PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Barceloně: Bottas rozdrtil i Hamiltona

Jana Šrámková / Jiří Izer, 11. května 2019, 16:12 Aktualizováno 11.5.2019, 18:55 Google+

Valtteri Bottas získal pole position a to s náskokem na svého týmového kolegy 0,6 s. Je to jeho letošní třetí v řadě. Fin předvedl skvělé kolo. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas po vítězném závodě v Melbourne

Valtteri Bottas po vítězném závodě v Melbourne | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Hodně jsem si to užil, byl to velký adrenalin v těch kolech a mám to rád. Třetí trénink byl náročný s těmi hodinami, ale už jsem to zapomněl a posunul se dál. Sezóna začala dobře a já se v autě cítím stále lépe a lépe a teď už se těším na závod.

Lewis Hamilton, 2. místo
Valtteri odvedl skvělou práci a byl celý víkend rychlý. Já jsem nedal to kolo dohromady. Poslední kolo nebylo dost silné a celkově jsem neodvedl dost dobrou práci. Je skvělé mít první řadu a pokusíme se to zítra zopakovat, ale pokud to zvládnu otočit, budu spokojen.

Toto Wolff, šéf týmu
Přivezli jsme sem řadu novinek, takže je dobré vidět, že jsme udělali krok správným směrem. Valtteri byl v dobré formě a zajel hodně dobré kolo, naprosto si zasloužil pole position. Pro Lewise to bylo méně šťastné, nemohl pořádně dobít baterii, protože zajel do boxů v Q2 a tak to ovlivnilo i Q3. Nikdo se nezlepšil v tom druhém rychlém kole, protože se ochladilo a na trati byla špína. Je dobré, že startujeme z první řady, protože tady se těžko předjíždí. Oba naši jezdci tu chtějí vyhrát, takže jsem jistý, že na startu uvidíme bitvu, ale jsem si jistý, že bude férová.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Vypadá to, že máme víc než Achillovu patu. Oni byli oba dva s autem velmi spokojeni v posledním sektoru a pro nás to tam bylo mnohem náročnější. Myslím, že jsem z auta dostal maximum, takže s tím jsem spokojen, ale nejsem šťastný. Auto není špatné, ale nebyli jsme prostě dost rychlí. Vyvážení jsme myslím zvládli dobře. Tyhle zatáčky, je tam potřeba přítlak a myslím, že ten nám asi trošku chybí.

Charles Leclerc, 5 místo
Není to výsledek, v jaký jsme doufali. Tvrdě jsme hledali správné vyvážení, zvlášť s těmi novinkami na voze. Bohužel jsme dnes ztráceli. V Q2 jsem vyjel trošku mimo a poškodil si trošku vůz při přejezdu obrubníku. Tým odvedl skvělou práci a opravil to, abych mohl pokračovat. Potom bylo vyvážení jiné a musíme projít data, abychom dostali auto zítra do formy. Soupeři jsou silní, ale jsme sebejistí co se našeho potenciálu týče a uděláme maximum, abychom je dostihli. 

Mattia Binotto šéf týmu
Bylo to opravdu těžké, jako celý víkend. Charlesovi se to zkomplikovalo poškozením auta, opravili jsme to, ale i tak to jeho výkon ovlivnilo, protože musel zajet dvě kola na stejných pneumatikách. Tento víkend odhalil slabinu našeho auta. Budeme dál vše analyzovat a po závodě snad získáme celkový obrázek, v čem se trápíme. Dny jako tento vám ukáží, kde se zlepšit a jsem si jistý, že to zítra bude lepší. 

RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Myslím, že jsme získali maximum a můžeme být spokojeni, jak blízko jsme byli Sebovi a že jsem rozdělil Ferrari. Mercedes a obzvlášť Valtteri byli prostě příliš rychlí, ale my to zvládli dobře, nastavení bylo lepší. Samozřejmě bych byl raději ještě výš a stále nám chybí rychlost, ale co se závodní rychlosti týče, tu máme dobrou a jsme většinou v neděli konkurenceschopnější, takže jsem pozitivně naladěn. Mercedes je rychlý, ale myslím, že můžeme bojovat o pódium.

Pierre Gasly, 6. místo
Dnes to bylo dobré a už po tréninku jsem ráno věděl, že to bude těžké a mysleli jsme, že Ferrari udělá větší pokrok, ale Max byl jen desetinu za Vettelem, já byl o desetinu za Charlesem, takže jsme blíž, než jsme si mysleli. Samozřejmě Mercedes je extrémně rychlý, ale myslím, že máme slušné auto a snad si zítra podáme Ferrari. Může to být zajímavé i díky strategiím a může se stát cokoliv, především víme, že je tu klíčový start, takže na tom budeme stavět. Máme před sebou kus práce, ale celkově se to zlepšuje a myslím, že ta práce se nám začíná vyplácet. Snad zítra získáme dost bodů.

Christian Horner, šéf týmu
Oba jezdci se pohodlně dostali do první desítky, první kola byla rychlejší, protože se asi zvýšil vítr a Max byl hodně blízko třetímu místu. Kdyby nebylo chybičky v patnácté zatáčce v jeho druhém kole, mohl to i zvládnout. Ale i tak je zisk druhé řady pozitivní a Pierre je šestý, což nám dodává sebevědomí.

HAAS

Romain Grosjean, 7. místo
Doufám, že tuhle formu si přeneseme do závodu. Dobře nám fungovaly pneumatiky, což byla oblast, kde jsme se trápili, ale dnes to bylo dobré. Nejsme daleko za Red Bullem a máme slušný náskok. Na to myslím můžeme být pyšní. Tenhle okruh všichni dobře známe, takže se tu těžko dělají rozdíly a my dnes získali maximum. Byl do dobrý den.

Kevin Magnussen, 8. místo
Asi jsme dostali maximum. Jen dvě desetiny za Red Bullem a před zbytkem pole, takže jsem spokojen. Nejsme si moc jistí závodní rychlostí, protože se tu těžko předjíždí. Máme na střed pole náskok šest desetin, takže snad budeme mít rychlost udržet je za námi. Nemyslím, že to bude lehký závod, ale máme dobře našlápnuto k bodům.

Günther Steiner, šéf týmu
Dnes je to dobrý výsledek. Celý tým po Baku tvrdě pracoval a odvedli jsme dobrou práci, je to fantastické. Je to dobrý pocit a těšíme se na závod. Snad v něm získáme body.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 9. místo
Dnešek byl solidní den a jsem opravdu spokojen s tím, jak kvalifikace probíhala. Od začátku roku jsme v kvalifikaci uskutečnili velký pokrok a mám velkou radost z mého, jakožto i týmového výkonu. Teď jsou to dva postupy do Q3 v řadě a jeden v Barceloně, kde je kvalifikace důležitá, aby prověřila schopnosti vozu a jezdce. Třetí volný trénink odstartoval za menších potíží, ale poté, co jsme pochopili, co potřebujeme jak vůz, tak i já sám, dokázali jsme dát vše dohromady. Dnes se auto chovalo skutečně dobře, takže se zítra v závodě budeme snažit ze všech sil.

Alexander Albon, 12. místo
Abych byl upřímný, dnes jsem se dopustil příliš velkého množství chyb. Během celé kvalifikace jsme vypadali docela solidně, ale do páté zatáčky jsem prostě vyzkoušel něco trošku jiného a v nájezdu jsem na to příliš tlačil, což vedlo k tomu, že na výjezdu to hodně ustřelilo. Jelikož jsou pneumatiky citlivé, po zbytek kola jsem bojoval se zadními koly a snažil se je udržet v provozním rámci, ale mohl bych říct, že příliš klouzaly. Je to frustrující, protože jsem dnes neodvedl svou práci.  Věděli jsme, že bojujeme o Q3, nicméně s kvalifikací na dvanáctém a zítřejším startem z jedenáctého místa jsem pořád ve slušné pozici, jelikož naše závodní rychlost ze včerejška vypadá velmi solidně.

Guillaume Dezoteux, šéf výkonnosti vozu
Třetí volný trénink proběhl na obou stranách garáže hladce a dnes bylo naším hlavní výzvou přizpůsobit se chladnějším podmínkám, které byly opravdu nečekané. Pracovali jsme na kvalifikačních přípravách a Alex zvládl kvalifikaci dokončit konkurenceschopným kolem. Pro Daniila to bylo trošku složitější a zdálo se být jasné, že máme nějakou tu práci s tím, aby byl s vozem spokojenější. Tím, že se opět dostal do Q3 si myslím, že jsme můžeme prohlásit, že jsme tohoto cíle dosáhli. V kvalifikaci porazil Daniil většinu našich přímých konkurentů a Alex nebyl vůbec daleko. Toto byl opět velmi těsný střed pole a inženýři odvedli velmi dobrou práci, aby vozy přizpůsobili vývoji dráhy a zvládli provoz během kvalifikace. Pro zítřek jsou naše strategické možnosti otevřené a zabýváme se všemi scénáři, abychom tyto slušné pozice na startovním roštu přetavili v body. Naše páteční rychlost během dlouhých jízd byla konkurenceschopná a podmínky na trati by měly být podobné těm z druhého volného tréninku, takže by mohly nastat nějaké slušné příležitosti.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 10. místo (po penalizaci 13.)
Odvedli jsme dost dobrou práci, že jsme se dostali to první desítky. To bylo cílem a po včerejšku jsem rozhodně cítil, že na to máme. Mohli jsme mít možná ještě o něco výš, ale ztratil jsem v zatáčce číslo 13 zadní část auta a to mě stálo čas. To chybělo k tomu, aby to byla dobrá kvalifikace, ale každopádně jsme předvedli hodně úsilí. Dostal jsem penalizaci, takže musíme zamakat a získat zítra body.

Nico Hülkenberg, 16. místo
Pokud nemáte rychlost, je tu téměř nemožné to nějak otočit a já jsem navíc udělal chybu a poškodil si přední křídlo. A když uděláte chybu, zaplatíte za ni. Dali mi staré křídlo a já to hned dokázal poznat a měl jsem méně přítlaku. Není to skvělé, nejde to lehce a musíme se zlepšit.

Alan Permane, sportovní ředitel
Máme smíšené pocity. S výsledkem Daniela jsem celkem spokojeni, mohlo to být lepší, ale tohle prostě není náš oblíbený okruh. Nico to měl horší, vyjel mimo a bylo těžké se z toho potom dostat. Opotřebení pneumatik může zamíchat strategiemi a my jako vždy budeme chtít vytěžit maximum.

MCLAREN

Lando Norris, 11. místo
Mám docela radost. Během mých závěrečných ostrých kol jsem se zlepšil takřka všude, nicméně možná malá chybka mě stála pár míst a konec konců místo v Q3. Od včerejška jsme věděli, že kvalifikace nebude úžasná, ale naše závodní rychlost vypadá snad mnohem slibněji. Tím, že jsem se kvalifikoval na jedenácté pozici a mám tak svobodnou volbu pneumatik se na zítřek těším, ale posuneme se o jedno místo vpřed díky penalizacím. Nikterak špatný den, ale dostat se do Q3 by bývalo bylo lepší.

Carlos Sainz, 13. místo
Dnes to byla nevyzpytatelná kvalifikace a pořád musíme analyzovat proč. Až do Q2 jsme vypadali v kvalifikaci dobře. Ukvapenost v páté zatáčce během mého posledního pokusu ovlivnila mé kolo, takže jsem se to ve třetím sektoru snažil napravit, příliš na to tlačil a dopustil se chyby. Tak to je. Mám jistotu v našem závodním tempu a víkend ještě neskončil, takže se na zítřek řádně připravíme.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dnes nebyla naše příprava na kvalifikaci ideální, jelikož dvě červené vlakly a poškození na Carlosově voze ovlivňující jeho vyvážení nám neposkytla dokonalá data. Do kvalifikace jsme šli s vědomím, že v první desítce zbývá pouze několik míst a že budeme soupeřit s velmi blízkou konkurencí. Celková výkonnost nebyla prostě o pár setin dostatečná na to, abychom se dostali do Q3. Teď zaměříme svou pozornost k přípravám na závod. Včera jsme ve volném tréninku pozorovali pár povzbuzujících dlouhých jízd a nyní máme příležitost volné volby pneumatik do začátku závodu. Obojí nás staví do slušné pozice, abychom zítra bojovali o body.

ALFA ROMEO

Kimi Raikkonen, 14. místo
S nastavením jsme se trošku trápili, ale dnes už to bylo celkem dobré. Podmínky se ale potom změnili a tak to bylo náročné. Na jedné straně nejsem spokojený, ale na druhou stranu jsme zkusili vše. Zajeli jsme v kvalifikaci to nejlepší kolo, ale bohužel to nestačilo. Nemáme jeden velký problém, jde spíš o spoustu malých věcí, které musíme zlepšit a zapracovat na nich.

Antonio Giovinazzi, 18. místo
Bojoval jsem celý víkend s brzdami a dnes to nebylo jiné. Je to zklamání, že jsme nepostoupili z Q1, udělal jsem chybu v zatáčce číslo 10, zablokoval přední kola a to mě asi stálo Q2. Zítra to bude náročné, protože se tu těžko předjíždí. Budeme dál pracovat a zlepšovat se a uvidíme, co zítra zvládneme.

RACING POINT

Sergio Pérez, 15. místo
Byl to dosud neuspokojivý víkend a nemám v tuto chvíli odpovědi na otázka jako proč. Tato trať klade na vůz velké nároky - má kousek od všeho - pomalé, střední a rychlé zatáčky - a v průběhu let to nebyl náš nejlepší okruh, takže si z toho příliš nemám obavy. V každém případě se na zítřek těším - to je ten, jenž se počítá a snad dokážeme získat nějaké body. Bude to těžké, protože výchozí pozice na trati je zde velmi důležitá, ale budeme se snažit ze všech sil. Myslím, že naše závodní tempo vypadá slibněji než naše rychlost v kvalifikaci, takže to je pozitivní. Uvidíme, co dovedeme udělat se strategií, abychom se v závodě posunuli vpřed.

Lance Stroll, 17. místo
Vypadnout v první části kvalifikace je frustrující. Kolo jsem nevyužil naplno, nicméně jsme věděli, že tento víkend by měl být těžký. Ve středu pole je to pořád velmi těsné a o místo v Q2 jsme soupeřili s Renaultem, ale když je to tak těsné, počítá se každá maličkost. Obvykle lépe závodíme, než se kvalifikujeme, takže přes noc budeme analyzovat data a uvidíme, co přinese zítřek.

Otmar Szafnauer, CEO a šéf týmu
Byli jsme během tréninku trochu v nevýhodě a myslím, že se to dnes odpoledne odrazilo v kvalifikačním výsledku. Je to jedna z těch tratí, kde potřebujete, aby byli jezdci v absolutní pohodě s vyvážením vozu a zcela upřímně, nenašli jsme to pravé ořechové. Jestliže při tak těsném středu pole zahodíte tu a tam desetinku, vyjde to draho. Přes noc jsme udělali nějaký ten pokrok, ale bylo to dost na to, abychom se dostali do Q3. Myslím, že jsme celou dobu věděli, že toto bude pro nás jeden z náročnějších okruhů - jako tomu v průběhu let vždycky bylo - ale s větším odstupem máme ve vývojové trajektorii vozu jistotu. Stejně je zítřek to, co se doopravdy počítá, takže se budeme snažit ze všech sil, abychom dobře závodili a oba vozy dostali do souboje o body.

WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Když vezmeme do úvahy podmínky ve třetím volném tréninku, byla to dobrá kvalifikace. Díky patří mechanikům za jejich tvrdou práci, aby byl vůz po mé chybě v tréninku připraven. Avšak s mým posledním pokusem jsem byl opravdu spokojen a měl jsem pocit, že jsem z vozu dostal maximum.

Robert Kubica, 20. místo
Víkend jsem začal s pozitivním pocitem v prvním volném tréninku, ale ten se ztrácel trénink za tréninkem. Ponechali jsme přední křídlo s nižším přítlakem a aerodynamické vyvážením, které by nám mělo poskytnout nějakou tu nedotáčivost, nicméně jsme se neustále trápili s přetáčivostí, obzvlášť během poslední jízdy, kdy trať zrychlovala. Změny, které provádíme, nám nedávají výsledky, takže je to poněkud matoucí.

Dave Robson, závodní inženýr
Jelikož Robert včera prošvihl jízdy s velkým množstvím paliva, dokázal brzy začít třetí volný trénink na nové sadě tvrdých pneumatik a získat zkušenosti s vozem v závodním nastavení. Oba vozy pak dokončily program se zaměřením na maximalizaci výkonu v kvalifikaci za dnešních chladnějších podmínek. Bohužel se George ke konci třetího tréninku dostal do smyku, což zapříčinilo nějaké škody na voze a ve výsledku obdrží na startovním roštu penalizaci. Červená vlajka také znamenala, že Robert ve třetím tréninku nemohl dokončit svou závěrečnou jízdu. Naši jezdci měli v první části kvalifikace mírně odlišné jízdní plány odrážející jejich dostupný výběr pneumatik. Robert dokončil tři výjezdy a George dva. Různorodost strategií skrze pole v Q1 znamenala neustálé riziko provozu a ačkoli měli jak George tak Robert potíže ve třetím sektoru, nakonec zajeli čistá kola. Naneštěstí měl Robert ve čtvrté zatáčce menší přetáčivost a ve výsledku přišel o čas. Naproti tomu George si užíval bezproblémové volné kolo a dosáhl velmi slušného času.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Barceloně: Bottas rozdrtil i Hamiltona

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes zůstává zatím neporažen také ve Španělsku

Kvalifikace pod taktovkou Mercedesu v čele s Bottasem s velkým náskokem na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud