technologickou podporu od firem ktere asi neplati penize, ale dodavaji hardware a software.
      Nemyslim ze na to jsou zas tak spatne, jiste by Grove investice potrebovalo...ale ukaz mi nekoho s vyjimkou Mercedesu, Redbullu a Renaultu kdo v poslednich 10 letech vyrazne investoval do infrastruktury...docela nedavno se psalo ze i Ferrari zaspalo (a to ma penize)...a McLaren taky prisel s tou investici do noveho tunelu az ted.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    To jsou veci...jak si osud nekdy zahraje.
    To co papirove vypadalo jako ohromne se ukazalu v realu nefunkcni.

    Je videt ze mit jednoho spickoveho manazera neni zarukou uspechu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      90.182.38.XXX
      ... přišel z Mercedesu. Takže byl zvyklý na nějaký finanční standard, který Williams nemohl ani omylem naplnit. Může být sebelepší (což nevíme jestli vůbec byl) ale když nejsou finanční prostředky, zůstanou nápady leda tak v hlavě.

      Moc by mě zajímalo, jestli odešel proto, že byl neschopnej nebo proto, že neměli peníze na vývoj a štvalo ho to.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        ještě je otázkou, jakou reálnou pravomoc ve vedení měl, přeci jen williams je "rodinný podnik" a priority můžou být nastaveny naprosto odlišně než by někdo čekal od sportovního týmu. Navíc není úplně zřejmé, zda odešel sám, nebo byl odejit...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Priorita byla být v zisku a čekat jak dopadnou pravidla pro rok 2021.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            to se ale moc neslučuje se sportovní stránkou, což?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Bingo. Jenže zničit tým a dostat ho do krachu, by byla taky hloupost.Nemaji to jednoduché. Udělali logickou věc.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                ale potom je otázkou, jak a proč tam skončil...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  To můžeme jen spekulovat. Rob Smedley taky odešel, ač v dobrém, protože věděl, že posuny ve výkonosti nebudou. Asi nebyla motivace....možná i ta rodina. Odchod Pata Smondse byla taky rána pro Willimas, ten ho hodně tehdy posunul, na to se zapomíná.... Střípek ke střípku a je z toho tohle.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              90.177.218.XXX
              Vis...kolik je Williams v zisku? 10 mil.?
              Myslis ze kdyby tech 10 mil. investovali zmenilo by se neco?
              Maji rozpocet cca 135 mil., kdyby meli 145 mil., jaka je pravdepodobnost ze se neco zmeni oproti tymum s rozpoctem cca 300 mil.?
              Matika nuda je, ma vsak cenne udaje...
              Nic zasadniho by se nezmenilo.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          Je jedno jaky mas pravomoci...kdyz nemas penize.

          Ja vim ze je to davno...ale dobre si pamatuju jak si mi libil monopost March...kterej navrhoval jisty Adrian Newey...auto vystrcilo obcas drapky...ale tym se placal kdyz uz, tak v prumeru. Ale Adriana si vsiml Frank s Patrickem...a trvalo dva roky a Williams uz s Neweym na palube vyhral titul.

          Ani sebelepsi jedinec v soucasne F1 nic nezmuze.

          Podle toho co jsem cetl tlacil Lowe na Williams aby sehnal vic penez...a chtel agresivni vyvoj...zmenil zcela koncepci monopostu...v letosnim voze prisel s prednim zavesenim ala Mercedes...nejspis ale narazil na neochotu riskovat...Frankovi trvalo nekolik let kdyz zabredl do velkych dluhu v roce 2008...tehdy mu tehdejsi krize paradoxne ublizila nejvic ze vsech klasickych tymu F1...zatimco Ferrari, McLaren a Redbull vyuzili toho ze financne meli vse vyrovnane...Frank musel podepsat Berniemu za nejmensi bonus a jeste si od nej pujcit vyplacenim podilu dopredu. A tak si definitivne zavrel cestu mezi top tymy.
          Jen porad nevim proc nezuzitkovali dve velmi slusne sezony 2014 a 2015...misto aby navrat do top 3 vyuzili k ziskani vice penez od novych sponzoru (mimochodem jeste meli skvelou image diky Martini) dal klesali...to je mi zahadou.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Kdyby tenkrát Frank dal pár akcií Williamsu Adrianovi N, bylo by spoustů věcí jinak. Jeho životní chyba.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        90.182.38.XXX
        To těžko. Adrian je technik, ne obchodník. Bez zdrojů by neudělal nic.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jenže kdyby zůstal newey, tak má williams o nějaký ten titul víc (a mcl s red bullem o nějakej míň) a byl by stále někde na špici a dostával by mnohem víc peněz z konkordu, ono jde jedno s druhým...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama