DISKUZE K ČLÁNKU "Williams do vývoje nikdy moc neinvestoval," tvrdí Smedley. Tým v létě slibuje zlepšení

Bývalý šéf výkonnosti vozidla u Williamsu Rob Smedley popisuje tristní situaci uvnitř Williamsu, jenž podle něj do vývoje vozu nikdy dostatečně neinvestoval. Ředitelka Claire Williamsová nicméně v polovině sezóny slibuje významné vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Williams do vývoje nikdy moc neinvestoval," tvrdí Smedley. Tým v létě slibuje zlepšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 07.06.2019 21:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasoval 1 člověk) 07.06.2019 20:35
Můžete se prosím vyjadřovat jen za sebe? Není… »
» Kaša (Hlasoval 1 člověk) 04.06.2019 11:07
Čím dál tím víc mám pocit že ta ženská do vedení… »
» Kaša (Hlasoval 1 člověk) 04.06.2019 13:04
Jenže ryba vždycky smrdí od hlavy, ale jak píšu i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Faktem je ze Williams si prosel velkou krizi v roce 2008...v dobe krize se zadluzil...protoze nekolik jeho sponzoru v krizi padlo na hubu. V ty dobe F1 ovladly automobilky, po krizi doplatil Williams prave na dluhy...Frank hasil pomoci dohod s Berniem s kterym podepsal Concord za bonus 10 mil. rocne...a jeste si musel nechat vyplatit nejake podily dopredu. V letech 2010-2013 tak prochazel po strance financi stabilizaci...investoval penize do Williams advanced engineering...ktera ma jednak uvadet pokrocile technologie z F1 do bezneho sveta...a soucasne produkovat penize ktere navysi rozpocet zavodniho tymu. V te dobe se Williams musel vyporadat s odchodem Toyoty (tim padem prisel o motor)...dva roky musel vyjit s Cosworthem ktery zaostaval (pametnici jiste vzpomenou na rok 1988 a anabazi s motorem Judd...pred spojenim s Renaultem)...presto vysledky v roce 2010 nebyly s ohledem na celkovou situaci uplne spatne. Pak sice Williams ziskal motory Renault pro rok 2012-2013...ale F1 tehdy vladl aero guru Newey a jeho Redbully...presto auto v roce 2012 bylo dokonce vitezne. No a historii po nastupu hybridu nebudu rozebirat...snad jen ze uvedu ze spousta lidi ma mylny nazor ze za uspechy Williamsu predevsim v letech 2014 a 2015 stal motor Mercedesu...ne ze by nebyla pravda ze Mercedes mel nejlepsi motor...ale Williams byl ty dva roky treti v sampionatu...jednou porazil Ferrari, jednou Redbull...oba s trikrat vetsim rozpoctem...a vzdy porazil vsechny zakazniky s motory Mercedes...prohral tedy jen s tovarnim tymem...ovsem ten disponoval take trikrat vetsim rozpoctem. Takze tvrzeni ze Williams byl dobry jen kvuli motoru je pekna lez a hloupost. Nasledujici roky uz Williams bohuzel zacal klesat...a myslel (a priznam se ze i ja si to myslel) ze angazovanim Lowa a razantni zmenou koncepce auta zastavi pad. Ovsem jak v diskuzi trefne zaznelo...Lowe prisel z Mercedesu zvykli na o hodne vyssi rozpocet...takze z toho bylo fiasko.

    Ale at chcete nebo ne...Williams se snazi hospodarit tak aby bez dluhu mohl zavodit i v dalsi sezone.
    A myslim ze vic delat nemuze...dokud Liberty a tymy nepodepisi novy Concord...je fuk jestli bude rozpoctovej strop...spis jde o to jestli Liberty prizna Williamsu bonusy na zaklade toho ze je to 3. nejuspesnejsi tym historie...a taky jestli do F1 nevstoupi dalsi automobilka a v pripade spojeni s ni by se z Williamsu zas stal tovarni tym.

    Ono jezdit patej nebo osmej...pro Williams by za riziko stalo jedine to ze by mel sanci vyhrat sampionat...zadluzit se kvuli tretimu mistu nema smysl (viz reinkarnovany Lotus).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Počkéj závodit ne, to zas prrr, zučastnit se. To je rozdíl. 03

      A taky ona se F1 za těch pár let hodně změnila( od 2015) , náskok TOP 3 je opravdu velký. Rozhoduje i vybavení továren.
      V těch letech co popisuješ bych moc rozpočet neřešil, jak Ferko tak Rb měli fakt špatnej motor. Ale i tak, monopst musel bejt minimalně slušnej, ale pomohl hodně motor, respektive konkurence ho měla špatnej.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        To jsou vzlastni myslenkovy pochody...tak treba 2014.
        Williams porazil Ferrari...ale nestacil na Redbull...ktery mel papirove jasne nejslabsi motor...a porazil McLaren ktery disponoval stejne kvalitnim nejlepsim motorem.
        No a Redbull vyhral s tim shit motorem Renault ve Spa...na trati kde je motor sakra dulezitej.

        Jestli nechces resit rozpocet...tak to jsi ignorant logiky. At chces nebo ne...penize jsou prvni a zakladni predpoklad uspechu v takovy soutezi jako je F1. Ano, ani velikej rozpocet neni zaruka uspechu...ale soucasna top 3 ma jasne nejvetsi rozpocty...uz nekolik let...takze vliv rozpoctu je asi rozhodujici.
        Jinak receno...kdyz mas top rozpocet...muzes to po.rat jen svoji neschopnosti...a naopak...s malym rozpoctem se muzes rozkrajet...a stejne nikdy nevyhrajes...prihledneme-li k faktu ze jsou 3 top tymy...protoze to by to museli v jeden cas po.rat totalne vsechny 3 top tymy najednou...coz je podle poslednich sezon v podstate nemozne.

        Urcite mas pravdu v tom ze soucasne tri top tymy jsou o flak pred zbytkem pole...ale ppdle me je to zas predevsim tim ze oni si s tim rozpoctem muzou dovolit uplne neco jineho nez zbytek pole.

        No a k tomu ucastneni se...chapu to...vypada to blbe. Ale jak by jsi to chtel udelat?

        Jako dejme tomu 4. tym v sampionatu dostanes urcitej balik penez za ucast, umisteni...v pripade Williamsu 10 mil. jako bonus...mas sponzory ktery ti daji urcity penize...a suma sumarum mas 130 mil. na sezonu. Zadnej titularni sponzor ti dneska neda vic jak 50 mil. rocne...takze i kdybys sehnal opravdu echt titularniho sponzora...navysis to o kolik? O 30 mil.? Takze budes mit 160 na rok...super. A co dal? Pujdes do pujcky? Nebo kde vezmes dalsich alespon 40 mil. abys dal dohromady 200 mil.?
        A to bude porad na 2/3 rozpoctu top 3...

        Takze...kdyz budes strizlive uvazovat budes realisticky videt ze jedina moznost je mit jako partnera automobilku ktera ti tech 100 mil. dorovna...a bude to tak ze bude pocitat ze nevyhrajes hned...jen ze rozsiris top 3 na top 4. A ze budes v pozici ze uz budes skutecne moct aspirovat na konkurenta te zavedene trojky.

        Takze si myslim ze ac je to k placi a neni to ten klasicky sportovni pristup k zavodeni...Williams jezdi tak aby dalsi rok zas jel...a ceka...ceka na novej Concord a pripdne partnera (automobilku) ktera by ho dostala zas do pozice top tymu. Mozna je to malo...ale neumim si predstavit ze by o vstupu nejake automobilky do F1 rozhodlo nejake presvedcovani ze strany nejakeho tymu F1...Honda se vratila proto ze sama chtela...podle me ne proto ze by ji Ron presvedcil.
        A Redbull? S rozpakama se rozhodl pro spolupraci s Hondou...pred tim nekolik let brecel ze Renault nestoji za nic...ale zadna automobilka nikde...pritom Redbull je marketingove mnohem zajimavejsi nez Williams.
        Ostane...i McLaren si prosel ocistnou kurou...i ten dnes bojuje ve stredu pole a ceka na to co bude dal.

        Ja bych prvni mel Williamsu nadavat...ale nemyslim ze by to bylo spravny...bojuji o preziti...a nezbyva jim nez cekat na sanci.

        Ono ostatne pesimisticka vyjadreni na sanci tymu mimo top tri jsou ze samotnych tymu slyset v poslednich dvou letech pravidelne.
        Saubera zachranilo Ferrari...FI zas malej Mateschic (Stroll)...TR je b-tym Redbullu...Renault je tovarni tym...Haas je taky do urcity miry podporovanej Ferrari...a jako odberatel velke casti monopostu od Ferrari nikdy nebude nic nez tymem ve stredu pole. Takze zbyvaji pouhopouhe dva skutecni konstrukteri s plnohodnotne tymy F1...McLaren a Williams.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Když už jsme u toho Williamsu....na internetu jsem si přečetl, že je v plánu jednotný rozvor kol od roku 2021.
    Tak snad jste spokojení vy co tleskáte snahám o rozpočtové stropy a standardizaci aut. 15

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Čím dál tím víc mám pocit že ta ženská do vedení Williamsu nepatří.
    Ať to celé klidně vede head ... kdo chce mít úspěch, tak do toho musí valit prachy.
    A ta efektivita u nich je taky marná. 02 Jak je už dlouho válcuje FI s menším rozpočtem. Někdo sice musí být poslední, ale s takovým výpraskem je to ohromná ostuda ... už jim nevěřím.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.253.XXX
      Nemyslím si, že tohle je problém u šéfky týmu, nezapomeň, že ty problémy tam mají několik let, že jim 2014 a 2015 pomhol díky dominanci PJ Mercedesu věc úplně jiná, už když tam přišel Barik s Hulkem, tak ten tým měl problémy s vývojem .. otázka je, jestli spíše se nesnaží Williams generovat zsiky pro akcionáře a nikoliv mít úspěchy na trati

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Jenže ryba vždycky smrdí od hlavy, ale jak píšu i ochota investovat není moc velká, že? Mně tedy williams nikdy k srdci nepřirostl (začal jsem cca 98-99), ale teď to s ním jde hodně z kopce. A ze stránky nynějších pilotů - Kubica není špatný, ale opravdu to asi není jako dřív, zato Russel vypadá celkově dost dobře. 01

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Víš.... podívej se na to z více úhlů a pak si poprav názor. Děkujeme... 03

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Asi mám omezené vidění ... tak mi to tedy zkus popsat z více úhlů prosím. 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • hixaxon

            hixaxon

            89.176.21.XXX
            Můžete se prosím vyjadřovat jen za sebe? Není důvod, aby si kdokoli upravoval názor dle Vašich potřeb.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          To me k srdci prirostl...definitivne.
          Frank je jeden z poslednich kteri vyrostli z niceho predevsim pili a tim ze zavodenim zili...srovnam-li to napr. s Redbullem...ten vyrostl diky penezum sveho majitele...nechci vubec zppchybnovat...lidi jako Horner a Newey...spousta dalsich a konce treba Vettelem...ti tam odvadeli a odvadeji skvelou praci...jen tim chci rict...ze nebyt nadite penezenky...k Redbullu by nikdy neprisel treba Newey...a bez nej by mysl ty 4 tituly nemeli.
          V dobe kdy jsem zacal F1 sledovat uz bylo Ferrari legenda a pojem...jako pro kluka pro me existovali jen dva tymy...Ferrari a Lotus...jenze tragicka smrt Gillese me tehdy definitivne od Ferrari odklonila...dodnes mam jeho smrt za zly Ferrrari...protoze ne ze neukocirovali Pironiho v San Marinu...ale po zavode se nepostavili za Gillese. To mi vadilo...
          Colina Chapmana jsem obdivoval...Lotus je pro me dodnes tym ktery historicky ma podobny vyznam jako Ferrari...ale pokud bych se tehdy mel rozhodnout...byl bych fanousek Ferrari.

          Jenze kdy zemrel Gilles uz jsem sledoval Keke Rosberga a Williams...a obdivoval jsem je jak se dokazali prosadit proti zavedenym tymum v cele s Ferrari.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Ano, nepatří.
      Frank kdysi řekl, že na sezónu potřebuje 100 milionů. A každý cent navíc je možné dát do vývoje. Otázkou je, kde ty peníze najít, když sponzoři dvakrát nesolí nebo vůbec nejsou, protože Williams nemá výsledky. A když nejsou peníze, nejsou ani výsledky. Tudíž jsou v začarovaném kruhu. A spasit je může jen nějaký arabský šejk nebo fenomenální konstruktér lepší Neweye, který postaví super rychlé auto, které přitáhne sponzory a hlavně peníze za TV přenosy. Ale ať koukám na všechny strany jak chci, ani jedno z toho nevidím reálně...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak proč tam tedy Clér nepatří ? Udržuje firmu v nějakém stavu a čeká se na nová pravidla. Za tohle ji chválím!!!! Zničit celoživotní práci lze za dvě sezóny v dnešním módu. Má tam zaměstnance, kteří mají rodiny ....mám pokračovat?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Tak jak pises...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Ostuda to kapku je, o tom žádná, myšleno "sportovní".. Na druhou stranu je možné, že díky tomu jak Wilíci neutrácejí a jsou v zisku, přejde tým do nových pravidel finančně zdravej. Zničit celoživotní dílo tím že zbankrotuji je v F1 jednoduché. Ano, ze sportovníhi hlediska to pochváli nejde, ale každá mince má rub a líc a za to druhé lze pochválit. Ono se to může v budoucnu hodit, že teď jeli v módu sporožíro a neinevestovali do rozvoje v sezóně. Zkrachovali by.Takhle může jednou přijít s nějakým investorem, či bussines plánem slunečný den. Je jasné pokud tam budou automobilky, tak logicky to bude těžké, ale kdo ví jak vše bude za pár let. Některé týmy tam jsou "napořád" a dle toho se musí chovat. Ač je to tak nějak smutné...název Williams je ALE v F1 velký závazek. Takže bych byl s tou kritikou opatrný.....může přijít den. 11

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama