DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 22.04.2019 20:40 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.7.XXX
    airwar1939
    airwar1939 16:52 21.04.2019 176.74.141.XXX
    VC Číny, maximální rychlosti:
    TR - Honda: 338,4 km/hod
    Haas - Ferrari: 337,5 km/hod
    Renault - Renault: 336,6 km/hod
    Alfa - Ferrari: 332,5 km/hod
    Mercedes - Mercedes: 331,4 km/hod
    ...
    Ferrari - Ferrari: 328,0 km/hod

    Pokud Ferrari spaluje grapefruit, tak Honda minimálně papáju. 12

    A Haas má motory od Hondy nebo? 11 a jo já zapomněl, že top speed určuje výkon motoru 18

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Vidím že jsi si tradičně z toho vzal jen to co se ti hodilo... takže pro jistotu připomenu, že to byla reakce na tvou větu "Miku, já ti nevím, ale příjde ti, že Haas i Alfa mají stejně výkonné motory jako Ferrari?"

      Nevím podle čeho se posuzuje výkon motoru vizuálně, ale pokud Haas i Alfa mají se stejnou pohonnou jednotkou vyšší top speed, tak mě nenapadá, proč bych si měl myslet, že mají méně výkonné motory. A stejně tak nevidím důvod, proč si myslet, že nižší výkon mají PU Renaultu či Hondy.

      Ale vedeme zde spor o tom, zda Ferrari spaluje olej. Já tvrdím že ne, protože to smysluplně ani nejde... a proto se na příkladu rozdílu rychlostí ptám co spaluje Honda.

      Ano speed trap neurčuje výkon motoru, ale vy zde pořád tvrdíte, že Ferrari má nějaký super výkon oproti ostatním, tak se ptám kde ho vidíte, protože na top speedu to vidět není, a to že je Ferrari rychlejší než Haas a Alfa Romeo v zatáčkách lze těžko přičítat motoru.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        37.48.7.XXX
        No, vyšší top speed může být nastavením a to hlavně, dale jeslti to bereš ze závodu, tak ty podmínky jsou úplně jiný, plný výkon ERSu + DRS +slipstream a máš tam hodnotu co má u STR. Ano Ferrari vědomě spaluje olej jakož to dělá i Mercedes, protože to přináší výkon navíc. Mimochodem, GPS data nejsou jen tak pro strandu a AMuS jak v Bahrajnu tak Číně analzyoval, že ferarri získává na všechny týmy minimálně 0,3s na rovinkách, takže kde ty to nevidíš je tvůj problém, naopak problémeme Ferrari je právě aero, kde stavěli na špatný koncept, proto ztrácí jak ve středně rychlých tak rychlých zatáčkách jak na Mercedes tak i na RB

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Problém není v tom že to nevidím já, ale problém je v tom, že to nevidí ani FIA. FIA kontroluje Mercedes a Ferrari poslední rok maximálně možně... a výsledek je ten, že jejich motory, palivo i oleje jsou legální... to jsou fakto která říká FIA... a pokud to ty nebereš, je to tvůj problém.

          Já stanovisko FIA beru, proto hledám rozdíly jinde.

          Proto se domnívám, že rozdílovým faktorem není olej, ale palivo... 1 litr benzínu má váhu 0,7-0,8 kg. Je to dáno kvalitou ropy z které se palivo vyrábí a následně i její čistotou, které se dosáhne. Čistě teoreticky by mezi normálním palivem a 100% čistým palivem mohl být při tom objemu co projde motorem F1 v kvalifikačním módu rozdíl až 150 koní.

          Já jsem konzervativní, proto si myslím, že ztráta Renaultu či RB jenom na palivu je v závodě cca. 10 koní a v kvalifikaci cca. 20-25 koní. Při těch penězích, co do toho Shell či Petronas rvou, není ten rozdíl nic překvapivého.

          U zákazníků Ferrari jsem nezaznamenal že by měli jiné dodavatele paliv a maziv, ale třeba Williams je má. Speciálně u Williamsu si myslím, že rozdíl na tovární tým Mercedesu, pokud jde o paliva bude stejný, spíše větší (v kvalifikaci klidně i 30 a více koní).

          PS: Sorry, ale odhady AMuSu jsou v 90% na úrovni Blesku.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            37.48.7.XXX
            Sorry, ale ty pleteš jedno přes druhé, pokud je spalování oleje těžko kontrolovatelné a jde o to, že je v oblasti válců, tak těžko FIA i některý tým může říct, že to nedělají 03 stanovisko FIA je, že od roku 2017 na tohle téma zavádí nové a nové poatření dokonce, kdy je předepsáno kolik můžou spotřebovat oleje, už to jen dokazuje, jak je tohle cesta dělat. Jinak sorry, ale Honda ani Renault neztrácí jak na Mercedes tak Ferrari do 25 koní, upřímně, to by ty rozdíly byly daleko menší, proč jsou větší možná i proto, že Renault a Honda veřejně hlásí, že olej nespalují, protože neví jak to zefektivnit, jinak Haas má jiného dodavatele jako má Ferrari například. Ale já nevím proč to nechceš pochopit, FIA a ani týmy s tímhle neozvaly, aniž by to nebyla pravda, myslíš, že to týmy a FIA jen tak střelí od boku - tak třeba to někdo dělá, tak na to vydáme směrnici? to asi ne hele, ale dobrej pokus

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Ale já píši naprosto jiné věci, než na co reaguješ. 05

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Pokusím se přízpěvky zjednodušit a psát je v pokud možno krátkých větách, usnadní to pochopení. Add. spalování oleje, výhřevnost:
              benzín 8,6 kwh/l
              nafta 9,4 kwh/l
              motorový olej:11,4 kwh/l

              Až potud super, problém je kvalita a rychlost hoření. Naftové motory dosahují největšího výkonu při otáčkách 1500-3000, u oleje by to bylo ještě o 1000 otáček níže.

              Aby prošel olej vstřikovacím systémem, a následně efektivně hořet, musí být s benzínem naředěn v poměru 1:50 až 1:100. Při takovém poměru je schopen zvýšit výkon motoru při 6 tisících otáčkách asi o 12 koní, při 12 tisících o 6 koní.

              Tak nízký nárust výkonu nevysvětluje rozdíly ve výkonnosti motorů.

              Bavíme se o motorovém oleji bez aditiv podporujících hoření. To FIA kontroluje a je to zakázáno. Ano, aditiva je možné dávkovat do benzínu, tím by se ale znehodnocovalo palivo.

              + 0 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Add. výkonnostní rozdíly motorů. Ty nikdo reálně nezná, hovoří se o 10 koních, ale také o padesáti koních, to je dost velký rozptyl. Následně neřeším rozdíl ve výkonnosti motorů, ale ve výkonnosti paliv.

              Benzín se vyrábí z ropy, máme mnoho druhů ropy, některé jsou méně vhodné (ruská či arabská), některé jsou vhodnější (Norská či Americká bridlicová). Důležité je při destilaci benzín co nejvíce vyčistit od nežádoucích přísad, čím čistčí, tím lehčí a má vyšší výhřevnost.

              Ferrari spolupracuje se Shellem minimálně 20 let, Shell jim dělá paliva na míru přímo pro jejich motory, předpokládám, že dosahují vysoké efektivity. Mercedes spolupracuje s Petronasem cca. deset let, předpokládám že z hlediska efektivity zaostává jen minimálně.

              Renault spoluprtacuje s Elfem, Formuli 1 bere vážně posledních pět let, nižší spolehlivost motorů komplikuje vývoj paliv. Osobně předpokládám, že Elf neinvestuje tolik prostředků co Shell či Petronas a že paliva Elf nejsou natolik sofistikovaná.

              RB má problém ,že s Hondou spolupracuje druhý rok, tudíž paliva jsou nejméně odladěná, zde předpokládám že hodně ztrácí.

              Mercedes dle mě na palivech v závodě a kvalifikaci na Ferrari něco ztrácí, kolik si netroufám odhadnout, v kvalifikaci asi 10 koní, ale je to můj amatérsý odhad.

              U Renaultu a RB očekávám ztrátu na palivech kolem 10 koní v závodě, a kolem 20-25 koní v kvalifikaci.

              Jinak řečeno, tzv, kvalifikační mód není jen o agresivním mapování motoru, ale o co nejefektivnějším palivu.

              PS: i Horner v článku jasně říká, že v palivu a mazivech na Ferrari hodně ztrácejí.

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                37.48.7.XXX
                Já teď nevím jestli to myslíš vážně nebo ne, sice je moc pěkný co tu dáváš za údaje, ale mohl sis všimnout, že i Shell říká, že kvůli F1 musí vyvijet speciální palivo i oleje, které nemají blízko co se běžně používá v provozu, to je celkem logická věc, vzhledem k výkonm motorům v F1, takže tyhle tvé údaje by se dali brát jen v případ,ě že by si použil běžný benzín, olej či na ftu do motoru F1, což se nikdy nestane 11

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Já nechápu, že tě to pořád tak baví. Vždycky někoho přímo oslovíš a pak jen ukazuješ, že vůbec nevnímáš co kdo píše, agumenty k tématu tě zaženou do kouta a začneš se pro jistotu věnovat úplně jinému tématu.
      1. FIA může cokoliv kontrolovat. Můžou motor rozebrat do posledního šroubku a nějak záhadně neobjevili žádné zařízení, vstřikující olej do válců. Je z neviditelného materiálu? Dost podivné ne?
      2. Usuzovat u Haasu a Alfy na rozdílný výkon na základě jejich pomalosti v zatáčkách je vrchol zoufalství. Že jsi neměl podobné projevy loni u RB? Nebo dodával Renault Red Bullu lepší motory, než sám sobě?
      3. Co je nelegálního na tom, že ropné koncerny vyvíjí speciální paliva? Dělají to všichni a je celkem jedno, po jakém ovoci zrovna voní.
      20

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Miroslav D.

        Miroslav D.

        37.188.155.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Ano paliva a oleje pro F1 jsou speciální...spalovací cyklus je asi 3x kratší než u normálního motoru, k tomu až 15 tisíc otáček motoru, a tedy i pohybu pístu ve válci nahoru a dolu...teplo vznikající třením pístu o válec yž 9x vyšší. Tudíž i oleje musí výt výrazně odolnější, musí snézt vyšší teploty, jsou méně náchylné na hoření atd. To vše ještě více znemožňuje zapálení oleje v prostoru válce.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Ano olej se do prostoru válce může dostat pomocí mazacích kanálků... ty mají ve svých motorech všichni výrobci. Také se tam může dostat přes odvod tlaku z klikové skříně do sání motoru, to mají opět všichni výrobci. O zapalování směsi ve válci jsem něco četl, ale i zde pořád platí chemie a doba hoření... Díky tomu, že oleje ve Formuli 1 jsou mnohem odolnější na otěr, teploty atd, jsou mnohem hůře zapálitelné. Při vyšších otáčkách je ve vozu Formule 1 nejde efektivně spalovat... i Renault a Honda přiznávají, že neví jak na to ... a dokud bude platit současná fyzika a chemie, tak na to nepříjdou.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Výhodou internetu je že nabízí neskutečné množství informací, nevýhodou že většina je naprosto nepodložených. A většina diskutérů je líná nad tím co čtou přemýšlet.

        Klasickým příkladem kvality informací v médiích jsou současné prezidentské volby na Ukrajině. Podle toho co psali česká, ale i zahraniční media měl být
        Peter Porošenko pro Ukrajince jasnou volbou, on je podle médií spasitelem Ukrajiny, Ale Ukrajinci to zjevně vidí jinak a tak mu poměrem 27:73 vystavili stopku.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Podívej, nebudu si hrát na odborníka přes konstrukci motorů, to fakt nejsem. Ale mám k tomu výhrady:
          Shodneme se, že olej nejde vstřikovacím systémem. Něco takového by nešlo přehlédnout a šlo by to průtokoměrem, tedy by to nemělo smysl.
          Takže se budu zabývat kanálky skrz píst. Olej je normálně mezi stěnou pístu a stěnou bloku motoru. Je tam k tomu,aby snižoval tření mezi těmito plochami. Motory F1 se dělají v tomto směru velmi těsné (mezera je minimální). Nejdou ani nastartovat za studena, aby se nazdřely. Musí se ohřát olej, pak se teprve může nastartovat. Řekl bych, že je to pro co největším zachování tlaku ve spalovacím prostoru, aby měl motor větší účinnost. Takže mám 3 otázky:
          1. Nebyl by kanálek v pístu na první pohled vidět? Určitě to FIA kontroluje a je těžké uvěřit tomu, že díru v pístu nikdo nevidí.
          2. Neunikal by kanálkem tlak (splodiny) a nesnižovala by se brutálně účinnost? Tlak oleje ve vaně by musel být obrovský, aby k tomu nedocházelo.
          3. Tento systém v podstatě vylučuje ovlivňování během závodu. Jakékoliv zavírací zařízení by muselo nehorázně zvednout hmotnost pístu, který se všichni snaží mít co nejlehčí. Nebo jaké by mohlo být řešení?
          4. A předchozí bod v podstatě způsobí problém v tom, že množství oleje se bude blbě počítat. Každý závod jiná doba provozu, jiné otáčky, jiná spotřeba. Museli by "převrtávat" kanálky dle okruhu. To už mi přijde hodně sci-fi. 03

          Jak píšu, nejsem odborník. A není to mé tradiční rýpání. Jen by mne zajímalo, jak by se to dalo nějak efektivně využít a provést.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Souhlas.
          Upřímně, také čerpám znalosti častečně z netu. Nestudoval jsem techniku, takže znalosti mám omezené a někdy je těžké rozeznat, čemu věřit.
          Nicméně na rozdíl od kolegy Hellhogra si potrpím na to, že by teorie měly dávat smysl. Pokud mi někdo vysvětlí, jak se dá olej spalovat tak, aby to mělo nějaký výrazný efekt, budu pozorně číst.
          Ale když mi dá někdo jako důkaz to, že Haas a Alfa jsou pomalejší v zatáčkách, je to pouze na úsměv. 04

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Zkusil jsem. Strejda Google, zdá se, o tom moc neví. Žádné kanálky, které jdou skrz píst až do spalovacího prostoru nezná. Nebo neumím hledat.
            Asi se budu muset smířit s tím, že má Ferrari nelegální spalování, jehož princip nedokáže nikdo objasnit. 03
            To je tu tak nějak obvyklé.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Myslím, že rozprášení na co nejmenší částečky je principem vstřikování už teď. Látky mají svůj bod vzplanutí. Ten je stejný. Řekl bych, že ideálnem pro motor je, aby se palivo vznítilo v jednom okamžiku, nikoliv postupně. 03
            A vodu k čemu? Na ochlazení spalovacího prostoru válce?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama