DISKUZE K ČLÁNKU Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže
McLaren v sezóně 2018 podle Carlose Sainz prožil snad ty nejhorší okamžiky a letošní sezóna bude lepší. U britského tým mu má pomoci vývoj, který prošel u Renaultu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
19:37 18.01.2019 176.74.141.XXX
Ten obrázek je povedený podvrh od nějakého vtipálka. Ale ta Coca Cola by se jako sponzor celkem hodila, i když jako pití je to hrozná srágora.
airwar1939
08:34 18.01.2019 176.74.141.XXX
To že motor Renaultu nejspíš na motory Ferrari a Mercedesu něco ztrácí nerozporuji. Rozporuji ta čísla, protože nejsou exaktně změřena ale jsou vycucaná z prstu. Což samozřejmě neznamená že nemohou být správná.
Na netu jsem toho o porovnání rychlosti a výkonu přečetl spousty, a úpřímně mě žádný z postupů nepřesvědčil o správnosti, protože jak ji napsal i ty je tam množství proměnných, který rychlost vozu ovlivňují - počínaje nastavením vozu, tlaku a zahřátí pneu, přes lidský faktor jezdce. Klasicky mě pak pobaví když někdo porovnává výkon na základě dosahovaných maximálních rychlostí... zvláště když mezi jezdci jedné stáje je rozdil v max rychlosti třeba i 8-10 km/hod... čím to je, mají každý jinak výkonný motor?
Na netu jsem toho o porovnání rychlosti a výkonu přečetl spousty, a úpřímně mě žádný z postupů nepřesvědčil o správnosti, protože jak ji napsal i ty je tam množství proměnných, který rychlost vozu ovlivňují - počínaje nastavením vozu, tlaku a zahřátí pneu, přes lidský faktor jezdce. Klasicky mě pak pobaví když někdo porovnává výkon na základě dosahovaných maximálních rychlostí... zvláště když mezi jezdci jedné stáje je rozdil v max rychlosti třeba i 8-10 km/hod... čím to je, mají každý jinak výkonný motor?
GRAHAM
23:43 17.01.2019 77.236.218.XXX
Ale to je něco jiného, tam hraje roli šásko jezdec, druh trati.
RB na motorových tratích určitě ztrácel a možná i nejen kvůli motoru,
Myslím že rozporuješ něco, co je tak nějak jasné. Motor Renaultu zcela jistě ztrácí, nevím proč CA sám sebe špinil....a také, je spousty materiálů na netu, jak to kdo počitá a jak +- motorově je.Jasně, s nějakou odchylkou....ale je to tak.V zásadě mě není jasné proč to rozporuješ....abych pravdu řekl.
RB na motorových tratích určitě ztrácel a možná i nejen kvůli motoru,
Myslím že rozporuješ něco, co je tak nějak jasné. Motor Renaultu zcela jistě ztrácí, nevím proč CA sám sebe špinil....a také, je spousty materiálů na netu, jak to kdo počitá a jak +- motorově je.Jasně, s nějakou odchylkou....ale je to tak.V zásadě mě není jasné proč to rozporuješ....abych pravdu řekl.
airwar1939
22:17 17.01.2019 176.74.141.XXX
Já se také bavím o kvalifikaci, i v ní byl RB konkurenceschopný, a byl schopen i porážet jezdce F či M. A naopak mnoho jezdců z motory Mercedes a Ferrari nestačilo na jezdce z motory Renault.
GRAHAM
21:48 17.01.2019 77.236.218.XXX
Bavím se o kvalifikaci a tam to rozhodovalo. Taky na okruzích kde byl nový asfalt se najednou zjistilo, že když se může jet delší dobu na plný plyn, než v minulosti , tak najednou jsou větší rozdíly.
Samozřejmě že je rozdíl mezi kvalifikací a závodem.
RB mohl v závodě, kde ztrácejí 15-20 kW tohle dohnat jinak. Lepším šáskem, lepším se staráním o pneumatiky, mrtě možností... atd...
V kvalifikaci je 40-45kW problém.....to na většině okruhů moc eliminovat nejde, může to být klidně 0,5 vteřiny i více....jasně dle okruhu, ale to na věci nic nemění. Až na vyjimky, nejsou v žadném připadě v okně, že by to mohli v kvalifikaci dohnat jinak.
Samozřejmě že je rozdíl mezi kvalifikací a závodem.
RB mohl v závodě, kde ztrácejí 15-20 kW tohle dohnat jinak. Lepším šáskem, lepším se staráním o pneumatiky, mrtě možností... atd...
V kvalifikaci je 40-45kW problém.....to na většině okruhů moc eliminovat nejde, může to být klidně 0,5 vteřiny i více....jasně dle okruhu, ale to na věci nic nemění. Až na vyjimky, nejsou v žadném připadě v okně, že by to mohli v kvalifikaci dohnat jinak.
airwar1939
21:30 17.01.2019 176.74.141.XXX
A CA a RB mají přístup k motorům Mercedes a Ferrari že mají seriozní srovnání?
Neslyšel? A c otřeba Ford Cosworth, ten kraloval Formuli 1 déle než deset let a nikdy to nebyl pokud jde o výkon nejlepší motor, 12 válcové Ferrari a BRM, či turbo motory měli i výrazně vyšší výkon, přesto těch titulů dal Cosworth hodně.
A co letos RedBull? Tvrdíš že mají o 45 kw slabší motor, ale v 3/3 sezony byly Ferrari a Mercedesu rovnoceným soupeřem.
Neslyšel? A c otřeba Ford Cosworth, ten kraloval Formuli 1 déle než deset let a nikdy to nebyl pokud jde o výkon nejlepší motor, 12 válcové Ferrari a BRM, či turbo motory měli i výrazně vyšší výkon, přesto těch titulů dal Cosworth hodně.
A co letos RedBull? Tvrdíš že mají o 45 kw slabší motor, ale v 3/3 sezony byly Ferrari a Mercedesu rovnoceným soupeřem.
airwar1939
20:12 17.01.2019 176.74.141.XXX
Kolik to bylo kw bych asi nehodnotil, to neví opravdu férově nikdo ze zainteresovaných, natož samozvaní experti (tím nemyslím tebe). Takže v tomto si fakt držím odstup, zvláště když historie ukazuje, že i takový rozdíl ve výkonu nemusí znamenat, že vůz nemá šanci vyhrát šampionát, natož závod.
Renault bude příští rok mít čtvrtý rok jako tým a cca. dvacatý jako dodavatel motorů (to střílím od boku), takže příští rok musí zabrat hned od začátku a pokud možno být při návratu F1 do Evropy již konkurenceschopný, další mizerná sezona už by byla neomluvitelná.
McLaren to má horší, nemá tovární podporu, ale i tak si nemůže se svým zázemím, rospočtem a počtem lidí dovolit v kvalifikaci takto ztrácet, a odstup v cíli počítat na kola.
Renault bude příští rok mít čtvrtý rok jako tým a cca. dvacatý jako dodavatel motorů (to střílím od boku), takže příští rok musí zabrat hned od začátku a pokud možno být při návratu F1 do Evropy již konkurenceschopný, další mizerná sezona už by byla neomluvitelná.
McLaren to má horší, nemá tovární podporu, ale i tak si nemůže se svým zázemím, rospočtem a počtem lidí dovolit v kvalifikaci takto ztrácet, a odstup v cíli počítat na kola.
GRAHAM
18:47 17.01.2019 77.236.218.XXX
On už loni Brown naznačoval v zimě, že po přechodu na Renault , to nebude jednoduché a že bude trvat než doženou špičku. Jiní říkali zase opak a ti byli více slyšet. Dodnes to moc nechápu a přiznám se, že jsem jim na to skočil, ač logiku to nemělo, když na monopostu mohly dělat tak 2 měsíce.... A to dobrej monopost prostě nepostavíš. Nakonec i TR dopadl šáskově bídně a ten vyvíjel....
Mike17
17:53 17.01.2019 185.149.130.XXX
Psal jsi, že 3 roky zvyšovali výkon rychleji než Mercedes. To by se dalo ještě zkousnout, ikdyž tehdy psali o 60k ztráty, letos se psalo o 50k. Ale budiž, někdy se dostali i blíž.
Tvá citace:
"Nikdy netvrdili to, co říkají tuto zimu. Dokonce mezi lety 2015 a 2016 byli v prohlášeních velmi konzervativní a přiznali, ze nebyl nárůst výkonu."
K tomuto jsem ti zkopíroval jejich prohlášení z roku 2015. Nelíbí se? Chápu.
RB blábolil v roce 2014, že Renaultu chybí 60-80k. Byla tu obrovská spousta pohoršených, jak je RB špiní. V těch textech máš napsáno od Renaultu, že jim chybělo 60k. Tedy RB nešpinil, řekl to samé co Renault.
V roce 2015 RB kritizoval Renault, že neplní sliby a je daleko za konkurencí. Opět vlna pohoršení o špinění. V textech máš zkopírovány sliby Renaultu. Že nebyly naplněny se asi přít nebudeme a určitě ani o tom, že byli daleko za konkurencí.
A pak už se to jen vyhrocovalo. RB mohl být diplomatičtější. Ale upřímně bych výrobce čehokoliv žaloval, kdyby mi za nejvyšší cenu nasliboval špičkový produkt a nakonec dodal poruchový a nevýkonný šmejd.
Tvá citace:
"Nikdy netvrdili to, co říkají tuto zimu. Dokonce mezi lety 2015 a 2016 byli v prohlášeních velmi konzervativní a přiznali, ze nebyl nárůst výkonu."
K tomuto jsem ti zkopíroval jejich prohlášení z roku 2015. Nelíbí se? Chápu.
RB blábolil v roce 2014, že Renaultu chybí 60-80k. Byla tu obrovská spousta pohoršených, jak je RB špiní. V těch textech máš napsáno od Renaultu, že jim chybělo 60k. Tedy RB nešpinil, řekl to samé co Renault.
V roce 2015 RB kritizoval Renault, že neplní sliby a je daleko za konkurencí. Opět vlna pohoršení o špinění. V textech máš zkopírovány sliby Renaultu. Že nebyly naplněny se asi přít nebudeme a určitě ani o tom, že byli daleko za konkurencí.
A pak už se to jen vyhrocovalo. RB mohl být diplomatičtější. Ale upřímně bych výrobce čehokoliv žaloval, kdyby mi za nejvyšší cenu nasliboval špičkový produkt a nakonec dodal poruchový a nevýkonný šmejd.
GRAHAM
16:55 17.01.2019 77.236.218.XXX
Je potřeba imho rozlišovat, že když někdo řekne, že zvýší výkon o 35-40 koní a opravdu to udělá a zároveň řekne že si myslí,odhaduje, že díky tomu dožene konkurenci, což se nakonec nestane, bó konkurence zvedne taky a to samé. Holt ač se zlepšil, tak mezera je stejná.
RB nebyl tymovej hráč, ač jejich frustraci rozumím a chápu. Mlčeti zlato...
RB nebyl tymovej hráč, ač jejich frustraci rozumím a chápu. Mlčeti zlato...
airwar1939
15:32 17.01.2019 176.74.141.XXX
Máš pravdu, přehlédnul jsem se, oba týmy měli cca. 2,5 sekundy na kolo. Takže by oba měli mít +- podobný cíl, ztrácet max 1,5 sekundy na pole, raději do té sekundy.
PS: nějak jsem zapoměl, že i Renault byl loni v kvalifikacích takto tragickej.
PS: nějak jsem zapoměl, že i Renault byl loni v kvalifikacích takto tragickej.
Adi
15:31 17.01.2019 81.19.11.XXX
Souhlas. Z tohoto úhlu pohledu odvedl loni Mclaren nejhorší práci na šasi od roku 2014 a "facka" v podobě toho, co se dalo s loňským motorem Renault dosáhnout v šasi RB, byla pro Mclaren velká. Každopádně mají obrovskou motivaci a nemají kde hledat výmluvy, věřím, že makají tvrdě na nápravě.
Adi
15:28 17.01.2019 81.19.11.XXX
Za prvé jsem psal poslení 3 roky, né prohlášení mezi sezónami 2014 a 2015. Každopádně děkuji za snahu při dohledání starších článků. Já v nich čtu reálná zhodnocení, která postupně plnili a plní. Jaký to kontrast s tím, co blábolil RB a co vypouští Honda že?
GRAHAM
15:26 17.01.2019 77.236.218.XXX
Víš co Majku, to že vygoogluješ PR kecy, to ještě neznamená nic. Vše má svoji časovou osu a teď zpětně lze říci, jak to bylo a ne tady kopírovat v módu zpětně , kdy se nevědělo jak co bude.
RB si tehdy stěžoval, že na to Renault netlačí a chtěl aby se více riskovalo....
Nakonec tehdy Marko říkal že tuším v roce 2016 neměli jediný problém s motorem.
Renault posléze na to kapku tlačit začal a spolehlivost šla do kytek, taky ber v potaz, že a byl to tuším rok 2016, implementovaly TJI systém.
RB si tehdy stěžoval, že na to Renault netlačí a chtěl aby se více riskovalo....
Nakonec tehdy Marko říkal že tuším v roce 2016 neměli jediný problém s motorem.
Renault posléze na to kapku tlačit začal a spolehlivost šla do kytek, taky ber v potaz, že a byl to tuším rok 2016, implementovaly TJI systém.
Mike17
14:33 17.01.2019 185.149.130.XXX
Mezi lety 2015 a 2016 byli konzervativní?
Rémi Taffin, provozní ředitel
Z pohledu výkonnosti bychom si přáli ještě více času, vždy jsme si ale byli vědomi této situace po obzvlášť agresivních vývojových volbách. Před Melbourne stále můžeme vytěžit další potenciál, obzvlášť v oblasti ovladatelnosti. Ale pokud jde o množství poskytovaného výkonu, jsme rozhodně tam, kde jsme chtěli.
Dalším pozitivní bod se týká příprav našich technických skupin, které fungují u obou partnerských týmů. Spolupráce je nyní bezproblémová. Ve Viry zatím pokračuje práce na zajištění toho, abychom do Melbourne dorazili v té nejlepší možné formě.
Cyril Abiteboul, generální ředitel
Nyní jsme dosáhli cílové úrovně pro Melbourne. Výsledky byly potvrzeny křížovým průzkumem dat získaných na dynamometru. V tomto ohledu je situace celkem dobrá.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/50011-zprava-renault-po-testech-spokojenost-se-spolehlivosti-vykon-do-melbourne-jeste-zvysi
Přesto si věříme, že se nám podaří naplnit náš cíl: snížit ztrátu pohonné jednotky na Mercedes na polovinu do první velké ceny. Naše posílené partnerství s Red Bullem se také posunuje správným směrem a celková situace vypadá povzbudivě.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/49961-zprava-renaultu-po-barcelone-spolehlivost-vyborna-ceka-nove-dily-a-software-pro-ice-a-turbo
Možná jsme nesmazaly veškeré ztráty, věříme však, že jsme urazili velký kus cesty ve snížení ztráty z loňské sezóny," tvrdí Abiteboul.
"Naším cílem je stáhnout ztrátu co nejvíce a dát Red Bullu a Toro Rosso konkurenceschopnější vůz na většině okruhů, nezávisle na jejich charakteristice a citlivých vlastnostech," přeje si ředitel Renaultu,
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/technika/49784-renault-v-roce-2015-850-koni-zlepseni-vsech-systemu-a-zvyseni-spolehlivosti
"Předpokládáme, že naše ztráta na Mercedes se na konci roku pohybovala kolem 60 koní. Doufáme, že tuto ztrátu stáhneme v Melbourne na polovinu."
"Na rozdíl od Mercedesu zahájíme sezónu s motorem verze 2015. Zatím jsme využili zhruba dvě třetiny z povolených [32] žetonů pro letošní změnu motorů. Mým cílem je tento rok získat minimálně pět vítězství," pokračuje Abiteboul.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/49771-cile-renaultu-stahnout-naskok-mercedesu-na-30-koni-a-nejmene-pet-vitezstvi
Psát ti o tom, jak vypadala sezona 2015 asi nemusím, ne?
Rémi Taffin, provozní ředitel
Z pohledu výkonnosti bychom si přáli ještě více času, vždy jsme si ale byli vědomi této situace po obzvlášť agresivních vývojových volbách. Před Melbourne stále můžeme vytěžit další potenciál, obzvlášť v oblasti ovladatelnosti. Ale pokud jde o množství poskytovaného výkonu, jsme rozhodně tam, kde jsme chtěli.
Dalším pozitivní bod se týká příprav našich technických skupin, které fungují u obou partnerských týmů. Spolupráce je nyní bezproblémová. Ve Viry zatím pokračuje práce na zajištění toho, abychom do Melbourne dorazili v té nejlepší možné formě.
Cyril Abiteboul, generální ředitel
Nyní jsme dosáhli cílové úrovně pro Melbourne. Výsledky byly potvrzeny křížovým průzkumem dat získaných na dynamometru. V tomto ohledu je situace celkem dobrá.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/50011-zprava-renault-po-testech-spokojenost-se-spolehlivosti-vykon-do-melbourne-jeste-zvysi
Přesto si věříme, že se nám podaří naplnit náš cíl: snížit ztrátu pohonné jednotky na Mercedes na polovinu do první velké ceny. Naše posílené partnerství s Red Bullem se také posunuje správným směrem a celková situace vypadá povzbudivě.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/49961-zprava-renaultu-po-barcelone-spolehlivost-vyborna-ceka-nove-dily-a-software-pro-ice-a-turbo
Možná jsme nesmazaly veškeré ztráty, věříme však, že jsme urazili velký kus cesty ve snížení ztráty z loňské sezóny," tvrdí Abiteboul.
"Naším cílem je stáhnout ztrátu co nejvíce a dát Red Bullu a Toro Rosso konkurenceschopnější vůz na většině okruhů, nezávisle na jejich charakteristice a citlivých vlastnostech," přeje si ředitel Renaultu,
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/technika/49784-renault-v-roce-2015-850-koni-zlepseni-vsech-systemu-a-zvyseni-spolehlivosti
"Předpokládáme, že naše ztráta na Mercedes se na konci roku pohybovala kolem 60 koní. Doufáme, že tuto ztrátu stáhneme v Melbourne na polovinu."
"Na rozdíl od Mercedesu zahájíme sezónu s motorem verze 2015. Zatím jsme využili zhruba dvě třetiny z povolených [32] žetonů pro letošní změnu motorů. Mým cílem je tento rok získat minimálně pět vítězství," pokračuje Abiteboul.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/49771-cile-renaultu-stahnout-naskok-mercedesu-na-30-koni-a-nejmene-pet-vitezstvi
Psát ti o tom, jak vypadala sezona 2015 asi nemusím, ne?
airwar1939
12:59 17.01.2019 176.74.141.XXX
Nevím jestli bych primárně řešil soupeře ve středu pole, soustředil bych se na výkonnost a odstup od čela, pořadí v cíli je vedlejší. Výjdeme li z toho že M, F a RB měli poslední 1/3 sezony +- stejnou výkonnost, tak se dá předpokládat že jeden z těchto týmů bude na záčatku další sezony v čele. Renault loni v Austrálii ztrácel na čelo 1,5 sekundy a pokud chce udělat viditelný pokrok, musí to srazit na sekundu, lépe pod ni. McLaren ztrácel na čelo 2,5 sekundy a na Renault sekundu, pokud ztrátu na čelo dostane pod 1,5 sekundy a na renault pod 0,5 sekudny, opět bych to hodnotil jako úspěch, a myslím že je to reálný cíl.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek