ANALÝZA: Hamilton měl navrch ve dvou sektorech, nestačilo to - Vettel létal na rovinkách

Petr Hlawiczka, 8. června 2019, 22:35 Aktualizováno 9.6.2019, 08:30 Google+

MOTNREAL - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a max. rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech okruhu Gillese Villeneuva během kvalifikace na Velkou cenu Kanady 2019?

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 09.06. 19:30) Napište svůj názor
Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady

Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

OKRUH

Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.

Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi. Mezi zatáčkami 7. a 8. v něm FIA v sezóně 2018 poprvé umístila DRS zónu.

Mapa okruhu Gillese Villeneuva

Mapa okruhu Gillese Villeneuva | zdroj: Formula1.com

Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů."
 
Před ní začíná druhá DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní třetí - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.


NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY

Nejrychlejší sektory GP Kanady

Nejrychlejší sektory GP Kanady | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vettel dnes překonal rekord okruhu a vyjel si 56. pole-position kariéry, když těžil zejména z vysokého výkonu pohonné jednotky Ferrari, díky níž v posledním sektoru získával na Hamiltona čtvrt sekundy.

Ten byl sice rychlejší v prvním a druhém sektoru, na Sebastiana to ale dnes nestačilo - navíc když ve svém posledním pokusu chyboval ve vlásence. Porovnání onboard videí z obou vozů najdete zde.

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vettel zaznamenal nejrychlejší poslední sektor, Leclerc v něm předčil Hamiltona, ale nepodařilo se mu dát dohromady tak čisté kolo, jako pilotům před ním - ani tak by mu to však na úřadujícího Brita nestačilo.

Parádní výkon dnes předvedl Ricciardo, jenž se se svým Renaultem dostal do druhé řady před Bottase. Oba mají stejný součet sektorů, Fin ale na dráze nechal o 24 tisícin více a po svém smyku v prvním pokusu se už nezotavil tak, jak by si přál.


MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Kanady 2019

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Kanady 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejvyšší rychlost si připsal Vettel - 333,3 km/h (7 km/h více než se svým rudým vozem loni), Pérez poháněný novým motorem Mercedes ztrácel 2,4 km/h. Ten podle slov Hamiltona stále nepřináší tolik výkonu, aby se vyrovnal Ferrari.

Renault na třetí příčce díky Ricciardovi potvrdil, že je po návratu k maximálnímu výkonu po vyřešení problému s ojnicemi stále před Hondou, která za ním na této motorové trati zaostávala o 2,3 km/h (Gasly dokonce o 6,3 km/h). Rozdíly jsou ale nižší, než bývaly v minulosti.

Výkonnost vozů v pomalých, středně-rychlých zatáčkách a na rovinkách

Výkonnost vozů v pomalých, středně-rychlých zatáčkách a na rovinkách | zdroj: Formula1.com

Mercedes je stále nejrychlejší v pomalých zatáčkách, v těch středně-rychlých na Ferrari trochu ztrácel a na rovinkách byl jeho deficit velmi citelný. "V posledním sektoru nás Ferrari zabíjí," hodnotil Hamilton (rychlé zatáčky na okruhu v Montrealu nejsou).


Pneumatiky a strategie

Nejrychlejší je jednozastávková strategie se startem na středně-tvrdé směsi a s přezutím na tvrdou po 35 - 40 kolech. O něco pomalejší je začátek na měkké směsi s přechodem na tvrdou už po 5 - 8 kolech a zbytek ze 70 kol ujet až do cíle na tvrdé směsi.

Nejvýhodnější strategie pro Velkou cenu Kanady

Nejvýhodnější strategie pro Velkou cenu Kanady | zdroj: Pirelli

Dvouzastávková strategie už je o něco pomalejší: start na měkkých pneumatikách s přezutím na středně-tvrdé po pěti kolech a po dalších 32 kolech opět na středně-tvrdé.

Výkonnost pneumatik při dlouhých jízdách

Výkonnost pneumatik při dlouhých jízdách | zdroj: Formula1.com

Měkká směs degraduje rychlostí čtvrt sekundy na kolo, středně-tvrdá 0,08 s/kolo a tvrdá 0,02 s/kolo. Rozdíly v rychlosti na kolo se mězi nimi přitom pohybují kolem 8 desetin na kolo.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Hamilton měl navrch ve dvou sektorech, nestačilo to - Vettel létal na rovinkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 09.06.2019 19:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen se mezi nejlepších deset pilotů dnes neprobojoval, vše zmařila Magnussenova nehoda

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapení u Ferrari, Hamilton se ale nevzdává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud