DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 22.04.2019 20:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 20.04.2019 15:35
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 10:53
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A protože ho teď spaluje polovinu než předtím, tak Mercedesu ve výkonu utekli. 11
No jo, přišli na to správný ovoce. 12

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tradičně. Žádný odkaz, pouze tupé plácnutí do prázdna.
Až tu budeš zase plácat něco o tom, jak Ferrari získalo 40k tím, že snížili množství oleje na polovinu, tak si konečně nalej do nádrže olej. Ať zjistíš, jaká "raketa" se z tvýho autíčka stane. Jako fanoušek Renaultu kouřové efekty jistě oceníš. 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.170.XXX
Proč je mi truchlivo? No vzhledem k tomu že Ferrari fandím mohu jen těžko jásat 13 Ale zas na druhou stranu jsou to pořád jen závěry ze tří závodů, úplně jasno bude až po Barceloně. A to už bude Seb usazen pevně na prvním místě celkového pořadí a jistým krokem bude směřovat k pátému jezdeckému titulu 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

37.48.7.XXX
Je už 2017 se přišlo na to, že Ferrari spalovalo olej 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Už loni (2018) se po prvním závodě tvrdilo, že Mercedes spaluje olej... FIA upravila pravidlo ohledně maximální spotřeby oleje ze závodu na závod, zároveň zpřísnila kontroly motorů, olejů a paliv... počet přistižených hříšníků byl NULA.

Letos došlo ještě k většímu omezení spotřeby oleje, FIA stále kontroluje oleje a paliva, a počet hříšníků je stále NULA. Takže zatím je to stále v oblasti spekulací, podobně jako na jaře loňského roku.

Prostě se ptám, zda není něco novějšího, kromě SPEKULACÍ... třeba kdo byl přistižen, že spaluje olej, kdo byl přistižen s nelegálním palivem či olejem?

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Já bych jen doplnil, hlavní výhoda a důvod záměrného a řízeného spalování oleje je, že jde mimo snímače průtoku paliva.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

37.48.7.XXX
Proč je ti truchlivo? sorry, ale Ferrari dělá ty samé chyby od 2008 dokola, tohle je prostě .. 2009 - špatně postavené auto, špatný koncept, 2010 navrh auta, který fungoval jen na některých tratí a Ferrari kazilo strategie, 2011 špatný koncept auta, 2012 špatný koncept auta a Ferrari kazilo strategie, 2013 nedokázali vyvijet během sezony a špatné strategie, 2014 velmi špatný motor a koncept auta, 2015 špatné strategie, ne nejlepší koncept auta, 2016 Vettel zahodil moc bodů, auto nemělo výkon na všech tratích, 2017 - Vettel, strategie, 2018 - Vettel, strategie, vývoj během sezony ... sorry, ale tohle je rpostě to samé dokola, a Binotto, jakožto vedoucí oddělení vývoje motoru místo toho, aby loni na tom makal, tak bojoval o post šéfa, tak .. na co ten post chtěl, když musel tušit, že budou problémy ..

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

37.48.7.XXX
Miku, ty jsi zase dobře pobavil, tak až budeš někde mít narážky na spalování oleje jako nesmysl, tak se chytni za nos konečně, díky 04

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Znovu!!! Neříkám, že olej nehoří. Ale je dobrý důvod k tomu, proč se do nádrží leje benzín a ne olej. A fakt to není kvůli ceně. Můžeš to zkusit, schválně jak dobře ti to pojede a jak dlouho ti motor vydrží, než klekne. Klidně to zkus v dieselu, když myslíš, že svíčka je to jediné, co se v motoru může olejem zničit. ;)
Pointou je, že si klidně můžeš zvýšit spotřebu o 0,5% a jsem zvědavý na ten 5-ti% nárůst výkonu. 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.170.XXX
Ať už Ferrari spaluje grepy, jahody nebo řepkový olej, jeho fundamentální problém je asi opravdu to přední křídlo a celkový přítlak na přední nápravě. Opět hezká analýza od Marka Hughese, kde tvrdí že ani v Bahrajnu to od Ferrari nebyla žádná hitparáda a získalo jen díky tomu že Mercedes musel auto nastavit víc na zadní přítlak kvůli charakteru trati. Ostatně připomínám sektorové časy Hama v závodě. Kdyby je poskládal do jednoho kola, má fastest race lap sedm desetin před Lecem.
Otázka je jestli s tím konceptem jde do budoucna něco rozumně dělat. Pokud ne, nebude to o tom bojovat o titul s Mercedesem, ale spíš se ubránit RB. Je mi neveselo truchlivo
09

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Fakt??? Odkaz na to, že tvrdím, že se olej nespaluje, by nebyl? Nebyl že? Jako vždy.
Ale abys věděl, jak to funguje: Palivo je na pohon, olej je na mazání. Proč se nepoužívá benzín na mazání a olej jako palivo? Protože benzín blbě maže a olej blbě hoří a zasírá motor. Nicméně u každého motoru se spálí nějaké minimální množství.
Blbost je věřit, že spálení 0,5% nekvalitní sra.ky (jako paliva), zvýší výkon o 5%.
Důkaz máš v tom, že se omezila spotřeba oleje na polovinu a výkon Ferrari proti Mercedesu vzrostl. Upozorňuji na nepřímou úměru. Ne přímou. 13
Ale samozřejmě můžeš věřit na zázračné vlastnosti grapefruitu. Počkej až přijdou s borůvkama, to bude fičák. 12

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

37.48.7.XXX
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku ... sorry, ale letos se Baku už jelo, nebo se jede tenhle víkend? já tu dávám jasný zprávy od týmu a FIA, že se spalování oleje v oblasti válců dělo a děje, že to nedokážeš pochopit je tvoje mínus 03

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tak tohle o tom palivu a oleji už jsem četl loni v květnu... něco novějšího by nebylo.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

37.48.7.XXX
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými aktéry. Mercedes FIA požádal, aby mu definovala slovo palivo v technických předpisech. Odpověď zaslaná všem týmům zněla, že palivem může být pouze benzin, a to pouze takový, který vyhovuje technickým pravidlům F1. Spolu s vysvětlením bylo zasláno upozornění, že úmyslné obohacování oleje o složky určené pouze k efektivnímu spalování bude považováno za porušení pravidel, a to s okamžitou platností. Do velké míry se tak vyplnila mezera mezi zbytkem sezony a rokem 2018. Ale proč Mercedes upozornil na tuto nejasnost ve výkladu pravidel? Podle zahraničních médií proto, že tím, kdo dosud nejvíce těžil ze spalování oleje, bylo Ferrari. Má se za to, že Scuderia už ve Velké Británii nasadí nové pohonné jednotky, které budou přizpůsobeny skutečnosti, že úmyslnému spalování oleje je konec.

Jak Mike neví co jak funguje, tak bude tvrdit, že je to nesmysl 18

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Myslím, že je myšleno 21% z nárůstu výkonu. Jestli ho zvedli řekněme o 40k, pak to dělá 8-9k. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Někdy se do plynů, které nejsou cítit, úmyslně přidávají různé smradlavé látky typu merkaptanů kvůli okamžitému rozpoznání úniku netěsnostmi, to je třeba případ zemního plynu, metan není cítit. Čistý acetylen také cítit není. Smrad po sulfanu je dán výrobní technologií technického acetylénu, ale není to jeho vlastnost.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Totéž - my si něco myslíme, že Honda dělá, ale jsou to skutečně jen domněnky. Článek je docela letitý a dnes může mít Honda v F1 něco úplně jiného, třeba přišli na to, že tudy cesta nevede. Ani Mazda u sériovky, kde nejsou tak velké nároky, HCCI bez zapalovací svíčky nerozchodila. A celkový výkon také nebyl špičkový, čekalo se od toho objemu víc.
Ale jaksi jsme odbočili od grapefruitu - jak říkám, oktanové číslo je předepsané a větší výkon dosáhneš vyšší výhřevností paliva, Snížením hydraulických a mechanických ztrát a nakonec získáním energie z odpadního tepla, tedy nějaké to turbo atd. Mercedes se pochlubil 50% účinností, ale nikde jsem nečetl kde ho vzal a jak. Ano, správným nastavením všech elementů PJ, kdy tvrdě využívá brzdící režimy atd. k dobíjení aku a následně vysoká účinnost elektromotoru mohou udělat procenta navíc. Kdysi před cca 25 lety už snad Scania nebo Volvo vyráběly turbokompaudní diesely s účinností 48%. A nešlo o žádné bičování výkonu, v první řadě je životnost a spolehlivost. Prakticky jen přidali dvě turba do série, za války se to používalo s úspěchem u leteckých motorů. Ano, diesel má vyšší účinnost už z principu konstrukce, takže dosažení takového čísla nebylo složité. Když vezmu, že diesel má bez turba účinnost okolo 40% a benzínový motor 33%, je zisk 17% docela zajímavé číslo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Jo, článek jsem si přečetl, ale jestli jsem četl dobře, tak jde pouze o domněnky a spekulace.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama