PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapení u Ferrari, Hamilton se ale nevzdává

Jiří Izer / Petr Hlawiczka / Jana Šrámková, 8. června 2019, 21:37 Aktualizováno 9.6.2019, 00:24 Google+

Slavná "zeď šampionů" na trati v kanadském Montréalu již vytrestala v minulosti nejednoho závodníka, dnes to byl ve druhé části kvalifikace Kevin Magnussen a zmařil tím také možnost postupu Maxe Verstappena do finální desítky. Z pole position se ke svému překvapení nakonec radoval Sebastian Vettel. Co říkali po kvalifikaci samotní piloti a zástupci týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se mezi nejlepších deset pilotů dnes neprobojoval, vše zmařila Magnussenova nehoda

Max Verstappen se mezi nejlepších deset pilotů dnes neprobojoval, vše zmařila Magnussenova nehoda | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
No, Lewis je v kvalifikacích dobrý. Já jsem ještě plný adrenalinu. Znáš ten pocit v autě, kdy to neustále přichází a ten pocit - byla to taková slast. Užíval jsem si to, mám velkou radost. A mám radost za tým, protože posledních několik závodů bylo hodně těžkých. Auto bylo mnohem lepší, zůstali nám měkké pneumatiky, protože jsme prošli na středně-tvrdých, ale tu vzdálenost můžeme zvládnout. Doufám, že si formu přeneseme do závodu.

Charles Leclerc, 3. místo
Nevím roč jsem se tak trápil s autem a s nastavením. Trápil jsem se už v Q1, takže jsem s tím musel pracovat a pokusit se o správné nastavení pro poslední jízdu v Q3. Sebovi gratuluji, zaslouží si to. Doufám, že zítra budu mít lepší závod. Při dlouhých jízdách máme silné tempo a doufám, že zítra to bude stejné a odjedeme dobrý závod.

Mattia Binotto, šéf týmu
Rozhodně mám velkou radost. První místo je překvapením, příjemným překvapením. Když prožíváte tak náročné období, jako my, tak to je povzbuzení, dobrý pocit. Teď musíme postupovat krok za krokem. Závod bude dlouhý, klíčová bude degradace pneumatik, vyvážení auta, teploty budou vyšší. Myslím, že nás čeká dlouhý závod, musíme se na něj soustředit.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Nejsem zklamaný, dali jsme dnes do toho všechno, co jsme měli. Ferrari bylo rychlejší a v posledním sektoru nás zabíjeli - nakládali nám tam 4 desetiny. Načasování bylo dobré, procedury byly perfektní - chvíli jsme byli první, ale věděli jsme, že jsou rychlí. Mám radost, že jsem se dokázal vklínit mezi Ferrari. Taková by F1 měla být. Počasí je fantastické, máme tady skvělé fanoušky, snad tedy předvedeme skvělou show!

Valtteri Bottas, 6. místo
Udělal jsem chybu a roztočil se ve druhé zatáčce. Měl jsem štěstí, že jsem neskončil ve zdi. Druhé kolo také nebylo dobré, párkrát jsem zablokoval kola a v zatáčkách neodvedl nejlepší práci. Nejsem na to kolo moc pyšný, ale chyby se stávají. Musím se z toho poučit a posunout, abych byl zítra silnější. Auto bylo dobré a i závodní rychlost vypadala v trénincích dobře. Jsem si proto jistý, že budou příležitosti, předjíždět se tu dá a bývají tu skvělé závody, takže na to šlápnu na maximum a pokusím se získat co nejvíc bodů.

Toto Wolff, šéf týmu
Klobouk dolů před Ferrari, měli rychlejší auto a Sebastian zajel skvělé kolo a dostal se na pole position. Myslím, že bychom je potrápili, Lewis měl dva fialové sektory, ale udělal chybu v té vlásence a proto to nestačilo.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 4. místo
Nikdy bych si nepomyslel, že budu v kvalifikaci tak šťastný ze čtvrtého místa, je to pocit jako z pole position! Když mi přes vysílačku sdělili že jsem čtvrtý, bylo to tak skvělé. Jsem dnes za tým skutečně šťastný. Tato trať je zábavná, vždycky jsem si to tady užíval. Od začátku dne jsme vypadali rychlí. Dokonce i včera jsme byli rychlí, ale provedli jsme další vylepšení a do kvalifikace zvládli dát vše dohromady. Uvidíme, jak zítra, start by mohl být zajímavý. Teď si užíváme tento okamžik, jelikož čtvrté místo v kvalifikaci je pro nás ohromné.

Nico Hülkenberg, 7. místo
Nemůžu být z toho příliš zklamaný, jelikož mé kolo nebylo špatné, ale možná jsem tam nechal desetinu. Je to má nejlepší kvalifikace sezóny a pro zítřek jsme ve slušné pozici. Daniel zajel skvělé kolo a celkově je dnešní týmový výsledek výborný. Tým pracoval opravdu tvrdě - zejména na pohonné jednotce - která prodělala od loňského roku velký pokrok. Dnes jsme tento pokrok zcela jasně potvrdili. Poslední dobou vypadalo naše závodní tempo slušně, tak snad zítra dosáhneme solidního výsledku.

Alan Permane, sportovní ředitel
S dnešním kvalifikačním výsledkem můžeme být velmi spokojeni. Měli jsme za cíl hladký průběh víkendu a teď máme napůl hotovo. Je to skvělý kvalifikační výsledek a úžasné úsilí od obou jezdců. Zítra se budeme snažit ze všech sil, ale vzhledem k tomu, co máme na roštu za sebou, musíme být realisty. Uděláme, co bude v našich silách, ne ukvapeně a budeme mít za cíl rozumný závod. Máme skvělou příležitost nasbírat velkou porci bodů.

RED BULL

Pierre Gasly, 5. místo
Myslím, že kvalifikace byla celkem solidní. Nebyl jsem v žádném aero stínu a snažil se z kola vymáčknout všechno, co jsem měl. Ke třetímu místu jsem byl docela blízko, ale myslím, že pátá příčka je pro zítřek slušnou startovní pozicí a myslím, že s tím můžeme být spokojeni. Dnes to bylo všechno dost těsné, jenom jsme trošku ztratili. Víme, že zítra musíme startovat na měkkých pneumatikách a to bude poněkud nevyzpytatelné, zejména jelikož bude zjevně dokonce tepleji než dnes, ale myslím, že závod učiníme pěkně napínavým. Doufám, že si rychlost dokážeme udržet a budeme na to šlapat, jak jen to půjde, abychom vyzvali první trojku.

Max Verstappen, 11. místo
Z počátku jsme to v Q2 zkoušeli na středně-tvrdých pneumatikách, ale nebyly zrovna fantastické. Pak při mém posledním pokusu přišly červené vlajky. I kdyby byl Sainz penalizován, ta bychom stále nestartovali z pozice, ze které jsme chtěli. Nejsem kvůli tomu na dně, tohle se v F1 zkrátka někdy stává. Stejně rychlostně na Ferrari a Mercedesy nemám, takže to bude zítra těžké získat dobrý výsledek.

Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byla pro Maxe frustrující kvalifikace. V první části měl slušné tempo a zvolili jsme výjezd na střední pneumatice, která mohla být naší startovní pneumatikou, čímž bychom kopírovali strategii Ferrari a Mercedesu. Na střední směsi jsme neměli dostatečnou rychlost a dostali se do provozu, takže jsme ve druhé části kvalifikace potřebovali jet znovu na měkkých pneumatikách. Max byl ve svém závěrečném kole v pohodlné zóně pro postup do Q3, ale červená vlajka způsobená Haasem bohužel okamžitě kvalifikaci zastavila a nemohl dokončit kolo. Jedenácté místo je pro Maxe zjevně neuspokojivou startovní pozicí místo toho, co bylo mnohem slibnější. Pierre se na měkké směsi v pohodě dostal do Q3. Pak podnikl odlišnou strategii tím, že odjel tři měřená kola a solidní závěrečné kolo ho vyšvihlo do zítřejšího závodu na páté místo na roštu, což nyní slibuje úžasnou Velkou cenu Kanady.

MCLAREN

Lando Norris, 8. místo
Oproti včerejšku se to skvěle otočilo a zlepšili jsme se, ale mohlo to být ještě lepší, protože jsem na konci nezajel úplně nejlepší kolo. Nicméně je to dobrý výsledek a byla to zábava, i když je to náročný okruh, každým zajetým kolem jsem získával jistotu. Včera jsem na Carlose hodně ztrácel, takže dnes jsem o dost spokojenější. Musel jsem zamakat a v ranním tréninku už se mi dařilo. U Renaultu dnes byli rychlí, takže jsem toho moc víc nemohl udělat.

Carlos Sainz, 9. místo (po penalizaci 12)
Jsem s kvalifikací spokojen, ale trošku zklamaný kvůli chybě, kterou jsem v posledním kole udělal. Chtěl jsem víc a to se stává, když jedete na hraně. Start z dvanáctého místa kvůli penalizaci není taky ideální, ale jsem si jistý, že můžeme bojovat o body.

Andreas Seidl, šéf týmu
Je dobré být zpět s oběma vozy v první desítce. Udělali jsme pár změn přes noc a potvrdilo se, že správné. Bylo ale jasné, že to bude těsné a tým to dnes zvládl skvěle. Bylo to na hraně, ale nutno říci, že červená vlajka nám neuškodila. Bohužel Carlos dostal penalizaci, ale věřím, že naše startovní pozice dohromady s povzbudivou závodní rychlostí, bude znamenat boj o body a musíme se soustředit na přípravu pro pravděpodobně vzrušující závod.

HAAS

Kevin Magnussen, 10. místo (po nehodě však odstartuje z boxů)
Narazil jsem do zdi, rozbil si zadní zavěšení a vystřelilo mě to do boxové zídky ve velkém stylu. Měli jsme rychlost, dostal jsem se do první desítky a zlepšoval se. Snažil jsem se na to tlačit, protože jsem věděl, že to bude těsné. Šel jsem na plyn moc brzy a tak to dopadlo. Moc se omlouvám týmu, mají teď kvůli tomu spoustu práce. Kluci si zasloužili něco lepšího.

Romain Grosjean, 15. místo
Neměl jsem štěstí, už zase. Byl to těžký den, rozbili jsme zadní křídlo v tréninku a do kvalifikace nastoupili bez předchozí jízdy na měkké sadě. Šlo to dobře, v Q2 jsem potom zvolil hodně agresivní strategii a v prvním pokusu jsem zablokoval kola a tak jsem nezajel čas. A druhý pokus byl zastaven červenou vlajkou. Možná jsme měli zkusit něco konzervativnějšího, ale já to chtěl takhle zkusit. Je to škoda. Nevím, zda bychom postoupili a nebo zůstali těsně mimo, ale byla by to hezká pozice pro start závodu.

Guenther Steiner, šéf týmu
Bylo to dobré, než se to všechno pokazilo. Nemůžeme si tu oddechnout. Rychlost byla lepší, než jsme čekali, bohužel došlo ke Kevinově nehodě a pokazilo to kolo i Romainovi, protože byl hned za ním. Musíme dál tvrdě pracovat, abychom se dostali zpět tam, kde bychom měli být. Auto je rychlé, nečekali jsme, že bude až tak, protože to je jeden z našich slabších okruhů, tedy alespoň jsme si to mysleli. Jsme optimističtí, ale musíme zkusit zbavit se té smůly.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 12. místo
Má kola byla hodně dobrá, autu něco chybělo. Q3 byl příliš optimistický cíl, na víc jsme neměli, ale závodí se až zítra. Dáme do toho vše. Dnes na to auto nestačilo, ale zítra bychom na tom měli být dobře.

Alexander Albon, 14. místo
Má startovní pozice není zas tak špatná. Trochu nám scházelo, auto mohlo skončit výše, ale udělal jsem několik chyb. Sainz [vyšetřován za blokování soupeřů] na můj výsledek neměl žádný vliv.

Jody Egginton, technický ředitel
Po náročném pátku kluci odvedli kus práce, aby pochopili, co naše auta potřebují a třetí trénink potvrdil, že jsme se posunuli správným směrem. Pokračovali jsme v tom, bez problému prošli první části kvalifikace a jen těsně jsme neprošli do první desítky, rozdíly byly jen minimální. Musíme se na to podívat a zkusit najít, kde se dál zlepšit. Ale pozitivní je, že máme volnou volbu pneumatik a to nám dává strategické možnosti. Víme, že se tu může stát řada zajímavých věcí a těšíme se na zřejmě hodně těsnou bitvu středu pole.

ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 13. místo
Mám radost, že jsem konečně před Kimim, i když jsem přesné časy neviděl. Zítra doufáme v dobrou strategii a povedený závod. Dnes to byl dobrý den. Ztratil jsem v trénincích hodně času, takže jsem doufal v dobrou kvalifikaci.

Kimi Räikkönen, 17. místo
Máme to, co máme. Co nám scházelo? Trochu času na kolo. Zkusili jsme to dvakrát a prostě jsme nebyli dost rychlí. Je to jednoduché. Ano, klouzalo to, ale to není omluva, protože to je stejné pro všechny a ano, v ranním tréninku to vypadalo lépe, ale to je trénink a kvalifikace je kvalifikace.

Fréderic Vasseur, šéf týmu
Máme smíšené pocity. Antonio měl dobrý den, zvládl to po včerejšku, kdy toho příliš nenajezdil, dojel třináctý a je v dobré pozici bojovat o body. Na druhou stranu Kimi měl těžký den a nedostal se do druhé části, jen těsně. Start z chvostu nikdy není ideální, ale dá se tu alespoň předjíždět, takže musíme zvolit tu nejlepší strategii pro oba a využít podmínek na trati a posunout se k první desítce.

RACING POINT

Sergio Pérez, 16. místo
Dneska jsme měli na postup do další části, mohli jsme zajet lépe. Auto na to určitě mělo. V zatáčce č. 10 jsem trochu zablokoval kola, pak bylo plno aut v poslední zatáčce... Z Q1 jsme měli postoupit. Uvidíme, jak to bude vypadat zítra. Pro nás jde o velkou ránu, že jsme nepostoupili z první části kvalifikace, hodně to bolí.

Lance Stroll, 18. místo
Tým odvedl dobrou práci, žel jsme s ani jedním autem nepostoupili z Q1, rozhodně to tak před kvalifikací nevypadalo. Týmu děkuji za skvělou práci, jak jsme se rychle zotavili - neodjeli jsme třetí trénink a zvládli vyměnit motor. Nevěděl jsem, jak na tom bude auto, jak se bude ovládat. Nevím, co se stalo Sergiovi, ale jsem překvapen, že jsme vypadli s oběma vozy.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Celkově je to zklamání, po problému s Lancovým motorem na začátku ranního tréninku to bylo náročné a stálo nás to hodně, protože před tím téměř nevyjel. Museli jsme vyměnit motor a dát šest závodů starý místo nového s vylepšeními. Když jsou rozdíly ve středu pole tak malé, znamenalo to výpadek v první části. Na druhé straně Sergio nezajel čisté kolo a také dojel brzy. V trénincích jsme byli konkurenceschopní, takže je frustrující to neprokázat i v kvalifikaci. Musíme se soustředit a zítra zabojovat, využijeme naši závodní rychlost a pokusíme se probojovat polem a získat body.

WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Byla to pozitivní kvalifikace. Z balíku jsme vytěžili maximum, což je vše, co můžeme dělat. Z tratě mám dobrý pocit, má hezký průběh a zdejší jízdu si užívám. Přes noc jsme udělali mnoho změn v nastavení a pocit z vozu se ohromně zlepšil. Víme, že tato trať bude pro nás představovat největší výzvu, ale dostali jsme z toho co šlo, takže všichni v týmu by měli být hrdí.

Robert Kubica, 20. místo
Trápil jsem se s přilnavostí a pocitem ve voze. Příliš jsem se pral s autem a stěží se soustředil na výkonnost. Celkový pocit byl včera o trochu lepší, ale rozhodně se mi těžko nalézala přilnavost, což je dost zvláštní.

Dave Robson, závodní inženýr
Dnes byly podmínky na trati mnohem lepší, nicméně dostat pneumatiky do toho správného okna na kvalifikační kolo bylo pořád složité. Přes noc jsme tvrdě pracovali, abychom zlepšili vyvážení vozu a se změnami, které jsme provedli, byl spokojen zejména George. V kvalifikaci se trápil více Robert a musíme pochopit, zda jsme na jeho voze učinili ty nejlepší kompromisy. Celkově se vůz neustále zlepšuje, ale v Montréalu se toto vždy obtížně prokazuje. I přesto odvedli oba piloti opět slušnou práci a nyní se soustředíme na přípravy do zítřejšího závodu. V neděli by mohlo být velké vedro a to činí práci s pneumatikami nevyzpytatelnou, obzvlášť na měkkčích směsích. George dokončil během druhého volného tréninku obstojné dlouhé jízdy na primární směsi a tak snad si s těmito poznatky pomůžeme v závodě.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapení u Ferrari, Hamilton se ale nevzdává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka na okruhu Gillese Villeneuva

GRAFIKA: Startovní rošt v Montrealu po penalizaci Sainze a Magnussena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud