DISKUZE K ČLÁNKU Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

V úterý pokračovalo předsezónní testování v Barceloně. Nejrychlejší čas si opět připsalo Ferrari, tentokrát v rukou mladého Charlese Leclerca. Jak druhý den probíhal?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 140, poslední 12.03.2019 10:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 19.02.2019 11:58
Zrovn ty mi povídej něco o zaslepenosti. 12»
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 19.02.2019 12:06
Když jim McLaren stojí za fotku je to dobré… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 19.02.2019 12:14
snídal jsi vtipnou kaši, že máš potřebu tady do… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Renault dnes DRS používá. V zatáčkách je na tom celkem dobře, ale nemá to cenu vyvozovat moc závěry.. na GPS data se ještě podívám. Mercedesy a Red Bully jezdí těžší.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Standardizované převodovky jsou k čemu, když si je týmy ve většině už teď kupují od dodavatelů PU?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Taky mne to napadlo. Navíc má každý jiný motor a některé motory si s převodovkou můžou rozumnět líp a některé hůř. Kdo pak bude zodpovědný za poruchy převodovek? Ta standartizace by měla mít nějaké hranice.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ne všechny si je kupují od dodavatelů PU. Ale i kdyby, tak se standardizací, jak už to bývá při odstranění soutěže v nějaké oblasti, ušetří - už se nebude vyvíjet čtyřikrát totéž. Náklady jsou kvůli tomu vyšší, rozdíly ve výkonu žádné. Navíc je výrobci vyvíjejí i v průběhu sezóny, což odpadne (v zadání jsou čtyři kusy na sezónu o 24 závodech). Počítá se s vyšším krouťákem (+ cca 14 % díky přirozenému vývoji + plánovanému 30kW navýšení u MGU-K)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Díky za informace.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        další hřebík do řádně zatlučené rakve F1...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tyhle stařecké moudra, vše nové je špatně, aniž by jsi vysvětlil co je špatně a proč, negativní dopady a další věci, jsou tak nějak k ničemu a i úsměvné. Setkávám se s tím dnes a denně. Stáří je mrcha.... a to ber pozitivně. Nejseš v tom sám... 11

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            snídal jsi vtipnou kaši, že máš potřebu tady do každýho vandrovat tvoje nesmysly? Jakákoliv standartizace jde proti F1, převodovku jako takovou si spousta týmů nevyvíjí, ale kupuje a kdo si ji vyvinout chce, tak má možnost. Není to striktně dané. Jak daleko od tohoto kroku je standartní motor? Zamysli se než začneš někoho napadat

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        S tím bych tak úplně nesouhlasil, převodovka musí být udělaná správně aby využila 100% potenciálu motoru, to s univerzální převodovkou nebude fungovat, takže bude mít jeden dodavatel PU oproti dalším výhodu. A pak je tu ta cena, pokud koupím motor, převodovku a závěsy dostanu celkově sladěný komplet za rozumnou cenu, pokud koupím jen PU od jednoho dodavatele, k domu dostanu část převodovky od druhého dodavatele, a zbytek převodovky si udělám sám, plus si sám postavím ještě závěsy, tak to výjde dráž, a velmi pravděpodobně se dostanu na nižší výkonnost než u továrního řešení.

        PS: a argumentace cenou je ve spojení s FIA spíše dobrý vtip, v poslední době na růstu nákladů týmů nese FIA největší podíl.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Převodovka bude udělana správně, dodavatel (možná bude nezávislý - viz Xtrac) bude úzce spolupracovat se všemi. Ale je možné, že její konstrukce a vyladění možná někomu bude vyhovovat více. Pokud jde o závěsy - to ti moc nerozumím - skříň si budou týmy stále dělat sami. A zavěšení je uchyceno ke skříni. Standardní má být jen tak kazeta, tedy ta převodovka, která se bude strkat do skříně. Zatím jde o prvotní návrh, bude se to vyvíjet, uvidíme. Týmy tím každopádně ušetří. Komplet PU - převodovka bude sladěný, to nebude řešit zákazník převodovky. Výkonnost nižší nebude, alespoň takový je cíl: zachovat ji. Současné převodovky se ve výkonnosti moc neliší.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            no aby to nebylo jako se standartizovanou řídící jednotkou, mercedes, který měl v době kdy měl každý svoji, tak jejich motor byl nejslabší v poli, potom byl "záhadně" vybrán mclaren jako dodavatel a ejhle, renault s ferrari měli problém svůj motor na tuto jednotku vůbec nastartovat a mercedes byl najednou nejvýkonnějším a nejúspornějším motorem. Přitom magneti marelli používali všechny ostatní týmy mimo mcl, ale tento dodavatel vybrán nebyl, takže jak slyším, že je v konkurzu mcl, tak čuju zase nějakou levárnu, aby se dokázali vyškrábat z toho svrabu co mají poslední dobou
            Přitom si nemyslím, že nákup převodovky nějak prodražuje celé auto a ti co si ji vyvíjí sami na to zřejmě finance mají...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Ta standartizace proběhla v roce 2008.Nejsem si jist že by měl Mercedes tehdá nejslabší motor. To si asi nějak pleteš....ostatně levé dle tebe dělají všichni krom Ferrari. Což je taky divný.....

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Převodovka bude udělána funkčně správně, ale nemusí 100% využít potenciál toho kterého PU.

            Pokud výrobce ladí motor a k tomu převodovku a zavěšení, pravděpodobně dosáhne nejoptimálnějšího výsledku. Pokud ale týmu dodá motor jeden dodavatel, druhý dodavatel vnitřnosti převodovky a tým si k tomu dodělá svou skříň a k tomu svoje závěsy, může se dostat na lepší výsledek, ale také nemusí.

            Pokud se Sauber a Haas rozhodli brát spolu s PU i převodovku a zavěšení od Ferrari, tak asi proto, že zjistili, že se jim to vyplatí jak z hlediska výkonu, tak i z hlediska ceny.

            Pochopil bych pokud by se osm týmů dohodlo, že si najdou společného dodavatele převodovek a zavěšení... pak ať to klidně udělají, je to jejich rozhodnutí, ale nutit všechny týmy používat jedno univerzální řešení proti jejich vůli mě příjde jako nesmyslný diktát FIA.

            Jaký je rozdíl ve výkonnosti převodovek si netroufám posuzovat, ale dle toho, že i tuhle součást týmy stále vylepšují, si troufám tvrdit, že to dělají z důvodu, že jim to přinese výkonnostní zisk?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Tak logicky....zisk to přinese. Jenže poměr cena výkon je tristní.
              Já bych osobně preferoval, aby si to každej dělal sám, jen by se určila váha a bylo by. Nesmělo by se s tím obchodovat. Tenhle model by měl z F1 zmizet....i když u převodovky bych i oko přimhouřil.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Obecně nějaký diktát je nutný - omezení aerodynamiky, motorů.. pravidla už tady jsou řádku let. Jde jen o to, jestli standardizaci vynutit i u dalšího dílu. Přímý výkonnostní zisk z převodovky je minimální. Já s tím osobně nemám problém - není to vidět, nedělá to rozdíly ve výkonu, a pokud to ušetří, tak proč ne. Fanoušci to nerozpoznají, skříně si týmy stejně budou moci dělat sami. Uvidíme, co na to týmy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama