PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes se nevzdává, Ferrari prý nechá jezdce závodit

Jana Šrámková / "Easy", 30. března 2019, 17:04 Aktualizováno 30.3.2019, 22:13 Google+

Ferrari ve formě - získali první řadu a Charles Leclerc oslavuje svoji první pole position v kariéře a rovnou svým časem překonal rekord okruhu. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Bahrajnu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 31.03. 16:38) Napište svůj názor
Charles Leclerc v kvalifikaci v Melbourne

Charles Leclerc v kvalifikaci v Melbourne | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Seb je skvělý jezdec a hodně se toho od něj naučím, ale dnes jsem jen velmi šťastný, že jsem před ním. Je to hodně emotivní, i když se snažím zůstat v klidu, protože za kvalifikaci se body nezískávají. Ale byl to dobrý den a víkend celkově, tak to doufejme bude i pokračovat. Říkal jsem, že je to otázka toho poskládat vše dohromady a vypadá to, že jsem to zvládl, ne jako tomu bylo v prvním závodě. Je to úžasný pocit, ale musíme se soustředit na závod. Jsem s vozem spokojen a cítím se dobře a s týmem se pokusíme najít perfektní strategii, abychom Scuderii přivezli ten nejlepší možný výsledek. Start asi bude klíčový, protože trať je špinavá a snadno protočíte kola.

Sebastian Vettel, 2. místo
Možná jsem byl moc opatrný v 2. sektoru. Charles dneska odvedl velmi dobrou práci a zaslouží si být na pole-position. Staví nás to před zítřkem do skvělé pozice. Hlavní je, že jsme to zvládli. Jsme zpět, kde jsme chtěli být. Počítá se však neděle, ale s kvalifikací můžeme být spokojeni. Dnes je to o Ferrari a Charlesovi. Jsem moc rád. Rychlost nám tu nechybí a potvrdili jsme to dnes, je to dobré.

Mattia Binotto, šéf týmu
Jsem moc spokojený. Po Austrálii jsme se soustředili a tvrdě pracovali, abychom pochopili potíže a myslím, že dnešní výsledek nám dodá sebejistotu. Nepůjdu do detailů, co se změnilo, ale myslím, že důležité byla jednota týmu a soustředěnost. Pracovali jsme jako tým a je to dobrý tým, skvělý, takže jim děkuji. Jsem rád za tým i Charlese a yslím, že rychlost byla dobrá, ale věděli jsme, že s Mercedesy za zády to bude těžké. Bude to zítra náročné a musíme si udržet koncentraci, závod je to dlouhý a dnes se body nerozdávaly. Charlesovi je dovoleno jet jak nejrychleji může a může bojovat o pole position stejně tak jako může zůstat vepředu. Nezastavujeme ho v tom. Důležité však myslím je, aby nebojovali a neriskovali.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Ferrari bylo neuvěřitelně rychlé. Ukazují neuvěřitelnou rychlost, to ale neznamená, že nemůžou být poraženi. Gratuluji Charlesovi, zasloužil si to. Je skvělé, že jsme se zlepšili a důležitý je zítřek, dáme do toho vše a zabojujeme. Ferrari našlo rychlost na rovinkách a to je místo, kde ztrácíme i když jsme tvrdě pracovali, abychom tu ztrátu na ně zmenšili. Auto bylo dobré, ale z nějakého důvodu nám tento okruh nesedí a vlastně nikdy moc neseděl. Ale nebylo to dnes špatné a snad to tak bude i zítra. Bude to těžké a fyzicky náročné a odnesou to pneumatiky, ale rychlost byla loni dobrá a snad to zopakujeme. Užívám si, že je to těsné, líbí se mi to. Je to napínavá bitva a tak by to mělo být.

Valtteri Bottas, 4. místo
Není to zrovna uspokojivý výsledek, ale není to ani katastrofa. Pár setin za Lewisem, Ferrari bylo příliš rychlé, takže na pole position jsme asi neměli. Ferrari bylo celý víkend rychlé a není to překvapení, je jasné, že našli řešení jejich problémů z Melbourne. My jsme udělali pokrok, ale měli navrch. Nicméně záleží na závodě. A naše závodní rychlost není špatná a nejsme na tom zle s pneumatikami a myslím, že to může být vzrušující. Bude to snad dobrá bitva.

Toto Wolff, šéf týmu
Chybí nám rychlost na rovinkách. To jsme čekali, ale je to zklamání a hodně na tom pracujeme. Musíme zamakat a zanalyzovat, proč tomu tak je. Myslím, že to bude těsný souboj a naše závodní rychlost nebyla špatná. Pneumatiky budou klíčem.


RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Tento víkend jsme se trápili s vyvážením vozu, zejména po přechodu na měkké pneumatiky. V kvalifikaci, když jsem snížil výkon, jsem měl hodně přetáčivosti a vůz klouzal, což znamenalo, že se hůř předvídalo, pokud jde o vyvážení a jak najíždět do zatáček. Moje jediné kolo v Q3 bylo všechno nebo nic a nemyslím, že jsem si nechal něco v rukávu. Pochopitelně nemám radost z toho, že jsme za Ferrari a Mercedesem, ale jsem víceméně s pátým místem spokojen, protože po první a druhé části kvalifikace to vypadalo tak, že o toto možná nebudeme bojovat. Zítra to bude zajímavé a v závodě bychom měli být více konkurenceschopní, jelikož naše delší jízdy na středních pneumatikách vykazovaly dosud o tomto víkendu slušnou výkonnost.

Pierre Gasly, 13. místo
Jistě to nebyla ideální kvalifikace a od začátku víkendu se trápíme, obzvlášť se zádí vozu. Už jsme se snažili to zlepšit, ale neměl jsem z toho dobrý pocit a když je to tak těsné jako dnes, myslím, že jsme nepostoupili o šest setin. Je opravdu důležité dát všechno dohromady, ale to se dnes jednoduše nestalo. Vůz má potenciál, takže pouze potřebujeme najít směr, abychom z něj dostali to nejlepší a toto je trať, kde se můžeme zvednout. Zítra na to budeme nesmírně tlačit, chceme získat body a zcela zřejmě dosáhnout lepšího výsledku než je toto. Dnes jsem viděl, jak Charles získal svou první pole position, zaslouží si to, jelikož byl po celý víkend rychlý, takže gratulace.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to pro nás velmi obtížná kvalifikace. Po celý víkend jsme se trápili na pneumatikách C3, které se oběma jezdcům v kvalifikaci těžko zvládaly. Pierre se nebyl schopen postoupit přes Q2 a zítra bude startovat do závodu ze třinácté pozice. Max dokázal během jeho jediného výjezdu v Q3 vytěžit z vozu každý kousíček výkonu, aby se kvalifikoval na pátém místě. Na střední směsi pneumatik jsme vykazovali mnohem vyšší rychlost a snad toho budeme na trati, kde můžete určitě předjíždět, schopni zítra využít.


HAAS

Kevin Magnussen, 6. místo
Mám radost a jsem dnes pyšný na tým za poskytnutí vozu, jenž jsem měl v kvalifikaci. Být šestý a pouze pár setin sekundy za nejrychlejším Red Bullem je docela slušné a možná trochu nečekané. Byli jsme s nimi na stejné úrovni a doufám, že jim v závodě budeme moci zatopit. Jsem na dobré startovní pozici, takže první položka odškrtnuta, pojedeme odtamtud. Naše závodní tempo nebylo v pátečním tréninku tak dobré jako naše kvalifikační rychlost, ale snad to pro zítřek budeme moci změnit a mít solidní závod.

Romain Grosjean, 8. místo
Myslím, že můžeme mít radost, že jsme se s oběma vozy kvalifikovali v první desítce, to je velmi povzbudivé. Vypadá to tak, jako bychom byli co do výkonnosti mezi prvními deseti nejstabilnější, což je dobré. Vždycky doufáte o něco více, ale s osmým místem jsem spokojen. Zítra by to měl být zábavný závod. Bude dlouhý, bude horký, bude vysoká míra opotřebení pneumatik. Myslím, že je to fajn trať pro závodění, snad domů přivezeme pár slušných bodů.

Guenther Steiner, šéf týmu
Kvalifikovat se tak těsně za Red Bully je pro nás fantastické. Ukázali jsme, že jako tým pracujeme společně docela dobře. U Romaina (Grosjeana) jsme měli jeden problém, byl penalizován odsunem tří míst a jedním trestným bodem. Jestliže chcete diskutovat o startovní pozici, to je jedna věc, ale bod do jeho licence je nepřijatelný. Nemohl s tím nic dělat, bylo to zřejmé nedorozumění s jeho skupinou. Takže startujeme šestí a jedenáctí a v zítřejším závodě se budeme snažit ze všech sil získat pozice, o které jsme přišli díky komisařům.


MCLAREN

Carlos Sainz, 7. místo
Byla to dobrá kvalifikace a jsem spokojen. Je škoda, že nám uniklo šesté místo, ale i tak jsme myslím dostali z auta maximum. Chci pogratulovat týmu, protože dostat oba vozy do první desítky ukazuje těžkou práci, kterou přes zimu odvedli a která se vyplácí, můžeme být pyšní. Práce však není u konce a chci první body, takže se musíme soustředit na závod. Máme ale dobrou šanci, takže jdeme na to.

Lando Norris, 10. místo
Celkově to bylo dobré, i když jsem udělal pár chyb a nemyslím, že jsem odvedl tak dobrou práci jako v Austrálii. Vím, že to není tak technický okruh a lehko se tu dělají malé chyby a bylo by dobré být vedle Carlose, bylo to tak těsné. Bude to náročné, ale pneumatiky nejsou špatné, i když za námi startují ti, co si mohou zvolit, tak uvidíme, jak to dopadne.

Gil De Ferran, sportovní ředitel
Byl to dobrý den. Chci pogratulovat všem v týmu za jejich úsilí. Přivezli jsme pár novinek a dodaly nám extra výkon, který jsme potřebovali a dostali jsme oba vozy do první desítky, což je odměna. Zásluhu si připisuje i Renault. Samozřejmě Carlos a Lando jeli skvěle a jsme nadšení. Ale je to jen kvalifikace a musíme dál pracovat, čeká nás dost práce, ale je to dobrý první krok. 


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 9. místo
Dostali jsme z auta maximum a odvádíme dobrou práci. Auto je dobré, ale nemůžeme odhadnout, jak se bude závod vyvíjet, protože jsme zmeškali druhý trénink a nevyzkoušeli si simulaci. Svou roli může hrát počasí a slyšel jsem, že bude hodně foukat, tak uvidíme.

Antonio Giovinazzi, 16. místo
Nebylo to jednoduché a včerejší trénink by byl důležitý, abychom viděli, jak si stojíme, ale takto nevíme, co čekat. Podmínky budou odlišné a uděláme maximum, abychom měli dobrý závod a probojovali se těsným středem pole.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to zatím náročný víkend. Na obou vozech se objevily problémy a chybí nám data, ale vzhledem k okolnostem jsme měli dobrou kvalifikaci a naše rychlost je dobrá a jezdci se cítí dobře. Budeme se snažit a cílem je dojet s oběma vozy na bodech.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 11. místo
Nebylo to vůbec perfektní, ale je to zlepšení. Nakonec jsme byli blíž první desítce, než jsme čekali. Není to tak zlé a víme, že musíme na řadě věcí zapracovat. Stále se učím tohle auto zvládnout a pokaždé, když do něj sednu, tak se to zlepšuje. Můžeme si zvolit pneumatiky a tak se musíme podívat na strategie. Cílem je získat maximum a zisk bodů je rozhodně možný.

Nico Hülkenberg, 17. místo
Bohužel jsme měli problém s autem a to v nejhorší možnou chvíli. Ztratili jsme výkon a nebyla už možnost to opravit. Musíme se na to podívat a opravit to, aby se to znovu neopakovalo. Cítil jsem se dobře, takže je škoda, jak to dopadlo. Snad z toho zítra něco vytěžíme, ale bude to náročné, nicméně do toho dáme vše.

Alan Permane, sportovní ředitel
Bylo to těžké a čelili jsme řadě problémů a stálo nás to výkon, nejhorší byly potíže s mapováním motoru a jeho módem a je to zklamání, ale cílem je se zítra posunout polem vpřed.


TORO ROSSO

Alexander Albon, 12. místo
Po třetím tréninku jsem vstupoval do kvalifikace poněkud s nohama na zemi, takže jsme se v Q1 rozhodli pro tři jízdy, abych se dostal do Q2. Ve druhé části kvalifikace jsem měl pouze jedno kolo, což bylo trochu ošidné - dopustil jsem se chyby a v poslední zatáčce jsem byl široký. Nevím, jak jsem byl Räikkönenovi blízko, ale myslím si, že jsme o postup do Q3 přišli, protože jsem vyjel mimo, takže jsem tím trochu zklamán. Avšak s ohledem na tom jak se víkend dosud odvíjel jsem měl radost, jak jsme vše pro kvalifikaci dali dohromady. Ve druhém tréninku jsme během závodních simulací vypadali docela slušně a je dokonce i několik věcí, které jsme se dnes naučili, jež si můžeme přenést na zítřek, takže se na zdejší závodění těším, zejména proto, že toto je trať, na které můžete předjíždět!

Daniil Kvyat, 15. místo
Dnes to pro nás nebyla ta nejlepší kvalifikace, závěrečnou jízdu ve druhé části jsme vynechali, takže těžko soudit, jak by se nám vedlo, ale myslím, že na postup do Q3 jsme měli naději. Ve voze něco chybělo, takže musíme prověřit, co to bylo. Měli jsme jasnou představu, co jsme chtěli při posledním výjezdu v Q2 udělat, takže je nešťastné, že jsme neměli šanci to udělat. Teď zaměřujeme naši pozornost na zítřejší závod, musíme tvrději bojovat, ale myslím, že budeme konkurenceschopní.

Jody Egginton, zástupce technického ředitele
Dnešek opět zdůraznil, jak je velmi těsný střed pole, přičemž malé rozdíly v čase na kolo mají docela velký vliv na výsledné umístění. Třetí trénink potvrdil změny nastavení, které jsme přes noc provedli, ale na druhou stranu jsme nedokázali dostat všechno z měkkých pneumatik, což znamená, že jsme šli do kvalifikace s o něco více dalšími otázkami, což v této fázi víkendu není ideální. Samotná kvalifikace, podobně jako v Austrálii, vypadala celkem slibně, ale konec konců bylo frustrující, že jsme opět přišli o postup do Q3. Alex byl v poslední zatáčce široký, čímž přišel o nějaký čas v kole, které by v tu chvíli bylo pro Q3 dostatečně rychlé. Danyho kvalifikace z důvodu provozních problémů rovněž nenaplnila slibná očekávaní z počátku víkendu, což mu zamezilo v jeho plánovaném druhém výjezdu. Nyní se soustředíme na závod a jelikož naše rychlost v pátečních dlouhých jízdách vypadala celkem slušně, budeme tvrdě pracovat, abychom měli oba vozy připraveny využít jakoukoli příležitost, která se může sama od sebe objevit.

Toyoharu Tanabe, technický ředitel Honda F1
Těžká kvalifikace, kdy se ani jedno Toro Rosso nedostalo dále než do Q2. Avšak byly některé pozitivní stránky a dvanácté místo Albona není špatné na začátečníka v jeho druhé grand prix. Je to dlouhý závod a zítřejší body jsou pořád možné. Teď se ujistíme, že jsme na první noční závod tohoto roku dobře připraveni.


RACING POINT

Sergio Pérez, 14. místo
Zklamání, ale odráží to, kde jsme. Po trénincích jsme udělali krok vpřed, ale vypadá to, že jej udělali i všichni ostatní. Měl jsem v Q2 nějaké potíže, protože z auta něco odpadlo, což nám nepomohlo a snad se objeví ztracená rychlost, jakmile to opravíme. I když jsme s rychlostí nebyli spokojeni, nesmíme polevit. Je to dlouhý závod a může se stát cokoliv. Se správnou strategií a dobrým startem, můžeme třeba i získat body.

Lance Stroll, 18. místo
Byl to náročný den a chyběla přilnavost a upřímně, ani jsem nezajel nejlepší kolo v úvodní části. Měli jsme na to dostat se dál, ale udělal jsem pár chyb a tak se zaměříme na závod, protože závodní rychlost jsme měli v Melbourne dobrou. Počítá se zítřek, takže uvidíme a pokusíme se o maximum a zabojovat o body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Neměli jsme nejlepší vyvážení a změny, které jsme přes noc udělali nás zavedli na správnou cestu, ale neměli jsme na to dostat se do první desítky. Lance nebyl se svým kolem moc spokojen a Sergio měl poškozené auto, takže jsme dnes rozhodně nezískali maximum, ale záleží na neděli a myslím, že cílem stále mohou být body a můžeme mít dobrý závod.


WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Byla to velmi obtížná kvalifikace, z nějakého důvodu se vůz neřídil ani zdaleka tak skvěle jako ve včerejším druhém volném tréninku. Moje kola byla opravdu špatná a daleko od potenciálu auta, což je škoda. Víme, že nebojujeme ve středu pole, nicméně pořád potřebujeme optimalizovat to, co máme a dnes jsme to neudělali.

Robert Kubica, 20. místo
Byla to celkem obstojná kvalifikace. Je to složitá situace a musíme pár věcí prověřit, jelikož opět jsme mohli některé věci zlepšit. Kamera na předku vozu, jež během posledního ostrého kola odlétla pryč samozřejmě ničemu nepomohla, ale změnou by bylo pouze jedna pozice. V současné době se jedná více o porozumění věcem, které musíme udělat, abychom se zlepšili a byli připraveni, až se auto zlepší tak, abychom z něho mohli dostat maximum.

Dave Robson, závodní inženýr
Neobvykle na tuto roční dobu v Bahrajnu jsme měli během noci docela hodně deště, což třetí volný trénink udělalo ještě náročnějším, než jsme si mysleli. Bylo velmi horko, podobně jako během prvního pátečního tréninku, nicméně jsme za těchto docela nevlídných podmínek na trati zvládli podniknout pár zkoušek, což bylo celkem přínosné. Směrem ke kvalifikaci jsme byli schopni využít práce, kterou jsme odvedli včera ve druhém tréninku, abychom vůz nastavili pro dnešní večerní kvalifikaci. Oba piloti jezdili dobře a ačkoli je vůz stále poněkud bez rychlosti, tlačí na to jak jen mohou, přičemž obě auta měla velmi podobné časy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes se nevzdává, Ferrari prý nechá jezdce závodit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 31.03.2019 16:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

McLaren s číslem 66 postavený pro Fernanda Alonsa na závod Indianapolis 500

VIDEO: Stavba McLarenu 66 pro Alonsův závod v Indy 500 (zrychleně)

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu

"Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Bahrajnu na svého nového týmového kolegu nestačí

ANALÝZA SEKTORŮ: Leclerc překonává rekord okruhu, Ferrari nejsilnější na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Číně: "Jsem na sebe naštvaný," ulevuje si mladík Ferrari

  2. Mercedes v 2. tréninku těsně před Ferrari, které je velmi rychlé na rovinkách

  3. ANALÝZA: Hamilton předčil Bottase ve všech sektorech, nestačilo to. Kam se poděla rychlost Ferrari?

  4. Triumf Mercedesu při kvalifikaci v Číně. Verstappen a Vettel si zřejmě servítky brát nebudou

  5. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  6. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud