PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

Jana Šrámková / PH, 10. listopadu 2018, 19:36 Google+

Jak hodnotí své dnešní výkony na brazilském Interlagosu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.11. 22:23) Napište svůj názor
Lewis Hamilton po kvalifikaci v Mexiku

Lewis Hamilton po kvalifikaci v Mexiku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Počasí bylo jako na houpačce a Ferrari je tento víkend rychlé. Jdu se svým inženýrem dostat auto do té nejlepší formy. Jsem moc rád, že jsem tady v Brazílii, mám na své přilbě Sennu. Nevěděl jsem, jestli kvalifikaci vyhraji. První rok, když jsem tady přijel, tak jsem bojoval s Felipem [Massou] a byl jsem tady tím nepřítelem. Uvidíme, jak to dopadne zítra. Ferrari jsou rychlá, ale více se jim drolily super-měkké pneumatiky než nám. Chtěli jsme být na měkkých, ale uvidíme, jestli na nich dosáhnu to nejlepší. Co se manévru Sirotkina týče - oba jsme měli zpomalit, všichni jsme byli ve zpomalovacím kole a zajížděli do boxů. Nevím, co si myslel. Bylo to podivné a zbytečné a ten manévr považuji za prokázání nedostatku respektu.

Valtteri Bottas, 3. místo
Nebyl jsem příliš daleko, ale tady jsou rozdíly vždycky velmi malé. Vím, že to bylo těžké, ale dnes to nemohl dát dohromady. Měl jsem k dobru přes dvě desetiny, ale pak jsem je v Q3 ztratil na rovince. Záleží na situaci, ale jakmile začalo pršet, tak to někdy musíte jít zkusit.

Toto Wolff, šéf týmu
Moc mě těší, že po takové těžké bitvě jsme znovu nahoře. Dostanete ránu, vrátíte ji, zase ji dostanete, vrátíte... bylo to tak v každé části víkendu, proto mám takovou radost. Lewis je stále nadšený, motivovaný, mám radost, když to vidím.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Byla to dobrá zábava. Dobrý začátek druhého pokusu v Q3. Ztratil jsem nějaký čas, ale byla to zábavná část. K incidentu v boxech, kdy jsem nevypnul motor, se raději nebudu vyjadřovat. Neměli nás povolávat k převážení - když jsou takto proměnlivé podmínky, tak to je podle mě nefér, když někoho zavolají. Chtěl jsem jen, aby si pospíšili.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Vzhledem k tomu, jak náročný byl zatím tento víkend, je kvalifikace nejlepší. Není to ideální, ale odvedli jsme dobrou práci. Jsem spokojen a to je pozitivní. V Q2 byly podmínky náročné, hrozil déšť, ale rozhodli jsme se vyjet na měkkých pneumatikách, abychom na nich mohli startovat a vyšlo to. Myslíme si, že je to pro nás ta nejlepší možnost. Víme však, že se toho může stát hodně. V posledním pokusu jsem zajel hodně dobrou první část kola, ale potom jsem trošku ztratil na konci. Pokusil jsem se to napravit v poslední zatáčce, ale nezlepšil jsem svůj čas. Rozdíly jsou velmi malé, je to těsná bitva, takže to bude zajímavý závod. 

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Myslím, že dneska v autě něco zůstalo, vyvážení nebylo ideální. Byli bychom asi o něco blíže Kimimu. Vzhledem k nastavení, které jsme zvolili, to bude zítra lepší. Auto je nedotáčivé, což bude lepší pro závod.

Daniel Ricciardo, 6. místo
Rychlost při nízkém množství paliva nebyla špatná, zítra to bude celkem slušné. Po penalizaci odstartuji z 11. místa, jsem v pohodě. Budu mít před sebou nějakou práci, ale tady se dá předjíždět a jak jsem řekl, máme slušné auto.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to zajímavá kvalifikace, kde pořád hrozil déšť. V Q1 byl Max nejrychlejší a zvolili jsme super-měkké pneumatiky, aby byl v mokru v Q2 na správných pneu, ale nakonec bylo sucho. Oba jezdce dělily v Q3 jen tisíciny sekundy a jsou pátý a šestý, což jsme tu čekali. Ve druhém sektoru jsme hodně rychlí, ale první a třetí podtrhuje naše nedostatky. I tak však věříme, že máme dobrou závodní rychlost a i přes Danielovu penalizaci doufáme, že zítra oba dojedou dobře a předvedou silné výkony.

SAUBER

Marcus Ericsson, 7. místo
Skvělý výsledek a den pro tým. Oba vozy v první desítce a v čele středu pole, báječný výkon. Jsem moc rád za celý tým i za sebe, moje nejlepší kvalifikace v F1. Zvládl jsem se stále zlepšovat a i v náročných podmínkách, neudělal jsem žádnou chybu, auto bylo dobré a je úžasné získat takových týmový výsledek. Charles je hned za mnou a máme tak dobré startovní pozice, moc se těším a cílem je co nejvíc bodů.

Charles Leclerc, 8. místo
Úžasný den pro celý tým. Nejlepší ze zbytku pole, silný výkon a neuvěřitelný výsledek, měli bychom být všichni pyšní. Byl jsem moc spokojen se svým kolem na konci Q2, i když o něco méně s tím v Q3. Marcus odvedl úžasnou práci, takže gratuluji.

HAAS

Romain Grosjean, 9. místo
Chtěli jsme být nejlepší ze zbytku pole, ale podmínky jsme nevyužili tak, jak bychom si přáli. Auto v Q2 se chovalo fantasticky, věděl jsem, že mám jen jedno kolo a bylo to úžasné. Opravdu dobré a cítil jsem se v Q3 fajn, ale potom jsem měl trošku problém s nedotáčivostí. Musíme se na to podívat, protože jsem nedokázal zajet stejné časy. V těchto podmínkách je lehké udělat jen minimum jinak a vyvážení je jiné. Myslím, že zítra by to mělo být dobré, ať už bude pršet nebo ne, s tím nic nenaděláme, takže uvidíme.

Kevin Magnussen, 11. místo
Jsem zklamaný, byla to asi smůla. Byli jsme na trati, když pršelo nejvíc. Snažíte se o maximum a být ve správný čas na správném místě, ale pokud to počasí vypadá takto, nikdy nevíte a těžko se to odhaduje. A jak je vidět, nepovedlo se nám to. Podle předpovědi by pršet zítra nemělo, zatím to sedí. Je to smůla, protože jinak jsme měli moc dobré auto. Já a Romain jsme měli být nejlepší ze zbytku, takže to naštve, ale zaměřme se na pozitiva a snad využijeme výběr sady pneumatik pro start.

Günther Steiner, šéf týmu
Nebylo to perfektní, ale i tak dobré. Jen nám nevycházelo načasování. to se stává, když si počasí dělá, co chce. Auto bylo dobré a piloti odvedli dobrou práci. Po posunu díky Ricciardově penalizaci jsme devátí a desátí, což není špatné. Jsme si jistý, že budeme moci bojovat o body.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 10. místo
Cítil jsem se hodně dobře a je skvělé dostat se dnes do Q3. S výkonem jsem spokojen a deváté místo je dobrá startovní pozice (posune se díky penalizaci Ricciarda pozn.red.). Bylo to celkem stresující a vzrušující zároveň, déšť se zhoršoval, ale zvládli jsme to a dostali se do první desítky. Je to náročné, protože v podobných podmínkách nikdy nevíte, co máte čekat, kde bude přilnavost při nájezdu do zatáčky a jak moc bude mokro, ale myslím, že jsme to nakonec zvládli opravdu velmi dobře. Ale i tak to nebude lehký závod, protože naši nejbližší soupeři kolem jsou velmi rychlí a musíme ještě vybojovat pár bitev. Já do toho rozhodně dám vše, abych zítra získal body.

Brendon Hartley, 17. místo
Ztratil jsem pár desetin v Q2, hodně jsem probrzdil do zatáčky číslo 8. Ve středu pole to je velmi vyrovnané. Mysleli jsme si, že budeme mít šanci. Podmínky ale byli těžké, museli jste věřit, že budete mít přilnavost, ve výjezdovém kole udržovat nízké teploty pneumatik.

Jonathan Eddolls, šéfinženýr
Cílem bylo zapracovat na závodní rychlosti, protože kvalifikační byla včera dobrá. V tréninku jsme tedy měnili nastavení a to náš výkon zítra zlepší. Prioritou bylo ujistit se, že po změnách máme dobrou kvalifikační rychlost a byli jsme si jistí, že můžeme vozy dostat do Q3. Viděli jsme hrozbu deště a proto to bylo náročné a Brendon bohužel udělal chybu a nedostal se dál jen velmi těsně. Bez toho by byl v pohodě v Q2. Podmínky se nezlepšili a tak to bylo těžké, cílem bylo vyjet na super-měkkých ve správnou chvíli, což jsme zvládli. Nyní se musíme podívat, co se pokazilo, protože v Q3 už jsme neměli takovou rychlost, jakou bychom měli. Zbyla nám jen jedna sada nových pneumatik, což pro nás znamenalo nevýhodu, protože ostatní měli dvě. I tak nám chyběla rychlost a nemohli jsme se zlepšit. Rychlost tam nebyla už v Q1 a Q2, takže jsme zariskovali a cílovou čarou projeli jako poslední. To vyšlo a vypadá to, že Pierre se snažil z auta dostat víc, než čeho bylo schopné a neposkládali jsme dohromady dobré kolo. Ale postup je pozitivní a změny by nám měli pomoci k dobrému zítřejšímu výsledku.

Racing point FORCE INDIA

Sergio Pérez, 12. místo
Bylo to náročné a je to zklamání, zmeškat tak těsně Q3. Celkově je to těžký víkend, ztratili jsme cenný čas na trati, a tady je každá desetina důležitá a může udělat velký rozdíl. Popravdě nejsme tak konkurenceschopní, jak jsme čekali, ale myslím, že z toho stále může být dobrý závod. V Q1 jsme se trápili a museli využít další sadu pneumatik, abychom se dostali dál, takže jsme měli použité, když se podmínky zlepšovaly a na konci Q2 už jsme náš čas nepřekonali. Ale myslím, že naše reální rychlost je lepší, než jsme dnes ukázali a pokud budeme mít dobrý start, můžeme bojovat o body. Roli tu může hrát i počasí a my se pokusíme posunout vpřed.

Esteban Ocon, 13. místo (+ penalizace 5 míst kvůli výměně převodovky)
Nebyla to skvělá kvalifikaci. Z mnoha důvodů nám to moc nevyšlo. Po třetím tréninku jsme provedli změnu nastavení, ale to nepřineslo potřebné zlepšení. Auto nebylo ideální i přestože jsem předtím věřil, že máme na postup do první desítky. Navíc je tu moje penalizace, což znamená, že budu startovat téměř z chvostu. Závod bude o to náročnější. Snad mi trošku pomůže déšť a posunu se a budu moci bojovat o body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Trošku tu ztrácíme a chyběl nám čas strávený v garáži během tréninků se Sergiem a s Estebanem naháníme nastavení. Proto byla první desítka dnes mimo náš dosah, zvlášť, když je to okruh tak krátký a rozdíly jsou jen v desetinách sekundy. Uvidíme, jak to půjde v závodě. Myslím, že můžeme být konkurenceschopnější než dnes a je tu potenciál získat body.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 14. místo
Chyběly dvě nebo tři desetiny. Bylo to náročné, především kvůli hrozbě deště a asi jsme pokazili strategii a načasování, ale s odstupem se tohle říká lehce. Bylo náročné poznat, kde je přilnavost a kde můžete zatlačit. Dostali jsme z auta maxmium, ale chyběla nám rychlost, což je důvod, proč výsledek vypadá takto. Díky této startovní pozici to zítra bude těžké, ale budeme realističtí a zabojujeme o dobrý výsledek.

Carlos Sainz jr., 16. místo
Je to zklamání. Věděli jsme, že to bude těsné, ale nevyšlo nám to. Rychlost na jedno kolo nám tu chybí, ale závodní vypadá slibněji. Zítra je nový den a budeme mít nějaké možnosti co se strategie týče a dáme do toho vše, jako vždy.

Alan Permane, sportovní ředitel
Bylo to náročné na obou stranách garáže, ale hlavní bylo, že nám chyběla rychlost na jedno kolo. Oba jezdci cítí, že mohli získat jednu či dvě další pozice. Carlos se dostal do provozu a Nico to měl těžké kvůli špatnému načasování. Ale auto není rychlé tak, jak bychom si přáli. Nicméně jsme pozitivní. V pátek vypadala závodní rychlost dobře a s autem jsme spokojeni. Zlepšili jsme vyvážení a piloti jsou spokojeni. Vypadá to, že by mělo být sucho, ale jak víme, v Brazílii se může stát cokoliv.

WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 15. místo
Dobrá kvalifikace za náročných podmínek, což je pro nás vždy dobré. Když je zataženo a vlhko, máme lepší výkonnost. Auto bylo dobré, měl jsem o kolo méně než všichni ostatní v Q1 a dostal se dál, což je pozitivní. Vyjeli jsme do Q2  a mysleli, že bude pršet a když jsem se dostal z boxů, kvůli podmínkám jsem na to musel tlačit, abych zahřál pneumatiky. Potom jsem musel zpomalit, abych se vyhl Lewisovi, takže jsem musel na trávu a pokazil si tak kolo. Celkově však dobrá kvalifikace a jsem spokojen.

Lance Stroll, 18. místo
Prostě to byla špatná kvalifikace. Trošku od všeho - déšť, špatné kolo. Je to frustrující, protože jsme měli na víc. Musím se na to podívat a poučit se  z chyb. Snad to zítra napravím a bud mít dobrý start a posunu se vpřed.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to zajímavé, ukázal se, jako zde velmi často, déšť, ale faktem je, vůbec neovlivnil naši rychlost během daných kol. Nezačali jsme s ani jedním autem příliš dobře, ale potom na druhé sadě pneumatik Sergej zajel velmi dobrý čas a dostal se dál. Lance bohužel nebyl tak rychlý. Zlepšil se, ale na lepší pozici to nestačilo. Sergej to kolo vzdal, protože jeho místo už bylo jisté. V Q2 jsme měli zčásti použité pneumatiky a nezajeli dobré kolo, takže je patnáctý, což je pro start dobré, ještě se to zlepší kvůli penalizaci Ocona. Uděláme maximum, abychom získali body.

MCLAREN

Fernando Alonso, 18. místo
Podmínky byly OK, stejné pro všechny. Celý víkend jsme pomalí, teď už s tím nic nenaděláme. Budeme se snažit zítra zlepšit a pomoci týmu. Potřebujeme vytěžit co nejvíce z dat a třeba i z případného deště. Chtěl bych, aby 8krát začalo pršet a přestalo. Byl by to naprostý chaos, kdy bychom mohli riskovat ve strategii - to jediné by nám asi mohlo pomoci.

Stoffel Vandoorne, 20. místo
Není to pro nás nejlepší víkend. V tréninku jsme viděli, že nemáme rychlost a v kvalifikaci se to bohužel potvrdilo. Z deštivých podmínek jsme nezvládli nic vytěžit, protože pro nás vždy prší ve špatnou chvíli. Uvidíme zítra. Nemáme co ztratit a snad nám počasí dá něco, abychom mohli zariskovat, protože si myslím, že to je jediná příležitost. Celý víkend tu nejsme konkurenceschopní. V Mexiku nám pomohlo opotřebení pneumatik, ale zde to nevypadá na problém a snad nám v tom pomůže počasí.

Gil de Ferran, sportovní ředitel
Pochopitelně jsme zklamaní. I když jezdci hlásili slušné vyvážení, trápíme se s rychlostí a museli jsme bojovat i s deštěm a předpovědí. Podobně to vypadá i pro závod. I přes to se snažíme a cílem je mít dobrý závod, rychlé zastávky v boxech a optimální strategii. Snad využijeme i naši závodní rychlost, která bývá lepší po většinu roku.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.11.2018 22:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Brazílii

GRAFIKA: Hamilton před Vettelem - startovní rošt v Brazílii po penalizaci Ocona…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud