DISKUZE K ČLÁNKU Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné
Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
13:05 04.01.2019 77.48.94.XXXty "šedé zóny" pravidel mám hrozně rád. vždycky se najde někdo, kdo zajde do krajnosti a využije možnosti na maximum. ať už to byly Fkanály, flefi křídla, dvojitý difuzor, náprava navíc, ventilátor pro odsávání vzduchu z pod auta...….. vždycky to bylo něco, na co ostatní koukali a v případě prokazatelného přínosu se to snažili okopírovat, případně okamžitě nechat zakázat. a fandové na tom vždycky vydělali. bylo to zajímavé a o čem debatovat. -
-
-
tom11
13:00 04.01.2019 77.48.94.XXXnemusí to nutně být vítezství Pyrhy ( dříve Pyrhovo vítezství ), a rozhodně to nemusí být drahé. když je to dobrý nápad, tak to naopak může za zlomek ceny udělat stejně práce, jako "standardní" řešení, nebo nebývale navýšit výkon za přijatelnou cenu. třeba takový dvojitý difuzor, když už byl zmíněn. určitě přinesl spoustu užitku ( konec konců i titul mistra světa ) a nemyslím si, že to byla ta nejdražší věc na autě....-
-
jon
14:23 04.01.2019 90.176.154.XXXJen pro upřesnění, Graham uvedl Pyrrhovo jméno správně. Stejně tak termín Pyrrhovo vítězství je též správně užit, vzhledem k tomu, že byl myšlen jako metafora.
Ale chtěl jsem reagovat na dvojitý difuzor. Ten sám o sobě nebyl nijak drahý, pokud se s ním počítalo už od prvotního návrhu designu. Horší to bylo pro ostatní stáje, které museli toto řešení okopírovat a implementovat na svůj design. Tak už to bylo trochu horší, protože takto dramatický nárůst přítlaku v zadní části vozu totálně přeskupil celé vyvážení vozu.
Plošně tato finanční náročnost platí u většiny nápadů. Nejdražší je návrh a vývoj designu. Takže pokud tam uprostřed práce musím zakomponovat něco, s čím se nepočítalo a zásadně to mění situaci, musím zásadní část práce obětovat a přepracovat. Pokud tedy někdo nemá štěstí a nezapadne to balíku na první dobrou. Což ale není příliš pravděpodobné u špičkových stájí, kde řeší spoustu drobných detailů, díky kterým si drží tak extrémní náskok na zbytek pole. U nich je vysoká pravděpodobnost, že je v případě implementace takového prvku čeká zásadní předělání vozu.-
GRAHAM
16:28 04.01.2019 77.236.218.XXXJj, tak to bylo. Tehdá nebylo jednoduché to tam dodělat. I Adrian se zapotil....
[odkaz na stránku]
Frank Wilimas dodnes lituje, že mu nedal podíl ve své společnosti. Vím nemohl tehdá tušit....ale byla to velká chyba.
V roce 1996 požádal Franka Williamse o podíl v týmu a nedostal ho, a tak odešel.
"Chtěl akcie, které jsem mu v té době nechtěl dát," vzpomínal Williams pro F1 Racing. "S odstupem času se dá říct, že to byla chyba.....-
jon
18:01 04.01.2019 90.176.154.XXXVidíš, já ten rozhovor ani nečetl, ale jen to potvrzuje to, co bylo Tebou nastíněno. V případě RB, (dnes) Mercedesu, Ferrari a dříve třeba McLarenu takový zásah do konceptu znamenal v podstatě urychlené vydání B-specifikace. Což už se nebavíme o řádu milionů EUR. Pro veliké stáje to vždy bylo relativně v pohodě, protože tyto peníze prostě odepsaly a holt je ta sezóna přišla dráž. Kdykoli se pokusil o něco podobného soukromník, jednalo se skutečně o Pyrrhovo vítězství, protože si sice pomohli na pár závodů, ale po zbytek sezóny to byl game over.
Když to vezmeme kolem a kolem, Ross Brawn to tehdy také tak měl. Vsadil na jedinou kartu. Kdyby mu ten dvojitý difuzor zakázali, bylo by vymalováno po testech.
-
-
tom11
19:56 04.01.2019 193.86.205.XXXTak já holt příště na vtip či parodii nějak upozorním. Já moc dobře vím, jak to s panem Pyrrhou je. Je pravda, že mi tam jedno "r" chybí, to se omlouvám. ale jinak to měl být odkaz na klasiku - na cimrnany, konkrétně na nejistou sezónu. scénku jsem i pro nezasvěcené našel:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DlYV_voCNZLo&ved=2ahUKEwj0of_35NTfAhVBCCwKHY-xBrgQtwIwAHoECAcQAQ&usg=AOvVaw3FAv0l05FmH0XpYHRzCrWN -
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek