Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium

Petr Hlawiczka, 28. listopadu 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chystá změny. Podle něj je současná situace, kdy na pódiu končí pouze tři špičkové týmy, zkrátka nepřijatelná.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 29.11. 23:50) Napište svůj názor
První tři týmy jsou v F1 výkonnostně v jiné kategorii

První tři týmy jsou v F1 výkonnostně v jiné kategorii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Letos se na pódium kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu podívali zástupci zbylých sedmi týmů pouze jednou - to když Sergio Pérez dojel třetí ve Velké ceně Ázerbájdžánu. V předchozím roce se podobný výsledek ve stejném podniku podařil také Lanceovi Strollovi s Williamsem.

Obrovskou propast mezi špičkou a středem pole dokládá také rozdíl mezi třetím Red Bullem a čtvrtým Renaultem v šampionátu konstruktérů - ten činí obrovských 297 bodů! Tato situace je pro Formuli 1 nepřijatelná a její sportovní šéf to hodlá změnit pomocí sady pravidel připravovaných pro rok 2021.

Šampionát konstruktérů 2018

Šampionát konstruktérů 2018 | zdroj: FIA

"Jako tomu bylo v roce 2017, tak pouze jednou, a co je ještě významnější - na velmi neobvyklém městském okruhu, jako je Baku, se pilot jednoho z těchto sedmi týmů dostal na pódium. Dvě pódia z celkových 123 [za dva roky], to je nepřijatelné, obzvlášť pokud jde o neustále narůstající technické a finanční rozdíly," kritizuje Brawn.

"Jde o problém, který řeším s FIA a týmy, protože na tom záleží budoucnost Formule 1. Na stole jsou různá řešení a my všichni musíme akceptovat, že takto to už moc dlouho dál nejde," upozorňuje bývalý technický ředitel Ferrari.

Týmy od čtvrtého místa působí výkonnostně jako z druhé ligy. "Jejich bitvy byly určitě vzrušující, ale pro fanoušky to je těžké se nadchnout kvůli souboje o osmou pozici. Přesto gratuluji Renaultu ke čtvrtému místu, které dokládá jeho Pokrok. A také Haasu - skončit pátý už ve třetím roce v tomto sportu, to je skvělý úspěch," hodnotí Brawn.

img-responsive

14 vozů za Red Bullem na pódium nemá šanci | foto: Red Bull Content Pool

Pro příští rok dojde na menší úpravu aerodynamických pravidel, které podle skeptiků moc nepomohou. O víkendu F1 podepsala novou čtyřletou smlouvu s Pirelli, které se od průlomového roku 2021 zavázalo dodávat úzkoprofilová 18" pneumatiky míst současných 13palcových. "První kroky pro budoucnost jsme tak již podnikli. Ale stále toho v nadcházejících měsících hodně zbývá," uvědomuje si Brit.

Pohonné jednotky se ale měnit nebudou, jak jsme vás již dříve informovali, Aston Martin proto definitivně ukončil svůj projekt zaměřený na přípravu pohonné jednotky pro F1.

Vytisknout

Diskuze: Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 29.11.2018 23:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel během posezónních testů v Abú Zabí

Vettel po bouračce při testech hodnotí nové pneumatiky pro rok 2019

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud