DISKUZE K ČLÁNKU Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem
V úterý pokračovalo předsezónní testování v Barceloně. Nejrychlejší čas si opět připsalo Ferrari, tentokrát v rukou mladého Charlese Leclerca. Jak druhý den probíhal?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
airwar1939
10:11 19.02.2019 176.74.141.XXXStandardizované převodovky jsou k čemu, když si je týmy ve většině už teď kupují od dodavatelů PU?-
Petr
10:27 19.02.2019 109.81.245.XXXNe všechny si je kupují od dodavatelů PU. Ale i kdyby, tak se standardizací, jak už to bývá při odstranění soutěže v nějaké oblasti, ušetří - už se nebude vyvíjet čtyřikrát totéž. Náklady jsou kvůli tomu vyšší, rozdíly ve výkonu žádné. Navíc je výrobci vyvíjejí i v průběhu sezóny, což odpadne (v zadání jsou čtyři kusy na sezónu o 24 závodech). Počítá se s vyšším krouťákem (+ cca 14 % díky přirozenému vývoji + plánovanému 30kW navýšení u MGU-K)-
-
GRAHAM
11:10 19.02.2019 77.236.218.XXXTyhle stařecké moudra, vše nové je špatně, aniž by jsi vysvětlil co je špatně a proč, negativní dopady a další věci, jsou tak nějak k ničemu a i úsměvné. Setkávám se s tím dnes a denně. Stáří je mrcha.... a to ber pozitivně. Nejseš v tom sám...-
jumpman
12:14 19.02.2019 178.255.168.XXXsnídal jsi vtipnou kaši, že máš potřebu tady do každýho vandrovat tvoje nesmysly? Jakákoliv standartizace jde proti F1, převodovku jako takovou si spousta týmů nevyvíjí, ale kupuje a kdo si ji vyvinout chce, tak má možnost. Není to striktně dané. Jak daleko od tohoto kroku je standartní motor? Zamysli se než začneš někoho napadat
-
-
-
airwar1939
14:57 19.02.2019 176.74.141.XXXS tím bych tak úplně nesouhlasil, převodovka musí být udělaná správně aby využila 100% potenciálu motoru, to s univerzální převodovkou nebude fungovat, takže bude mít jeden dodavatel PU oproti dalším výhodu. A pak je tu ta cena, pokud koupím motor, převodovku a závěsy dostanu celkově sladěný komplet za rozumnou cenu, pokud koupím jen PU od jednoho dodavatele, k domu dostanu část převodovky od druhého dodavatele, a zbytek převodovky si udělám sám, plus si sám postavím ještě závěsy, tak to výjde dráž, a velmi pravděpodobně se dostanu na nižší výkonnost než u továrního řešení.
PS: a argumentace cenou je ve spojení s FIA spíše dobrý vtip, v poslední době na růstu nákladů týmů nese FIA největší podíl.-
Petr
15:08 19.02.2019 109.81.245.XXXPřevodovka bude udělana správně, dodavatel (možná bude nezávislý - viz Xtrac) bude úzce spolupracovat se všemi. Ale je možné, že její konstrukce a vyladění možná někomu bude vyhovovat více. Pokud jde o závěsy - to ti moc nerozumím - skříň si budou týmy stále dělat sami. A zavěšení je uchyceno ke skříni. Standardní má být jen tak kazeta, tedy ta převodovka, která se bude strkat do skříně. Zatím jde o prvotní návrh, bude se to vyvíjet, uvidíme. Týmy tím každopádně ušetří. Komplet PU - převodovka bude sladěný, to nebude řešit zákazník převodovky. Výkonnost nižší nebude, alespoň takový je cíl: zachovat ji. Současné převodovky se ve výkonnosti moc neliší.-
jumpman
15:32 19.02.2019 178.255.168.XXXno aby to nebylo jako se standartizovanou řídící jednotkou, mercedes, který měl v době kdy měl každý svoji, tak jejich motor byl nejslabší v poli, potom byl "záhadně" vybrán mclaren jako dodavatel a ejhle, renault s ferrari měli problém svůj motor na tuto jednotku vůbec nastartovat a mercedes byl najednou nejvýkonnějším a nejúspornějším motorem. Přitom magneti marelli používali všechny ostatní týmy mimo mcl, ale tento dodavatel vybrán nebyl, takže jak slyším, že je v konkurzu mcl, tak čuju zase nějakou levárnu, aby se dokázali vyškrábat z toho svrabu co mají poslední dobou
Přitom si nemyslím, že nákup převodovky nějak prodražuje celé auto a ti co si ji vyvíjí sami na to zřejmě finance mají... -
airwar1939
17:02 19.02.2019 176.74.141.XXXPřevodovka bude udělána funkčně správně, ale nemusí 100% využít potenciál toho kterého PU.
Pokud výrobce ladí motor a k tomu převodovku a zavěšení, pravděpodobně dosáhne nejoptimálnějšího výsledku. Pokud ale týmu dodá motor jeden dodavatel, druhý dodavatel vnitřnosti převodovky a tým si k tomu dodělá svou skříň a k tomu svoje závěsy, může se dostat na lepší výsledek, ale také nemusí.
Pokud se Sauber a Haas rozhodli brát spolu s PU i převodovku a zavěšení od Ferrari, tak asi proto, že zjistili, že se jim to vyplatí jak z hlediska výkonu, tak i z hlediska ceny.
Pochopil bych pokud by se osm týmů dohodlo, že si najdou společného dodavatele převodovek a zavěšení... pak ať to klidně udělají, je to jejich rozhodnutí, ale nutit všechny týmy používat jedno univerzální řešení proti jejich vůli mě příjde jako nesmyslný diktát FIA.
Jaký je rozdíl ve výkonnosti převodovek si netroufám posuzovat, ale dle toho, že i tuhle součást týmy stále vylepšují, si troufám tvrdit, že to dělají z důvodu, že jim to přinese výkonnostní zisk?-
GRAHAM
20:08 19.02.2019 77.236.218.XXXTak logicky....zisk to přinese. Jenže poměr cena výkon je tristní.
Já bych osobně preferoval, aby si to každej dělal sám, jen by se určila váha a bylo by. Nesmělo by se s tím obchodovat. Tenhle model by měl z F1 zmizet....i když u převodovky bych i oko přimhouřil. -
Petr
09:58 20.02.2019 109.81.245.XXXObecně nějaký diktát je nutný - omezení aerodynamiky, motorů.. pravidla už tady jsou řádku let. Jde jen o to, jestli standardizaci vynutit i u dalšího dílu. Přímý výkonnostní zisk z převodovky je minimální. Já s tím osobně nemám problém - není to vidět, nedělá to rozdíly ve výkonu, a pokud to ušetří, tak proč ne. Fanoušci to nerozpoznají, skříně si týmy stejně budou moci dělat sami. Uvidíme, co na to týmy.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek